Ez egy érdekes különlegesség, van nekem is, nagyra is becsülöm - technikailag ez egy ESA hangvillás párosítva egy DD kronó-modullal, és ez így egy eléggé egyedülálló konstrukció.
A mutatók pótlása még nem lenne akkora nagy probléma, az üveg is közönséges síküveg - de a skálagyűrű gyakorlatilag beszerezhetetlen, elkészíttetése kilátástalan, csak egy alkalmas donorból, bontással pótolható. A hangvillás szerkezettel magával is sok olyan probléma tud lenni, ami nem javítható, és csak életképes donorból kivett alkatrészekkel abszolválható.
Nem vitatja ezt senki. A gond ott van, hogy nagyon sok esetben az adott márka marketingje sugallja/állítja azt, hogy ott valamiféle hatalmas hagyományt, tradíciót kapunk - miközben a valóság meg az, ami...
Még mindig jobb, mint ha Hublot-t vett volna ! :) A használt, de jó állapotú acéltokos Rolexen nem lehet nagyot bukni. Mondjuk én ezért nem vennék fel hitelt, de a választás jó szerintem.
Bingo :-) Változik a világ, az emberek, az értékrend - ami azelőtt fontos volt, most senkit sem érdekel...
Ezért látom én úgy, hogy nem sok ráció van arra hivatkozni, hogy X márka 70 éve "ugyanaz", Y meg az utolsó 30 évben 9x szűnt meg és 34x cserélt gazdát, Z pedig csak 10 éve létezik, ha most mindegyik ugyanoda vannak pozicionálva és ezt a piac - ahonnan a bevétel származik, de a történelemórára nincs igénye - zokszó nélkül elfogadja. Hasonló fórumokon információ/érdekesség lehet, de szvsz nem több.
Én egy 250ezer euros lakás,vagy 50ezer euros autó hitelével nem állítanám egy szintbe a két havi átlagfizuval megegyező óráét,főleg egy itthon történt dolognál.De lehet,hogy én gondolom rosszul :)
Különös hogy mindenkinél más az oka egy óra/érzés(talán valahová vágyni tartozás) birtoklásának.Másik topikban olvastam olyat,aki személyi hitelt vett fel,csak hogy Rolex legyen a kezén.
Most az Alpina-ról tájékozódom.Amit lentebb olvasni lehet a marketingről az teljesen igaz.Amerikai fórumon olvastam épp a kérdést:az Alpina az luxus márka?Merthogy az illető már hallott róla,de csak most látta egy reklámban William Baldwin kezén...de még másén nem,úgyhogy akkor ez egy feltörekvő márka,vagy luxus.Érdekes.
Nézd, a Railmaster megalkotása óta az élet számos területén megváltoztak az időmérés iparági körülményei, így jobbára marad a Cloony és Bond életérzés, mint marketing fogás.
Bár az Omega esetében ott van még a holdra szállás és számos olimpián voltak kizárólagos időmérők is.
Sok márka forszírozza az egykori ilyen-olyan nautikai, repülős, autósportos kötődését.
Teljesen lelomboztál, ugyanis kéne hozzá 3db. gyűjtőkör mutató, egy kék (stopper) másodpercmutató, továbbá a belső Tachymeter skála gyűrűje és az óraüveg is pótolandó.
Na és akkor ezek még csak a külső szemrevételezés során észlelt hiányosságok, de mivel apai hagyaték, futnék egy kört a rendbehozatást illetően.
Ismersz esetleg olyan órást idehaza, aki képes restaurálni egy ilyen C-Tronic Chronolympic órát?
Nem ilyen aspektusból nézve értettem - az alkatrészellátás stb. az egy kerek dolog. Azokra az "értékekre" gondoltam, amiket anno még birtokoltak/jelentettek a márkák és a nevükkel azonosították őket. Pl. ahogy egy antimagnetikus Railmaster-nek volt létjogosultsága egy szintén vasúti gyökerű "mezei" Doxa-val szemben a villanymozdonyoknál (ahogy Tomcat fórumtárs leírta anno, miért kellettek antimagnetikus órák) - nem rongyrázásból használták őket.
Ez egy tény, ahogy az is, hogy milyen eredményeket értek el chronometer versenyeken.
Ehhez mérten az Omega marketing ma sem attól hangos, hogy pl. "Railmaster, amit egy villanymozdony sem tud megállítani", hanem Clooney, az aktuális Bond és tsaik feszítenek Omeaga-kal a csuklójukon. A Hublot meg nem
is nagyon tudna mazsolázgatni a múltjában, mégis él és virul, veszik/rabolják.
Szerintem a fizetőképes keresletet manapság egyáltalán érdekli, hogy egy név mit jelentett a múltban - csak arra fókuszál, hogy mit jelent ma.
A Certinánál valahol a 80/90-es évek fordulója lesz az a kritikus pont, aminél régebbi órához a márkaszerviz valószínűleg hozzá sem lesz hajlandó nyúlni (szimpla szervizeléstől, elemcserétől, hasonlótól eltekintve). Ha mechanikus, ha kvarc - mindegy...
Az antik órák ápolása külön iparággá vált, elkülönülve már az eredeti márkaszervizektől - legalábbis a legtöbb márka esetében. Vannak azért kivételek, de sajnos nem nagyon sok.
Az a Grand Seiko... De ennyiért már Rolexet is kapsz - és szerintem az messze jobban megéri az árát, mint bármilyen ETA beépítés.
Egyébként meg ebben a kategóriában vedd azt, ami tetszik... Ennél okosabbat nem tudok ajánlani - mert ez luxusipar, ezért (mint ahogy azt már ezerszer megrágtuk) igazándiból reális ár/érték arányokról szó sem eshet. Maximum egymáshoz mérten - de önmagában semmiképpen...
Érdekes témáról diskuráltok és az érveitek sem rosszak, ugyanis ki ne viselne büszkén egy olyan órát, amelynek komoly technikatörténeti múltja van és emellett még más történelmi (hadászati), földrajzi, csillagászati, sportokhoz vagy más rekorddöntéshez kapcsolódó kötődése van. Innentől pedig már a marketingé a főszerep. Vagy mégsem? Hisz órakedvelőként mindannyian tudjátok, érzitek, hogy egyes márkák esetében mely marketing fogás túlzás és mely mögött áll komoly kompetencia. Emígyen én is osztom APT véleményét és megkérdőjelezhetőnek tartom eme marketinges hivatkozásokat.
Ugyanakkor megdöbbenve olvasom, amit a Certina és Tissot alkatrész utánpótlásról írsz, mert az egészen elképesztő. Ugyanis megtaláltam a régen elfeledett Certina C-Tronic Chronolympic Chronographomat és bizony nincs valami jó bőrben. Ezek szerint ne is reméljek hozzá alkatrészeket a gyártótól? Bár először egy olyan órást kéne találnom, aki ismeri a típust és érez magában kihívást a munkához.
Amit pedig az autóipari (Packard) hasonlattal írtál le, nos hát valami ilyesmi történik éppen a Borgward márkával... :-)
Szerettem volna valami olyan órát,aminek van valami múltja és megfizethető nagyjából.Sok márka van ami nem szimpatikus,és sok olyan ami nagyon,de elszomorít amit hallok róla.Ilyen volt számomra pl a Perrelet.Jelenlegim egy Revue Thommen és egy B&M.Amiről jókat hallottam és tetszenek is,az a Longines.Valahogy nem hat meg,hogy U-boat van Stallone kezén pl.
A B&M ugyan valóban impozáns múltú cég, de igazándiból ő is ugyanúgy kiürült és letérdelt a 70-es években, mint annyi más cég, és ami most fut, az már inkább egy "reanimáció". Ezzel együtt nincs velük semmi különösebb baj - de szerintem ki sem tűnnek a sorból.