Keresés

Részletes keresés

DrTr Creative Commons License 2004.05.16 0 0 8922
Úgy veszem.

Az IK411T trolibuszt ugyanazok az illetők (Obus Kft. emberei) javították Szegeden, mint Budapesten. Mivel a szegedi szerelőgárda - apróbb javításokat leszámítva, pl. csúszószéncsere - nem is nyúlhattak hozzá, lévén nem voltak rá kiképezve. Tehát...

"Én ilyet még nem hallotta."

És ezek után sem vagy hajlandó elhinni, hogy Ganz-Transelektro-soknak is fel tudja adni a leckét egy-két dolog? Bármilyen meglepő, de ők is csak emberek, bármennyire is nagyszerű dolog az a Ganz aszinkron hajtásrendszer. Ez már lassan demagógia.

Előzmény: V43 1222 (8916)
DrTr Creative Commons License 2004.05.16 0 0 8921
Hát igen, a jó öreg CJH-210 a maga 1980-as (?) évjáratával és az utasmarasztaló műanyag üléseivel :-)
Előzmény: V42 515 (8919)
V42 515 Creative Commons License 2004.05.16 0 0 8920
bocs, 7710-est akartam írni!
Előzmény: V42 515 (8919)
V42 515 Creative Commons License 2004.05.16 0 0 8919
Szia,

Nem biztos, hogy van ok-okozati kapcsolat, de az egyik Rába anno Szegedre jövet, valahol Mohács magasságában kiégett, és gyárilag építették újjá. Korábban valaki tett fel képet is! Lehet, hogy ezért nem folyamatos a rendszám!

DrTr!
CJH-210 volt tegnap (este futás közben láttam); az 5.20-as gyors és a 77210-es ma 5 perc különbséggel haladt el előttem...

Előzmény: Szeirka (8918)
Szeirka Creative Commons License 2004.05.16 0 0 8918
Sziasztok!

Tudna nekem valaki felvilágostást adni: Már régota nagyon tetszenek nekem a TV-nek a Rába Contact buszai, és ezzekről szeretnék informáciot kapni menyire megbizható, milyen vonalon járnak, az utasok szeretik -e? És még egy kérés: Szerintem a TV-nek 4ilyen busza van HSX-916, HSX-917, és HSX-918, a negyedik viszont HXU-119-es miért lóg ki rendszám alapján a negyedik a sorból?
Segitséget előre is köszönöm!

Szeirka

ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2004.05.16 0 0 8917
Bocs hogy beleszólok a nagy trolizásba, de érdemes megnézni a kerékpárosbarát Délmagyar mai produkcióját:

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=67&cid=69119#

és aztán összehasonlítani a következővel:

http://rs1.szif.hu/KO/k_bizt/kkb21.htm

V43 1222 Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8916
Bocs.
Vedd úgy, hogy nem írtam semmmit.
Erről a "NEM TUDJÁK MI A BAJA" című műsorról csak annyit, hogíy a 400-asanak sem tudták mi a baja. Elvitték Pestrs kiderült.
Azt meg én nem vagyok hajlandó elhinni, hogy pont azok ne tudnák mi a baja, akik csinálták. Én ilyet még nem hallotta.
Előzmény: DrTr (8914)
Csüllög Imre Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8915
"Szegeden is úgy "fejlesztettek" mindig, hogy romboltak.
Sajnos ma is ezt a nagyon buta hagyományt folytatják!"

Ez mondjuk egy 7-es troli megépítése után nem éppen igaz. Aztán most jönnek a huroképítések, és zajlanak a peronhosszabbítások. Ezek azért nem robolások, mégis fejlesztések. Látva ezeket a folyamatokat én bízom benne, hogy a sínfelszedések, troliszünteteltetések után, most a troliépítés, és villamossínfektetés korszaka következik.

Előzmény: joy (8879)
DrTr Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8914
"Én nem úgy hallottam, hogy a Ganzosok nem tudják mi a baja."

Na, ezekből a HALLOTTAM és NEM ÚGY HALLOTTAM dolgok, amik nagyon félrevezetőek és lassan kezd elegem lenni belőlük. Most leírhatnám eddig mennyi és milyen ostoba pletykát hallottam és hallok manapság is az SZKT-val és az ügyleteivel kapcsolatban, de tudni kell, milyen információra adunk, mit emnnyire kell több oldalról megerősíttetni, és nem csak egyféle verziót - esetleg ostobaságot - erősíteni és hangoztatni.

Vannak bizonyos problémák. De ezek megoldására vannak emberek, akik ha ezt megoldják, akkor megfelelően végzik feladatukat, ha nem, akkor pedig nem alkalmasak a pozíciójukra. De ezek eldöntése nem a kívülállók, partvonalról bekiabálók feladata.

OFF
Elnézést a kirohanásért, de már régóta nyomja ez a bögyömet...
ON

Előzmény: V43 1222 (8906)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8913
ahhoz is lóvé kell(ene)...
Előzmény: V43 1222 (8912)
V43 1222 Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8912
Ki kellene írni a közbeszerzési pályázatot a felújításra, több olyan cég van aki vállalja a trolik, buszok felújítását. ( Mezőtúr-Klíma Kft., Tisza Volán)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8911
Tudjátok mit nem értek legfőkképpen a sok balgaság közül?

Nyáron, amikor ritkábban járnak a troli mind az ötös, mind a 9-es vonalon, akkor ebből következtetve kevesebb járművet kell forgalomba kiadni! Na most mi a fészkes fenéért nem lehetett már korábban is azt megtenni, hogy nyáron, amikor kevesebb kocsi kell, akkor 3-4 trolit is kivonni akár a fogalomból, és rohamtempóban (de jó minőségben, szakszerűen) felújítani őket????? Miért nem lehet ilyet csinálni??? Ez még egyik szkt-snak sem jutott eszébe??? Mert akkor ősszel, télen, és tavsszal biztosan lenne kellő darabszámú üzemképes és felújított jármű! A T-602 esete meg röhejes! Már több mint két éve áll! Ez már annyira fáj, hogy csak nevetni tudok rajta! :(

Most nyáron is a 604,605,607,608 felújítására sort lehetne keríteni! Amíg külföldön akár egy teljesen új dízelmozdonyt 3 hét alatt képesek az első csavartól az üzemképes állapotig elkészíteni, addig nálunk egy bármilyen apró hiba kijavítsa heteket vezs igénybe! Amit Dózsa úr is írt pl, hogy a T-612 vagy 611 fűtéskapcsoló hiba miatt állt talán két hetet! Nem botrányos?
Igenis képesek lennének felújítani több járművet is, csak meg kellene rendese tervezni a felújítás ütemét, esetleg idény jelleggel munkásokat felvenni, hogy legyen elég szakember! És az alkatrészeket jó előre megrendelni, mert az meg tudja gyorsítani a felújítás ütemét. Ugye tatra kt4-est is újítani kell majd hamarosan, emellett a jelenlegi járműparkot karbantartani, esetleg új volvo trolit összeépíteni saját célra. ezekhez ember kell. Sok ember!

Még mielőtt valaki megkövezne, tudom, hogy a pénz az úr, és nagyon sokra van szükség belőle a felújításokhoz! Ebből vaszleg nem sok van az szktnak. De nagyobb sebességre kellene kapcsolni a 15 tr-ek rendbetétele terén, mert már annyira ocsmány egynémelyik, hogy szavakkal kifejezni nem lehet. :(

V43 1222 Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8910
Szkt utál ganz, ganz nem utál Sztk. Szkt nemtunni miért utál ganz. Erre még soha senki nem adott választ.
Mindketten ludasak szentem, de az Szkt jobban.
Előzmény: 7-es troli (8908)
torqmatic Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8909
Tényleg 503, 505 mehetne debrecennek is. Ott úgyis meg kívánják tartani az ikarusokat, és nem óhajtanak beléjük hiper szuper új elektronikát szerelni.

Ezt nem tudom, hogy kitől hallottad, de ha a DKV megtartja az Ikarusokat (nem 100%), akkor korszerűsíti is őket. (Egyébként nincsenek valami jó állapotban.)

Előzmény: 7-es troli (8898)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8908
Na 502-ről is no comment! Most akkor Ganz a ludas, vagy szkt? Bár mostmár egyre inkább úgy érzem, mindkettő, és egyik fél sem akar semmit sem tenni a dolgok előremozdításában! Szkt utál ganz, ganz utál szkt. Vagy nem ez van most? Mert ebbe már kezdek belezavarodni!
Előzmény: V43 1222 (8907)
V43 1222 Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8907
Ha nem fizetnek a javításért nem is fogják tudni mi a hiba. (502)
V43 1222 Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8906
Ehhez a karbantartást is megfelelő színvonalra kellene hozni, hogy majdnem minden kocsit ki lehessen adni.

+ vétel előtt meg kellene nézni a Skodák kártyáját, hogy nem-e égett vagy törött.

De nem lesz annyi, mivel a 604,608,607 mamarosan olyan katasztrófális állapotban lesznek, hogy az nem igaz.

Én nem úgy hallottam, hogy a Ganzosok nem tudják mi a baja.

A T-750-es második ajtajánál lévő kapaszkodóból felül hiányzik a jobb oldalon 2 csavar és ha belemgye a gödörbe, a tető és a kapaszkódo és a tető között 2 centis rés lesz.

ÜDV: J

Előzmény: DrTr (8901)
DrTr Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8905
Ilyet ne tőlem kérdezz, hanem mondjuk Dózsa Gábortól.

Csak valószínűsíthető az amit most írok, de ha már az 5-ösre is csuklósokat terveznek beállítani a jövőben, nem hinném, hogy olyannyira bízna az SZKT saját járműveinek üzembiztonságában, hogy a 17 darabos járműszükségletet 17 darab állományi járműből kívánná megoldani.

De ez csak az én egyszerű gondolatmenetem :-)

És a saját véleményem: nem lenne - pont a fenti okok miatt - kihajítani a (kisebb-nagyobb mértékben) felújított IK280-asokat. Értem ez alatt 502, 503, 505, 506 és 507 pályaszámú trolibuszokat.

Előzmény: 7-es troli (8904)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8904
Szóval akkor egyenlőre maardnak ikarusaink is?
Előzmény: DrTr (8901)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8903
Ja és a meglévő madzagon vonulnak ki-be a trolik a 83-as vonalára/ról!

Csak egy fordulót kellene kialakítani, hogy az orcy tér felé visszatudjon menni a körút felől a troli. Mert most a benzinkutat megkerülve csaka telep írányába tud menni a troli.

Előzmény: 7-es troli (8900)
tupolev Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8902
És nem feledkezzünk el a 82-esről sem, azt is tervezik tovább hosszabbítani.
Előzmény: 7-es troli (8900)
DrTr Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8901
Szóval egy kis számolás:

Lesz nemsokára összesen 17 db. csuklós Skodánk (600-616)
+ van 5 db. Ikarusunk (500, 501 és 504 figyelembe vétele nélkül
Összesen 22 db. csuklós trolibusz

Na ebből kell(ene) 17-et forgalomba adni. Ennek elégnek kell lennie. Hamarosan kész a T-602 és a T-610 is. Így számoljunk.

Előzmény: 7-es troli (8895)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8900
A 83 Hungária krt-ig történő meghosszabbításáról már korábban is szó volt (még be is volt jelölve a 2001-es Bp térképen a trolivolna a körútig), de nem lett belőle semmi! Igazából akkor lenne annak a meghosszabbításnak is értelme ha a 9-es busz végállomásáig azaz Kőbánya városközpontig menne ki. Nem is tudtam, hogy most újra terítéken van a dolog.
Előzmény: Ivoa (8899)
Ivoa Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8899
Vegyék meg, jó az a troli :-)

83-asról volt szó, a Hungária krt-ig akarták meghosszabítani. A kábel megvan már, de a pénz nincs :-(

Szerintem mehetne, de először az 500, 501-en kellene túladni. Minden egyes nap ront az állagukon. Még nem késő, meg lehetne oldani! (ott van pl. 9-155, amit holtjából és Szt. Péter kapujából utasítottak vissza :-))

Aztán ha fizetnek érte, akkor itt felújítják őket, és lehetnének akár 405, 406, (D) akár 284, 285 (Bp).

Előzmény: 7-es troli (8898)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8898
Sajnos a T-750 mégsincs az szkt tulajdonában. :(

Bkv melyik csuklós vonalát kívánja meghosszabítani? 83? Vagy 75?

Tényleg 503, 505 mehetne debrecennek is. Ott úgyis meg kívánják tartani az ikarusokat, és nem óhajtanak beléjük hiper szuper új elektronikát szerelni. Hátha feldobná a zöld-fehér szín a troliközelekdést ott is. :)

Előzmény: Ivoa (8897)
Ivoa Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8897
Amennyi pénzhez lehet jutni ezekből az Ikarusokból, jöhetne még 3 Skoda 15Tr (T-617, 618, 619) és 2 Skoda 14Tr (T-710*,711) is.

(*T-709 a jelenlegi T750 lehetne)

Előzmény: Ivoa (8896)
Ivoa Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8896
Szerintem akkor már fel lehetne minden Ikarust ajánlani Pestre. Volt egy kísérleti trolijuk (280-as kasztnival) 199-es számmal, néhány év múlva át is alakították GVM-mé, mint 283.

Bp valószínűleg hamar meghosszabbítja egyik IK280T-s vonalát, és jól jönnének a plusz kocsik. 502, 506, 507 azonnal mehetne Pestre, 503 és 505 is, míg a 3 piros troli egy ráncfelvarrás után mehetne!

Ha 45 új Ganz-Solaris jön, akkor gondolom van pénzük 8 jó állapotú IK280T-re is! (főleg mivel ez ma a BKV legnagyobb példányszámú trolija)

Előzmény: 7-es troli (8895)
7-es troli Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8895
Én teljesen egytértek azzal, hogy ha sok típus van, akkor többféla alkatrész kell (ez több pénzbe kerül), többmindenhez kell(ene) érteniük a szerelőknek is!

A típusegységesítés dícséretes, csak az a gondom, hogy nem gyarapodik a trolibusz állomány, ha az összes ikarus ki lesz hajítva. :(

Hiába jön még 615,616, akkor is kevés járművünk lesz, igaz legalább a többség felújított. ;) /17 db skoda lesz akkor. Amíg az 500-as sorozat minden tagja üzemképes volt, addig 11 db skoda 15Tr + 611 és 8 ikarus volt.Ez 19+1 =20. Szóval 3-mal kevesebb troli lesz majd! És ha jól számoltam , akkor 13 kell a kilencesre. Nem hiszem, hogy lesz elég működő csuklós skoda, és csak mondjuk 4 db lesz az, ami műszaki hiba, vagy felújítás miatt áll. És akkor még az ötösre nincs csuklós kiadva. A naponta a szememmel látottak, azt igazolják, sok a műszaki hibás troli. Ezen kellene változtatni. És nem ártana esetleg pár új csuklóst is beszerezni/építeni...

A Ganz szégyene kell legyen, ha az 502-t nem tudják megjavítani!!!!!
506,507 karosszériáját pedig a megvételkor kellett volna feljavítani, akkor még bírnák egy pár évig, és ezek a ziumotoros társaiknál azért jóval modernebbek.

Bárcsak megnyerné az szkt az 5-ös lottó főnyereményét. :)

5-ös: én amikor utaztam, akkor tömegnyomor volt! Biztosan pechem volt. :(

A ziuk is elmennek esőben is. Igaz akkor behúzott kézifékkel kell menni! :) Egy pár alkalommal már láttam ilyet! Azt hittem rosszul látok, pedig nem.

Előzmény: DrTr (8893)
division by zero Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8894
Én mondjuk eleve nem értettem, hogy az 506,507 miért Szegedre került, miért nem Pestre...
DrTr Creative Commons License 2004.05.15 0 0 8893
"Ja amióta jár a 7-es troli, és napközben csúcsidőn kívül 12 percenként jár az 5-ös, azóta óriási szükség lenne csuklós ötösökre, mert hatalmas a tömegnyomor a mars tér és a diófa között. Csak sajna, nem megvalósítható a csuklós ötös elképzelés, addig, amíg még a kilencesre sincs elég csuki troli. :( "

Érdekes, amit írsz. Én is kíváncsi voltam az általad említett időszak 5-ös vonal Csongrádi-Mars t. közötti terheltségére, és nem igazán láttam tömegnyomort általánosságban, legfeljebb 70%-os kihasználtságot. Ez szerintem nem probléma. De ettől függetlenül nem fognak oda sem ártani a csuklósok, remélhetőleg 614 forgalomba állítása és a 615, 616 leszállítása-forgalomba állítása után már meg fog oldódni ez a - nem túl nagy - probléma.

"Támogatom az 502, 506, 507 eladását pestre, ha már itt úgysem foglalkoznak velük, és a Skoda az "isten". (nincs bajom a skodákkal azon kívül, hogy nincsennek karbantartva megfelelően még a felújítottak sem, és hogy nincs elég működőképes belőlük)"

Valószínűleg anyagi (és áruraktárkészlet-) megfontolásokból működik az a koncepció, hogy a Skodák élvezik a prioritást. Ez is egyfajta költségtakarékossági tényező, nincs túl sok értelme ilyen sokfajta vezérlésű és kasztnijú kocsit üzemeltetni. Persze az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy sokkal jobb lenne a helyzet, ha a korábban és a most beszerzett Skodák műszakilag, vezérlésileg - és nem utolsósorban járműkezelésileg, értem itt a vezérlőpultot - egységesek lennének.

"Hála égnek amíg vannak ziujaink, addig lesz troliközlekdés szegeden! Azok árkon-bokron, tűzön-vízen átmennek, és bármikor bevethetőek."

Hát a tüzet még elhiszem, de a vízzel már hadilábon állnak igen keményen. Ahogy egyesek mondják, ha már a Jászberényi Hűtőgépgyár ajtaján egy kis pára kisurran, kileng a testkötésmérő mutatója. Vagyis esős időben problémák adódnak a járművek forgalomképességével :-(

(Persze volt már testkötéses Skoda is, sőt az Ikarusok is igen méltó helyet foglaltak el anno, de a prímet az a tíz darab ZIU-9-es viszi, amelyek még szállítanak utast.)

Előzmény: 7-es troli (8892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!