Előzőleg elfelejtettem/mint Mézga séf az ablakot/ megkérdezni:van itt olyan emberke, aki esetleg a Pt-szerelmet fokozza még motorozással is,mint én??Csak kiváncsiság semmi más!!
Örülök,hogy valaki ,e sorok író-olvasói közül elment a Lurdyba.Magam is mennék,de 120 km-re délnyugatra élek Budapesttől.Jó tudni,hogy van valaki aki kapcsolatokat építget más amerikai autók szerelmeseivel.Később biztosan nagyobb rálátásod lesz,olcsóbban beszerezhető alkatrészekre,megbízható-nem legombolós szerelőkre,nagyobb országos összejövetelekre ,stb-re.Remélem ezeken az oldalakon/úgy mint eddig/leírod tapasztalataidat.Részemről érdeklődve várom és kívánom,hogy minél többször ott legyél.Nekem a 2010es kötelezőm 7995ft/n.év az UNIQA-nál.2009-ben a Wabardnál voltam,ott 12.360ft/n.év volt.Számomra ez már több mint klassz,valamint megbízhatónak tartom és nincs hozzá semmi egyéb/tagsági,szövetkezeti/sallang sem.
Kezdjük az ablaktörlővel meg a homokkal. Nem lehet, hogy néha le kéne mosni a kocsit? :D Voltam a Lurdy-ban. Sikerült negyed hétre odaérnem. Én voltam a harmadik. Aztán elkezdtek jönni sorban. A végén annyian lettünk, hogy az autók alig tudtak átmenni a beszélgető emberek között. Volt ott pár érdekes jószág. Ami mást is érdekelhet, ajánlottak kötelezöt évi 10-14000 Ft-ért. Persze ACCH (8000 Ft) tagsággal együtt. Most próbálom kideríteni, hogy hogyan lehet ennyire olcsó. Később jött még egy Pt. Pár szót sikerült vele váltanom, nála alkatrészeket érdemes keresgélni. Mondtam neki pár holmit ami kéne, majd kiderül, hogy olyan olcsó-e mint mondják. Végül nyolc előtt eljöttünk, mert volt még dolgom, de a v8cars fórumon láttam, hogy még később is jöttek. Időnként biztos elő fogok fordulni ott. Szerintem ki kéne találni egy csütörtöki napot (pl.: hónap első csütörtöke) amikor a Pt fórumon lévők összefutnak ott minél nagyobb létszámmal.
A hátsó ablak-törlő és mosó kapcsolóm nekem is ott van,ahol a tiéd és hasonlóan működik.Nekem az általam leírt ok-okozat így jött be,szerelő barátom Kőröshegyen az általam elmondottakból, már tudta is,hogy hol keresse a hibátAut.vill.szerelő,meg tudja csinálni,leghosszabb ideig a kapcsolóház újra összerakása tart.Kívánom,hogy neked acélosabb legyen az a kis lemez és sohase legyen vele problémád
Nekem a hátsó ablaktörlő mosó lent van a középkonzolon. Átbillentem, töröl. Jobban nyomom, spriccel is. Én nem látok összefüggést a bajusz kapcsoló és a hátsó kapcsoló között. Nekem 'Mark I'-es van, de nevezhetjük 'Original'-nak is :) (2002-es)
Egy újabb/nekem mindenesetre az volt/dologra hívnám fel figyelmeteket.A kormány/ jobb oldal/ alatti első ablakmosó és törlő intervallum kapcsolót,lefelé húzva az ablaktörlő lapátokat akaratlagos mozgásba hozhatod,de ennek ára van!!A hátsó ablakmosó kapcsolód nem fog működni.Törölni fog,csak a vizet nem fogja mozgatni.Ugyanis a kar/kapcsoló/ nem épppen előírásszerű mozgatásával,annak kapcsoló házában meghajlik egy kicsi rézlemez,amely a hátsó ablakmosót működtette./Nekem ez volt a mesebeli 100. szoba-ahová tilos lett volna benéznem.Ti ne nézzetek be,ha lehet!!
Üdv! Arra nem emlékszem , hogy a 2.0-es motor milyen gyártmány de valaki biztos írta már. Én már megszoktam az 1.6-ost , meg szerintem a bömös motorok jól bizonyítanak ,valahol olvastam hogy ezt a blokkot a kínaiak veszik meg és raknak rá egy turbót és náluk nem gond a károsanyag értékhatár, hadmennyen . A 2.0-es blokk az 2005 -től nem szerelik ha jól emlékszem, de javítsatok ki. Az biztos jövőre 10 éves lesz a pt és egy siker modellnek nevezhető és még mindig meg osztja az embereket de ez nem baj, nekünk, talán.
A 2 literessel az a baj , hogy csak korosabb van belőle , egyébként az 1.6 -.os is megy csak pörgetni kell (igaz akkor 10 litykó lecsuszik simán). Persze nekem az van ugyhogy lehet egy kis elfogultság részemről....
Én is tökölődtem mielőtt magamévá tettem cruiserem,de nachbalamber soraiban, igazolva látom akkori döntésem helyességét.Én is a 2,2es diesel 121 lóerőst választottam.Vegyes használat mellett 7 l-es átlagfogyasztással/kíméletből kénmentes gázolajat használva/minden percét élvezem együttlétünknek.Kisebb szériahibákba biztosan bele fogsz futni,de itt-ezeken az oldalakon, zicher fogsz kapni segítséget,hogy aránylag olcsón kiküszöböld őket.-Tehát dönts helyesen és vedd meg a Pt-det!-Világítson neked a Cruiserek csillaga!
Hali! Hát nem gondoltam ,hogy ilyen messzi vagyunk egymástól, azt hittem elakadt valahol a cucc vagy mi! Ahova csinálok kocsikat a sógoroknál a pali valamilyen formában hozott pár kocsit kubai forrásból a gyűjteménye már 50 kocsi felett lehet, és csak gyűjtöget amerre jár és meg tetszik valami megveszi, az ő szavaival . Amúgy már nálunk is egy szép veterán zsiga papirozva egy guriga bent van.
Olvastam a litániádat, hát igen, vannak nehéz döntések az elején. Én a 89 kw (121 LE - régebbi) dízel mellett döntötem, ez egy láncos motor, kb. 30 ezret tettem bele mindenféle gond nélkül, csak olajcsere, stb. Nem hinném, hogy rossz lenne ez a konstrukció, szerelőm szerint, majd 3-4 száz ezret vígan elmegy, persze ki lehet fogni, vannak peches szériák, na meg vevők főleg, nem mindegy ki használta, meg hogyan. Én a dízel mellett azért döntöttem, mert nyomatékos (300Nm), fogyasztása vegyes haszánaltban 7 L, , bár a súlya a motor miatt is 1,6 T, szóval van mit mocorgatni, de így is lehet vele repülőrajtolni, sőt 2 ből indulni, ügyes.... Rendszeresen vagyok az oldalon, de még nem nagyon olvasgattam dízel hibáról, de ahogyan gondolod, illetve tudom ajánlani a lap tetején lévő totalcar tesztet, melyben a dízel Pt.-t próbálják, hát nem igen fikázzák, max az árát, ami érthető volt akkor.
Kubai tepsikkel kapcsolatban : nekem volt szerencsém élőben látni, sőt, beülni néhány gyönyörű, és néhány eszméletlenül szakadt darabba. A képek még papírról vannak szkennelve, még nem volt digim. A legszebb volt az egészben, amikor Havannában, egy teniszpálya méretű V8-as motorterében benne ül a kis kubai, és piszkosul mékel valamit. Persze, nem bírtam ki, szóba kellett elegyedni vele, és amikor mondom neki, hogy mi itthon lemennénk hídba, ha ilyen autóink lennének, azt válaszolja, hogy ő meg az autóját, meg a haverja autóját is, meg mindenüket odaadná, ha egy új zsigulija lehetne...Azt hittem, rögtön elsírom magam :)
Nekem az van. A fogyasztása kereken 10 liter, és nagyrészt Bp.-en közlekedek. Ha kell akkor hajlandó elindulni. Nekem egy kicsit erőtlen lent, de ugye ez 16v. Két év múlva a kötelező kategóriánál egyel feljebb fog kerülni, mert 104kw. Az alkatrész árak állítólag drágábbak mint a többié, de kérdezz körbe a kereskedésekben. A 2.4-nek nem ismerem a fogyasztását, de lehet, hogy a kényelem miatt azt választanám inkább autómatával. Ha van időd, akkor ma este 18:00-tól megtalálsz a Lurdy ház garázsában.
Basszus, megírtam egy litániát, majd egyszer csak eltűnt.. nyom nélkül...
Szóval.. Régóta olvasgatom ezt a fórumot, sok okos dolog ragadt rám az autó adataival, gyenge pontjaival kapcsolatban, de van még néhány sötét folt, amire kiváncsi lennék.
Néhány hónapja még egy Renault Megane segítette a munkám intézését, valamint egy 66-os régi púpos Wartburgal éltem ki a nosztalgikus autók iránti vonzódásom, de egy szembejövő PT-től induló gondolat, és az interneten fellelt eladó PT-k döbbentettek rá, hogy a nosztalgikus, szép külső, és a modern, napi használatra alkalmas autó elegye számomra is elérhető.
Nosza böngészés, keresés, próbák.
1.6 Benzines: Az autó kívül belül szép, tetszik, ám menetpróbánál kiderül, hogy szerintem az 1.6 ehhez a kasznihoz, súlyhoz kevés. Indulásnál kuplungal játszani kell, hogy a motor megmozdítsa a tömegét, városi forgalomban talán nem feltünö, de országúton, autópályán bizony érezhető, hogy 120-130 tól a motor 3500 körül már szenved. Szerintem.
2.2 Dizel: megvallom nem próbáltam, mivel elözö dizel autóm sírba tett az elektromos adagoló problémájával. Japán autó volt, 130.000 Km.-nél a magyar dízelt nem bírva, az indításkor nem adott elegendő nyomást a motornak, javítókészlet + munkadíj 180.000, szakszervízes véleménye, hogy ez állandó visszatérő tipushiba... másikoldalról egy barátom mercedesében egy Chryslerben is használt 2.2 motor van, igaz, egy részecskeszürővel megtetézve, az EURO IV. szint eléréséhez. Szóval cimbora autója 4 éves 2 éves kora óta heti rendszerességgel jön a hibajel, vészüzembe állás, majd a jel nyom nélkül eltünik. nyáron pedig Zágráb elött az egyik szelep tányérja egyszerüen leszakadt, agyoncsapva a motort, és a hengeren átfutó törmelék a turbót tette gajra. így Dízel nálam kicsukva.
2.4-es benzines megint csak felejtős, mivel nem győzném itatni..
Marad a 2 literes benzin. Olvasgattam én sok sok okosat itt, Pl 1.6 motor= BMW Mini Moris, hibajelek, futóműgondok, ködlámpakapcsoló, stb, ám 2000-es motorról keveset.
Összegezve: Ha valaki 2 literes, manuál váltós PT-vel cirkál, és tud róla néhány adatot közzé tenni, Pl. milyen típusból lett átkonvertálva a Chryslerbe ez a motor, láncos, vagy szíjas, mit bír fogyasztani vele normál körülmények közt, hálásan megköszönném.
Ok ,majd előtte egyeztetünk. Tegnap rá tapadtam a tv -re ,volt egy frankó kubai film a benne szereplő autókról pár kép,meg van a varázsuk: http://fiveprime.org/hivemind/Tags/buickeight
Itt a környéken is van pár tepsi, a kedvencem egy bicolor police interceptor. Majd lövök róla képet. A másolatok nekem nem jönnek be (olyasmi mint az igazi, de mégsem, lásd alkoholmentes sör), bár vannak köztük érdekesek. Ha lesz P vagy rendes rendszámotok és elindultok cirkulálni, akkor itt Bp. közelében csatlakoznék a menethez.
Időpont nincs konkrét, indulás Győr a 10-es úton cirkálás, résztvevő voyager, saratoga, caprice ,pt cruiser eddig ,aztán ahogy alakul amúgy kocsik lennének csak rendszám nincs, ez van.
HALI! Ja ,én mennék de kicsit utazni kéne. Nyugodtan menjen bárki usa autóval Párduc szokta ezt a képet felrakni a fórumon a v8-on.Amúgy tervbe van egy konvojos Lurdy buli....
Csütörtökön 18:00-tól kinek van kedve eljönni a Lurdy ház mélygarázsába, egy kis találkozóra? Én eddig nem voltam, de most rászántam magam. Gondoltam más is elhozná a kedvencét, hogy ne egyedül képviseljem a Pt-t. Szilvafan, Coyote van kedvetek eljönni?