Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.09.01 0 0 612

Gyeremekkoromban a KISZ lakótelepen laktunk és emlékszem ,hogy azokat a négyemeletes szalagházakat és tömbházakat ,valamilyen "csődaruval" építették .

Olyanról nincs véletlenül képetek? Azt hiszem NDK gyártmány volt.

tupolev Creative Commons License 2006.08.31 0 0 611

Arról a daruról is volt szó itt korábban, van fent fotó is.

Igen, még áll.

Előzmény: Törölt nick (609)
fokhagymabors Creative Commons License 2006.08.31 0 0 610

de jó ez a kép! Az egyiket éppen szerelik össze (vagy szét)

 

Hogy a fenébe nem akadtak ezek egymásba?

 

Előzmény: Törölt nick (608)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 609

Igen,közben megtaláltam a topikban is ,tényleg volt erről szó. Egyébként zuglóban is láttam egy KBF típusú futómacskás gémmel szerelt darut, valahol a nyírpalota út elején a felüljáró környékén. Nem tudom, hogy áll-e még.

Előzmény: tupolev (607)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 608

Találtam egy régi fotót, nem túl jó,de négy KB is látható rajta.

tupolev Creative Commons License 2006.08.30 0 0 607
3 oszloptagból fog állni, mint amilyet a 4 emeletes házakhoz használtak. A tízemeleteseket 5 oszloptagossal építették, amúgy 6 a maximum.

Van még billenőgépes KB Magyarországon, de üzemképesről nem tudok.
A KBF-ek a KB-kből lettek átalakítva, új, futómacskás gémmel, ha visszaolvasol, a topic eleje felé volt erről szó.
Előzmény: Törölt nick (606)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 606
Hány tagból fog állni a törzs? Úgy emlékszem,hogy a tízemeletes házakhoz öt tagot használtak,ha minden igaz? Lenne még egy pár kérdésem: A KB és a KBF között mi a különbség?  Van még magyarhonban ilyen billenőgémes KB?
Előzmény: tupolev (604)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 605
Köszönöm! Örülök,hogy rátaláltam a topikra!
Előzmény: dr.kran (603)
tupolev Creative Commons License 2006.08.30 0 0 604
Wow, szép!

Közben készül a portál:










Előzmény: Törölt nick (602)
dr.kran Creative Commons License 2006.08.30 0 0 603

Üdvözletem!

Köszöntsük új, de kellően mániás társunkat Litlebubu személyében.

Örömmel tölt el, hogy egyre többen vagyunk.

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 602

Ez a modell pont illik a KB-hoz,bár ez 1:43-as,de ilyenekkel szállították a házgyári elemeket ,ha jól emlékszem.

maz
tupolev Creative Commons License 2006.08.30 0 0 601

M 1:50.

Amúgy én is gyerekkoromban szerettem meg a KB-kat.

Előzmény: Törölt nick (599)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 600
Nem tudom,valami misztikus vonzódás fűzött gyerekkoromban ezekhez a darukhoz,állandóan az építkezéseken lógtam. Már bánom,hogy apám öreg fényképezőgépét akkor nem hordtam magammal. Ráadásul volt valami jellegzetes szaga ezeknek az építkezéseknek,friss beton,agyag a föld szaga és a gépeké?! Jó kis feeling-je volt!
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.30 0 0 599

De jó!!! Köszönöm szépen előre is! A modell építési fázisairól is teszel fel képeket?

Milyen méretarányú lesz, a KB,kb?

Előzmény: tupolev (596)
tupolev Creative Commons License 2006.08.29 0 0 598
A Wolff új Topless daruja is elég extrém. Először az ellengémet emelik le:













És ottmarad a daru a gémmel, elég szokatlan:












Előzmény: fokhagymabors (597)
fokhagymabors Creative Commons License 2006.08.29 0 0 597

ááá ilyet se láttam még!

 

valamelyik nap a helybéli művház előtt haladtam el éppen, amikor gyerekek jöttek ki az épületből, az egyiknél egy kb 1.5 méter hosszú, rácsos fekete szerkezet, valami világítási al-felépítmény darabja lehetett. Azonnal beleálmodtam egy remek modellt, sárgára vagy bordóra festve.

 

még mindig azon gondolkodom, hogyan-miből lehetne házi eszközökkel (értsd lakatosműhely hiányában) valahogy összeépíteni erős fémszerkezetet, kb olyan 120-150 centi magasra gondolok, de inkább modell lenne, nem makett, motorokkal, mindennel. Akinek van jó ötlete, szóljon!

Előzmény: tupolev (595)
tupolev Creative Commons License 2006.08.29 0 0 596
Hát, azt hiszem, fogunk tudni segíteni Neked Daruguruval. Összegyűlt már jónéhány ilyen kép.

Amúgy jómagam pont egy KB-160-as modellhez fogtam hozzá, az alváz+forgóváz már nagyjából kész:











Előzmény: Törölt nick (594)
tupolev Creative Commons License 2006.08.29 0 0 595
Bizony :-) Érdekesen mutatott este a félbehagyott daru:











Előzmény: Fricy (593)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 594

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! KB-160-as darukról keresek képeket,esetleg lakótelepek építéséről,ahol ezek a daruk látszanak. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném. Egyébként tök jó a topik!

Fricy Creative Commons License 2006.08.29 0 0 593
Pár perce jártam a Stadionoknál. Űgy tűnik, hogy készülnek elbontani egy darut az Arena Corner építkezésénél.
Kibicelő Creative Commons License 2006.08.27 0 0 592

Hali!

Ma keresztül autóztam Verőcén és láttam az út keleti oldalán egy öreg telepi darut, asszem billenőgémes, piros-rozsdás színben, de formám szerint nem volt nálam fotógép. Tudtok erről a vasról valamit?

tupolev Creative Commons License 2006.08.24 0 0 591
Csak úgy, mert szép:
























daruguru Creative Commons License 2006.08.23 0 0 590
Igen, tulajdonképp a HC-T-k is ide tartoznak. :) A Liebherr ugyan nem gyártja már őket, de úgy tudom, igény esetén most is legyártanák a típust. :)
Előzmény: dr.kran (589)
dr.kran Creative Commons License 2006.08.23 0 0 589

Üdvözletem!

Visszatérve a teleszkópgémű darukhoz, azt hiszem a legnagyobb ilyen típusú LIEBHERR a 300 HC-T volt, amelyet ma már szintén nem forgalmaznak. A fotón jól látható a mozgó külső-alsó gémtaggal szinkronban vándorló ellensúly csomag is, illetve a vándorló gémtag négyzet keresztmetszete (a kép egyben a történelem rovat része is):

 

daruguru Creative Commons License 2006.08.23 0 0 588
...végül az MK-k közül a sorozat legfurcsább tagja jön: az MK 52-es:
Liebherr MK 52

Ebből a furcsa daruból mindössze 3 darab készült a nyolcvanas évek közepén, de egy legalább megvan még, és működik:
Liebherr MK 52 képeken
:)
Előzmény: daruguru (587)
daruguru Creative Commons License 2006.08.23 0 0 587
Az újabb fajta 45-össel párhuzamosan piacra dobtak egy MK 40-est is, ami szinte megegyezett az újabb fajta 45-össel:
Liebherr MK 40

Egy gyengécske kép is van róla:
Liebherr MK 40 szállítási helyzetben
(#028-as hozzászólásnál)

Vannak persze jobb képeim is, általában mindenről, csak azokat általában nem publikálhatom, így megpróbálok mindent saját, illetve más fórumokon szereplő képekkel illusztrálni. :/
Előzmény: daruguru (586)
daruguru Creative Commons License 2006.08.23 0 0 586
...ez pedig a "második kiadása" az MK 45-nak, látható, hogy teljesen más típusról van szó:
Liebherr MK 45, újabb változat
Előzmény: daruguru (585)
daruguru Creative Commons License 2006.08.23 0 0 585
Akkor ahogy ígértem, teszek fel néhány linket a korábbi Liebherr MK típusokról (= járműalvázas önszerelők).

Az első talán az MK-45 volt, illetve annak az első változata a nyolcvanas években:

Liebherr MK 45 korábbi változat, szállítási helyzetben
(#008-as hozzászólásnál van a kép)

Itt pedig a régi MK 45 üzemi helyzetben
Előzmény: daruguru (584)
daruguru Creative Commons License 2006.08.23 0 0 584
Csakugyan, az MK-100-asnál nem is vettem még észre a teleszkópos gémtagot!! :)) A közelmúltban kijött már az MK-110-es is, ezen is megtaláltam! :)
Liebherr MK 110
A Liebherr most a mobil önyszerelők közül az MK-80-ast, 100-ast és 110-est gyártja, de volt már régebben is sok ilyen típusa, este majd teszek fel ezekről pár linket! :)
Előzmény: dr.kran (581)
dr.kran Creative Commons License 2006.08.23 0 0 583

Üdvözletem!

A LIEBHERR teleszkópgémes toronydaruja jelenleg sajnos csak A 32 TT. Erről a típusról (illetve a korábbi kisebb kapacitású testvérekről) gyönyörű fotókkal és szöveggel tájékoztat az alábbi lap: http://www.liebherr.com/downloads/TK_TT_Krane_dt.pdf

Egyébként az előbb említett MK 100 külső gémtagcsoportja teljesen azonos megoldással működik, mint a TT daruké. Ez kicsit bonyolult szerkezet, de kiválóan teszi a dolgát. A futómacska hajtás, illetve a mozgató kötél érdekes fűzése segítségével mozog a belső gémtag. Gyakorlatilag csapolással oldja meg hol a gémtag, hol a macska rögzítését, ennek megfelelően mindig a páros másik tagja végez kényszermozgást. A futómacska átlépését egyik gémtagról a másikra fenti pdf állomány 8. lapján lehet aránylag jól meglesni.

Előzmény: daruguru (578)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!