Órája válogatja, nem mindegyik ugyanúgy reagál. A bringaúton a Margit-híd és a Szépvölgyi között a Polar nekem rendre 200 feletti pulzust és irreálisan magas sebességet szokott mutatni.
A megzavart készüléket annyiban meg kell védenem, hogy ha egy nagy térerejű, szélessávban sugárzó eszköz elnyomja a normál jelet, arról az elnyomott készülék nem nagyon tehet (ha az utcai légkalapács megzavar a zenehallgatásban, az nem a hifi-berendezésed hibája).
Akkor lehetne kárhoztatni, ha fals értéket mutatna, de ezt nem teszi. Sok óra és szívritmus-érzékelő meghülyül pl. a villamos vontatású vonat felsővezetékétől is, ez ilyet nem csinál, egyedül a lámpával van baja (és ráadásul ott is függ attól, hogy melyik akkupackot használtam, ami kifejezetten érdekes).
Nekünk Intersportból és Hervisből vett saját márkás, valamint Polisport és Uvex fejvédőink vannak. Komoly bukás eddig csak a Polisporttal történt, a sisak kettérepedt, mint a dinnye, a gyerek megúszta nagyon enyhe agyrázkódással. A sisak jól vizsgázott, akkora perec volt, hogy nélküle egész biztosan súlyos sérülést szenvedett volna a lurkó, mert 40 fölött sebességgel ugrott fejest az aszfaltba. Ugyanolyat kért cserének.
Kb alábbi szempontokat kell figyelembe venni a választásnál, szerintem ebben a sorrendben:
- Minőségi/biztonsági (CE) tanúsítványok megléte (szerintem már az utolsó kínain is rajta van a matrica, de azért az európai gyártású/minőségellenőrzésű márkákban jobban bíznék).
- Kényelem (az a legfontosabb, hogy az állheveder becsatolása nélkül, de hátul meghúzva megmaradjon a fejeden ha előre hajolsz, de ne nyomjon sehol egy kicsit se).
- Szellőzés (minél több, minél nagyobb szellőzőnyílás, nagy egybefüggő zárt felületek nélkül).
Köszönöm! :D Lámpa van prizma is,fejvédő még nincs,de rövid időn belül beszerzek egyet.Esetleg tudnátok ajánlani valami fejvédőt ami jó ár-érték aránnyal rendelkezik??Lakat is van mivel használom rendesen.:)
Leginkább azért keresek vezeték nélkülit, mert az outin már gáz volna a sok-sok kábel :) De épp ezért ez az óra ugyan nem fog találkozni a brutálfénnyel, azt montizáshoz és téli időszakra vettem inkább. Outival nappali túrákat, edzéseket fogok nyomni csak. Szóval ez nem gond.
Nyitott vagyok inkább picit többért, de sokkal jobbat venni, szóval köszi Friczy az ajánlatot, még kábeles órám lenne is (vdo 2.0MC) cserére, de igazából az célom tényleg a majd minden mérése, szóval nem riadok meg egy Polartól/Garmintól se. Viszont mivel amatőr vagyok, ezért felesleges pénzszórásra se készülök, és ha lehet inkább szépkártyából venném meg.
Nyitott vagyok a karóra típusúra is, amit a bringára is fel lehet tenni. Nem ismerem annyira ezt a szegmenst, így tényleg bízom bennetek. Pl. egyébként az a 100euros valami tetszett, amit Longboat linkelt (legalábbis árban ez tök rendben van).
Most olvasgatom a kerékpár kalibrálást. Minden szép és jó, csak a kormány, illetve a fékváltókar helyzetét furcsállom. A leírás azt mondja, hogy a kormány cső 3-5 °os dőlést kellene mutatnia a vízszinteshez képest lefelé és a fékváltókarnál pedig, hogy a gumi markolat folyamatosan kövesse a kormány vonalát. Az én esetemben pedig a kormány dőlése okés, de a fékváltókar felfelé áll, így rakták össze a boltban. A boltban mindegyik így van összerakva, és sok képen is így van a neten, sőt a cikkben is így vannak a képeken a beállítások, kivétel, ahol pont ezt a részt tárgyalják.
Ezt majd kitapasztalom menet közben, hogy kényelmes e így, vagy sem. Csak érdekes, hogy a bringa építők nem ezek szerint az irányelvek szerint csinálják. Vagy ez lehet már elavult. Azt észrevettem, hogy a régi gépemen a váltókar markolata keskenyebb, mint az ujjon. Bár van 5 év köztük és a régi Sora, a mostani Ultegra.
A nagyfeszkábelek szinte mindent megzavarnak. Nekem is van Polarom, semmi nem zavarja meg, csak a kábelek. Előtte volt Sigmám, azt több minden is megzavarta, olyan helyen is, ahol közel s távol nem volt kábel. Legalábbis a levegőben.
A zavarvédelemnek is több fokozata van, minél védettebb a cucc, annál spécibb megoldásokra van szükség, és annál többe kerül. Nyilván minden gyártó mérlegel, hogy mit érdemes még belefejleszteni a termékbe, és ez milyen áron fogja elfogadni a piac.
Nekem csak egy olcsó elemes lámpám van (illetve kettő, elől, hátul), tényleg valami gagyi, ami legtöbbször rajta sincs a bringán. Így nem is tud bezavarni, ha akarna, ha nem.
az én vezetéknélkülimmel még az is szokott volt történni, hogy néhány autó kütyüjétől is megőrül. Pld állok a pirosban, és látom, hogy az óra szerint tekerek, mint egy örült ...:)). Ha meg a Dakota is fent van, attól is megőrül.Amikor a gps jelez, hogy helyzet van, ettől úgy felizgul, hogy elkezd nagyon pörögni.
Úgyhogy visszaálltam a vezetékesre.
/OFF futáskor meg az elvileg szintén kódolt Polar pulzusmérőm szokott megőrülni néha, ha egy nagyfeszültségűségű távvezeték alatt futok el...ON ./
Nos a 6e ft-os brutálka lámpa eddig mindent összezavart, ideértve a Sigma ROX 6.0 CAS-ot (asszem csak a pulzusmérőjét), meg egy haverom hiperszupernázateknik Garmin készülékét is.
Mind a zavarást kibocsátó, mind a megzavarható készülék minőségét jelzi, ha ilyen probléma merül fel. Ettől természetesen még sem a lámpa sem az óra nem lesz ótvar szar hulladék, de az ilyen apróságokon (is) múlik, hogy egy lámpa 30 dollár vagy 100, és hogy egy wireless óra 10 ezer forint vagy 30.
Nekem a Garminnal nem voltak összeakadási gondjaim. Sem tekeréskor, pedig errefelé sokan járnak, én is egy barátommal szoktam menni, akinek szintén Garmin órája van. Hétvégén voltm az első futó versenyemen, de ott sem volt semmi problémám, pedig szinte mindenki órával futott.
Most látom lemaradtak a képek, pedig szerettem volna megmutatni a bringám.
Hát akkor használd egészséggel! Lámpa, fejvédő, esetleg lakat van már? Az első kötelező, a második erősen ajánlott, a harmadik csak akkor kell ha közlekedsz is a bringával, és időnkét otthagyod valahol. De akkor nagyon.
Nekem mindkét bringán vezeték nélküli van, de legalább annyi hátrányát látom, mint előnyét. Előnye: nem kell vezeték. Hátránya: két cuccban kell elemet figyelni, cserélni. Másik hátránya, ez téged is érinthet: az én Magicshine-om bezavar a vételbe, jártam már úgy, hogy bekapcsolt lámpával nem mér.
De ha mégis ragaszkodsz a vezeték nélkülihez, nem akarsz esetleg boltolni? Van egy Sigma 1609 vezeték nélküli órám, amit szívesen elcserélnék vezetékesre, vedd meg tőlem, én meg veszek egy vezetékeset.
Lehet hozzá venni akár pedálfordulatmérőt is, de magasságmérés nincs benne.
Ez egy elég komplett készülék, sokféle magasságmérési funkcióval, és egyből megkapod a csomagban a pedálfordulat és pulzus mérésére szolgáló cuccokat is. Nagyon kafa. Csak a PC dokkolót és szoftvert kell külön megvenni, ha akarod.
Ez sokkal olcsóbb, cserébe jelentősen kevesebbet is tud. Nincs benne semmilyen magassági funkció, csak 1 pulzuszónát tud (azt viszont jelzi, hogy az edzésből mennyi időt töltöttél a zónában, illetve alatta, vagy fölötte) és távvezetékek közelében meghalsz, azaz nulla pulzusértéket mutat.
Ez meg a Ciclosport magasságmérős órája, de ehhez megvéve a pulzus- és a pedálfordulat jeladót már kb ott vagy, mintha vennél egy Sigmát, ami modernebb és jobban is néz ki:
Egy futó oldalon láttam egy Garmin 305-öst, 35e-ért, pulzusmérő övvel. Az mindent tud, amit írtál és tudja mérni a pedálfordulatot is, de ahhoz kell venni még egy szettet, ami kb 10-12e, amit a bringára kell felrakni.
Úgy néz ki meghalt az egyik Cateyem, és amúgy is gondolkodom valami vezetéknélküli dologban, de akkor már próbálok nagyot álmodni, és lehet nem most megvenni... Szóval vezetéknélküli óra kéne, főleg bringázom (tehát nem futok, vagy bármi, - oké, lehet elkezdek végre, de ebben még sose volt elég kitartó), magasságmérés, stb. jó lenne, és persze, ha épp majd úgy adódik, hjoszsú távon kompatibils lehetne a pedálmfordulattal vagy pulzusméréssel. melyik az a szint, ami a belépő, de már ezeket tudhatja (akár később kiegszítve utóbbi két opcióval?)
Te kérdeztél, kaptál választ többszöri kérlelésre, most meg meg vagy sértődve, mert valaki kevesebbet mondott, mint amiért vetted. Hallgattál volna a tömegre az elején, most ne boldozz itt!
Éppen azért esett erre a választásom,mert SEMMIT sem kell már rá költeni.A pedál nem tetszett de helybe lecserélte a fazon,az ülést is átraktuk és kész.Agyak,bowdenek,kifogástalan állapotban vannak fékpofa,gumi 0km-es volt.
Én nem vettem volna meg ennyiért. Az állapotát nem látjuk, de ezzel a felszereltséggel 40-nél többet nem kínálnék érte. És a 40-et is csak akkor, ha utólag semmit nem kell a bringára költeni: nem kell agyakat karbantartani, gumikat, fékpofákat, bowdeneket cserélni, stb. Ha ezek mind kifogástalanok, akkor max. 40. Ha bármit ezeken javítani kell, akkor 40 mínusz a javítás költsége.
Ha kíváncsi vagy, akkor miért nem a vásárlás előtt kérdezted? Ez olyan eső után köpönyeg. Kivinek igaza van, örülj neki és kész! :) Használd egészséggel! :)