Ezt találtam egy másik fórumon a 180 napos dologról.
"
Már jött egy válasz, a 180. napot ők jogvesztő határidőnek tekintik és azt javasolják, hogy ha letelt egy normálisnak tekinthető szállítási idő (nem adnak napot meg) akkor a meg nem érkezett eljárást indítsuk el. A 40-45 nap az jó időkeret. 20 napig kommunikálhatunk az eladóval -dispute- (ha elérhető), de a 20. napon -claim- követeléssé kell tenni, mert elvesztjük a pénzt. A megjegyzésben alul.
After the dispute is opened, you have 20 days to communicate with the seller. If you can't resolve the problem, you can ask us to investigate by escalating your dispute to a claim in your Resolution Center. To escalate a dispute, follow the steps below: 1. Log in to your PayPal account at www.paypal.com. 2. Click 'Resolution Centre' near the top of the page. 3. Click 'View' next to the dispute you want to escalate. 4. Click 'Escalate this dispute to a PayPal claim' near the bottom of the page. 5. Follow the instructions. 6. Click 'Escalate to a Claim'. Note: To learn more about PayPal Buyer Protection, click 'Legal Agreements' at the bottom of any PayPal page, then click 'PayPal User Agreement.' If you do not escalate your dispute to a claim within 20 days, the case will be closed without a refund."
Éltetek már ilyet? Két terméket lőttem ki Rómába, egy időben, két vásárlónak, ajánlott levélként. Az egyik már egy hete sikeresen kézbesítve, a másik tegnap este változott "letétbe helyezve"-re "célországba megérkezett"-ről.
Mielött case-t nyitok írjak a ruszkinak az ebay-en keresztül vagy egyböl open dispute és a case-ben írjam le tárgyilagosan, hogy olcsó kínai szar és kész?
Az ebay vevők 1/4-e nem értékel, nem veszi a fáradságot.hozzá mert az ertekelés önkéntes. Ha hisztizel miatta, jogosan adhat erte negát is. Az usa vevők sokkal nagyobb arányban nem értékelnek, legalábbis az én tapasztalatom szefint.
Én is utálom őket mint a szart. A dispute escalálása után kevesebb mint 5 percre jött az email hogy lezárták az ügyet a vevő javára, mikor megkérdeztem őket hogy mégis milyen tényeket, bizonyítékokat vizsgáltak meg pár perc alatt, persze nem jött válasz. Pedig feltöltöttem feladó vevényt, posta trackinget, stb.
Más, 30 nap alatt nem kapta meg a vevő a cuccot nyitott PP case-t ok, de 2 napra rá megjelent a szaros USPS trackingen, írtam a vevőnek hogy lezárhatja a caset pár napon belül ott a cucc láthatja hogy én feladtam csak lassú a kézbesítés, nem zárta le, ma néztem ismét és már DELIVERED, írtam neki hogy most már zárja le mert már át is vette a cuccost, semmi. PP-nak is írtam semmi, továbbra is nyitott a case...
Valószínűleg a PP is másként kezel egy 45 nap után (főleg 60-80-100 vagy később) nyitott dispute-ot és alaposan megnézi a vevőt hogy hányszor játszotta el. Egyszer biztos el lehet játszani, de nem hinném hogy sokszor. Annyira várom már hogy legyen egy konkurenciája a PP-nak mert jelenleg nem tudsz mást használni, senki nem fog neked sima banki utalással fizetni. És ezért rohadt monopolhelyzetben van, hogy rohadnának el. (korábbi eseteim miatt megvan a véleményem róluk).
A profit növelésére eltanulhatnák a vaterától az 5 perces hosszabbítás funkciót. Kicsit gondolkodtam azon, hogy az a vevőnek, vagy az eladónak pozitív-e, vagy hátrányos. De azt kell mondanom, hogy vevőként ennek a funkciónak köszönhetek egy bomba üzletet a vaterán. És az eladónak is jó, mert tovább tudják tornászni az árat.
Gyanítom, hogy az eBay-n vevőként rossz volna.
Amúgy tényleg érdekes a Bay világa. Figyelem, monitorozom, tanulom. Gyakorta látok olyat, hogy ugyanaz a termék 120 eurós fix áron a kutyának nem kell, licittel viszont 217 euró volt a vége. és nem egy ilyet tapasztaltam. A vadászat ösztöne...
Elég szar, hogy nem kötelező az értékelés. Jómagam friss regisztrálóként, küzdök, hogy legyen pár pozitív értékelésem, mielőtt a komolyabb értékű dolgaimat felteszem, hogy legyen vásárlói bizalom. Erreföl van egy német mókus, akii megkapta a küldeményt, egy 15 ezer forintos optikát megvett licittel 2 ezer forintért, kedves, udvarias levélben kértem, hogy legyen szíves értékelést küldeni nekem, ha elégedett a termékkel.....még válaszra sem méltatott.