Keresés

Részletes keresés

Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.05 0 0 265
:))))))
Előzmény: szemmellato (263)
2bedo Creative Commons License 2010.07.05 0 0 264

Sziasztok kedves XC tulajok,

 

az igazat megvallva nem vagyok egy nagy fórumozó, de immáron sokadszor térdet hajtok a kollektív tudás előtt, s a segítségeteket szeretném kérni.

Egy 2007-es XC90 D5 Sport automatám van, nemrég elhatároztam, hogy egy levehető horgot tetetek rá. Belgiumban élünk családommal, s az itteni kereskedő - a legnagyobb meglepetésemre - pont a fele árért szerelte volna, mint otthon báki a hivatalosok közül. Felhívtam az érintett műhelyeket és kiderült, hogy otthon - a hoszabb  élettartam érdekében - szerelnek a váltóra egy kiegészítő hűtőt, míg a belgák nem. Eldöntendő a petthelyzetet írtam a gyárnak. Természetesen a Magyar verzió a helyes, a helyi csak egy ismételt szervízlehúzási trükk, de legalább kozisztens, mert egész belgiumban nem szerelnek...

No most jön a Svédcsavar :p( felhívom a magyar partnert, hogy OK nyertek, kérem a szerelést, erre közli velem, hogy ő is szorgoskodott és teljesen az érdekeimet szem előtt tartva felhasználói véleményeket+szervíztapasztalatokat gyűjtött. Rgo az XC90-hez (bármelyik modelhez) a gyár nem nagyon ajánlja a vontatást, csak a kuncsaft kockázatára, mert a váltók a gyenge láncszemek... Sőt, mit öbb azt mondja az ember - megkérdőjelezhetetlen jóindulattal!- , hogy erre van utalás a felhasználói kézikönyvben is. Na itt fagytam le teljesen.  2007 telén pont a majdani vontatás a reményben, hosszasan konzultálva több kereskedővel döntöttem az XC90 mellet s nem a Toyota vagy az Audi konkurens modelljeit választottam, mert majd ez "úgyis bírja". Két szép lovunk van a feleségemmel, s hát nem igazán szivesen mondanánk le a HU - B között időszakos költöztetésükről csak pont ezért (eddig egy 3 literes Omega kombi hurcolta őket 13 évig problémamentesen).

A fentiek alapján kérlek benneteket, hogy ha valakinek van használható információja esetleges váltódöglésről és vontatásokról XC90 viszonylatban, az dobjon vissza pár sort.

Előre is nagyon szépen köszönöm a megértéseteket!

 

1 kissé csalódott XC-s...

szemmellato Creative Commons License 2010.07.04 0 0 263
Ismerős téma, az enyémben épp emiatt kellett motort cserélni 100 ezernél. Hosszú, bíróságig eljutó procedúra volt, költségmegosztásos végkifejlettel... (mindez még az előző tulajnál történt).

Mióta ezt tudom, többet nézem az olajszintet mint az asszony melleit... :-)
Előzmény: Kicsidoki (251)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.01 0 0 262
Kedves KisMaksa!

Szívemből kívánom, hogy minél hamarabb szükségetek legyen a hátsó üléssorra is! :)

Sajnos az 5 üléses és a 7 üléses verzióban más a második sor. Nekem nem is tologatható, és nincs középső ülésmagasítóm sem, és sajnos zörög is a dög... :(

Ha jól tudom, csak az első oldalsó üvegek vízlepergetőek. Azok nálam sem sötétítettek, de oda legálisan nem is lehet komoly sötétítést rakni. Nálam a hátsó oldalsó és hátsó-hátsó :) ablakok sötétítettek, de gyárilag, a két réteg üveg közötti sötétítővel, nem ráragasztott fóliával, de így meg nem betörésbiztos... :(
Kívülre rakass vízlepergető réteget, a fóliát meg belülre, na? :)

Jaj, ezek a masszírozós ülések, ezek a gyengéim, kicsit beteg is vagyok miatta (amúgy sajnos komolyan megvisel a dolog): utána jártam itthon és Göteborgban is. Nem csak a két első ülést kell cserélni, nem plug & play a dolog, nem egyszerű... :(
Két első ülés csere, klímavezérlő komputer csere, központi számítógép csere (!!!! - ami extrára nem tanítják fel a gyárban a kocsit, nem fogja utólag sem felismerni, szakszerviz is járt már így mással, és eddigi tudásom szerint nem lehet software-frissítéssel megoldani a dolgot!), és teljes főkábel csere (!). Magyarul az autót vázig szét kell bombázni, és csak az anyagköltséggel 1,5 millánál tartottak, amikor megkérdezték, hogy számoljanak-e tovább? :((((
Sajnos mindezt a gyáriak is visszaigazolták, szívás a dolog.
Sajnos egyszerűbb autót cserélni, amit én be is vettem a hosszú távú terveim közé, álmodni kell jelszóval. Pláne, hogy mostantól mindenféle színben lehet rendelni az executive-ot is, így lesz zöld is (igaz, csak olivazöld, ami nem az igazi). Izzadok a bőrben nyáron, kellene a szellőztetés, jó lenne a masszír is, és a hátsó ülésfűtés is. Jó lenne a 7 ülés, a középső tologatható üléssor és a beépített gyerekülés. De szégyellem is magam, hogy ilyen problémáim vannak az életben (természetesen nem csak), ne vegyetek teljesen komolyan (tudom, mindig lesz jobb és jobb)... :)))

A tolatókamera REMEK dolog, látszik a hátsó lökhárító széle benne, így szó szerint bárhol tudsz centizni vele, királyság! Néha sikerül is a szívbajt hoznom a mögöttem állóra dugóban, ha úgy adódik, hogy kicsit tolatnom kell. Kicsit a rosszabbik énem somolyog ilyenkor, de megértem az A2-es ojdist, hogy belefekszik a dudába, amikor egy ilyen lesötétített batár megindul tolatva felé... :)
A beszerelés közepes horror: hátsó kárpitokat le kell bontani az egyik oldalon, a felső hátsó ajtót (ami MŰANYAG, nem tudom, hogy észrevettétek-e?!) meg kell fúrni egy helyen, és be kell kábelezni, majd be kell állítani a kamera vetített segédvonalait...

Multimédiás cuccost még nem rakattam bele, gyári hifi nálam, ennyi. Sajnos 90-eshez gyárilag TV nincs (igaz, 7 éve nem is nézzük itthon sem), ami azért érdekes, mert az XC70-hez rendelhető extra...

pl. Kedves GonzoX1 Kartács fog tudni Neked ebben segíteni...


Fogyasztás csökkentő? Mire gondolsz? Tuning software?
Én 9 literrel járok mostanában, ami szerintem nem rossz egy ilyen autónál...

Üdv!
Előzmény: KisMaksa (261)
KisMaksa Creative Commons License 2010.07.01 0 0 261

Hello Kicsidoki!

 

Remélem nem is fogsz ilyen hangot hallani, mint amit az enyém produkál, de én is remélem, hogy könnyű lesz elháritani.

 

Az enyém 7 személyes, remélem szükség is lesz rá és nem csak a haverokkal... :-))

de nekem nincs semmi gond a középső sori középső üléssel. Ez egy beépitett ülésmagasitó, de egyelőre nem kell piszkálnom...

 

Szóval a nyűgjeim a következők és ezek beszerzése tervbe is vannak véve:

 - sárvédők

 - az ablakok nincsenek fóliázva, hamar felmelegszik, viszont a vizlepergető oldalüveg nagyon jó.

 - nincs benne "kékfog"

Ami utólag biztosan nem lehetséges, az a maszirozós ülések, mert az csak az Executive-ban van, a fene vinné el...

 

A keményebb műanyagok rossz úton halkan "recsegnek", vagy ahogy Te irtad cincog, de ezt valószinüleg azért veszem észre, mert a motort meg egyáltalán nem hallani. (pedig megy, mert az autó halad!!!)

 

Az a multimédia és tolatókamera utólagos beszerelés engem is érdekelne. Egyszerű a beszerelés, nagyon meg kell bontani, vagy egyszerűen csatlakozik minden?

/Ebben mások hozzászólását is értékelném...előre is köszi/

 

Illetve egy fogyasztáscsökkentő is szóba jöhet, mégha nem is vészes a jelenlegi átlag. Sok autópálya használat mellett is 9 liter alatt a fedélzeti szerint és nekem pont erre kell.

 

Nekem a Tiéd szine tetszett legelőször a legjobban, de abban nem taléltam ilyen felszereltségűt. De most már a mostani szin a favorit.

 

Próbálok visszajárni majd és megosztani minél több tapasztalatot.

Ciao.

 

Előzmény: Kicsidoki (257)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.30 0 0 260
Oldal közepe...
Előzmény: Kicsidoki (259)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.30 0 0 259
Előzmény: Kicsidoki (258)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.30 0 0 258
Azért ez sem csúnya, na! :)

Egy szerintem nagyon rendben lévő kép... :)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.30 0 0 257
Kedves KisMaksa!

Szuper, én pl. köszönöm, hogy megírtad a tapasztalataidat, és hogy írsz! :)

Biztosan nagyon szép! Szerintem az XC90-nek kifejezetten jól áll az ezüst metál szín, és nem is annyira gyakori, nagyon dögös! :)

Remélem mindvégig megmarad ez az örömöd, ahogy ezt én is eddig el tudom mondani. Tényleg nagy megerősítés, amikor az ember másba beül, hogy azért csak ez az igazi, na! :)

Írd meg, én sepciel nagyon kíváncsi vagyok, hogy mik a további negatív tapasztalataid!

Szívből azt kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb, hogy az első sárvédők nélkül koszosodnak az ajtók! :)))
Most nézem, hogy az enyémen sincs (talán a fellépő küszöb levesz a dologból nálam, eddig ezért nem tűnt annyira vészesnek a dolog)... :(
Nem lehet utólag felrakatni, nem kérdezted?

Nekem a hátsó (második) sor (az enyém 5 személyes) középső ülése rettenetesen cicereg rossz utakon. Egyszer mát szétszedték és összerakták, de a demckigrádi utak újra győzedelmeskedtek, sajnos... :( Elég dühítő. Kénytelen vagyok megtanulni magam szétszedni és összerakni az ülést, ez így nem maradhat.
Ugyancsak bosszantó, hogy szintén rossz utakon a műszerfalam bal széle is kicsit cincog, de ez kevésbé vészes. Ehhez nem nyúlnak. Nagy meló lenne szétszedni, és nem garantált, hogy nem jönne elő másik két helyen az összerakás után...

"...a szervizvezető(k) hozzáállásán is sok múlik..."
Igen, pontosan, szerintem is!!!


Sajnos ezt a kerékcsapágy dolgot már mások is írták... :(
Nálam még semmi (68e km)...


Ehhez a hanghoz én nem tudok hozzászólni...
Remélem hamar kiderül, és hogy nem lesz nagyon fájó...

Üdv! :)
Előzmény: KisMaksa (254)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.30 0 0 256
Kedves elcaro!

Örömmel, szívesen! :)
Dehogy, örülök, ha bármiben tudok segíteni, csak bátran! Elnézést kérek, ha okoskodónak tűnök, csak segíteni próbálok, amiben tudok.

Még a V50-nel kapcsolatban kérlek dobj meg egy emillel a littledoc@freemail.hu címre, ha gondolod...


Én 5 éve, és a 3. VOLVO-nkkal a Zay utcába (Budapest) járok, mostanság történetesen Ortmann Tamás Úrhoz, teljes megelégedettségemre. Bármi kérdésem, kérésem (problémám nekem még nem) volt, mindenben maximális segítőkészséget és hozzáértést tapasztaltam.
Nyilván sokan vagyunk, sokfélék, emberek, sokféle tapasztalattal és problémával, így biztosan nincs olyan szerviz, amelyikről csak és kizárólag jó tapasztalatokat hallanál, de nekem ez a magán véleményem és a személyes tapasztalatom.
Szokták azt is mondani, hogy "fejétől bűzlik a hal". Itt - nagyon csúnyán fogalmazva - véleményem szerint a FEJ minden téren "nagyon rendben van" :) , és ez érezhetően mindenre kihat, itt a mondás pozitív értelemben igaz... :) Ha jársz, biztosan össze fogsz Vele is ismerkedni.

Nem túlzok, amikor azt írom, hogy a biztonság, kényelem és a gengszter-fíling mentesség mellett a nagyon pozitív szerviztapasztalataim miatt is maradtam, és tervezek is maradni a VOLVO-nál...

VOLVO for Life
Előzmény: Törölt nick (253)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.30 0 0 255
Kedves Doki,

tényleg még eszembe jutottak a szerviz árak. Még olvasgattam a "normál" Volvo fórumot és tudom hogy neked volt V50-esed. A szervizárakról tudnál vmit írni (kötelező szerviz, tipushiba szerviz, meghibásodások mi mennyi stb)? Ja és még 1x: te melyik szervizt ajánlod?

még 1x köszi.

volvo az isten.:-))
Előzmény: Kicsidoki (251)
KisMaksa Creative Commons License 2010.06.30 0 0 254

Üdv Mindenkinek,

 

Hogy is kezdjem, még sosem írtam...!

Sokat olvastalak Benneteket, a tapasztalatokat, figyelmeztetéseket.

Nekem csak megerősítés volt, hogy jó választás a VOLVO.

 

Szóval, megtettem, vagyis megvettem...

XC90 Sport, Electric Silver metal, 2007, most már 85 ekm, D5 a legújabb családtag.

Mivel Olaszországban élek, ezért még mindig olasz rendszámmal, de gyanítom nem örökké.

 

Már régóta tetszik és fenn volt a “wish list”-en, de eddig nem volt “kedvem” , vagyis anyagi háttér megvenni. De most már megvan és továbbra is tetszik.

 

Már fél éve és több mint 15 ezer km használom és még mindig nem bántam meg, hogy ezt a típust vettem. Vannak tapasztalatok vegyesen. Nagyon pozitívak és azok a kicsi, de nagyon bosszantó problémák is, mint pl. sárvédő nélkül összeveri kosszal-piszokkal az első ajtókat, meg ilyenek. És a jó tulajdonságokat fel kell fedezni apránként, de visszaülve a “kisebb” autókba, a különbség nagyon is számottevő, érezhető.

 

A szervizköltség a típusnak/kategóriának megfelelő szerintem és a szervizvezető(k) hozzáállásán is sok múlik. Nekem otthon eddig a nyíregyházi jött be legjobban, ha lehet itt ilyet írni…

Mivel nem első tulaja vagyok, valami “meglepetés” ktg is számon van tartva a budgetban, de nem szeretném lehívni, ha lehet.

Vétel előtt a helyi szerviz mindent rendben talált– nem az ahová rendszeresen lett hordva – csak a bal hátsó kerékcsapágy morgását állapította meg, az később ki is lett cserélve (214 EUR). Próbáltam garanciában, vagy szavatosságban, de nem vállalták be sem itt, sem Magyarországon, hiába úgymond típushibáról van szó…

 

Az gumikat kellett most éppen cserélni és rögtön a csere után megjelent egy bosszantó hang (éppen hallható, csak tempomattal tudom reprodukálni 3. fokozattól felfelé és nagyon kell figyelni, hogy meghallják) úgy 1800-1900-as fordulaton és bizonyos nyomaték mellett. A itteni és otthoni szerviz azt mondta, hogy hajtani kellene még mert így még nem tudják beazonositan, talán “osztómű”, vagy “bordás-hüvely”, de még nem tudják.

Valakinek hasonló tapasztalata volt már?

 

Ciao.

Előzmény: Kicsidoki (252)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.30 0 0 253
huuuuuu Doki, köszi a kimerítő válaszokat. Most megnyugtattál. De ugye nem baj, ha ide írok a V50-el ill. Volvo-val kapcsolatos általános kérdésekben is? Ugyanis a sima Volvo fórum nem igazán aktiv, V50 fórumot meg nem találtam.

Egyébként Te hova viszed szervizeltetni? Esetleg tudsz konkrét nevet is ajánlani, akihez érdemes fordulni, ha a kötelező szerviz eljön vagy ne adj isten valami gond van.

Még 1x köszi Doki.
Előzmény: Kicsidoki (251)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.29 0 0 252
Kedves négygyerekes!

Jó, szuper, xcólj, ha van valami! :)


Én ezeket nézném:

Németország:
www.mobile.de / www.mobile24.hu
http://www.autohaus-mueller-gmbh.com/home.htm
http://www.mueller-motors.de/
http://www.volvo-hohenlohe.de/


Svájc:
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Default.aspx?startpage=true
http://www.comparis.ch/Carfinder/Marktplatz/Search.aspx


Belgium (itt sincs óratekergetés, csak azért):
http://www.2dehands.be/
http://nl.autoscout24.be/Home.aspx


Javaslom, ha szabad, hogy maradj VOLVO-márkakereskedőnél, és ha lehet első kézből származó törésmentest nézz. Török kereskedők nem javalltak!

Németországi ex-bérautó nem feltétlen felejtős. Jellemzően hosszabb utakra üzletemberek bérlik őket, nem a discóban este vagizni akaró streetracerek (kint kereskedésben dolgozó magyar ember mesélte nekem)...

XCorítunk! :)
Előzmény: négygyerekes (247)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.29 0 0 251
2 éves korig minden nyűggel ostromold a szakszervizt. Amíg tart a gari, Te vagy a király! :)
Tapasztalatom szerint a VOLVO nagyon korrektül áll hozzá a hibákhoz, általában ügyfél-centrikusan állnak a garancia-időn belüli hibákhoz (is). Nekem sem a V50-essel, sem az XC90-essel nem volt olyan problémám, amit ne csináltak volna meg ingyen, gyorsan (volt mit). Volt, amit gari időn túl is, de ehhez kellett az is, hogy rendszeresen szakszervizbe járó ügyfél vagyok, és nyilvánvalóan nem én tettem tönkre (az AWD-met).

A harmadik évben jótállás van még: a nyilvánvalóan gyári hibákra, mely fődarabot érint, a javítás költségét vagy annak egy részét (inkább egy részét) még be szokták nyelni (pl. az idő előtti vezérműszíj-szakadást, kuplung elhalálozást, stb.).


Amivel viszont könnyen aknára lehet futni, az pl. az olajszint ellenőrzése: a műszerfal ugye olajnyomás csökkenést jelez csak vissza, és NEM olajszintet. Az olajnyomás akkor esik arra a szintre, amikor már kigyullad a lámpa, amikor már csak 1-1,5 liter olaj van a motorban az 5-6-7-x helyett, de akkor már RÉGEN KÉSŐ!!!
Hiába a garancia, a kezelési útmutató valóban leírja, hogy igenis a tulajdonos dolga (ha jól emlékszem 2 hetente) rendszeresen ellenőrizni az ellenőrizhető folyadékszinteket a motortérben (olaj, hűtőfolyadék, kormány szervó, ilyenek).
Saját fülemmel hallottam egy igen kényes és meglehetősen feszült beszélgetést egy fél éveses XC90 Executive Tulajdonos és az egyik szakszerviz között: az olaj elfolyt (ez valóban nem szép dolog egy ilyen autónál), de a Tulaj nem ellenőrizte a szintet soha, és a motor kuka volt. Nehéz eset, nem vártam meg a lezárást, de erre pl. nem terjed ki a gari automatice...!
Egyszerűbb a rendszeres ellenőrzés azt hiszem...

A 90-esen kellett nekem is tömítést javíttatnom, de rá szoktam nézni a motorra, és rendszeresen viszem szervizbe, így nem maradt észrevétlen a dolog: amúgy minimális, film-szerű kis "olajpára" jutott csak ki a tömítések mellett, de biztos ami biztos alapon gariban megcsináltattam, nem került semmibe nekem (amúgy 2 teljes napos, 2 szerelős és negyed millás művelet volt, és kellett 2 Seduxen is a főtengely alulról történő megszemléléséhez az atomjaira szedett "új" autómon... :) )...
Előzmény: Törölt nick (246)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.29 0 0 250
Megnéztem a V50-es szervizkönyvemben, nem ír 20e km előtti kötelező szervizt, pl. 10e-est, mint anno az első szériás S40-esnél, tehát hivatalosan nem kellett még olajcserét kapnia, csak nem lett volna baj, ha az elején mégis kap egyet...
Előzmény: Törölt nick (246)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.29 0 0 249
Ja, nem, szerintem nem, nem hiszem, nem hallottam, hogy a km-órával játszanak egy új autónál. 99,999%, hogy ez VOLVO-nál nem fordul elő...

Más márkánál ("a mi autónk" pl., de egyébnél is) sajnos hallottam nem csak visszatekert órájú autókat (lízingből visszavett pl.), hanem törött bemutató-autót is újként eladva! Ezt is erősen kétlem, hogy egy ilyen kicsit piacon, mint a magyarországi VOLVO-é ezt bárki be merné vállalni.

Szegeden első kézből hallottam egy bemutatás előtt tört XC90-est (egy szuzi körforgalomban NEM VETTE ÉSZRE A 90-est, oldalba kapta a B-oszlopnál, LOL). Azon gondolkoztak, hogy egyáltalán fusson-e még az utakon az autó egy zsír új, gyárból rendelt új kasztnival, de KF-es alvázszámmal, vagy hagyják a fenébe (javítgatás, kihúzatás szóba sem került!!!).


Használt VOLVO-knál viszont óvatosan kell a márkaszervizek által árult példányokhoz is viszonyulni, sajnos. Személyesen magam futottam bele anno 2 db V40-esbe, amelyeknél csak nehezen, nem elsőre / becsületesen derült ki a friss (amúgy szakszervizben elvégzett) motorgenerál, sajnos. De ez a szalonból bemutató autó azért nem ez a kategória!!!
Előzmény: Törölt nick (245)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.29 0 0 248
Kedves elcaro!

Igen, ez hihető. Egy szalon igyekszik a bemutató autókon a lehető legkevesebbet bukni, ezért tényleg először be szokták állítani kb. fél évre a szalonba, majd bemutató / tesztautóként KELL futnia még kb. 15-16e km-t. Ezt nem újságírói gyilkolós / "nézzük meg mit tud" tesztként kell elképzelni, hanem kb. fél-1 órás tesztvezetésekként, amikor az értékesítő is bent ül a jobb1-en. Állatkodás nem fér bele...
A VOLVO tesztautót nagyon nehezen ad ki 2 vagy több napra magánszemélyeknek, ez nem igazán jellemző, csak külön engedéllyel ismert ügyfeleknek (általában).

Nekünk is V50 volt az előző (nagyon szerettük, nem rossz vétel!), mi megkaptuk egy 2 napos próbára előtte, és nem is vittük el sem egy BP-Bécs-BP time attack-ra, sem off-roadozni... :)
Ugyanakkor nyilván nem garantált, hogy hidegen soha nem kapott nagy gázt próbakör alatt, de VOLVO-t nem streetracerek vesznek, szerintem itt ez kevésbé jellemző...

20e km-enként VAGY évente kell kötelezőre vinni a verdát, amelyik hamarabb jön (én ennél sűrűbben viszem...). Ugyanakkor parás / lelkiismeretes ügyfelek és baráti ajánlás alapján érdemes egy 0. (nulladik) olajcserét is megcsináltatni, kb. 2e km után. Vannak, akik szerint a mai modern autókat már nem kell bejáratni, szerintem és hozzáértő baráti ajánlás szerint érdemes. Az elején csak összekopnak a motorban is a dolgok, jó, ha ilyenkor nincs meghajtva a gép. Ezzel az olajcserével biztosan nem ártunk. Mi megcsináltattuk.
Ha ez elmarad, nem tragédia, ettől még szerintem átvehető az autó, de szerintem is érdemes bealkudni egy átadás előtti olajcserét!

Majd ha lejár a garancia, előtte is mindenképpen vidd vissza egy alapos átnézésre, hogy mit kell még megcsináltatni / cserélni / javítani rajta, mielőtt lejár a gari, de ezt úgyis fogják mondani...
Előzmény: Törölt nick (245)
négygyerekes Creative Commons License 2010.06.29 0 0 247
Köszönöm a válaszokat.

A most használt S70-el igazán elégedettek vagyunk, de abba 6-an nem férünk.
Nekem van ugyan egy elvileg 7 személyes céges autóm (Grand Scenic),
de az egyrészt céges, bármikor kivehetik az ember alól (már úgy értem a céggel együtt)
illetve ahogy nőnek a gyerekek, a hátsó sorban már nem férnek el.
Ivanicséknál megnézegettem alaposan az XC90-est, ki is próbáltam, ültem a 3. sorban is.
Tetszett, és az ember is dícsérte nagyon, de hát ugyebár neki ez a dolga...
Én valami osztrák-német-svájci eredetű járgányra gondoltam.
Ha összejön a dolog, majd "dudálok". Bár ez inkább ősszel-télen várható.

Mégy egyszer köszönöm

:-)
Előzmény: Kicsidoki (241)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 246
Doki, még egy kérdésem lenne: a kinézett autó 2009. 11. hóban lett forgalomba helyezve. 13 000 km van benne. Az hogy lehet hogy pl. kötelező szervizen ill. olajcserén még nem esett át? Jogos az a kérésem a márkakereskedőhöz, hogy csak úgy veszem át az autót ha az olajcserét megcsinálta (természetesen ingyen), mivel ez egy kötelező szerviz és már meg kellett volna előtt is csinálni? A gyári garancia mire terjed ki és mennyi időnként kell szervizbe vinni garanciális autót?

köszi Doki.
Előzmény: Kicsidoki (241)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 245
Ilyen kilóméter-óra visszatekergetések hivatalos Volvo márkakereskedéseknél is előfordulhatnak? Én V50est néztem ki, 2009.novemberi, 13000 km-rel. Állitólag szalonautó volt azért van benne ilyen kevés. Alvázszám alapján már lekérdeztettem, de ott azt mondták nem volt még szervizben illetve tényleg 2009.novemberében jött le a szalagról.
Előzmény: Kicsidoki (241)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.28 0 0 244
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.28 0 0 243
Biztosan Nektek is álmatlan éjszakáitok voltak emiatt, de végre eltörölték a színválasztás-megkötést!
Most már mindenféle színben rendelhető az XC90 is, végre! Nem is értem, hogy miért volt eddig ennyire drasztikusan megkötve a vásárlók keze? o:) , :(
Végre lesznek olivazöld executive-ok is, és állítólag a flamenco-vörös is gyönyörű új szín...
A gyöngyház-fehér viszont sajnos megszűnt... :(

Ha ez már az új csájníz tulaj rendelkezése volt, akkor éljen, csak így tovább!

Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.28 0 0 242
Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.28 0 0 241
Kedves négygyerekes!

Először is üdv itt, és külön gratula a négy csemetéhez! :)
Nagy ajándék...

VOLVO-nál titkos belső km-óra számlálóról én nem tudok, de kérdezz rá azért egy márkaszervizben. Igen, a tekergetés itt is előfordul, de talán nem annyira durván, mint pl. a bajor maffiozó-autóknál...

Van ellenben más módja is annak, hogy megtudd, valós-e a mutatott km-óra állás? Általában amíg tart a garancia, egy központi rendszer eltárolja a szervizlátogatásokat, vagy legalább is a fontosabbakat (bárhova is viszik Európában!). Mi történt, mikor, és akkor mennyi volt a km-óra állás? Ezt abban a szervizben, ahova hordták, tovább is vezetik, de más szervizekbe betelefonálva is sokszor látnak ilyen infókat a későbbi időszakról is. Ha végig márkaszervizbe hordták, és van nyoma a rendszerben a szervizeknek, és az idővel kb. arányosan telnek a km-ek, akkor viszonylag nyugodt lehetsz, hogy nem akarnak átdobni a palánkon. A jó hír az, hogy ez a "betelefonálok egy szakszervizbe, és az alvázszám alapján lekérdezem az autót" dolog ez külföldi autóknál is működik! Így érdemes lekérdezni pl. a németországi autókat is bármelyik itthoni szervizben (természetesen nem csak azokat, más országokban lévő példányoknál is ugyanígy működik a dolog), de pl. ott jellemzően szakszervizbe hordják a vasakat pl. (míg az olaszok pl. nem a kíméletes, körültekintő autó-tartásról híresek, de természetesen van kivétel itt is) ...

De tudom, hogy a belgáknál az angoloknál :) és a svédeknél is igen szigorú a rendszer (műszakihoz kötötten központilag rögzítik a km-óra állást), ott nagyon nem jellemző a km-óra tekergetés...
Nehezen tudom ezt elképzelni egy svájciról is, ott amúgy is nemzeti sport a becsületesség, és ott is sok a nagy autóbuzi...

Ha külföldi autókat is akarsz nézni, írj országot, és szívesen írok kereső-linkeket...

Ezt tanácsolom tehát első lépésnek: alvázszámmal betelefonálás bármelyik szakszervizbe, és esetleg abba is, ahova hordták a vasat, ott nyilván többet is tudnak a vasról.

Itt értelemszerűen a "kerti-szervizes autók" hátrányban vannak...

Jó, ha a szervizszámlák meg is vannak, egy gondos tulaj lefűzi őket szépen sorba (cégeknél pedig a könyvelés miatt kellene, hogy meg legyenek a számlák ugye).

Nagyon fontos pontosan tudni a km-óra állást, különben vásárlás után automatice jöhet a vezérműszíj és minden egyéb ide tartozó cseréje, ami azért annyira nem olcsó... Ennél csak egy új motor beszerzése fájóbb, ha ez elmarad mégis szakad a vezérműszíj... :(((

Amúgy vannak még csodák, bár én sem hittem benne előtte: az enyémet 1,5 évesen vettem karcmentesen 25.800 km-rel itthon! Ez volt a családban a 3. autó - egyszerre, csak külföldi közös nyaralásokra / síelésekre használták, ritkán, csak hosszú távokra. Jó magánszemélytől venni, mert az életkörülmények és az eladó személye erős támpont lehet arra nézve, hogy igaz-e az, amit állít és amit láttok...

Amit MINDENKÉPPEN kerülni kell, az a T6-os (2,9 dupla turbós)! Két turbó, 2 légtömegmérő, igen-igen kényesek, több szervizes egyöntetű véleménye szerint messze kerülendő (a benzines kanna és gyufa szövegkörnyezetben szoktak róluk beszélni... :) ), garantált pénztemetők (6 számjegyű összegek szép sorban egymás után)!!!
Itt a nagy lóerő és nyomaték bizony a korábbi váltókat is szerette felemészteni, én így T6-ost ingyen sem vennék át, és ez nem vicc (nyilván akadhatnak probléma mentes példányok, ahogy vannak albínó oroszlánok is...)...

A többiről ilyet nem hallottam, sem a T5-ről, sem a D5-ről. Kevés városi éves km-nél és hosszabb távú utaknál a fogyasztás talán nem számít annyira (de a T5 azért szépen kajál ám!), de nézz szét itt, ezek valós adatok, és dönts el Magad:

www. spritmonitor.de:
VOLVO XC90 fogyasztási adatok...

Itt mindenféle motorral mindenféle évjáratú / teljesítményű / tuningolt és tuning-mentes ÉS mindenféle vezetési stílusú gazdával bíró autó adatait megtalálod...


A legfontosabb szabály az, hogy a kiszemelt példányt el kell vinni egy márkaszervizbe (lehetőleg NEM oda, ahova rendszeresen járt) egy állapotfelmérésre. 2-3 óra, 12-17e Ft, és elég alaposan átnézik (nyilván nem fognak motort és váltót bontani, tehát nem garantált, hogy nem futsz utána sem bele egy nagyobb hibába, de azért érdemes, értenek hozzá és sok minden így is kiderülhet)): elektromos rendszer, tárolt hibaüzenetek, előélet, kasztni, törések, futómű, fékek, mit kell aktuálisan megcsináltatni rajta és az mennyi lenne, egyéb nyomok, jelek, visszahívások az autóra (és hogy el lettek-e végezve), stb.

Ilyenkor meg kell nézetni az AWD rendszert, a 2006 előtti példányokon még kicsit nagyobb valószínűséggel jönnek elő hibák, amik tudnak húzósak lenni (erről olvashatsz itt is a korábbi hozzászólások között). Közben csiszolgattak a rendszeren sokat. Érdemes minél fiatalabbat venni, de tudom, könnyű mondani...

A Dél-Európai példányokon gyengébb lehet a fűtés, nem biztos, hogy van ködlámpa, a dízelben nem biztos, hogy benne van a motor-előmelegítő kályhácska (ami remek dolog, rátöltött szoftverrel magad is kapcsolhatod és állófűtésként üzemel), és mintha fékbeli különbség is rémlene. Az amcsi és angol példányokon más a világítás. Én ilyenekről tudok. Érdemes a mi égövünkről, vagy északibb példányt venni...
A tenger közelsége egyesek szerint a sós levegő miatt nem annyira kóser, de a VOLVO nem rohad, HA nem volt törve előtte, a sokéves, régi példányok sem, nem hogy az XC90...

Én egy lelkes, nyitott fülű, érdeklődő, több, mint 2 éve az XC90-nel (is) foglalkozó, de totál amatőr vagyok. Mindenképpen tedd fel ezeket a kérdéseidet akár telefonon is egy vagy több szakszerviznek (pl. típushibák). Tapasztalatom szerint segítőkészek, kaphatsz ilyen tanácsokat, és mégis csak ők az igazi források...


Javaslom, hogy ne vegyél struktúrájában / gyűrődőzónájában töröttet. Sosem lehet már olyan biztonságosra megcsinálni, mint amilyen törés-mentesen volt (és ez minden autóra és minden típusra vonatkozik). A B-oszlopban és az őket a tetőben összekötő tetőmerevítésekben lévő bóracélra ez különösen is igaz, igen spéci technológia kell a gyártáshoz, és a javításához is, nyűgös. Brutál erős (ezért kiemelkedő a borulásvédelem), de én pl. már nem javíttatnám, a törött az nekem kuka, ez nem sima acél, amit majd a szakik összeheggesztgetnek, a gyártása sem egyszerű...


Hirtelen ennyi. Szerintem az XC90 remek választás :) (már a biztonság, de a kényelem és praktikum miatt is - sok külföldi teszt szerint is ez az igazi családbarát SUV), de azért körültekintően kell venni (hú, mekkora lózungok, bocsi). XCurkolok / xcurkolunk!!! :)

Olvass azért kérlek vissza, nem annyira sok, és sok mindent kitárgyaltunk már...

Örülök, ha nem tűnsz majd el... ;)

Üdv!
Előzmény: négygyerekes (240)
négygyerekes Creative Commons License 2010.06.26 0 0 240
Sziasztok!

Erősen gondolkodom egy használt 7 személyes XC90 vásárlásán.
4 gyermek + a két szülő hosszú távú utazásaira kellene,
plusz iskolaidőben a feleségem ezzel hordaná a kisvárosban, ahol lakunk a gyerekeket óvodába/iskolába, ez a mi esetünkben évi kb. 10.000 km.
Ő most egy S70-est használ (2,4 benzines), teljes megelégedésünkre.

Valamilyen Automata/Geartronic váltójúban gondolkodom.
És mivel a családi kassza korlátozott, ezért elsősorban a régebbi használtakban gondolkodom.

Van néhány kérdésem, amik esetleg költőinek is tűnhetnek, de nem annak szánom őket:

- nehezen tűnik reálisnak, hogy a hirdetett 2003-2005-ös évjáratú járgányokban csak 140-150.000 km van. Feltételezem, hogy ebben az esetben is a jó magyar össznépi sporttal van dolgunk, azaz az eladó vissszatekeri, a vevő pedig tudja, hogy visszatekerte, a kérdés (alku) tárgya inkább az, hogy mennyit tekert vissza?
Kérdés: Meg lehet valahogy tudni, hogy mennyi is van valóban a motorban? (van ugyanis olyan autó, aminek a km mutatóját ugyan vissza lehet tekerni, de "mélyen" a computerben benne marad a frankó adat)

- tudtok-e tipikusan, tömegben (nagy valószínűséggel) előkerülő hibákról a 2,4D (D5), a 2,5T vagy a 2,9T motorok esetében. Pl. "borítékolható" hogy előkerül valamilyen komoly motor probléma vagy váltó probléma, stb. Szinte minden gyártó, majd' minden modellje esetén vannak ilyen dolgok, ezért szeretnék felkészülni, hogy mire számítsak.

- a D5 motorról eddig csupa jót hallottam. Van negatívum is?

- van valakinek tapasztalata a 2,5T motorral? (fogyasztás, karbantartási problémák, stb.)

- feltételezem, a nyugateurópában futott használt példányok futóműve kicsit jobb állapotban van, mint a Magyarországon futott példányoké, de tudtok-e olyasmiről, hogy ott esetleg más (finomabb) hangolású, ezért érzékenyebb futóművek lennének?

Szívesen veszek minden más jellegű hozzászólást/tanácsot, ezeket (is) előre is köszönöm!
Kicsidoki Creative Commons License 2010.05.31 0 0 239
"...gyakorlatilag 190 ezer km alatt ez volt a legnagyobb hiba rajta."

Ez viszont nagyon dicséretes amúgy, és én a motor-tömítés javításommal pl. ezt már nem is fogom tudni elmondani...
Előzmény: geri 74 (235)
geri 74 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 238
semmi gond ,nem titok sajnos ez van..ciki akkor lenne ha én csináltam volna-:))
Előzmény: Kicsidoki (237)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.05.31 0 0 237
Kedves geri 74!

Tényleg nem akartalak megbántani ám vele, ne haragudj! Csak biztatásul, és azért hoztam fel, mert a VOLVO ebben pl. erős: elég jól tartja magát, az idősebb kockákra sem jellemző a rohadás...

A V8 és a gázos tapasztalataidat köszönöm szépen! Igen, a V8 azért csak V8! :)

Jó éjt!
Előzmény: geri 74 (235)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.05.31 0 0 236
Előzmény: Kicsidoki (234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!