Pénteken nekem is hasonló probléma jelentkezett, csak DPF visszajelzés nélkül. Parkolóból indulva nem aludt ki a Check engine+ESP lámpák. Valakinek volt hasonló problémája.
Péntekre kaptam a szervízben időpontot, akkor többet tudok majd mondani.
Én 120.000-nél mosattam ki Nyíregyházán. Ha vissza olvasol a hozzászólásaimban akkor le is írtam. Azt hiszem valami Protech-es löttyivel csinálták nekem egy húszasba fájt akkor.
Abból gondolom, hogy részben még el van tömődve, hogy néha villog a DPF lámpád ami később elalszik. Ez szerintem azt jelenti, hogy nem tudja 100%-ig végigvinni a regenerációt.
200.000-es szervíznél az órám 200.016-ot mutatott. Azóta 400 km-enként törvényszerűen regenerál. Tök vegyesen használom az autót és szinte sosem pályázok! (max évente 1-2 alkalom) Semmi gondom sincs a DPF-el. Csak arra vigyázok, hogy a fordulat 2100 felett legyen. Néha 15-20 km-t is megyek 4-ben. Nem erőltetem a magasabb fokozatokat. 6.-ba szinte nem is rakom, vagy csak 130 felett. Olajszintem szinte nem is nő. Olajcserekor talán, ha 1 cm-el van az F felett. Jelenleg csak kagylós üzit használok, de abból sem a prémiumot. Télen pedig a zöld-kék prémiummal megy. Elejétől fogva szakszervizbe hordom, mert találtam ott egy jó szerelőt aki lelkiismeretesen végignézi és mindent megcsinál rajta az előírások szerint. Már kezd büszke lenni rá, hogy 9 éve ő szervizeli! :) Előtte 1 évig Miskolcra hordtam, de ők bezártak.
Egy hónapja sincs hogy megvan az amúgy nagyon is szerethető Mazda5-öm. (2.0 diesel, 143 LE, 2007.02 havi. Kiadású)
Vétel után kb 300 km után előjött nekem is ez a probléma.
Autópályás használat után hazaérve Városi használat, rövid távok, ráadásul hegymenetben, magasabb sebességfokozatban hagyva.. (dehát ugye ez nem benzines)
Úgyhogy DPF jel villogni lezdett, majd, folyamatosan világított mellette a check engine + esp konroll lámpák.
Első körben "kiütötték" laptoppal a hibakódot, dr már a szerelőtől hazafelé visszajöttek a hibakódok.
Ezután a szerelő azt ajánlotta, hogy 2000-2500 as fordulaton 5. sebességben menjek az autóval fél órát. Megvolt, fel a pályára, mondván hátha regenerál magától a részecske szűrő. De nem.
Utána mentem vele egy oda vissza Miskolc - bp távot az említett fordulaton, ez sem hozott megoldást. (emelkedőn a teljesítmény nem volt az igazi, mintha fulladozott volna az autó, egyáltalán nem tetszett neki az M3-as Gödöllői partja.
Utána elvittem mazda szervizbe és kényszer regenárálták a szűrőt.:
12g volt a korom mennyisége a szűrőn, állítólag 4-5g-ig tudja magát regenerálni.
Sokadszorra, de végül is sikerült a kényszer regenárálás a szervizben. (kb fél órán át üres járatban 2000-es fordulatszámon kiégették belőle a kormot). Ennek ára: 15eft.
Utána mintha kicserélték volna az autót: M3-as Gödöllői part, 5 személy + csomagokkal, tempomattal 140el hatodikban: sima ügy volt :)
A kényszer regenárálás előtt volt friss olajcsere, rá kb 1ekmt ha mentem. A kényszer regenárálás megemeli az olajszintet, ui gázolaj kerül a motorolajba. Előrébb kerül majd ezáltal a következő olajcsere...
Most kb 2,5 ekmt mentem az olajcsere óta, kb 1,5 ekmt a kényszer regenárálás óta. Azóta hosszabb út utáni Városi használatban 2x kezdett el világítani a DPF jel, de kb 10km után eltűnt. A szerelő szerint ez ha állandósul + az olajszint közelít z x-hez a nívópálcán, akkor nem halogatható az olajcsere.
Úgyhogy ki is néztem már az olajat a cseréhez, lassan meg kellene venni :
M5 CW 1.8 benzinem van. Állandóan terhelten járok. Ezért gondoltam a légrugóra, de lehet, hogy egy erősebb hátsó rugó páros jobb lenne. Van-e valamilyen tapasztalatotok, illetve tudtok-e erősebb gyári rugónak a cikkszámáról valamit.
Nekem is volt ilyen problémám. Nincs turbó nyomásod ha jól hiszem. Nézd végig a turbó vákum csöveket. Nekem az egyik le volt csúszva. Olyan volt az autó mint ha sima szívó lenne. Nem árt megnézni a turbó változó geometria szabályzóját sem. Ha szorul vagy be állt akkor tele vágja a DPF szűrőt is, és hasonló tüneteket produkál.
Nem tudom, mit jelent, hogy nagyjából tudod, mi a probléma....
Ha szerencséd van, olajcsere és BC nullázás után megszűnik a probléma, ha nincs szerencséd, a DPF szarakszik-->tisztítás vagy csere. Én túl vagyok ezen.
Szóval az okos megoldás vagy trükk: irány a szervíz, nem érdemes sufnituningban gondolkodni.
Az erővesztés is ide vezethető vissza, szervízállásba kapcsol a BC, nem engedi a fordulatot 2000 fölé.
Következő problémám van, sima normális ment közben a következő villant fel és azóta is bent van a műszerfalon, a DPF felirat villog a többi folyamatosan világít.
Nagyjából tudom mi a probléma, esetleg valaki tud e valami okos megoldást, esetleg valami trükköt? A kocsi sajna elvesztette erejét is, fogyasztásban minden másban ugyan úgy tökéletes mint eddig.
Mazad5 2007 jan. 2.0crd gta dvd 143LE. Előre is köszönöm a szekértelmet, éljenek a fórumok.
Lotte212! Hasonló gondom volt és én is hasonló okokra gyanakodtam. Aztán elvittem (más ügy miatt) egy szervízbe az autót és néhány perc alatt újraprogramozták (tanították) a gombokat. Olyasmire emlékszem, hogy a vezetői vezérlővel egy időben kapcsolod az éppen aktuális ablakmozgatást és megfelelő ablaknál - egyszer le, aztán fel (kattanásig tartva a gombot). Kétemberes feladat :) Ez dereng, hogy így csinálták, remélem, működni fog - de egy próbát megér :)
Májusban vásároltam egy MAZDA Mazda 5 2.0 CDH GT DVD típusú, 2007.02 havi évjáratú autót.
Az elektromos ablakokat csak a saját oldali gombjaik kezelik, a vezető oldali kapcsoló is csak a sajátját, illetve a rajta lévő nyomógobbal a többit le tudja még tiltatni, ill. feloldani a tiltást. Próbáltuk feltanítani, de nem sikerült, majd egy másik hasonló autó kapcsolója, amit kipróbáltunk sem működött az autómban, viszont az enyém a másik autóban igen, így a kapcsolópanel hiba amire először gyanakodtunk kizárva. (A vezetőoldali kapcsoló gomjaihoz is valósíznű jut áram, mert van kontrollfényük.) Mi lehet a hiba? A) vezetékszakadás – de világít a kontroll fénye.. B) Biztosítprobléma lehet e, ha a sajátját mindegyik kezeli és a tiltást/feloldást is tudja a többi ajtóra nézve? C) Vagy a computernek lehet ehhez köze?
Ha házilag nem lehet belőni a hiba megoldást, úgy Bp-en tudna valaki ajánlani egy megbízható villamossági szerelőt?
Nekem is van pár ilyen apró gondom a szintén 12 éves kocsival. Mivel sokáig szeretném még megtartani én egy spec szakembert kerestem aki egy kicsit drágább mint egy átlagos fényező, viszont garantált a végeredmény. Egy autó restaurátorhoz viszem el a hó végén aki komplett alvázvédelmet és egyéb javításokat fog rajta végezni. Sajnos hallottam roham tempóban elnagyolt munkákról bőven, így biztosra akartam menni.
Van egy olyan jelenségem hogy a gyári rádio (2005) ma reggel elkezdte azt csinálni, hogy kb 3 4 percenként elkezdett magától keresni, ami 5-10 mp-ig tartott majd megint beadta az elötte hallgatott frekvenciát.
Volt valakinek ilyen? Lehet le kéne vennem az akksisarut majd vissza, hátha?