Termosztátod oké? Nézd meg a két gumicsövet ami a fűtőradiátorba mennek hogy melegek-e. Nézd meg még hogy a levegőterelő lap mozog-e ha mozgatod a kart. Nekem le volt törve a műanyag csap róla.
"Hogy egy auto levetel ne egy remalom legyen" ez mit akar jelenteni?
Szerintem pedig egyáltalán nem rémálom rajta szerelni semmit. Az 13S-ről sokkal szopóbb levenni az önindítót mint az 16D-ről.
Te beszoptad vele, nekem sose volt vele nagy bajom. pedig szakadt el szíj is. Ha összeszámolnám, akkor tuti nagy szám jönne ki, de ahányszor visszagondolok, nem tudok olyan számot mondani, ami nagyon fájt volna. A legnagyobb egyösszegű ráköltésem a fehérre volt, egyszer 40.000 forint, amiből 15 volt a nyúlvány, meg 25 a cseréje. (akkor még nem tudtam volna megcsinálni)
Adagoló javítás volt egyszer 10.000.
Ez a kék ami most van, ez kb 250-ben van. Tokkal vonóval rendesen kilakatolva, 2k epoxyval alapozva, rendes 2k gitt, 2k ipari festék. Egy falubeli cigány fújta le, két napért fizettem 20.000 forintot neki.
Vettünk az asszonynak egy vw polot, 2003-mas, 1.2 6V. Nem tudtam hogy hengerfej beteg, valószínűleg három szelep+három vezetőt cserélni kell. kb 50.
Az asconán megint állítottam az előtöltésen, szebben jár, könnyebben indul, és óra szerint 165-öt húztam ki belőle. 390.000 km van a motorban.
Nagyjából 1000km.rel ezelőtt cseréltem féktárcsákat és betétet is. A tárcsa Brembo Max, a betét Textar. Egy ideje az a jelenség hogy melegen üt a jobboldali tárcsám. Amikor elkezdek rálépni a fékre hangos ütemes surrogó, ciripelő hangot hallok és amikor leveszem a lábam akkor is olyan mintha hozzá-hozzá érne a tárcsa a betéthez. A fékpedál nem üt vissza, azon nem lehet érezni semmit. A fékhatás jó. Mit gondoltok mi lehet a probléma? Féktárcsa vagy inkább a nyereg?
1982-es renault 9, 1.4 benzines volt az elso autom. Sajnos tk-ra tortek. Kenyelmileg ezerszer jobb volt mint az ascona. (Ulesek, rugozas).
86-os a golfom, amivel jarok. 1.8k-jet. Kenyelmileg.. calibra uleseket raktam bele. Rugozasa viszont sokkal jobb. Elol hatul lengokaros. Jobban dol, mint a merev hidas, de jobban is veszi az ivet.
robi toyotaja 82'es volt. Kicsit szerelgettuk, de nem kellett tulzasba vinni.
"Tudod furcsa, hogy a kortars autoknal jopar gyarto meg tudta oldani a szerelhetoseg kerdeset (nagyreszt)."
Például?
Szerintem az a bajod, hogy nem volt vagy nem láttál korosztályos Japán meg Francia autókat és nem is vezetted/szerelted őket. Ülj be egy golfba vagy egy Japánba nézz szét az utastérben aztán meg egy Opelbe gyakorlatilag ég és föld a kettő (legalábbis a 80-as években) Nézd meg a műszaki tartalmat a VW a 16 szelepes motorját sem csinálta meg keresztáramlásúra és K-Jettel hozta ki amikor az Opel már Motronicozott. A Opel dízel tényleg szar. Nem sikerült a hengerfeje, de ezen kívül kb. szerintem mindenben verte a kortárs hasonló vackokat. A másik meg az, hogy 30 éves autót napi szinten használni elég hard core hobbi és ez márkafüggetlen, de nehogy azt, hidd, hogy egy most 15 éves autóval jobb a helyzet elmondom sokkal nagyobb szopás mert 6 szor komplexebb mint a régi opeled és sokszor annyiba kerül a fenntartása. Ha nem tudsz venni keveset futott 5-7 éves kocsit akkor kb garantáltan szopni fogsz. Sajnos az autózás drága vagy kevés hozzá a fizetés, honnan nézzük....de ez sajnos tény. Ezért mondom add el a francba vegyél egy másikat csak éppen nem lesz jobb és kezdheted az egészet előről...
Tudod furcsa, hogy a kortars autoknal jopar gyarto meg tudta oldani a szerelhetoseg kerdeset (nagyreszt). Hogy egy auto levetel ne egy remalom legyen, hanem 3db csavar, amit 30ev utan is ki lehet tekerni.
Hogy a generatorhoz, vagy az oninditohoz hozza lehessen ferni konnyen. S ezek "rendszeresen" cseresek. Egy esetleges motor kivetelhez csak levalasztod a feltengelyeket, s nem folyik ki az olaj, nem kell golyalabat kibontani. Kiveszed a zarhidat, s johet is ki elore a motor. Nem ez a felemelem a motort, vagy leengedem s a karosszeriat fel. Mareknyi csavar kerdese, s gondolkodas a jovore. Technika adott volt minden gyartonak. Csak a szerszam kialakitasat kellett kitalalniuk.
Ennyi hülyeséget egyetlenegy hozzászólásban már régen hordtál össze. Talán tényleg jobb lenne ha vennél egy suzukit, nem való ez neked, mert nem érted a lényegét.
Egy ful eredeti ascona c se kepvisel valami nagy eszmei erteket. Elvegre ugyanolyan proletar vas, mint a golf. Nepauto a 80-nas evekbol.
Szerintem. Inkabb nem adom ossze mennyit koltottem a dezsomre.. de abbol a penzbol normalis autom is lehetne, nen csak egy 88-as dizel oskovulet. Egy konstrukcio hibas gazolajtemeto. Es az 17td ugyan ez. Egy szar. Akarmennyire rancfelvarott.
Igen én is azon gondolkodtam hogy a saru tisztítással fogom kezdeni. Elég rossz helyen van, mindig éri a mocsok. Lehet hogy tisztítás után egy kis szilikonzsírral bekenem.
Nekem is ilyen volt, de nem a szintjelző volt a rossz, hanem a saruk voltak eloxidálódva. Javítás után pár évvel újból rosszul működött, akkor a vezeték volt megtörve a sarutól kb. 10 cm-re. Sajnos nem egy jó konstrukció, hogy csak úgy lógnak a vezetékek...
Nem ugyanaz. Még Asconákon belül sem. De szerintem ezt te is tudod. Ráadásul ez nem bajonettes, hanem 5 csavaros. Én nem tennék más típus tankját alá. szeretem, hogy ami csak lehet eredet legyen, majdcsak felbukkan egyszer egy nekem való, s akkor lecsapok rá.
E kadett? Astra f, calibra? Mindegyikben volt kulso ac-s. Szerintem ugyan az a szintjelzo van mindegyikben. opel nem vitte tulzasba a fejlesztest 30ev alatt.
Az enyém pontosan ugyanígy viselkedik. Sajnos cserélni kellene, de nincs mire. Egyszerűen nem kapható az enyémhez (injektoroshoz), a sima karbis benzinesekhez időnként felbukkan egy-egy az Ebay-n, de itthon az is esélytelen.
Van akinek pontosan mutat a benzinszintjelzője? Nekem kábé már félnél teljesen üreset mutat, amikor tele van akkor sincs teljesen a maxon, csak kábé a háromnegyedénél. Nem műszarfalhiba mert az előző műszerfallal is ezt mutatta. Oxidos lehet a tankban lévő szintjelző csatlakozója vagy maga a szintjelző szar?