Keresés

Részletes keresés

McAtti Creative Commons License 1998.09.24 0 0 168
Most olvastam, hogy megvan a telefonalo. Remelem kifizettetik vele.

Attila

Utas2 Creative Commons License 1998.09.24 0 0 165
Igen, hogy-hogy leállt mindkét rögzítő?

És a leszállási súly kérdése?

Nyilvánvaló, hogy a társaság képzési eljárásaiban is lehetett a bibi.

malenykij polgar Creative Commons License 1998.09.24 0 0 164
Ezer SORRY!!!

A cikk végén Fókát akartam mexólítani.
(De azért Pocak is válaszolhat...:-))

Még 1szer 1000 bocs, Fóka.

malenykij polgar Creative Commons License 1998.09.24 0 0 163
Engedjétek meg, hogy néhány dolgot idézzek (fjordítsak) a rep.esemény egyik sajtóvisszhangjából. Érdekes.

Íme:
"Visszatekintve", mondja egy ex-Lufthansa-Jumbopilóta, aki majd negyvenéves rep. tapasztalata során DC-10-t, az MD-11 elődjét is repülte, meg kell állapítani: a két Swissaires kollega "pontosan úgy viselkedett, ahogy tanulták, és pontosan ez volt a helytelen."
Ha tisztábban átlátták volna, hogy mi vár rájuk, akkor az SR-111-pilóták a maradék idő alatt elérték volna a Halifaxi repteret és "valószínűleg keményen, de biztonságosan landoltak volna". Zimmermann (9300 repült óra) és Loew (2800 óra) álmában is ura lett volna az ehhez szükséges manővereknek és fogásoknak.
...
A halifaxi rémálomnak azonban valószínűleg mégsem kellett volna megtörténnie. Zimmermann kapitány és első tisztje, Loew kompetens pilóták voltak. Maguk is MD-11-es kiképzőkként tucatszor végigjátszhatták a szimulátorban az olyan vészhelyzeteket, amivel aztán az Atlanti-óceán felett kellett szembenézniük.
Pontosan ez vezethetett a bajhoz. A szimulátorból, mondja egy kapitány, minden pilóta, aki pontosan követi a vészhelyzetek előírásait, azzal a sikerélménnyel távozik, "mintha egy nehéz, stresszel teli helyzeten lett volna úrrá." Valószínű ez, a sok szimulátorgykorlatból szerzett biztonságérzet állt a pilóták útjában, amikor a veszély valós mértékét kellett felismerni és azonnal kellett cselekedni.
...
Ha a SR-111-pilóták számára világos lett volna, hogy Halifax azonnali megközelítése megmenthette volna a gépet, akkor a sok szakmában eltöltött év során megtanult vészhelyzet-eljárást egy az egyben el kellett volna vetniük és a gépet földre kellett volna kényszeríteniük. Az SR-111-et már az első három perc során 3000 méterre lehetett volna lehozni zuhanórepüléssel.
Ebben a magasságban a benti és a környezeti nyomás már annyira kiegyenlített, hogy kinyithatták volna az oldalablakot, ami kihajtotta volna a sűrű füstöt a kabinból. Emelett a gép elég mélyen lett volna ahhoz, hogy direkt rárepüljön Halifaxre.
...
Ezzel ellentétben a gép súlya nem játszott döntő szerepet. Még drasztikus süllyedési rátánál és a Halifaxre történő direkt rárepülésnél is percenként 2,5 tonna üzemanyagot lehetett volna kiereszteni. Végülis, mondta az MD-11 gyártójának, a Boeingnek a szóvivője, erre sem lett volna mindenképp szükség: "A gép bármilyen súllyal le tud szállni."

Der Spiegel, 1998.szept.21. 266.o. "Rettung im Sturzflug?"

Na, erre varrjatok gombot.
Nagyjából ennyi az, ami kontextusból kiragadva elég hatásosnak tűnik. Szó van még arról is, miért nem kell tartalék betáp a fekete dobozoknak, miért lehet adott helyzetben akár előny is, ha besz*rik minden műszer, stb.
Pocak!
Hogy is van ez a "minden súllyal le tud szállni"?

Üdv, MP alias Mini-Richthofen

lord Creative Commons License 1998.09.23 0 0 162
Lehet, hogy már valaki ajánlotta-ez esetben bocsesz- Michel Chricton Repülő koporsó című könyvét. Vacakul van írva de sok okosságot találhatsz benne a légi balesetekről- ha érdekel.
Remélem jól írtam a szerző nevét
Pocak Creative Commons License 1998.09.23 0 0 161
Most mar nem izgulok. De miert teritenek el a gepet? Ja, hat persze, mert en is rajta vagyok... :-))
Utas2 Creative Commons License 1998.09.23 0 0 160
Pocak,

medwe kartárs hozzávetését látva én is javasolom, hogy jól fontold meg. A baj nem jár egyedül, hanem párban. Mindig két esemény következik be (néha három) egymást követően.
No most: vagy annak számolod a svájci Balair esetét néhány napja ugyanott, vagy nem. És akkor még ott lehet a harmadik....

Ha netán kétségeid merülnek fel, javasolom a Deltát, bájos öreganyók a sztyuvik, az L-1011 típusú ketyerék pedig izgatóan recsegnek-ropognak. (Hasonlítanak az MD-11-re is).

Kellemes karácsonyt kíván,

Utas2


(et ceterum censeo Meciar esse delendam)

Medwe Creative Commons License 1998.09.23 0 0 159
Kedves pocak!
Szerintem karácsonykor Swissair gépre van jegyed.
Én ugyan igazságügyi statisztikából voltam ötös (amire kb. 0,000000001 % esélyem volt, de bejött) mégis szeretnélek megnyugtatni:
annak, hogy egy garázdaság miatt jogerős szabadságvesztését töltő elítélt el fogja téríteni a gépedet, annak az esélye SZINTE nulla!
Ha még mindig izgulsz, írj!
Egyébként meg szomorú vagyok, mert komoly bajok vannak az egyik kedvenc liégitársaságomnál, a Philippine Airlinesnál.
Utas2 Creative Commons License 1998.09.23 0 0 157
De hova telefonáltak be?

(et ceterum censeo Meciar esse delendam)

McAtti Creative Commons License 1998.09.23 0 0 156
Robicsek! En ugyan nem Foka vagyok, de regi helyemen minket is zaklattak telefonnal. Ha a hivasok gyakoriak, akkor nemi beruhazassal a hivo pillanatok alatt azonosithato. Ez a beruhazas onmagaban felesleges. Mi is megtettuk ezt, tudtuk, hogy mely kornyekrol telefonalnak, a butak telefonfulkebol... Ket eros ember megkergette oket, abba is maradt a telefonalgatas.
Gondolom, a kozveszellyel fenyegetes mar olyan tetel, hogy a radiotelefon szolgaltatoknak is ki kell adni adatokat - a rendorsegnek.
Szoval, ha sokszor telefonal, szerintem a 10. elott lebukik. (Es ha egy kenyszerleszallt utas papaja kapja el, az eg irgalmazzon neki...)

Attila

robicsek Creative Commons License 1998.09.23 0 0 155
Fóka,
ilyen könnyen csődbe lehet vinni egy légitársaságot?
telefon minden nap, aztán gép leszáll, cég meg bukik rendesen.
Szerintem ahol tényleg bomba van, még sose telefonáltak.

(ja, aki nem hallotta a MA 1010 re gondolok)

Utas2 Creative Commons License 1998.09.22 0 0 154
Na jó, de ebből még semmi nem derült ki.

u.i.: nem a tengernek szurkolok....

Tsaba Creative Commons License 1998.09.22 0 0 152
Pocak Creative Commons License 1998.09.19 0 0 149
Utas2,

Remelem, nekem drukkolsz, es nem a tengernek... :-)

Utas2 Creative Commons License 1998.09.18 0 0 147
Ég veled, Pocak.

Majd írj, amikor visszajössz. Ha visszajössz.....
Bocsesz.
Hali

Pocak Creative Commons License 1998.09.18 0 0 146
Sziasztok,

Kinek volt itt otose statekbol? Na az most egy kicsit batorithat engem.

Talaljatok ki, milyen jegyem van karacsonykor? Es milyen gepre?

Utas2 Creative Commons License 1998.09.16 0 0 145
Köszi.

Fóka,mint szakmabeli,
nézz mán utána pontosan, hogy mi történhetett, okay?
Hali.

McAtti Creative Commons License 1998.09.16 0 0 144
Meg sok honapig senki nem fogja tudni - pontosan. Aztan talan akkor kiderul valami. Amennyire tegnap este utananeztem, meg van a masodik fekete doboz is, az utolso hat percrol azon sincs semmi. (Aszondjak, ez annak a jele, hogy nem volt aram, de hat ha en csinalnek fekete dobozt, abban lenne elem.)
A pilotak es az iranyitok utolso beszelgeteseibol azt is nyilvanossagra hoztak, hogy felvettek az oxigenmaszkot, es kezzel (nem t'om hogy van ez szakszeruen) vezetik a repulogepet.
A torzset, pilotafulket megtalaltak a tenger alatt, a pilotafulek fekete dobozanak is tudjak a helyet, mara varjak a haditengereszet minden csingilingivel (buvarok, kamerak, robotok, meg bufe is van!) felszerelt hajojat, ami ki tudja emelni a roncsokat.
Az eddig kiemelt roncsok alapjan a pilotafulke kornyeken "valami eros hohatas" volt. (Tehat nem szarazjeget tettek az ajtoba.)
Ugyanakkor talaltam egy erdekeset, az NTSB dolgai kozott: 1997 aug. 9-en a Swissair 127-es jarata jelentette, hogy 100-400 labbal folottuk egy fenyes, hengeres valami huzott el. (www.ntsb.gov/Aviation/NYC/97A173.htm)
Ez ugyanabban a korzetben tortent, ahol a TWA800 lezuhant, es pontos terkep hijan ugy velem, arrafele repult a most lezuhant swissair gep is.

Attila

Utas2 Creative Commons License 1998.09.15 0 0 143
Szóval mondja már meg valaki, aki tudja, hogy mitől zuhant le az a gép!!
Utas2 Creative Commons License 1998.09.15 0 0 141
Fiúk!!!! (és lányok)
Ki társul be egy tengeri búvárakcióba??
50 kg USD, néhány adag gyémánt és egy másfél milleres (szintén USD) Picasso-kép volt a Swissair fedélzetén!!!!
Utas2 Creative Commons License 1998.09.14 0 0 140
Rudi,

megvan, a DC-10-es esete az USA-beli Windsorban történt, Detroit-ból szálltak fel.
Hali.

Utas2 Creative Commons License 1998.09.14 0 0 138
Fóka,
mondd, az üzemanyagtartály tisztítása és mondjuk a motorcsere alatt is végig ott van veled a számítógép, vagy hogy csinálod? On-line mechanics?
Utas2 Creative Commons License 1998.09.14 0 0 136
Gyermekeim, mi a francér' cidriztek annyit offtopic. Meg a sok marakodás, anyuzás. Nincs két egyforma ember és tisztelni illik mások véleményét, hamár nem sikerül meggyőzni őket. A repülő nem repül, ha nincs szerelő, pilóta, vagy ha nincs utas. Kivéve persze néhány esetet. Jut eszembe: emlékeztek, amikor néhány éve egy gyakorló TU-134-es keringett néhány órát Ferihegy környékén, miközben a pilóták fejszével engedték ki a futót? Kajak meló lehetett. "Vissza az egyszerű megoldásokhoz, hogy működjön".
Hali.
Wágner úr Creative Commons License 1998.09.14 0 0 135
Úgysem érti meg - buta.
Utas2 Creative Commons License 1998.09.14 0 0 133
Pocak,
de, a levegőben robbant a TWA gép (JFK - Párizs), de utána zuhant még 24 mp-ig. És a robbanásnál kettétört a gép, úgyhogy két részletben zuhant (láttam a számítógépes verziót). És akkor még jópáran éltek ott fenn.

Hali.

robicsek Creative Commons License 1998.09.13 0 0 132
ragika, nyertem.
kuldheted a milcsit.
HJM Creative Commons License 1998.09.13 0 0 131
Ragika kedves

Már mé fenyegetnélek?
Én csak megkértelek, hogy ha újra lesz plakátod akkor lécci szójá, lyó?
Csak rajtad múlik, én ebben nem vagyok kompetens, csak felhívtam a figyelmedet.
A többi az ze ügyed meg a ZöPö-é.
:-))

Törölt nick Creative Commons License 1998.09.13 0 0 130
HJM,
fenyegecc?

Mucsa,
szögletes a kereked.

That's it.

Pocak Creative Commons License 1998.09.13 0 0 129
De.
malenykij polgar Creative Commons License 1998.09.13 0 0 128
Bocs, nem túl tág egy kicsit ez a 12-5 ezer lábas tartomány?
Vagy tényleg ekkora füst volt a kabinban?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!