A toronydaruk az élő város különös képződményei. Kinőnek a földből, majd egy ideig uralják a környéket. Felülről figyelik a várost, dolgoznak, forogna, élnek. Aztán egy idő után lebomlanak, eltűnnek, hogy máshol emelkedjenek fel újra. Amit a toronydaru lát, az egy egyszeri, megismételhetetlen várostörténet. Maga a daru is egy különös képződmény: megfigyeltétek már, milyen munka felépíteni vagy lebontani egy toronydarut?
Írjatok meg mindent, amit a toronydarukról tudtok. Hol vannak, éppen hol épülnek, mit építenek, hol bontanak le egyet, mekkorák, miért különlegesek.
Gyűjtsünk toronydarut.
a közelebbi valójában a kisebb és alacsonyabb, és hiányzik róla az a felső piros T-elem, ami az egyik nap berakott, Aréna melleti gépen látható. A motrok is előre vannak pakolva, a másikon meg hátra.
teljesen szokatlan nekem, hogy ezeknek ott alul nincs hagyományos "talpuk" betonnehezékkel, hanem egyszerűen lecsavarozzák az oszlopot a betonba.
(sajna a lik peremére élesített a gép.)
További három, szintén Terex-Comedil vagy 200m-re tőlük, ahogy megyünk az Erzsébet tér felé, a házak fölött látni, plusz egy azok mellett is, azt csak távolról láttam, valszeg Potain és az is top-less avagy flat top.
topless-járvány. sajnos nem a strandon, hanem a daruk világában.
fenébeis, ma a Deák tér volt a célpontom, de előtte még átballagtam. Hát már épp szedelőzködtek haza, a második is kész lett. Csináltam pár képet, mindjárt felteszem.
Nem torony, de daru: Érd alsónál emeltek be 4 darab 30 tonnás provizóriumot, amin hétfőtől vonatok fognak járni. (Azok a nagy kék izékről van szó.) Egyébként egy aluljáró kivitelezése maitt van rájuk szükség. A honlapomon van még több fotó. http://friedlf.fw.hu
Csatlakozom Dr. Kran-hoz, nagyon örülök, hogy egyre többen leszünk! :) Van pár kép KB-160.2-ről (volt KB-160.1 is, úgy tudom, csakhogy az nem rácsos volt, hanem csődaru). :) Írj emilt (itt megtalálod a címemet), aztán küldök. :) Ma jöttem vissza Szombathelyről, ahol még volt egy komplett KB-160.2-es, valami félig-meddig fel is volt állítva belőle, de épp ma délelőtt jártam ott és láttam, hogy eltűnt, ugyanakkor néhány autódaru forgolódik a helyén -> valószínűleg most bontották le, ami egyáltalán állt belőle, és valószínű, hogy vágják is. :( Esetleg Debrecenben lehetne még keresgélni... :) Bár az esély ott is kicsi. Oroszországban viszont van még sok, csak ugye oda az ember nem sűrűn utazik... :/ Amiről írtál, hogy láttad régebben (NDK csődaru), az nagy valószínűséggel Rapid III/1 volt. :)
Igen,közben megtaláltam a topikban is ,tényleg volt erről szó. Egyébként zuglóban is láttam egy KBF típusú futómacskás gémmel szerelt darut, valahol a nyírpalota út elején a felüljáró környékén. Nem tudom, hogy áll-e még.
3 oszloptagból fog állni, mint amilyet a 4 emeletes házakhoz használtak. A tízemeleteseket 5 oszloptagossal építették, amúgy 6 a maximum.
Van még billenőgépes KB Magyarországon, de üzemképesről nem tudok. A KBF-ek a KB-kből lettek átalakítva, új, futómacskás gémmel, ha visszaolvasol, a topic eleje felé volt erről szó.
Hány tagból fog állni a törzs? Úgy emlékszem,hogy a tízemeletes házakhoz öt tagot használtak,ha minden igaz? Lenne még egy pár kérdésem: A KB és a KBF között mi a különbség? Van még magyarhonban ilyen billenőgémes KB?
Nem tudom,valami misztikus vonzódás fűzött gyerekkoromban ezekhez a darukhoz,állandóan az építkezéseken lógtam. Már bánom,hogy apám öreg fényképezőgépét akkor nem hordtam magammal. Ráadásul volt valami jellegzetes szaga ezeknek az építkezéseknek,friss beton,agyag a föld szaga és a gépeké?! Jó kis feeling-je volt!
valamelyik nap a helybéli művház előtt haladtam el éppen, amikor gyerekek jöttek ki az épületből, az egyiknél egy kb 1.5 méter hosszú, rácsos fekete szerkezet, valami világítási al-felépítmény darabja lehetett. Azonnal beleálmodtam egy remek modellt, sárgára vagy bordóra festve.
még mindig azon gondolkodom, hogyan-miből lehetne házi eszközökkel (értsd lakatosműhely hiányában) valahogy összeépíteni erős fémszerkezetet, kb olyan 120-150 centi magasra gondolok, de inkább modell lenne, nem makett, motorokkal, mindennel. Akinek van jó ötlete, szóljon!