4.2 milla lesz az alapára, a duplakuplungos párszázezerrel töb lesz. Hát nem lesz egy tömegcucc, ezekben a válságos időkben nem fogják elkapkodni, az tuti. :) Én spec új R1-essel sem találkoztam még az idén, az is 4.6 milla.
Hát persze, egy Honda márkaképviselet -pláne egy magyarországi- majd biztos tudja a helyes választ, hogy miért nem fejlesztik az XX-et... :DDD A Honda cég már csak ilyen, beavat mindenkit az üzleti titkaiba. :D Amúgy hülyeséget mondtak, a válasz egyszerű, és amúgy már írt róla a sajtó is: az XX, a VTR F/SP, a 600F azért került le a palettáról, mert nem tudták teljesíteni a környezetvédelmi normákat, és egyszerűen gazdaságtalan lett volna fejleszteni őket, hogy megfeleljenek az előírásoknak. Ezek fejlesztése helyett inkább más új típusok létrehozásába fektették az energiájukat: VFR1200, CB1000R, CBF1000, DN-01, Fury, stb. Kb ez a szitu. :) Sajna ez van, személy szerint sajnálom az XX-et, bár helyette most itt lesz az 1200-es VFR, igaz nem kicsit borsosabb lesz az ára mint az XX-é volt. A 600F a világ legnagyobb darabszámban eladott 600-as utcai sportgépe volt, kár érte is. Na és a V2-esek, hát azokért is kár, így ez a szegmens megmaradt az olaszoknak és a KTM-nek teljes egészében, japán V2-es sportgép nincs többé (a Suzuki sem gyártja már az SV1000-t).
Szerintem az új VFR-el a HONDA egy új utat választott.Majd az eladások megadják a választ.Nekem már a lánc bevezetése se volt túl szimpi, de még elment.A fogaskerékvezérléssel volt valakinek baja?Az 1200-es egy kicsit olyan mint a ZSIRÁF.Szép szép , de otthonra nem biztos hogy kéne.(mi lehet az ára?)
A marketing nagy úr! Ha jól belegondolunk, akkor már régen túlhaladták a motorgyártók az ésszerű és szükséges teljesítményt. Már nincs értelme túlszárnyalni a másik gyártót. A motorokat (autókat is) a technikai újításokkal (R1, VFR, FJR, DN-01,...) próbálják eladhatóbbá tenni. Csak az a baj, hogy érzésem szerint ezzel csorbul a motorozás élménye. Iszonyat pénzeket tesznek a fejlesztésekbe, és iszonyú pénzeket fizettetnek ki a vevővel, az eredmény (fogyasztás, emisszió) pedig erősen kétséges.
A minap gondolkodtam el azon, hogy amikor a Honda márkaképviseletet megkérdeztem, hogy miért nem fejlesztik az XX-et, azt a választ kaptam, hogy a Honda az emberi értékeket mindenek elé helyezi és nem akarnak túl erős gépet készíteni. A VFR~170 pacija tényleg ezt a filozófiát támasztja alá:)
Nyugodj meg, a VFR-ben sem jár együtt soha 2 dugattyú. :) Az új R1 pedig ezzel a megoldással szinte koppra ugyanazt a karakterisztikát produkálja, mintha V4-es lenne, még a hangja is olyan lett mint a VFR-é. :) Egyszerű, de nagyszerű ötlet, a MotoGP-ben bevált, és abszolút nem mondanám bonyolult dolognak! :) A Bugatti Veyron motorja, na arra már el lehet mondani hogy bonyolult. :D
Kösz megtaláltam magyarul is.A másik dolog amin meglepődtem az az új R1.a 4 hengerből soha nem jár kettő együtt.A főtengelycsapokat eltolták.Biztos ez is jó de nekem ezek egy kicsit már sok.
A témáról sok magyar nyelvű cikk jelent már meg. Biztos érdekes érzés lesz vezetni...
Már hallom is a kérdést: Hány ccm-s a motorod? Milyen legyen? 600, 900, 1200?
Már bocsánat, de egyenlőre baromságnak tartom! Ha veszek egy 1200-es motort, akkor az 1200-es legyen. Már elég nagy vagyok, hogy felmérjem tudom-e uralni a gépet vagy sem.
Környezetvédelem:más gyártó is megoldotta trükkök nélkül a környezetvédelmi normák betartását nagy teljesítményű motoroknál, tehát van másik megoldás.
Fogyasztás: ha ütközésig facsarom a gázt, akkor ez is fogyasztani fog, sajnos mennie kell valamitől. Ha pedig túrázgatásra használja az ember, és kihoz belőle ~80le, akkor természetesen kevesebb fogyasztás lesz a jutalom és két henger.
Szerintem túlbonyolított, hülyére elektronizált motor, de kétségtelen, hogy a motorgyártás csúcsa.
Olvastam a vfr1200 technikai megoldásait,hát beszarás.Ha jól értelmeztem lekapcsolgat néha 2 hengert és ha szükség van az erőre elöször 3 henger megy (V3?)és utána mind a négy.Hát nem egyszerű, de biztos jó mert japán.Ha valaki jobban tudja elmondhatná,mert egy német oldalon olvastam és ennyire értettem meg.
Én is már harmadszor vettem elő a "télire eltett" motort. :) Ha holnap ugyanilyen idő lesz, akkor lehet, megyek egy kis Orfű kört. (Pécs-Mszék-Mhertelend-Orfű-Pécs). Más. Elég durva jószág ez a Schuberth S1Pro. Nem, szó sincs némaságról, de azért határozottabban csöndesebb, mint az előző AGV. Mondjuk olyan 40-50 km/h-val. Tehát amikor 90-et érzek, akkor *30-*40-nel megyek és pont itt veszélyes, már többször kaptam magam gyorshajtáson! :) *80-nál már zajos ez is, de itt ne is legyen csönd. Holnap még próbálgatom :)
Már nem ülök a motoron, de nagyon jót mentem ma. PÉcs-Sásd-Abaliget-Orfű-Pécs Orfű és pécs között több motorossal is találkoztam.Szerintem mindenki kihasználja a novenberi 15 fokot.A motort már legalább háromszor eltettem télre.Holnapra is jó időt mondanak.
Remélem azért van ilyen "csönd" mert mindenki az motoron ül... Mi is voltunk egy Mohács - Szekszárd körön és közben szpottoltam egy piros RC46II05-öt, de nem igazán vett tudomást róla. Meg egy xx sem. Bezzeg a BMW-s az köszönt... Most mi legyen? Vegyek BMW-t, hogy elfogadjanak, vagy fessem én is kanári sárgára a VTEC-et? :)
Sziasztok. Nemrégóta van meg a motorom,ezért a véleményetekre lennék kiváncsi. Mi a tapasztalat a HIFLOFILTRO gyártmányú utángyártott olaj és légszűrökről?
Az RC 36-osom kuplungdeklijét szeretném lefesteni. Milyen festéket tudtok ajánlani? Esetleg szinterezés? Valaki közületek csinált már ilyet? Előre is köszi segítséget.