Kifogástalan idojárási körülmények között, teljesen ép, irányítható géppel és hatalmas mázlival lehet hogy kivitelezheto a dolog, de ilyen körülmények esetén meg minek vízre szállni.
Pl. az Etióp gép szerkezetileg kifogástalan volt, csak a keró fogyott el belole, ezért a leszállásnál a bal hajtómu már állt. A gép balra lógatva ért vizet, a többit pedig láttad a videón...
Lehet hogy rosszul emlékszem, de az elmúlt húsz évben tudtommal nem volt olyan utasszállítóval végrehajtott vízreszállás, ami símának lenne nevezheto.
Ui.: Tavaly valahol a dél-amerikai partoknál próbált meg egy gép vízreszállni. Mindenki meghalt.
Valamelyik újság azt írta, hogy 230 tonna üzemanyag volt a gépen, ennyit kezdtek el kiengedni.
Valójában mennyi lehetett? Nekem ez kissé soknak tűnik.
Egyébként ez a kiengedés már volt egy párszor gond.
Milyen sebességgel lehet kiengedni az üzemanyagot, hogy ilyen lassan megy?
Figyuzzatok:
4-en vagyunk testvérek.
A feleségeék 7-en a 2 bátyám családja meg a rokonság k.b. 40 ember. A hugon férjénél csak 5-en vannak oldalról. Ahogy elszámolom a családi riadóláncon fél óra alatt cca 2-300 embert tudok befolyásolni. Ezek mind idegenbe szakadtak kiterjedt hasonszörü barátokkal, rokonokkal. Ha nekem nem tetszik a MALEV pillanatok alatt 2-4000 kevesebb potenciális utasuk lesz. Hosszabb idö alatt ez a szám hatványozódhat. Rajtam keresztül kell reklámozni a MALEVET.
Garantáltan.
Hahhhahhahah, mint ezt a Papa elöre megmondá.
M vagy mi vagy, adalék a nem agresszív témádhoz:
"A Maléves jegyeladók szeretik az utasokat, és elnézik nemzeti sajátosságaikból eredő különbözőségüket. Egy típust utálnak egyöntetűen. Az idegenbeszakadt hazánkfiát, aki fennsőbsége tudatában
eképp tördeli nekik a magyart: "Hé, bukkoljon mán nekem egy flájtot a tídabljúéjre!". Tudod, ez a preflájtbukkodról jutott az eszembe."
Mellékesen errefelé a MALEV nem árul jegyet ( csak tudnám mit csinál), qurva udvariatlanok, TWA-hez meg semmi közük.
Fókafarok, meg elmehet ahova én gondolom, veled együtt.
Kedves Gen!
Annus Antall volt, a nagykövet, vagy konzul, aki meghalt a vízreszálláskor. Amikor katona voltam, ő volt a nyugati hadserehgcsop., vagy mi a fene parancsnoka.
mint fent
A Malevvel nekem se voltak eddig problemaim, csak hat 2 nagygepuk van, ha jol tudom,ha eppen nem jo az egyik, nem tudjak kicserelni (merthogy a masik a Fold masik oldalan van eppen).
A kiszolgalas nekem eddig a BA-en volt a legrosszabb.
Nekem is volt már egypár tékoffom, (+ landing is 'hál a jó égnek) és utaztam már néhány tipuson. Egyébként a Légikatasztrófák (Barlay) egy régebbi könyv már, olvassátok el még a Fekete dobozt, a Captain X - Safety first-t, és a Vészhelyzet c. könyveket is, mert szerintem elég átfogó és sokoldalú megközelítést adnak. A Swissair továbbra is az egyik legbiztonságosabb marad, ismerve a svájciak mentalitását. Mindenkinek lehet egy rossz sorozata...
Ragika, azé ily gyors egymásutánban ekkora ellentmondás...
az öt éves Mike miért nem hívja fel az FAA-t?
Nagyon jó hogy nem mész Malévvel. Méginkább megerősít abban, hogy ezentúl is Malévvel megyek, ha megy oda , ahova én szeretnék.
Bevallom, azért nem volt bor mert én megittam a businessen és neked már nem jutott :-))
Berugtatok a kerozinfelhötöl. Vagy ki sem józanodtatok.
A szomszég 5 éves Májk-ja (Mike) is tudja már, hogy öreg volt a szigetelöszal(l?)ag. És az is lopott.
Barmok.
Fóka,
Csak mert ráterelted a szót.
A nem MALEV utaskísérök rendszerint nem útálnak senkit, mert megtanulták, hogy az utasokból élnek, meg aztán profik is és nem nagyon csempészek.
Legutóbbi MALEV-es élményeim.
"Vörös bort vagy fehér bort parancsol a kedves (idegenbeszakadt rohadék utas)"
Hangzik a nem túl kedves kérdés.
"Vöröset" Veti oda rossz magyarsággal a szakadt.
"A vörösünk az elfogyott" Handzik az útálattól szikrázó MALEV-es válasz.
Más:
Balgaságomban jegy ügyben mertem zavarni a MALEV New York-i "hivatalát".
"Mi nem árulunk jegyet" hangzott a róvidke válasz. Kérdésemre, hogy "Hol tudok jegyet vásárolni a MALEV-ra?"
"Mit tudom én." volt a válasz.
Igy aztán kedves barátaim nem nagy a valószínüsége, hogy együtt utazunk.
Mert ahol útálnak oda pénzért nem megyek. Tudatom ezt egynéhány "szalkadt" ismerösömmel . A MALEV részvényeimet már eladtam. Ráfizetéssel.
josarien
Szakbarbár nögyögyász vagyok. Most meg vagy elégedve?
Igaz, hogy rajtatok kívül még senki nem biztos a SWISSAIR katasztrófa okában. Tudatom az FAA-vel és testvérszerzeteivel, hogy a Ferihegyen van egy Fóka nevü mehanikus farok, aki mindent tud. A többiek, meg tapsolnak.
Ez a vizreszállas téma érdekes. Elképzelhető egyáltalán, hogy egy ilyen utasszállító leszáljon úgy a vizre, hogy legyenek túlélők? Vagy a mentőmellény csak egyszerűen van?
Igyaz hogy totál kívülálló vagyok de azt látom hogy:
1. Utasszállító gépet nem vezethet akárki. Ráadásul a pilóták felkészültségét rendszeresen ellenörzik mindenféle direkt szivatós szimulátor próbákon. Ugyanis tudtommal itt nem azt gyakorolják a pilóták hogy hogyan kell napos tiszta időben leszállni egy 10 km hosszú leszállópályára.
2. A felkészítő műszaki szakemberek szintén nem akármilyen szakemberek és úgy tudom hogy az Ő szakmai isemeretiket is mindíg feljesztis és ellenörzik.
Sajnos ennek ellenére mindíg előfordulhatnak nemvárt dolgok . Ekkor a pilótának csak néhány másodperce van dönteni arról amiről majd a szakértők kb 1 évig fognak vitatkozni.
De amint lentebb látható a közúti közlekedés sokkal rizikósabb és sokszor nem is te vagy a hibás.
Olvastam valahol egy összeállítást a világ legveszélyesebb sofőreiről. Az elsők között voltak a Németek,Spanyolok,Olaszok,Franciák,Görögök.
1. Németek
Betartják a szabályokat BETŰ SZERINT.
Gyorsak és könyörtelenek mennek mint egy tank ha 140-el lehet menni akkor annyival mennek (akkor is ha köd van).
2. Spanyolok
A sofőrök nagy részére illik az őrült spanyol jelző.
Ha előzni akarnak akkor előznek. Az abszulút nem gond hogy esetleg hegynek felfelé kanyarban és még dupla záróvonal is van.
3. Olaszok
Sebességmániások annyival mennek amennyit csak bír az autó. A gázpedál úgylátszik csak 1 bites 0 vagy tövig gáz.
4. Franciák
Elég kockázatos módon tudnak vezetni (lehet hogy a sok afrikai bevándorló is rontja a statisztikákat). Bárhol bármikor felbukkanhat egy autó.
Mellesleg Párizsban láttam a legtöbb horpadt oldalú autót (pedig új kocsik voltak).
5. Görögök
A KRESZ szabályokat elég lazán értelmezik (saját tapasztalat).
A STOP tábla csak tájékoztató jellegű. Az elsőbbségadás kötelező meg minek.
Egyedül az egyirányú utcát tartják be.
L.A.! Es csak az ujsagbol. Nincsenek benne a brit-francia-nemet-torok-gorog-... halalalos kozuti balesetek. Ki volt tegnap az 500, de lehet hogy 1000 is.
Par napja (sajna pont franciaul lattam...) egy Brazil templom teteje szakad be, ott is sokan meghaltak. (Lam-lam, a templomba jaras is veszedelmes.)
Mennyire biztonságos inkább a közúton közlekedni mint repülővel.
Részlet a tegnap újságból.
Egy üzemanyagszállító tartálykocsi balesete nyomán két bérelt busz utasai közül több ötvenen szenvedtek tűzhalált tegnap Braziliában. Sok sebesültet kórházban ápolnak.
Az ütközés Sao Paolótól mintegy 180 Km -re , Araras településnél történt. Szemtanúk szerint a tarálykocsi vezetője elvesztette uralmát járműve felett. A két szerebcsétlenül járt busz épp akkor ért oda, amikor a tartácskocsiban lévő üzemenyeg kigyulladt és a jármű felrobbant. A két buszon katolikus zarándokok ültek , akik Brazilia védőszetjének kegyhelyét látogatták meg Apercida do Norte városában , és onnét hazatérőben voltak. A hatóságok szerint az áldozatok többsége a felismerhetetlenségig összeégett.
A Győr-Moson-Sopron megyei Levél község közterületén török kamionnal ütközött autójával egy 27 éves rajkai hölgy aki a baleset helyszínén életét vesztette.
Ragika! Kb a repüléshez annyi lehet a közöd, mint nekem a nőgyógyászathoz!
Miért? Mert akinek valami kis köze is van a repülőtársadalomhoz, az nem így beszél.
Te szerintem egy szakbarbár pancser vagy semmi egyéb.
De,azér az egyértelmü hogy egy ilyen,olyan
Afrikai tákolt gép talán még se olyan
biztonságos mint egy NY Európai! (többek között a karbantartó személyzet hozzáállása
miatt is.
Más dolog betartani a normákat ,be nem tartani vagy lazán kezelni.
Barlay könyv.
Lehet hogy hatásvadász.Az is lehet hogy nem.
De ebben a Topicban igen sok minden hangzott el ami megerősiti a benne írtakat.
Off topic off
A Swissair katasztrófa nekem eddig ugy tünik hogy ügy történt (?) hogy füst volt a kabinban , a pilóták visszafordultak,üzemanyagot kieresztették,(a kényszerleszállához hogy ne legyen tüzijáték) aztán (valahogy?) belerepültek a kerozinfelhőbe és a motor vagy robbant,vagy ettől leállt, és a vizfelszínnek ütődve robant a gép.
Ezen nem segit a meg 3X biztonsági rendszer.
Persze a tények fokozatos feltárásával az elmélet vátozhat.
A TWA balesethez szeretnék hozzászólni. Ha jól emlékszem, az üzemanyag tartály mellett futó elektromos vezeték szigetelésének"kilyukadását" jelölték meg a legvalószínübb oknak. Egy másik hasonló tipusú gépen találtak ilyen hibát, és utólag a TWA katasztrófát is ennek a meghibásodásnak tudták be. Fóka talán emlékszik, kérdezték a Maléveseket is, hogy az ő gépeiken is előfordulhat-e ilyen gond Vissza is vontak egy csomó gépet ellenőrzésre.
fóka;
Ne felejtsd el hogy ugyanaz a H M nem tolta
rá a gázt teljesen, mert meg volt vezetve.
Pedig egy óverbruszt kevesebb gonddal járt
volna.
Egyébként Patkánynak igaza van, ez egy kicsit
még jobban igaz a polgári repülésre.
Van egy mondás is: a madáremberek legtöbbször
nem mennek nyugdíjba...
En a Yahoo-n, a CNN-en (meg meg van ott egy link, csak elfelejtettem a nevet) olvastam a hireket, ott errol a kerozinfelhos spekulaciorol egy szot sem irnak. Ott inkabb a szigeteloanyagrol irnak, (valami K betuvel kezdodo).
Egyebkent a gep - mar amennyit tudni lehet - a vizzel csattanva robbant, nem a levegoben (tehat a kerozinfelhos dolog nem az igazi megoldas).
Foka, szerinted donthettek volna maskepp a pilotak (marmint tenyleg lett volna lehetoseguk maskepp donteni)?
Foka szerintem is rulez,
bar azert azzal vitatkoznek, hogy a TurmenAir gepe az pont olyan biztonsagos mint 1 nyugat(europa)i.
Abszolute nem ertem viszont azokat, akik azt kivanjak, hogy valaki (ki?) garantalja nekik, hogy marpedig az o gepuk nem fog lezuhanni.
Es ha valaki kiallna es azt mondana, hogy: "En vagyok a ...Air muszaki fonoke es garantalom, hogy ...", akkor ez most garancia? Mitol?
Ült már valamejiktek müködö flájt szimulátorban? Tudjátok, hogy mikor menny idönként kell egy pilótának abba vizsgázn?
Hallottatok már a preflájtról? Láttatok már preflájt bukkot?
Tisztában vagytok, hogy mennyi marhaságot beszéltek?
Filamer! Persze. De a repulogepen ott a pot, a pot-pot es a pot-pot-pot kerek. Szerintem szamtalanszor alattam is elromlott a repulogep egyik-masik alkatresze, de atkapcsolnak a pot-bigyora, az ember meg eszre sem veszi.
Attila