Mk1 és Mk2 csak diesel,plusz értelemszerűen elektromos és mechanikus kivitelű km óra van,ezt is figyelni kell.Egy az egybe nem jó a csere,a két műszercsoportból kell egyet építeni,más a mondeo és a transit km áttétele.
szia trafo kősz a segitséget amugy egy kicsit csatoghat vagy tők halknak kell lennie . nekem azt mondják 16 litert fogyaszt amikor tehert viszek. igazz .
A csúcscserére azért gondoltam mert még" ezidáig" a motorhoz hozzá se lett nyúlva(beleértve az adagolót is). 10e km ként olajcsere (10W40) szűrökkel(na jó disel minden 2.nál). A kötelező vezérszíjcserék görgökkel 90 e km,lecseréltettem a hűtővizet 9 éves korában:)igaz a szervízben idiótának is néztek(bár a szervízkönyv írja nem foglalkoznak vele)
Én a 79-es csőrösömet sírom vissza, 2,0B dupla weberrel felszerelve, elkapart induláskor, a 140-es óra kevés volt neki, de városban télen félig rakva 11-et evett...4 gangos...
Azért nem egyből csúcscserével kell kezdeni...egy hagyományos adagolót 8-10 körül már beállítanak padon, és a csúcsok leellenőrzése sem egy nagy tétel, aztán csak ha nagyon pisil, akkor kell cserébe fogni.Régebbiek még beállítósak voltak, de ami volt nekem, 93-as, ahhoz már gyárilag belőtt csúcsok voltak, csak be kellett rakni.
Én mondjuk megcsináltattam mindkettőt, akkor 23 volt a csúcs, és nem én szereztem be kedvezménnyel, de 3,5 évig gond nélkül mentem vele, és rendben voplt akkor is, mikor eladtam.Ha belegondolok, egy tdcdpdstb újhoz ennyi egy csúcs, akkor nem nagy összeg.
szóval az adagolón lehet variálni és új csúcsot hol érdemes vásárolni ( forrd nagy 25 e és a cromaxban is) vagy érdemes átruccani szomszédos országokba?
Na nekem is ez volt, hoztam hazafele 70-től előzni alig tudtam, majdnem egy km-en át előztem 1 kocsit ami 80-al ment, sokszor vissza kellett a saját sávomba jönni mert nem volt benne erő. Köszi a segítséget!
Egyrészt a szívósnál a 140-et furcsálom, az lehet pontatlanság is...pl nekem a 97-es td, mint kiderült, 225/70/15 a gumimérete, annál mér mindenhol pontosan az óra.Én meg feltettem rá először olyat, ami volt rajta eladáskor- 3 féle az első kukáig tartson ki minőség-, 195/70/15-öt..."csak" 5% a különbség, csak épp duplán csalja, oda vissza, kijött a fogyasztásom 7,3-ra, a végsebesség meg valami 145-re...most 8-8,7 közt járok, 130 ig simán elmegy, de aztán a 140 -et már ki kell várni...nehezen küzdi meg.
Ekkora bódéval még inkább érezni, hatványozódik a légellenállás a sebességgel, még ha gyorsabb is egy áttétel, amivel persze gyengébb is, pont nem marad ereje leküzdeni a légellenállást...
Volt nekem ez előtt egy szívó D, aminek az adagolója volt úgy levéve, hogy hazafelemenet a 90-nel haladó kamionokat komoly rákészülés volt megelőzni (1km üres út szembe, be mögé a huzatba, utólsó 20 centinél kiugrani....)Elvittem adagolóshoz, és igazam volt, a felső tartomány külön állítható, és azt levették erősen, ne hajtsák szét a dolgozók.Új csúcsokkal, beállítva, a fő állító csavaron, amivel minden arányt lehet egyszerre állítani, egy pöttyet rátéve, 125 lett a vége.
A mostani td-m igavonásra van áttételezve, leglassabb difi, és még a váltóm is a ritka lassabb verzió, az előző szívó d-hez képest valami 25%(!) az eltérés egyesben, az ötödikem 30-32km/h-tól már működő- és eltart 140ig...még ha gyangébb is egy szívó 25-30 lóval, de a fordulatszám tartománya annyival nem lehet kisebb, hogy egy harmaddal előbb vége- még ha ugyanilyen lassúra-erősre is vették.
Szerintem az ilyen adagoló-csúcs, stb, tehát ellátási gond lehet, még csak nem is leharcoltság.
Volt egy 85-ös csőrös dieselem, aminek egyik hengerje határon volt, 65%-os...télen gázlámpával kellett a blokkot felmelegíteni, mert már nem indult be...8 helyett a 10-et megette, de négygangosan is 130-135-öt ment- adagolósom szerint épp azért, mert a diesel széthullás előtt a legpörgősebb, úgy lecsökkentek az ellenállások a motorban.
Ugyanezt visszafele meg nem hiszem, hogy most volt generálozva, és még annyira nyers a motor, hogy nem tudja kipörögni.Rst escortom, mikor generál után volt, az csinált így, 6500 helyett 4700 körül volt a vége.
szia trafo 2000. kősz a segitséget . álitva lett egy pici a hinbákon igy sokkal halkúlt de engem még mindig zavar tudsz segiteni . és abba menyi a fogyasztása . kősz zsolti
A napokban találtam meg ezt az oldalt, érdeklőve és nagy örömmel olvastam a kérdéseket ,hozzászólásokat.
Nekem(98' 12.hóban kiadott)2,5 szívódiesel 80 ft citi line van és sajnos az se megy 100nál többet,viszont a nagybátyámnak is ez a típus van (92' évjárat) az meg repeszt simán 150-is! hogy lehetséges ez?
330 e km van az autóban (55e-nél vettem) kezd lomha lenni(igaz eddig se volt egy mustáng) porlasztócserével lehet rajta javítani ? Az adagoló Bosch és zöld jelzése van a porlasztónak.
Segítségeteket és javaslataitokat előre is köszönöm!
sziasztok segitséget kérek tőletek vásároltam egy ford tranzitot 1987 évi 2000-benzines csatogo hangja van amikor megy a motor pedig álitva is lett rajt egy kicsi . kőszi zsolti
Hátsókerekes, de szimpla kereke van? Azt hittem, ilyen csak a régiben van. Bár tény, hogy elméletileg a szimpla kerekesek oda-vissza építhetők első-, illetve hátsókerékhajtásúra. A duplakerekes mindig hátsó meghajtású.
Nekem is hasonló van, csak 125 lovas verzió (jól gondolom, hogy a Tied is dupla hátsókerekes?).
A leömlő, meg a turbó háza öntöttvas, szóval nem lesz sosem fémtiszta. A motorszámot még nem néztem, de eredetvizsgán átment.
Az akksi az enyémben is az ülés alatt van, a motortérben csak bikázó pontok vannak. Az akksi levegőztetője nem tudom hova van kivezetve, de most olyan akksi van benne, aminek nincs levegőztető csatlakozója.
A rozsdásodás sajnos eléggé általános betegsége ezeknek a Transitoknak. :(
Megvétel után azzal kezdtem, hogy komplett alvázvédelmet csináltunk rajta, meg a plató alját, és a hossz-, illetve keresztartókat lefestettük, meg amit még láttunk. :)
A napokban Transit tulaj lettem és lenne pár kérdésem.
2002-es 2.4 90 T350-es a kocsim. 252e km.
Az akksi a vezető ülés alatt található az összes Transitban? Mert elég jól meglepődtem hogy ott van, a szokás szerint motortérben kerestem. Jó tudom hogy nem egy verseny autó, de 100-at megy végre, néha eléri a 110-et. A motortérben a turbó és leömlő elég korrodált, a motorszám meg le is rohadt! Ez ellen mit lehet tenni? Olvastam olyat is hogy az akksiról a levegőztető csövet rossz helyre vezetik és ott elég jól korrodált. A rozsda ellen mit lehet tenni? Vagy milyen árakon dolgoznak a szakemberek?
Szűrőt is kevetted?- mert sajnos tapasztaltam már, hogy elég sok mindent kibírnak a tranyók, ezért a jómagyar ember hajlamos hanyagolni ilyet és csak minden másodikhoz cserélni...
De a szűrő visszafele is trükkös, ha kilégtelenedett, akkor is nézted?Mert fér abba is 1-2 deci.
Én olajcserekor, mikor magától ami akart, már kifolyt, 1-2 rövidet ráindítok, épp csak, hogy tekerje meg, és már le is állítom (mert nagyon egyből indul...)és olyankor még azért köp ki magából fáradt olajat.Még egy fél decit rá is töltök az újból, had mosson le valamit a régiből.
Az elmúlt napokban mi is teszteltük a gépet (2.4TDDI, 125T350, duplakerekes, duplafülkés, 2001-es).
2300kg-os bobcat-et simán viszi. Csináltunk hozzá egy tök jó rámpát. A platót még nem erősítettük meg, de mivel a bobcat-et vinni kellett, ezért két-két egymásra rakott tölgyfa deszkát (3m hosszút) végigfektettünk a platón. Sima ügy. Vitte, mint foxi a rongyot. Előtte való nap jobban megküzdött a somogyi dombok között a valamivel több, mint 3 tonna raksúllyal, meg a pluszban ráakasztott kb. másfél tonnás utánfutóval! Volt olyan, ahol másodikban ment csak fel szegény (országút!)!
Előtte persze megvolt a vásárlás után kötelező olajcsere az összes szűrővel együtt. Annyit viszont láttunk, hogy az előző tulaj ferdén erőltette bele az olajleeresztő csavart a helyére. :(
Szerencsére a csavar volt a gyengébb anyag, és nem a karter. Szóval csak csavart kellett vennem.
Nektek mennyi olaj megy be cserekor? 98' 2,5TD-m van de 6 litert alig tudok beleimádkozni a 6,5 helyett pedig melegen engedem le negyed órát csorgatva...