Igen ez az! Ezt nem is tudtam, hogy a Skoda elverte! Habár akkor még fejlesztés alatt állt! Azt hiszem hogy ezzel az autóval indultak a Finn Rallyn előfutóként valamikor a 80-as évek közepében az akkori B csoportos rallyvilágbalynokságban!
Egyébként az első kiadásban még 1600-as szívómotor volt, meg Niva hajtás!
Nekem az autó-motorból elég sok példány megvan itthon, főleg a 70-es és 80-as évekből, és azt szeretném tőled megkérdezni, hogy melyik példányban van!
Ja igen, a többi angliai exportos típusnál is voltak olyan extrák és típusjelölések, mint a kodánál? Gondolok a fekete bevonatú tetőre, aze LSE és egyéb ritka típusokra, esetleg (alu)felnikre? (ha jól sejtem az összes koda alufelni Made in England feliratú - ha mégsem, majd ó-vodás kijavít) :-)
Daciat mi is vettünk át a győri merkur telepről. Nem volt egy sima mutatvány, úgy, hogy volt csókunk és válogathattunk igy is sikerült egy olyan példányt kifogni amivel haza úton ami 40 km volt 3x kellett megpihenni, mert a kerékcsapágyakban csak mutatóban volt zsir és tojást lehetett volna sütni a felniken. Hazaérvén egy ismerős szerelővel 2 napig szedtük szét az autót és raktuk össze amit ugye a gyárban kellett volna:DDD Kerültek elő érdekességek is a hátsó ülés alatt volt bedobva 3 !!! db biztositéktábla fedél és még a helyén is volt. A vezetőülésből kb 8 db 6-os anya potyogott ki 1 hét alatt. A legnagyobb dologra az alvázvédelem során találtunk rá a jobb hátsó ajtóban az ajtókárpit mögött egy fél literes malako-s (tejes) zacskó volt benne kb 1 dl alud tejjel :DDD
Kicsit lehet hosszú volt, de idevágó. Keresek képeket majd teszek fel párat.
Húú, de a Niva az egy korszakos alapvetés! Nemzetközi értelemben is, az első önhordó karosszériás terepjáró, és az állandó öszkerékhajtás három differenciálművel szintén nem gyakori még ma sem. Állati nagy telitalálat volt!
Műszakilag persze hogy kaki volt a Polonéz, viszont a kaszni lényegesen csinosabb volt az akkori szoci átlagnál, lásd pl. a kocka ladákat. Ami a nyugati exportot illetti, az olcsó árcédula csodákra képes, lásd a Yugo hajdani amerikai exportsikerét. Sőt, a mai napig százszámra adnak el nyugatra Lada Niva terepjárókat is! Igaz, hogy kicsit jobban felszereltek, és kötelezően el vannak látva szabályozott katalizátorral is, de azért az űrtechnológiától kicsit messze vannak...
Ez az összkerekes, középmotoros, 16 szelepes, turbós? Részt vettek vele hazai versenyeken, de a Skoda 130LR megverte őket. Az Autó-Motor írta anno. Pedig műjégpályán is kellett menni. Szó szerint úgy írták, hogy a Skodák úgy rajtoltak a jégen, mintha beton lett volna. Na persze alu kasztni meg plexi üvegek, biztos spéci gumi is jutott...
A Skoda és a Wartburg egy időben kooperácioban fejlesztettek. Innen jött a Waresz négydugattyús tárcsafékje, ami eredetileg Skoda, és a Rapidban is szerepel. De a frontos 120-as Skodából nem lett semmi. A Waresz innen kapott volna négyütemű motort. Én láttam élőben frontos Rapidot, egy pozsonyi tátrás garázsában lapul. Ahogy frontos 120-ast is, de ezek valójában prototípusok.