Akkor az az Aixam nagyon rászorulna egy felújításra. Vagy legalább egy alapos beállításra. Ezek a 400 és 505 ccm-es diesel motorral szerelt mopedautók 3-4 l/100 km körül fogyasztanak. Ha valaki nem csak lakott területen belül használja, akkor le tud menni a fogyasztással 3 liter alá. Ezeket az adatokat nem a hirdetésekből olvastam, hanem a mopedautós fórumon azok írják, akik ilyen kisautókkal közlekednek.
Én csak jeleztem nem árt megnézni egy gyári adatot dizelmotornál hány gr üzemanyagot fogyaszt óránként 1LE teljesítmény leadásánál a főtengelyen .1l üzemanyag óránként az kb 4-6 LE teljesítmény főtengelyen, az viszont jelentős veszteségek mellett is elegendő fűrészeléshez kivéve a nagy méretű körfűrészek.
Sok múlik az adott motoron, a motor nyomatékán, és az áttételezés - váltón is és, hogy mire használják.
Van ismerősöm, aki T25-el fűrészel, szinte alig emeli a motor fordulatot alapjárat fölé valamivel, a fix fordulatú TLT kihajtás mégis elegendő, a fűrészen is van legalább 2db áttétel még, így 1L gázolajat fogyaszt óránként csupán neki a 2L-es 2 hengeres léghűtéses 24.5LE motor. Dutrás Pisti is tudna szerintem beszámolni a T25 motoros TZ-4K mit eszik..
Ismerek mopedautóst, akinek az AXIAM csöppnyi diesel motorja 400-600cm3 valahol, és 6-8L gázolaj az étvágya, és nem bírják levinni a fogyasztását. Mellette nagyon hangos a léghűtéses motorja.
A héten megjött a felező. Ma jöttem haza vidékről és mikor rápróbáltam ugyan azzal a problémával szembesültem, mint itt a fórumon járt valaki. Az alsó harang felfekszik a kúpon. Holnap szétszedem és feljebb bűvölöm a harangot. kb. 2-3 mm-re lesz szükség.
Most néztem hogy egy komplett felújított dieseles gép 350000 ft amiből csak a motor 180000 ft. Yanmar 10 lóerős 309cc motor a lelke és állítólag 2-3dl a fogyasztása és önindítós. Ha ez mind igaz akkor ez a gép iszonyatosan megéri főleg hogy elől van kihajtása és szinte bármit rálehet kötni.
Hello!Jó látni és olvasni,hogy valaki szereti és tuningolja a robi 55-öst.Számomra furcsa ez a gép,van pár ismerősöm aki szereti és használja,vannak akik azonban szidják mint a bokrot.Pedig a babetta blokk az eredeti helyén egy elismert szerkezet volt.Tetszik a géped,jó munkát vele.Üdv
Szia István! Igen, anno a Te géped volt az ötletadó, hogy a dupla felezős pöttöm "izom" gépem jó 2 éve megszületett.
Az alap gép 2.7LE 5500ford/min , 4Nm 3250ford/min csupán. 5500/2/37/2 -> többszörös nyomatéknövelés a kihajtó tengelyen. Gyújtószikrát módosítottam, sokkal erősebb lett, amivel nőtt a lángsebesség -> +nyomaték és +erő, és mivel 2T motor, minden főtengely fordulaton van munka ütem is, szerény 49cm3 létére nem rossz kombó. MPM 10 nagy körmös vas kerék van a gép alatt ø:53cm, így a has magasság az LR-56 felező ellenére bőven 20cm felett van, nem okozott gondot a bakhát. 2db mélységállító csoroszlya vasat hegesztettem össze a krumpli kiszedő növelt hosszúságú szárához. Laposvas elé 8-as köracél lett hegesztve a kisebb ellenállás végett. Az orr 2-es lemezből van, a profilt régi fűnyíró házból vágtam ki, majd némileg tompaszöget adtam még neki, hogy laposabb legyen. A 8db 10-es köracél pálca 50cm +3..5cm a hegesztés miatt, 50cm széles maga a kiszedő. Az M10-es menetes feszítőkkel tudom változtatni az orr szögét, + stabilizálja és kimerevíti a hosszú kiszedő testét. A gép tömege így 70-80kg között van valahol. Álom jó vele dolgozni, szinte gyerekjáték lett a krumpli kiszedés. Előtte még fűnyíróval lenyírtam a gazt és a szármaradványokat.
Szándékozok még egy lazítót is készíteni hozzá, a ø43cm és ø53cm vas kerék kapaszkodó körmök méretét is +növelem, + a gép tömegét.
Szia amper_vadász!Jó a géped,látom olyan mint az enyém.Tied kétütemű motorral,enyém négyütemű motorral.Azért kell a súly meg a nyomaték is.A burgonya ültető mérete jó az eke méretnek is!Én is az ekémet arról koppintottam.Jó munkát a gépeddel!
Kb 1,3-1,5l hykomol 80-90 vagy hasonló,nekem bejött a honda gcv160 jobb lett volna 190 de csak ilyet tudtam szerezni gyujtáshibásat szinte ingyen. Az eredeti briggs-el nagyon szomjas volt bár amikor vették(rokonság) ez nem számított,a mostani benzinárak.......viszont...........Mire figyelni? kuplung és váltás.Csak álló helyzetben szabad, és gyakorlatilag teljesen álló bemenő tengelynél(kuplung harang) váltani!!!
Igen eléggé szét kell kapni de nem nehéz,motor egység le(2 szemes csavar) kuplungharang le ,váltó fedél csavarok ki fedél le és kézzel forgatva bemenő tengelyt látod a fogaskerekek állapotát közben vigyázva váltani és a léptető is látszik,csigahajtás az kicsit már nehezebb de az megy szét legritkábban. Én a csigahajtásom még nem láttam mivel nem kottyan s a csapágyak is jók,egyedül a csizmaszár aljában levő zéger feletti o gyűrűt cseréltem(kicsit szivárgott).
Én igencsak rég használom a r250t röpsúlyos változatát semmi gond vele, egy 8lovas briggs kikopott ez után felújítás (perselyezés) most egy gcv160-as hajtja. A váltó-lehajtás csak hézagolás szimeringek csere, a járókerék szabadonfutó harmadszori felújítás jelenleg marósnál. A sebességváltásra kell odafigyelni persze megfelelő kuplung beállítás mellett és a váltó nem eszi a fogaskerekeket.
Amúgy a Robival sincs semmi bajom. Csak a Hondának jobb az alkatrészellátottsága és kezesebb az oldalkuplungok(kerekenkénti) miatt. A Robi viszont erősebb 8Le vagy az újabbak már 11le-ősek.
Amikor azt mondtad hogy néhány évig állt az azt jelenti hogy benzinnel a tankban és a karbiban?
Tehát mikor megkaptad ki lett próbálva és úgy állt pár évet? Ha igen akkor kezdheted a kabrurátor kipucolásával és friss benzinnel feltöltéssel. Meg persze az olajat is cserélném a helyedben.