Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 25629

Akkor az az Aixam nagyon rászorulna egy felújításra. Vagy legalább egy alapos beállításra. Ezek a 400 és 505 ccm-es diesel motorral szerelt mopedautók 3-4 l/100 km körül fogyasztanak. Ha valaki nem csak lakott területen belül használja, akkor le tud menni a fogyasztással 3 liter alá. Ezeket az adatokat nem a hirdetésekből olvastam, hanem a mopedautós fórumon azok írják, akik ilyen kisautókkal közlekednek.

Előzmény: amper_vadasz (25627)
studiod1 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 25628

Én csak jeleztem nem árt megnézni egy gyári adatot dizelmotornál hány gr üzemanyagot fogyaszt óránként 1LE teljesítmény leadásánál a főtengelyen .1l üzemanyag óránként az kb 4-6 LE teljesítmény főtengelyen, az viszont jelentős veszteségek mellett is elegendő fűrészeléshez kivéve a nagy méretű körfűrészek.

Előzmény: amper_vadasz (25627)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.09.26 0 0 25627

Sok múlik az adott motoron, a motor nyomatékán, és az áttételezés - váltón is és, hogy mire használják.

Van ismerősöm, aki T25-el fűrészel, szinte alig emeli a motor fordulatot alapjárat fölé valamivel, a fix fordulatú TLT kihajtás mégis elegendő, a fűrészen is van legalább 2db áttétel még, így 1L gázolajat fogyaszt óránként csupán neki a 2L-es 2 hengeres léghűtéses 24.5LE motor. Dutrás Pisti is tudna szerintem beszámolni a T25 motoros TZ-4K mit eszik..

Ismerek mopedautóst, akinek az AXIAM csöppnyi diesel motorja 400-600cm3 valahol, és 6-8L gázolaj az étvágya, és nem bírják levinni a fogyasztását. Mellette nagyon hangos a léghűtéses motorja.

Előzmény: studiod1 (25626)
studiod1 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 25626

2-3dl óránként az kb 180-250gr ez igencsak fals adat lehet nézz meg valahol egy hagyományos dizel motor fogyasztását fékpadon mérve gr/leo-ban mérve

Előzmény: biohazardxx (25622)
Luximen Creative Commons License 2015.09.26 0 0 25625
Nekem az alsó ér össze. És nekem alap helyzetben nyitva van a kuplung. Fordítva működik mint a hagyományos Kf-04.
Előzmény: Viktor1798 (25624)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.09.25 0 0 25624

Szia! 
Nekem is volt ilyen problémám nem kell ott semmi módosítani egyszerűen erősebben kel rányomni és a rugó fog annyit engedni.

Előzmény: Luximen (25623)
Luximen Creative Commons License 2015.09.25 0 0 25623

A héten megjött a felező. Ma jöttem haza vidékről és mikor rápróbáltam ugyan azzal a problémával szembesültem, mint itt a fórumon járt valaki. Az alsó harang felfekszik a kúpon. Holnap szétszedem és feljebb bűvölöm a harangot. kb. 2-3 mm-re lesz szükség.

 

Előzmény: janijani (25548)
biohazardxx Creative Commons License 2015.09.25 0 0 25622

Valakinek véletlen nincs diesel-es mf-70 gépe?

Most néztem hogy egy komplett felújított dieseles gép 350000 ft amiből csak a motor 180000 ft.  Yanmar 10 lóerős 309cc motor a  lelke és állítólag 2-3dl a fogyasztása és önindítós. Ha ez mind igaz akkor ez a gép iszonyatosan megéri főleg hogy elől van kihajtása és szinte bármit rálehet kötni.

Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.09.24 0 0 25621

Szia örülök,hogy tudtam segíteni.Azért ha tudtál volna egy jó kis videót csinálni, az jó lett volna!De majd talán legközelebb!

Előzmény: amper_vadasz (25618)
Furak Creative Commons License 2015.09.24 0 0 25620

Nagyon jó lett a gép!

A krumplikiszedőnek a szögállítója külön jó lett!

Előzmény: amper_vadasz (25616)
Csiga1970 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 25619

Hello!Jó látni és olvasni,hogy valaki szereti és tuningolja a robi 55-öst.Számomra furcsa ez a gép,van pár ismerősöm aki szereti és használja,vannak akik azonban szidják mint a bokrot.Pedig a babetta blokk az eredeti helyén egy elismert szerkezet volt.Tetszik a géped,jó munkát vele.Üdv

Előzmény: amper_vadasz (25616)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.09.23 0 0 25618

Szia István! Igen, anno a Te géped volt az ötletadó, hogy a dupla felezős pöttöm "izom" gépem jó 2 éve megszületett.

Az alap gép 2.7LE 5500ford/min , 4Nm 3250ford/min csupán. 5500/2/37/2 -> többszörös nyomatéknövelés a kihajtó tengelyen.
Gyújtószikrát módosítottam, sokkal erősebb lett, amivel nőtt a lángsebesség -> +nyomaték és +erő, és mivel 2T motor, minden főtengely fordulaton van munka ütem is, szerény 49cm3 létére nem rossz kombó.
MPM 10 nagy körmös vas kerék van a gép alatt ø:53cm, így a has magasság az LR-56 felező ellenére bőven 20cm felett van, nem okozott gondot a bakhát. 2db mélységállító csoroszlya vasat hegesztettem össze a krumpli kiszedő növelt hosszúságú szárához. Laposvas elé 8-as köracél lett hegesztve a kisebb ellenállás végett. Az orr 2-es lemezből van, a profilt régi fűnyíró házból vágtam ki, majd némileg tompaszöget adtam még neki, hogy laposabb legyen. A 8db 10-es köracél pálca 50cm +3..5cm a hegesztés miatt, 50cm széles maga a kiszedő. Az M10-es menetes feszítőkkel tudom változtatni az orr szögét, + stabilizálja és kimerevíti a hosszú kiszedő testét. A gép tömege így 70-80kg között van valahol. Álom jó vele dolgozni, szinte gyerekjáték lett a krumpli kiszedés. Előtte még fűnyíróval lenyírtam a gazt és a szármaradványokat.

Szándékozok még egy lazítót is készíteni hozzá, a ø43cm és ø53cm vas kerék kapaszkodó körmök méretét is +növelem, + a gép tömegét.

Előzmény: Dutrás-pisti (25617)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.09.23 0 0 25617

Szia amper_vadász!Jó a géped,látom olyan mint az enyém.Tied kétütemű motorral,enyém négyütemű motorral.Azért kell a súly meg a nyomaték is.A burgonya ültető mérete jó az eke méretnek is!Én is az ekémet arról koppintottam.Jó munkát a gépeddel!

Előzmény: amper_vadasz (25616)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.09.23 -1 0 25616

Sziasztok! Az első gépesített krumpli kiszedésem, villám gyors, szórakoztató munka volt.

 

Frans Creative Commons License 2015.09.21 0 0 25615

Szia.

Mennyi a kikiáltási ára?

Előzmény: amrika (25584)
szes Creative Commons License 2015.09.21 0 0 25614

Köszönöm a válaszod

Előzmény: studiod1 (25613)
studiod1 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 25613

Kb 1,3-1,5l hykomol 80-90 vagy hasonló,nekem bejött a honda gcv160 jobb lett volna 190 de csak ilyet tudtam szerezni gyujtáshibásat szinte ingyen. Az eredeti briggs-el nagyon szomjas volt bár amikor vették(rokonság) ez nem számított,a mostani benzinárak.......viszont...........Mire figyelni? kuplung és váltás.Csak álló helyzetben szabad, és gyakorlatilag teljesen álló bemenő tengelynél(kuplung harang) váltani!!!

Előzmény: szes (25612)
szes Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25612

Köszi.

Ezt megnézem mert kíváncsi vagyok rá hogy milyen állapotban van.

Miből menyi olaj kell a gépbe?

A honda motorral milyen lett?

Mit kell ellenöriznem és odafigyelnem hogy egy jó megbízható gépem legyen?

Előzmény: studiod1 (25611)
studiod1 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25611

Igen eléggé szét kell kapni de nem nehéz,motor egység le(2 szemes csavar) kuplungharang le ,váltó fedél csavarok ki fedél le és kézzel forgatva bemenő tengelyt látod a fogaskerekek állapotát közben vigyázva váltani és a léptető is látszik,csigahajtás az kicsit már nehezebb de az megy szét legritkábban. Én a csigahajtásom még nem láttam mivel nem kottyan s a csapágyak is jók,egyedül a csizmaszár aljában levő zéger feletti o gyűrűt cseréltem(kicsit szivárgott).

Előzmény: szes (25610)
szes Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25610

Most még biztos marad egy darabig a robi.

A váltóba a fogas kerekek állapotát csak teljes szét bontással tudom ellenőrizni?    

Előzmény: studiod1 (25609)
studiod1 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25609

Én igencsak rég használom a r250t röpsúlyos változatát semmi gond vele, egy 8lovas briggs kikopott ez után felújítás (perselyezés) most egy gcv160-as hajtja. A váltó-lehajtás csak hézagolás szimeringek csere, a járókerék szabadonfutó harmadszori felújítás jelenleg marósnál. A sebességváltásra kell odafigyelni persze megfelelő kuplung beállítás mellett és a váltó nem eszi a fogaskerekeket.

Előzmény: szes (25608)
szes Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25608

Egy robi van ithon de lehet hogy még szokatlan és azért tünik olyan kezelhetetlenek

Előzmény: Furak (25606)
csabadeusz74 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25607

Szia. Ha eladod vevő vagyok rá.

Előzmény: kalács10 (24387)
Furak Creative Commons License 2015.09.20 0 0 25606

Amúgy a Robival sincs semmi bajom. Csak a Hondának jobb az alkatrészellátottsága és kezesebb az oldalkuplungok(kerekenkénti) miatt. A Robi viszont erősebb 8Le vagy az újabbak már 11le-ősek.

Előzmény: szes (25604)
Kaisi Creative Commons License 2015.09.19 0 0 25605

Szia,

 

Amikor azt mondtad hogy néhány évig állt az azt jelenti hogy benzinnel a tankban és a karbiban?

Tehát mikor megkaptad ki lett próbálva és úgy állt pár évet? Ha igen akkor kezdheted a kabrurátor kipucolásával és friss benzinnel feltöltéssel. Meg persze az olajat is cserélném a helyedben.

 

 

Előzmény: cinemazealot (25595)
szes Creative Commons License 2015.09.19 0 0 25604

Szia. köszi

Előzmény: Furak (25602)
Furak Creative Commons License 2015.09.19 0 0 25603

Üdv!

Hondának a váltójába lehet mindent kapni.

Előzmény: studiod1 (25597)
Furak Creative Commons License 2015.09.19 0 0 25602

Szia! F600-as!

Előzmény: szes (25596)
szes Creative Commons License 2015.09.18 0 0 25601

Akkor ellehet kezdeni gyüjtögetni a rávalot XD

studiod1 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 25600

A későbbi r250t-k már kézi kuplungosak,a honda nagy előnye a lehajtás és a váltó.

Előzmény: szes (25598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!