Konkrétan a fedezőjelző úgy van beállítva, hogy beleférjen az utascsere. Éjszaka sínszállítós vonattal kell toporogni a jelző előtt, míg megjön...az átjáró meg már le van zárva.
Az, hogy a fénysorompónak mennyi ideig kell lezárva lennie a vonat előtt, azt egy zárt képlettel meg lehet adni (ha kell, átküldöm). Nem tudom, hogy a Rv-i vonalon hogy van, de szerintem ott is figyelembe vették az utascsere idejét.
Hogyan cseréled meg a megállóperonokat a Hősök terén és Sori felsőn, és Szent István utcánál? Nem fér el az az elképzelés, hogy tegyük át az ellenkező oldalra...csak meg kell nézni, mennyi hely van. A baloldali közlekedés meg egyenesen agyament ötlet. 1887 óta így közlekedik a vonat, persze a soroksáriak ahelyett, hogy örülnének neki, csak háborognak miatta. A szar pályaállapotokról pedig az tehet, aki 25 év alatt olyan pártokra szavazott, akik csesztek költeni a HÉV-re, és hagyták leromlani. De pár túlbuzgó lakos miatt még a gyorsabban járható szakaszokon is sebességkorlátozás van érvényben, mert őket zavarja (és ők mivel járnak be a városba?). A fénysorompóhoz meg annyit, talán így biztonságos, mert mi van, ha nem tud megállni, vagy eleve nem áll meg (pl. szolgálati vonat), bár az útátjáró fedezőjelző utascserére van hangolva...
Soroksáron belül nézve a peronok mind a Hősök terén, valamint a mind a kettő megállóban úgy helyezkednek el, hogy a jelenlegi elrendezés alapján a HÉV előbb beér a peronhoz, majd utána megy át az úttesten, mind a kettő irányban.
Amikor beáll a HÉV a megállóba, már előtte lezárul a fénysorompó. A kocsiknak és a gyalogosoknak ki kell várniuk egy teljes utascserét.
Ha ellentétes lenne az irány, akkor rövidebb ideig kellene zárva tartani a sorompót, mert nem kellene megvárni azt is, amíg lezajlik az utascsere. Továbbá: az utasoknak sem kellene megvárni, amíg elmegy a HÉV, hanem szépen mögötte átmehetnének. Jelenleg sokan átmennek a tiltó jelzés ellenére, ami balesetveszélyes.
Szerintem kifejezetten "vagány", jól néz ki! Anno a 80' -as évek elején (?) emlékeim szerint volt egy időszak, amikor kapott pár HÉV szerelvény (itt, Szentendre felé menő) a jelenlegivel megegyező, de világosabb zöld fényezést! Engem arra emlékeztet kicsit... (A sárga is jól néz ki rajta, de picit unpraktikus helyre tették... Egy szerelvény alja nyilván hamarabb lesz piszkos, a sárgán meg ez jobban látszik. Sokat kell majd mosni. :-) )
Biztos "beválik" majd, mert megy majd a szájtátás az utasok részéről hogy: húúú meg haaa de szééép. Csak kérdés hogy közben rájönnek e hogy nem jobb e ezt a pénzt alkatrészekre fordítani. :) Szép is lesz mikor majd egymás után hullanak szét a kocsik, de legalább jól néz ki. :)
Nyilván akkor készül el, amikor az utolsó csavar is benne lesz és pont.
De kb. 2 éve voltak az első hírek, hogy lesz... Kb. másfél éve az első fantázia rajzok (és ugyanazon idő óta áll szétkapva a szerelvény). Szóval... Nincs elkapkodva. :-D Olyasmi érzése van az embernek, mint ha munkaidő után szorgalomból építgetnék néha-néha szabadidejükben... :-)
Annak se volt sok értelme, takarítani nehezebb, és a színvilága se szívet melengető. A mostani meg? Csak látszat. Ugyanazon a szar forgóvázon pattognak majd a zsír új hiperszuper üléseken ülő utasok. Ugyanaz a szar energiazabáló 80 éves rendszer csattog a kapcsolószekrényekben. A járművezető ugyanabban a kékre mázolt dögmeleg, beázós, télen huzatos fülkében ücsörög majd, levegős ablaktörlőt kezelve. Ráckevén meg úgy kell könyörögni inverterért, meg zárkapcsolókért. Ebből lesz ez az egy példány, és ennyiben megáll. Gondolod, hogy az összeset "korszerűsítik" majd? Á...
Ha 18 éve egy ülésáthúzástól "mindenki el volt ájulva", akkor ma egy fokkal (de nem sokkal) nagyobb kaliberű ráncfelvarrás miért okoz megütközést? Tudom, ha nem történik semmi, akkor az a baj hogy bezzeg 18 éve. Ha történik valami, akkor meg az a baj hogy bezzeg 18 éve.
Van ugye egy kevés pénz, amiből lehet játszani (szinte szó szerint): ebből a kevés pénzből most kipróbálják, hogy milyen lehet egy új utastér, hatékony légkondi (ami tán mégsem lesz), milyen lehetőségek vannak.
Mert abban igazad van, hogy jó lenne az összes nagyegységet (MIX/A-tól felfelé) lecserélni valami újra. De: 108-110 méternél ne nagyon legyen hosszabb (mert nem hogy a peron mellé nem fér el, de tárolni sem tudjuk), menjen 1100 V egyenfeszről (miért nem inkább 1500 V egyenfesz?), lehetőleg két, 54-55 méter hosszú egységből álljon, azaz bontható legyen.
Ja, és alacsonypadlós legyen, mert az jó (és nincs pénzünk SK+110-es magasperonra).
Ha veszel valami ilyet (miből?), akkor azzal újabb 30-40 évre bebetonozod ezt a mostani, 1100 V-os semmiresemjó szigetüzemet. Vaaagy legyen más feszültségszint, amihez lehet a polcról is venni alkatrészeket (pályaoldalit is)? Legyen. Ehhez viszont nem csak új jármű kell. (Azaz sokkal drágább lesz az egész buli.)
Na, annyi pénz már nincsen rá.
Marad az, hogy van egy kevés pénz, hát nézzük meg, hogy mit lehet kihozni. Hátha jobb lesz tőle az utasoknak.
Emlékszem amikor az első plüss ülésest megcsinálták, kicserélték a műbőrt, levágták az ajtók melletti falakat, napokon keresztül plusz kísérő volt vezényelve a vonatokra, utaselégedettségi kérdőívet kellett tölteni, és mindenki el volt ájulva a boldogságtól, hogy ez már a változás szele. Amúgy plüssmaci volt a vonat neve.
18 éve már mindennek. 18 év alatt semmi lényegi változás nem történt, ugyanaz a hulladék jármű koptatja ugyanazokat a síneket, és most 18 év után átalakítjuk a belsejét, de lényegében nem változtatunk a járművön. Az ígéreteken kívül semmi érdemi lépés nem történt még afelé, hogy lecseréljék a járműveket.
Ennek fényében kérdem tisztelettel, hogy nem süllyed el szégyenében aki ezt modernizálásnak meri nevezni?
Most erősen megkapaszkodtam a székben: szóval azt akarják, hogy hozzák vissza a baloldali közlekedést? Ami a gödöllői vonalon még "véletlenül" úgy maradt, holott 1941 óta (néhány kivételtől eltekintve, pl. kisföldalatti 1973) mindenhol jobb oldalon közlekedünk? A valódi nagyvasút néhány anomáliáját most nem számítanám ide, mert azok azért a közúti jármű és gyalogos forgalommal lényegesen kevesebb ponton konfrontálódhatnak, mint egy HÉV...