Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40818

Aki nem ismeri a mopedautókat, annak lutri egy külföldi papírost megvenni olcsóbban.

 

Annak szerintem bármiféle mopedautót lutri vennie . Pláne olcsóbb . leharcolt gépet .

Előzmény: WooDoo (40812)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40817

Ajajj ! De régen volt . 2013 május vége

Akkor most holt tartasz azzal a makrancos digóval ? Sikerült működésre bírni ? A szerelési útmutatót letöltötted ?

 

Előzmény: goldroad (40808)
Malaguszti Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40816

Ilyen könnyen ne add fel,

Nekem se indul a lombi 5° alatt, de rájöttem hogy lehet mégis elindítani.

Most például beépítettem még egy akksit, a vezetőülés alá, és onnan megy egy vezeték közvetlen az izzitógyertyákra...:)

Előzmény: Lá He (40814)
Trike. Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40815

Köszönöm.

 

Természetesen a lányom max tankolni fogja az általam adott pénzből, de valszeg én fogom lenyúlni időnként,  "tankolni kell bele" felkiáltással.

 

Szervizelni megpróbálom magam (van némi tapasztalatom), csak addig a mostani projektemnek akarok a végére járni.

Aixam esetén mire kell figyelni?

Előzmény: WooDoo (40812)
Lá He Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40814

MAI TEVÉKENYSÉGEM EREDMÉNYE:

 

                                    NEM INDUL, ÉS NEM INDUL,ÉS NEM INDUL!!!!!

 

MOST ADTAM FÖL,HOLNAP KIÉPÍTEM ÉS AZ ÖREG ERADOM DONORRÁ VÁLIK,SZÍVE A MICROCARBAN DURUZSOL TOVÁBB.

ívfény Creative Commons License 2016.11.21 -1 0 40813

és a szerelő tekintetében, az sem mindegy, hogy a szerelő aki esetleg javítaná a kis masinát, hajlamos e komprosmisszumokra és kreatívan szerel, behejettesítve ólcsóbb  nagy autós alkatrészeket, vagy csak gyári cuccból javít. mert gyári cuccokból, drágán dolgozó szerelő, ha vállalja is a javítást kisebb vagyonokba fog kerűlni a kiskocsi. a magán javítás, azért nem mindenkinek gromek.  azért bármennyire is egyszerű jószágok a kisautók, de szerintem kell  autószerelői alap, a szakszerű javításukhoz. ezért nem minden részén ajánlott a sufni tunning, esetleg bütykölés. kormánymű, fék, futómű stb...

WooDoo Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40812

Először azt kell tisztázni, ki fogja rendben tartani a járgányt. A mopedautókkal nagyon kevés szerelő hajlandó foglalkozni, gyakorlatilag ha saját magad, vagy valami közeli barát, rokon nem tudja megszerelgetni, akkor hamar a pokolba kívánhatod ezt az egyébként hálás kis járművet. Típushibák vannak dögivel, de több hitvány gyári megoldást sikerült már sufnituniggal kijavítani. Egy tisztességesen rendbe rakott, megfelelően karbantartott mopedautóval amúgy sok baj nincs.

 

Nekem volt sok mopedautóm (most már csak 3 van), de az Aixam vált be a legjobban. A hirdetésekben sok más típust is Aixam-nek hirdetnek. A legjobb tulajdonostól venni rendszámos mopedautót, 400e körül kezdődik ezeknek az ára, de a szebbekért a dupláját is elkérik. Aki nem ismeri a mopedautókat, annak lutri egy külföldi papírost megvenni olcsóbban.

Előzmény: Trike. (40811)
Trike. Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40811

Sziasztok!

 

Lányom lassan 14 éves lesz és gondolkodom egy mopedautó vásárlásán, amivel tudna edzésre járni (a jogsi megszerzése folyamatban van).

 

Mit javasoltok és mit nem?

Típushibák, megbízhatóság, használhatóság, stb...

Ja és egy tól-ig árat is kérhetnék a tippekhez?

vcs1 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40810

Sziasztok! A JDM-nél Janmar motor egyik híbája: A motor szépen megy. Csak egyre nehezebben lehet beindítani. Meleg motornál is igényli az izzítozást.  Vagy már nem is indul be. A híba : Eltünt a szelep hézag.

Poc2 Creative Commons License 2016.11.21 -2 0 40809

Ami most az enyém! :)

Előzmény: goldroad (40808)
goldroad Creative Commons License 2016.11.21 -1 0 40808

A Lunát tőlem vetted. :)

Előzmény: Bakancs4 (40806)
pál0123 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40807

Ne keresd nincs leállitó

Előzmény: Lá He (40805)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 40806

A legelső rendszámos mopedautóm az a Luna volt ,a mit Poc2-nek adtam tovább -- eredetileg meg akartam tartani , de befutott olcsón egy törött osztrák nagylámpás Aixam . A Lunával nem volt más gondom , csak a csomagtartó hiánya . A Lunát azért vettem meg olcsó volt ( azért is tudtam kedvező áron továbbadni ) . az olcsóságnak pedig a motorhiba volt az oka . Az egyhengeres olasz erőmű a betonon pihent a kocsi mellett . Az eladó is féktisztítót fújt be majd rábikázott : a masina pöffent párat , ezzel mutatva , hogy nincs szerkezeti baja , csak az adagoló környékén van tennivaló . Egyébként a teljes kórtörténet -- amennyire utólag meg tudtam állapítani -- az lehetett , hogy egy megszakadt menet miatt elmászott a szelephimba pozíciója és megszűnt a szelephézag a szívószelepnél . Amikor az ez olyan mértékű lett , hogy a kocsi nem működött akkor üzemanyaghibára gyanakodva szétszedték az adagolót -- ellőtték belőle a visszatoló rugót és az azt rögzítő rugótányért .

Akkor találkoztam először ezzel a féktisztítós módszerrel .

 

Gondolkodva Árpi JDM-jén arra tippelek : csak egy henger indul be , emiatt melegszik a kipufogó , de másik annyira fogja , hogy ha megszűnik a indítózás akkor leáll . Azt tanácsoltam nekik : vegyék ki felváltva az izzítógyertyákat , hogy megszűnjön a nem induló henger fékező hatását .

Erre utal az is , hogy üzemanyag bejuttatására mintha kicsit pöfögne .

 

Gyanúba a porlasztócsúcsokat keverném elsősorban .

Volt már szó a 90 ezer forintos Aixamről :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140679939&t=9147790

És azt írtam róla :   Valami motorbaja is van , mert erőtlennek tűnik .

Hát igencsak erőtlennek . Gyatra végsebesség , siralmas gyorsulás és rettegés : ezen az emelkedőn vajon felmegy-e ? Nem indult valami fényesen , de azért mindig be lehetett röffenteni .

Megvizsgálva a technikát hamar kiderült : ezzel durván étolajoztak . De nagyon durván , valószínűleg tisztán (!) önthették bele a használt sütőolajat .  A gyári üzemanyagszűrőt eltávolították . A tankba hátul a szívócsőre rábarkácsoltak kábelkötelővel valami szúnyogháló-szerű szűrőt . Az  üzemanyagtartályba most már normál kúton vett gázolaj került , de a hibakereséskor azt ismét leszívtuk  -- a folyadéknak nem volt gázolajszaga és narancssárga színe volt . A tartály alján több evőkanálnyi barna színű pudingra emlékeztető kocsonyás lerakódás volt  .Én kitakarítottam a nyakas(fej)szelepet , a tulaj az befecskendező elemet és a porlasztócsúcsot . ISZONYAT mennyiségű beleszáradt viaszos trutymót szedtünk ki belőle . Rejtély volt miképp tudott egyáltalán ennyi duguláson keresztül átjutni a gázolaj .  Semmi javulást nem értünk el vele ,  sőt bejött az figuráció : nem pörgött föl a motor ; értsd : olyan szinten nem reagált a gázadásra mintha elszakadt volna gázbovden .  Hosszas kísérletezésre rájött a kitartó tulajdonos : ha lehúzza a generátor gerjesztő-vezetékét akkor felpörög a motor alapjáratról ... A próbaúton ha meg kellett állni valamelyik kereszteződésben akkor csak úgy tudott elindulni ha lehúzta az aksisarut ( szerencsére benn van a fülkében az aksi ) , ha meglódult a gép akkor vissza lehetett már rakni -- a követező megállásig .

Próbálkoztunk másik adagolóval de az is ugyanezt csinálta .  Aztán tegnap délután felszállt a fehér füst -- adtam két porlasztócsúcsot kísérletképpen , és láss csodát megjöttek a hiányzó lóerők .

Erre ma délután megpumpáltuk hibát okozó  porlasztócsúcsokat -- korábban azért nem mértük , mert baja van a mérőmnek : egyrészt kicsit félrespricceli a gázolajat , másrészt kicsit túlnyomtuk a mérőórát a múltkor és csak hozzávetőleges értéket mutat . De most azért rámértünk .

Hát ez nem porlaszt semmit , úgy jön belőle az üzemanyag mint az injekciós tűből amikor az orvos légteleníti. A legmeglepőbb az volt : egyáltalán nem füstölt ezekkel a csúcsokkal .

 

Holnap délután folytatják a kísérletezést Zalában .

Előzmény: kiggyo (40798)
Lá He Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40805

CSAK MÉG EGY KÉRDÉS!

ELEKTROMOS TÁPSZIVATTYÚ MELLET IS VAN LEÁLLÍTÓ SZELEP? ÉN MÉG NEM TALÁLTAM MEG.  MC1 AZ AUTÓ TÍPUSA.

HA VAN HOL KERESSEM?

Lá He Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40804

KÉT HETE UGYAN EZ A PROBLÉMÁM  . ÍZZÍTÁS VAN, ÜZA VAN , DE NEM INDUL. A JELENSÉG AZ MINT A TIED::EGYIK HENGER KAPKOD, SŰRŰ FEKETE FÜST NAGY MENNYISÉGBEN. OLYAN ÉRZÉSEM VAN MINTHA LASSAN FOROGNA. HA 10-15 ALKALOM UTÁN BEINDUL, AKKOR TÖKÉLETES, ÉLMÉNY VELE AUTÓZNI. AMIKET EDDIG MEGPRÓBÁLTAM: ÚJ ÍZZÍTÓ GYERTYÁK, ÚJ LEVEGŐSZŰRŐ,  GENERÁTOR ÚJRA CSAPÁGYAZVA, ÖNINDÍTÓ FELÚJÍTVA, VEZÉRLÉS ELLENŐRÍZVE, MOTOR OLAJCSERÉVEL PÁROSÍTVA KIMOSVA, TÖLTÉSEN 1-1 NEGYEGY FORDULATTAL MINDKÉT IRÁNYBAN PRÓBÁLKOZTAM. MÉG EGY DOLGOT MEGESZEK AZUTÁN HA AZ SEM JÖN BE, MOTORCSERE.(KITALÁLÓJA SZÜLŐANYJÁNAK SŰRŰ BUGYIHÚZOGATÁSA KÖZEPETTE  ) AMIT KIPRÓBÁLOK HOLNAP, HOGY ÚJRA TÖMÍTEM A PDA.-KAT.

IMÁDOM A LOMBARDINITíí!

Előzmény: goldroad (40799)
goldroad Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40803

Ennek is hasonló tünetei voltak. Az össze-vissza járás megoldódott, az új Ac pumpa, üzemanyag csövek és az izzító gyertyák cseréjével. Most úgy néz ki, hogy talán indul és megy. Meg lett még egy probléma.  Az izzítórelénél az elmenő vezeték tőbe el volt törve, égve a sarunál. Néha érintkezett, amikor indult. Kb. másfél hete cumiztatott. :)

Előzmény: Poc2 (40801)
Poc2 Creative Commons License 2016.11.20 0 1 40802

Én az egyhengeres motorhoz marattam egy közdarabot a hengerfej és a légszűrő közé,amibe egy izzítógyertyát tekertem be.Az elektronika is megvan/volt hozzá,de nem szereltem készre végül.Úgy csináltam hogy 2 percig telibe kap áramot hogy felfűtsön,majd utána 3-5 percig csak impulzusokat kap amitől alacsonyabb lesz a hőfok.Így elvileg nem égett volna el olyan hamar a gyertya.

Előzmény: Bakancs4 (40794)
Poc2 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40801

Nekem is ezt csinálja az egyhengeres mostanában.Hidegen beindul,és megy.Megyek vele,leállítom,majd pár perc múlva indítanám és csak egy-két-3 másodpercre hajlandó beindulni.És ez alatt a pár másodperc alatt nem reagál a gázra.Illetve ha nem taposom a pedált,akkor be sem indul csak pöffen egyet-kettőt.Padlózva meg alapjárat alatti fordulaton éppen életben tartja magát,majd leáll.Van hogy percekig idétlenkedik mire elkapja.Hidegen ha beindul,simán jár azonnal alapjáraton is,meg a gázra is reagál.Ha meg végre jár normálisan,semmi gond nincs vele.Valahol azt olvastam hogy adagoló problémára utal a jelenség

Előzmény: goldroad (40799)
WooDoo Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40800

Az én Ford Transitomban is ilyen az izzítás, de az csak -10 fok körül kapcsol be, addig pöccre indul izzítás nélkül is. 

Előzmény: Bakancs4 (40794)
goldroad Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40799

Nem kerek ez nálam se a beindíthatatlan Lombardinivel. :) Kaja van izzít és nem indul.  Ha mégis nehezen elindul utána szépen jár, de újra indítani lehetetlen.  Valakinek van valami jó tanácsa?

Előzmény: Bakancs4 (40793)
kiggyo Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40798

Kíváncsi leszek mi lesz a vége.

 

Amikor az ismerősöm dízel autója nem indult úgy ellenőriztük (szerelő tanácsára) hogy az adagoló-e a gond hogy féktisztítót fújtunk a szívótorokba indítózás közben. HAsonló a hidegindítóhoz.

 

Arról sikerült elindítani, járt is (persze össze-vissza) pár másodpercet a motor.

Ezzel bebizonyosodott hogy a motor rendben, üzemanyag a hiba.

Az adagoló nem szállíott semmit, megdöglött benne az elektronika.

 

Ezzel csak azt akarom mondani hogy adagolás nélkül is el kellene kelepelnie egy párat annak a motornak hidegindítóval ha a mechanika rendben van.

Elvileg.

 

 

Előzmény: Bakancs4 (40793)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40797

"Létezik torokmelegítős rendszer dízelekhez , amikor a beszívónyílásban épített áramjárta cekászon át szív be a motor . Asszem ez a Ford kedvelt megoldása .
Ezt leginkább a közvetlen befecskendzésű (kamra nélküli ) motoroknál alkalmazzák."

 

 

Meg a 4 hengeres Ifa kamrás dizel motor, megbolondítva hozzácsepegtetett gázolajjal, így láng is keletkezett.

Előzmény: Bakancs4 (40794)
passat2018 Creative Commons License 2016.11.20 -4 0 40796

A Mopedautóknál tipikus a "vörös szín vagy csak Aixam mopedautóra vonatkozik ez a szín vagy máson jó áll több színek mellett a típusok szerint? 

kobor1954 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40795

Én is igyjártam az enyémmel a befecskendező csocsokat kellet cserélni azóta pöcre indul,az alktrészt Jázberény-ből rendeltem darabja 25000ft ez segit

Előzmény: Bakancs4 (40793)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40794

A tegnapelőtti gyösztetéskor a tanácsomra hajszárítóval meleg levegőt fújtak a beszívónyílásba de az sem hatotta meg a technikát .

 

A garázsszomszédom kínlódott a 200-as Suzuki Enduro motorkerékpárjával . Pár éve nyáron vette akkor , akkor szépen indult ezért nem tűnt felneki , hogy a járművön nincs berugókar . Végülis azautókon sincs már kurbli , nem élünk az őskorban . Amikor én vettem a HOndámat akkor lényeges szempont volt a hagyományos indítás lehetősége -- ha nincs nem veszem meg .

Szóval Laci szomszéd Suzukija kizárólag az öklömnyi kis aksira indul vagy tolásra . Hirtelen nem tudom de lehet a szívatója is automata -- hogy nagyobb legyen a bizonytalanság . Én többször segítettem neki bikázással , úgy mindig beindult .

Egyszer látom , hogy hozott le áramot (vezetéken ) a garázsba és a motor mellé állított hokedlin egy ventilátoros villanyhősugárzó van , ráirányítva a hengerre . Elmondta , hogy a motorszerelő tanácsolta neki (Laci technikai antitalentum ) , ők is használják ezt a módszert a szervizben . És láss csodát , a makrancos motor néhány perces meleg levegő ráfújás után valóban beindult .

Létezik torokmelegítős rendszer dízelekhez , amikor a beszívónyílásban épített áramjárta cekászon át szív be a motor . Asszem ez a Ford kedvelt megoldása .

Ezt leginkább a közvetlen befecskendzésű (kamra nélküli ) motoroknál alkalmazzák .

 

Előzmény: Bakancs4 (40793)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40793

Nem kerek ez sehogy sem -- mármint a beindíthatlalan Yanmar motor Zalaegerszegen . 

Valaha ( Árpi tavaly májusban vette)  pöcintésre indult , aztán egyre nehezebben . A tavalyi telet még végigcsinálta . Amikor most megjött a hideg akkor vált beindíthatatlanná . De most , hogy visszamelegedett az idő sem indul be . A tegnapelőtti gyösztetéskor a tanácsomra hajszárítóval meleg levegőt fújtak a beszívónyílásba de az sem hatotta meg a technikát . Bátyám arra gondolt , hogy esetleg valahol belefagyott az üzemanyag ellátó rendszerbe víz , de a fagy felengedése után se indítható . Esetleg fellevegősödött (talán a fagydugó miatt)  de ennek ellentmond , hogy indítózáskor a porlasztócsúcsnál meglazított (mindkét) hollandinál megjelent a gázolaj .

Nehéz elhinni , hogy a kompresszió egyik napról a másikra menjen ki a kocsiból . És a felmelegített motor ne legyen semmi módon indítható -- a fekete mágiaként tiltott hidegindító sprére sem reagált .  Ezzel szemben mintha robbantgatott volna a beszívóba csöpögtetett gázolaj hatására -- ami azért érdekes , mert ez nem szikragyújtású motor , így itt az ilyesféle dúsítás teljesen értelmetlen .

Érdekes az a körülmény , hogy a kipufogócsonk annyira felmelegszik , hogy nem lehet megfogni . Ennek a hőnek gyakorlatilag két forrása lehet :

  • -- az összenyomott levegő felforrósodik ; ugyebár ez a dízelmotor gyújtása
  • -- mégiscsak van valamiféle égés-robbanás

Ma délután folytatják a kínlódást , majd telefonálnak ha van valami kérdésük .

Előzmény: kiggyo (40788)
pál0123 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40792

Generátor beépítése enyhíthet a problémán

Előzmény: kezdomopedes (40790)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.20 0 1 40791

Az én értelmezésem szerint csak olyan járművel mehetsz útvonalengedély gyanánt a műszakira , aminek már van rendszáma . Ennek kissé ellentmond a 326-os (jelenleg is hatályos ) kormányrendeletben megnevezett engedmény . Szerintem nyomtasd ki a 326-os ide vágó részét és végszükségben ezt mutogasd a rendőrnek . És persze lényeges , hogy legyen már érvényes biztosításod -- ami a vizsgára elvileg nem kéne csak az okmányirodára, de azon a fél napon már nem múlik . A megkötéshez legjobb az K&H saját honlapját használni . Ami pedig az ilyenféle vitatható érvényességű feljelentéseket illeti leghelyesebb a törvényes 8 napos ( kézhezvételtől számított) időtartamon belül felszólalással élni , és bíró elé vinni a dolgot , mert az illetékmentes és a bíró nem növelheti a bírságtételt , legfeljebb helybenhagyhatja. Legalábbis a rendszámtalan korszak napi huzakodásánál ez volt a gyakorlat .

 

5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról

IV. FEJEZET

GÉPJÁRMŰRE, MEZŐGAZDASÁGI VONTATÓRA ÉS EZEK PÓTKOCSIJÁRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLATOK

Forgalomba helyezés előtti vizsgálat

10. §(2) …  A forgalomba helyezés előtti vizsgálat elvégzésére kitűzött időpontra szóló értesítés a telephelyről a vizsgálat helyére, illetőleg onnan a telephelyre való közlekedéshez egy alkalomra szóló forgalmi engedélyt helyettesíti. ( Ez a mondat 2009-ben még benne volt a jogszabályban , de 2010-ben már nem . )

 

Időszakos vizsgálat

12§.  (5) Ha az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély érvényességi határidején belül kérték, de a vizsgálatot az érvényességi határidő lejárta utáni időpontra tűzték ki, a vizsganapról szóló értesítés a forgalmi engedély érvényességét a közölt vizsgaidőpontig meghosszabbítja. Ha az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély érvényességi határidejének lejárta után kérték, az értesítés a vizsgahelyre történő közlekedéshez egy alkalomra szóló forgalmi engedélyt helyettesít.

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

20. A forgalmi engedély

92. § (8) A forgalomba helyezés előtti vizsgálat elvégzésére kitűzött időpontra szóló, a közlekedési hatóság által kiadott értesítés az adott napon a lakcímről, telephelyről a vizsgálat helyére, és onnan a lakcímre (telephelyre) való közlekedésre jogosít.

 

Előzmény: ívfény (40786)
kezdomopedes Creative Commons License 2016.11.20 0 0 40790

sziasztok 

Van egy kis ligier Ambrám bele tettem egy kis erősítő h élvezhetőbb legyen a zene , de nem bírja az aksi nem tölt úgy vissza a generátor, esetleg van e valakinek valami jó ötlete mit lehetne vele csinálni ?

somi1955 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 40789

Egy próbalámpával nagyon egyszerű ellenőrizni hogy kap-e rendesen áramot,be lehet azonosítani a vezetékek funkcióját is. Próbaképpen ezután érdemes egy közvetlen negatívot (testet) rákötni,lehet az is a hiba megoldása.Nálam így történt.

Előzmény: kiggyo (40787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!