"Egyébként a felújított Bengák valóban korszerűtlenek maradtak, mert én ezt egyszerű nem hozzáértő utasként nem így látom?"
Az Ikarusz ajtók, a félpantográf, az új festés, a másfajta berregő, a szebb ülések sem változtatnak a rossz menetdinamikán, a merevvázasságon, az ebből eredő pályagyilkoló tulajdonságon stb. (mindkét sor folytatható)
Egy ilyen vizuális kiíró volt a Széchenyi téren, pár éve, azt miért szerelték le? (ahelyett, hogy máshova is raktak volna, bár az 1-esen elég sűrű a követés)
Végülis igazad van.
Azaz igazság én szeretem a Bengálikat talán az is beszél belőlem, illetve örülnék ha magyar villamosokat magyar villamosok váltanának, szomorú ha nem tud a magyar ipar gyártani villamosokat, pedig a Debreceni Kcsv-k igen jók.
Egyébként meglátásom hogy egy két ember a felujított Bengákra sem vigyáz: összefirkálások, stb.
Egyébként a felújított Bengák valóban korszerűtlenek maradtak, mert én ezt egyszerű nem hozzáértő utasként nem így látom?
Ezek a villamosok strapabíró kipróbált járművek.
Nem kell attól félni, hogy egyhamar tönkremennének. Szvsz egy valódi oka vann annak, hogy lecserélik őket a németek az, hogy baromi magas a padlózatuk, 90 cm. Ami a villamosok között jelenleg a legnagyobb. (ezalatt a stadtbahnra nem gondolok...)
------------
Más!
Valaki tudna nekem segíteni?
Van-e valakinek fotója arról a kis villamosról amit a Ganz Hunslet akart Szeged számára legyártani???
Emlékszik-e még rá valaki?
Fehér-narancsárga kombinációjú festés, alakra hasonló a tátrákhoz...
Emlékszem, hogy volt is róla egy kiadványom, színes kis plakát, amin a debreceni nagyobbik típus (kcsv6) is szerepelt...
2002-ben még másak voltak a kilátások. Ma már egészen más a helyzet. Ezek a Tátrák egyáltalán nem megalázóak és nem is vacakok. (Megjegyzem Potsdamban pótolják a vadiúj vacakokat) Vagy arra akarsz célozni, hogy azok?
Ezzel csak annyit szeretnék kinyögni, hogyha egyszer lecserélik a Bengálikat, akkor ne más város levetett/megunt/selejtezett vackát vegyék meg, hanem új, modern villamosokkal váltsák ki a régieket. (Tudom, hogy ehhez rengeteg pénz kell, de – leegyszerűsítve – használt villamos helyett használtat venni olyan megalázó…)
"Kíváncsi vagyok, milyenek lesznek az új Szegedi járdaszigetek!"
Szerintem olyanok, mint amilyenek a Bécsi körúti megálló. Ill. remélem annál jobb, mert ahogyan az megvan csinálva, az... Vagy nem erre gondoltál?
"Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy felsővezeték-átépítési munkálatok
miatt 2004. május 30-án (vasárnap), várhatóan üzemkezdettől délelőtt 9
óráig az 5-ös trolibuszvonal Vértói út - Mars tér, a 8-as trolibuszvonal
teljes hosszában, valamint a 9-es vonal Makkosház - Mars tér szakaszán
trolibuszpótló autóbuszok közlekednek. Mars téren az átszállítás a 7-es
trolibusz megállóhelyén történik majd.
Az ideiglenes forgalmi változás miatti kellemetlenségekért elnézésüket
kérjük!"
amit meséltek, németo.-ban elég elterjedt, (frankfurt - asszem minden vonalon, darmstadt - minden vonalon, a fontosabb megállókban: heidelberg, mainz, ludwigshafen-mannheim, ha jól emlékszem)
a kiírás csak percre kerekítve müködik. a bemondás sokkal rugalmasabb:
-kedves utasaink, a tuja két perc múlva ér ide.
-..., a tuja várja a szembejövöt (szeged, 3-as, 4-es)
-hé te marha, nézz hátra, aztán tünés! (sétálóutcán)
- kedves idös nénike, bottal és cekkerrel a kezében, nem tudott volna várni két másodpercet, amig elhalad a szerelvény? (villamos elött átrohanó néninek)
-#&@$Łł! (villamos elött átrohanó néninek, satufékes megállás után)
- ne tolakodjanak, így is szardéniásdoboz a kocsi. várják meg a következöt, vagy az utána jövöt, vagy a... (csúcsban)
satöbbi. ezért jobb a beszólás a kiírásnál.
Ottan még nem jártam.
Viszont a párizsi 14-es megállóiban nem is kell közölni, mindig ugyan ott áll meg, és a peronon levő ajtóval együtt nyílik a kocsijé is. Mint itthon a liftek, csak precizebb.
Ya, az nem tuja, hanem metro, méghozzá gumikerekes!
:o)
"Amsterdamban írásban közlik a belvárosi tujamegállók, melyik számú, következő járat mikor jön! "
Nem csak ott! Hanem pl Hannoverben is, sőt azt is kiirja hány kocsis szerelvény jön, és hogyan fog megállni a peronnál!
Amsterdamban írásban közlik a belvárosi tujamegállók, melyik számú, következő járat mikor jön!
A járművek nem beszélgetnek, ajtajuk sem, de a szerelvényekben levő kijelzők működnek, épp úgy, mint Gent villamosain, és lehetővé teszik, hogy fölszállhasson bárki rájuk. Mert, hogy legtöbbjük vagy alacsonypadlós, vagy részben az!
Ja, és a járdaszigetekre is föl lehet jutni kerekesszékkel!
A régebbi járgányok ott is magasak. Az utasájékoztatás viszont jó mindazoknak, akik fölismerik a bötűket, mert a teljes vonal, átszállási lehetőségeikkel együtt szerepel rajta, és a megállóknak vagy tábláján, vagy esőfogóján jól látható a megálló neve, ami ez esetek 75-%ában megegyezik az átszállási lehetőségekkel!
Nem úgy, mint az 1-es tuja Rókusi templomnál: Átszállás a Marson...!
(Fénysebességgel is 4perc !!! :o)
Kíváncsi vagyok, milyenek lesznek az új Szegedi járdaszigetek!
hol az a "nálunk"?
(ez a nálunkos rendszer jobbnak tünik, mert a megálló azt is tudja, hogy hol a busz, azaz mikor érkezik, mármint, ha a megállók beszélgetni is tudnak...)
Érdekes egyébként a "beszélő ajtó", egyelőre még csak kevésszer próbálták ki, később (valszeg nyáron) majd rendszeresíteni akarják. Amikor a busz beérkezik a megállóba, akkor egy kívülről (az 1.-2. ajtónál) hallható hang bemondja pl., hogy "7A érkezett a Baross tér felé". Jó ötlet. Nemcsak a vakokon segít, hanem a szórakozott utasoknak is információt ad. Feltéve, ha jól van beállítva.
Nálunk meg olyan rendszert fejlesztettek ki, amelyik ugyanezt rádióhullámokon keresztül sugározza. Így nemcsak a busz, hanem a megálló is beszél. Valamint ugyanezt jelzőlámpákra is ki akarjék terjeszteni. (Még nincs mindegyik megállóban. Ráadásu azt sem tudom, hogy rendesen üzemel-e ott ahol felszerelték.) Ezzel a módszerrle a kettős megállókban is meg lehet találni a buszt.