nem vagyok sehol tag, évente egyszer a BMWMTM által rendezett 24 órás versenyen szoktunk elindulni (és eddig szerencsésen teljesíteni), de egyébként barátokkal, ismerősökkel motorozunk.
Jó ötlet ez a mindennel lehet jönni PT-buli :)
És a csakjohn - féle havi 1, első csütörtök is jónak tűnik.
Szerintem én is elmegyek, ha a jövő héten elkezdjük.
Kicsit azért szkeptikus vagyok, mert még 2005ben amikor a kocsit vettem, nagyon beindultam, és egyik estére megbeszéltünk 1 Chrysleres találkozót a Pappasnál.
Beizzítottam az egész családot, odacipeltem asszonyt,gyereket,gyerekbarátnőjét, hogy milyen jó fejek lesznek ezek a Chrysleres gyerekek....Aztán a megbeszélt idő után még fél órát vártam egyedül a parkolóban, majd lógó orral eljöttem, a család ugyan vigasztalt, de marha rosszul esett. Aztán másnap amikor rákérdeztem a fórumon, még majdnemhogy én voltam a hülye, hogy nem ott kerestem őket, ahol (nem) voltak. Na mindegy, fussunk neki mégegyszer.
A kubai szkennelt képek lemaradtak, most már nem töltögetem fel mégegyszer, de párat azért csatolok :
Üdv mindenkinek....Nagy örömmel olvasom a sok hozzászólást, hát ezen felbátorodva írom én is, sajnos életem egyik legnagyobb hibáját követtem el, amikor megváltam a párom szülei, mellékvágányra állított BMW 320 1982 kiadású benzines 2000 cm3 soros 6 hengeres, kéttorkú karburátoros két ajtós cápájától, mely a felújítgatásom, és működésbe tételemet követően iszonyat erős egy kis kocsi lett. Hmm, most így belegondolva, asszem sosem lett volna Pt.-m, ha nekiáltam volna, mert úgyis a végére beleszerettem volna. Nos de nem így döntöttem, így lett egy Pt....amit persze nem bánok, de asszem az egyik - mostani nézettemmel- nem zárta volna ki a másikat. Szóval a tali nem rossz ötlet, csak az a baj, hogy egy komolyabb Pt talit sem igazán sikerül összehozni.
Jah, és még egy olvastam, Hajma, talán Zala megyéből vagy Te is?
Kicsit visszatértem a Pötik-világába,hiszen újra és újra lehetnek itt olyanok akik most döntenének ilyen autó vásárlásáról.Talán nekik segítek a fenti leírásokkal.
Hali! Jók a sztorik, azért ezeken utólag jókat derül az ember. A komáromi talin volt egy srác rajgazzal , és éjfél után vitt egy kört bennünket , hát éreztem az összes csontomat ment árkon bokron az erdőben és a semmi közepén szét cseszte a váltót, csak kettes maradt és alig tudtunk vissza menni, délelőtt csodálkozott mért nem megy senki vele egy kört,-D.
A gyümi szedő a színes fémtolvajok családjából lehetett. Akkoriban nem messze az erdőben több család is lakott belőlük. Hiába tűztem ki vérdíjat a fejére a környékbeli csibészek között, nem került elő. A Jawa nálam kezdő motor volt. Elég későn jöttem rá arra, hogy motorozni akarok. Addigra már volt sok százezer km autóval. Amikor motort kerestem, úgy döntöttem legyen olcsó, legyen többhengeres. Meglett. Kirándulgattunk vele a környező hegyekbe és érdekesebb helyekre. Aztán munka mellett nem volt időm rá. De jövő nyáron megint akarok egy kicsit csavarogni vele.
Nagyon jók voltak a maguk idejében és a csepp tankosokat is nagyon dicsérték.Közülük a 175-ös czetka pedig, akkor jó csajozós motor volt.Volt kispolskim is 2,de végül a 180cm feletti magasságom kitessékelt belőlük.Az a gyümi szedő talán a családból volt?
A motor egy 350-es Jawa, már a 12 voltos verzió. A tankja sajna belűl rozsdás. A kispókot vagy hat éve teljesen kilakatoltuk, újrafényeztük, a motorhoz akkor még nem kellett nyúlni. Tavaly szinte gond nélkül ment át a vizsgán. Én akkor tudtam volna gyilkolni, amikor valaki a tetejéről szedett gyümölcsöt, a felújítás után. A tetőlemez azóta is hullámos, mert azt nincs kedvem kicserélni. Tavasszal majdnem vettem egy régi Fiat Multipla-t (még a Fiat 500 alapút). De végül nem jött össze. Azóta is sajnálom.
Senki nem mondja,hogy jó megoldás,de könyörgöm-Trabantról van szó-mit vársz tőle??Kis veszély,kis izgalom-hazaérsz-e vele,stb ez vele jár.Ki milyen virágot szakít-azt szagolja.Sajnos a tücsköket én sem szeretem és az ilyen történetek csak rátesznek erre még egy lapáttal.
Nekem dobbal együtt szállt el a kerék ,mert már szarrá volt kopva a kupos tengely, mondjuk az egész egy szar megoldás volt. Az 500-asnak meg szoktam forgatni kézzel a motorját havonta , talán nem áll ígybe. Nem hiszitek el de a kis 500-ast 7 éve ellopták! Egyedi autó volt Nagykanizsán , saját magam újítottam fel 2 év alatt , pedig kosarakban hoztam el ill. örököltem. Szerénytelenség nélkül többen leállítottak akkoriban, hogy nem adom-e el a kicsikét olyan szép volt.Nagy 69-es rali számozás az oldalán plusz lámpák, króm rácsok, Weber karburátor, nem gondoltam volna , hogy ilyet v.ki ellop (ezért aggódom néha a Pt. miatt is).Két cigány azért megtalálta , addig hajtották amíg volt benn benzin, aztán meg miután mindent leloptak róla és belőle, viccből még orra is álították az árokban.Gyikolni tudtam volna....
-most,hogy írtátok kiszaladtam megnézni a Trabó bal első kerekét.-lekopogom nem találtam semmi elkószálásra utalót./legfeljebb a szomszéd vihoghatott,hogy miért akarom kitépni a kereket/-azért az 500-as Fiat sem pite,régen és most is nagyon jónak tartom.Azért azt ne hagyd,hogy beálljanak a hengerek.
a Trabantom bal első kereke engem is otthagyott egyszer, (előző nap egy autóstárs segített a feleségemnek defektet cserélni ). A régi 70-esen befelé a kanyarból kijőve elgurult a kerék, én kapaszkodtam a kormányba, mint az őrült, a fékdob szántotta az aszfaltot, de megúsztam baj nélkül. A legbosszantóbb volt az egészben, hogy a kerék vagy hatvannal menve átment keresztbe az úttesten, és begurult a baloldali kutyafuttató dzsindzsásba, ahol vagy 20 percig kerestem a szakadó esőben, szúrós bokrok között, térdig érő fűben bóklászva :)
Nekem is volt Trabim, de egyszer megelőzött a bal első kerekem fékdobostól , nem tűrhettem el , hogy csak úgy lehagyjon ENGEM! Így eladtam. Most van egy 1969-es 500 Fiatom a garázsban jobbidőkre , felújításra várva. Még a saját lábán állt be .....
Akkor itt én leszek az ellenálló! Nekem nincs trabantom. Én az ellentáborhoz tartozom, így egy kispókkal szoktam néha garázdálkodni. Anno én meg ilyenen tanultam vezetni. Később hirtelen kellett egy autó, az ismerős pont árulta, így hozzánk került. Aztán itt ragadt. Még nincs benne 100.000 km. A motor tankja sajna már rozsdás. Amikor letettem, nem öt év szünet volt tervezve, hanem csak három hónap.
Sajnos lusta vagyok és nincs egy fotóm se a trabiról -és most jut eszembe a Pt-ről sem.Klassz!!Az enyém ugyanilyen,de van rajta egy öreg csomagtartó.A kocsit/genossen Trabantra gondoltam/most vettem októberben egy 73éves bácsitól.Végig nála volt és amikor átadta a kulcsokat megnedvesedett a szeme.47 ezer km volt benne.Azóta 800-al több van,beletettem egy eredeti ruhla ébresztőórát a cigitartó mellé,szereztem plussz gumikat,felniket.Most egy eredeti kormánykerék után koslatok.A régi össze-vissza volt repedezve és lecseréltem egy sportosra.Ez viszont lapos, nem olyan kúpos ,mint a régi és sebváltásnál mindíg bele akadok
Gratula szívből!!Nagyon baró!!Honda mellé most egy 1972-es Mz 150-es Trophyval,szemezgetek.Ilyennel kezdtem a nagymotorozást vagy negyven éve.Tudom,hogy öregszem,de ez a nosztalgiázás fiatalít.Mindegyik gépemen nyálas nekem is a fülem, a széles mosolytól.Mert mi a különbség a kissrác és a felnőtt között?-semmi,csak a felnőttnek drágábbak a játékai!!Nagyon jó a robogód mégegyszer és a sisak-szemüveg is ajser.
Trabim-90-es szintén és 15km után ez sem füstöl.Leghosszabb út Pécsről amikor hoztam.Legelső indulásnál az első ülésben gubbasztva úgy éreztem,szikrázik a hátsó felem az aszfalton,rezeg,mozog a világ és minden kicsi kátyú csak azért van,hogy tesztelje együtt mozgok-e a géppel.Nagy élmény volt újra.
én is húzom a gázt, már vagy 30 éve, jelenleg egy BMW 1150 GS Adventure-m van. Meg mellé egy 125 cm3-es Aprilia robogóm is van, amit legalább annyira imádok, mint a PöTikémet :) és azzal is csak füligérő szájjal közlekedek :)
Hali! Nekem nincs mocim ,de sokra csinálok egyedi ülést meg sok a haver motoros igy adódik alkalom. Trabim viszont van egy 90-es kombi az utolsó szériás kétütemű ,párszor meg van mozgatva de a hosszú út már ritka, igaz a nyáron volt egy Zalaegerszeg veterán tali túra de már ezt is nagyon meg nézik az úton és kb. 15km után már nem volt nyomjelzés.Motorba egy bmw oldalkocsist eltudnák tisztogatni....
Hali! A Zolival 3-rom éve találkoztam először, a talikon is ott vannak jó arc csapatuk van nekik is, mondjuk idén Komáromba elég zsúfolt volt keveset tudtunk dumálni meg hát eléggé fáradt is a "szervezet" az estébe nyúlva. Igazad van a pt nem nagy vízfüggönyt húz maga után esőben más típusokhoz képest.
A műszaki ráér később is,csak rozsdásodni ne hagyd!!Az embernek van motoros korszaka,később autós korszaka-és most,hogy mind a kettő/nekem/ ez nagyon jó érzés.Egy Vt750c4 shadow-al szoktam néha dübörögni,amikor olyanom van.Viszont most vettem egy trabant 601spec combi universalt,-és tudjátok jó érzés trabantolni is.Bele kell ülni néha a rozogába és utána a Pt a paradicsomot idézi.Sokan mulatnak ezen,de trabival kezdtem a vezetést-1971-ben.Van valami filingje annak,amikor az üzemanyagot bekevered és nyomjelzős startot veszel.
De, az a Pt bizony ő volt. Van vele tapasztalatod? A pt-nél a hátsó ablak koszolódása nagyon baráti, néha kell csak törölni rajta egyet-egyet. A hazai "ő autóikkal" (cégautó, tehát szinte minden típusban ültem) a tapasztalat, hogy esőben kb. 50 méter alatt koszos lesz a hátsó ablak.