Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2000.03.10 0 0 414
Pár hónapja zuhant le a Crossair Saab-340-ese Zürich mellett. Ellentétben az SR 111-hez, amelyről hónapokon keresztül lehetett olvasni az SR honlapján, a Crossairről egy mukk sincs.

Tud valaki erről többet? Mi okozta a katasztrófát?

Ráadásul a hétvégén Crossairrel utazom...

zolibá Creative Commons License 2000.03.10 0 0 413
Ez egy oljtársaság légitársaságának volt a gépe. Vagyis Corporate Jet kategória. Nem tudhatod, hogy a két pilcsin kívül kik minősülnek személyzetnek. Lehet, hogy extra kiszolgálás van. :-)))
Azért mindenképpen kár a kilenc emberért. :-(
Előzmény: Újlaki (412)
Újlaki Creative Commons License 2000.03.10 0 0 412
Jak-40 öt főnyi személyzettel?

Két pilcsi, egy sztyuvi... És a többi mit csinált?

Előzmény: noidea (411)
noidea Creative Commons License 2000.03.09 0 0 411
Újlaki Creative Commons License 2000.03.08 0 0 410
A teljes átiratban benne van a Panam szemályzet gúnyolódása a spanyol akcentussal beszélő irányítón, és az a cinkos félrenézés, ahogy elmennek a harmadik gurulóút mellett, mert ott túl élesen kellett volna fordulniuk.
Előzmény: hal9000 (409)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.08 0 0 409
Itt van egy rövid leírás a Tenerifei katasztrófáról:

At 12.30h a bomb explodes in the Las Palmas passenger terminal.
Because of warnings of a possible second bomb, the airport was
closed. A large number of flights were diverted to Tenerife, a.o. KLM
Flight 4805 from Amsterdam and PanAm Flight 1736 (coming from Los
Angeles and New York). Las Palmas Airport opened to traffic again at
15.00h. Because the PanAm passengers remained on aboard it was
possible to leave Tenerife at once. The taxiways were congested by
other aircraft however. This meant the PanAm crew had to backtrack
on Runway 12 for take-off on Runway 30. The entrance to Runway
12 however, was blocked by the KLM Boeing. The PanAm flight had
to wait for almost 2 hours before all KLM passengers (except 1) had
reboarded and refuelling had taken place. The KLM flight was then
cleared to backtrack Runway 12 and make a 180deg. turn at the
end. Three minutes later (at 17.02h) Pan Am 1736 was cleared to
follow the KLM aircraft and backtrack Runway 12. The PanAm crew
were told to leave the runway at the third taxiway and report leaving
the runway. At 17.05:44h KLM 4805 reported ready for take-off and
was given instructions for a Papa beacon departure. The KLM crew
repeated the instructions and added "We are now at take-off". The
brakes were released and KLM 4805 started the take-off roll.
Tenerife tower, knowing that Pan Am 1736 was still taxying down the
runway replied "OK ...... Stand by for take-off, I will call you." This
message coincided with the PanAm crew's transmission "No ... uh
we're stil taxiing down the runway, the Clipper 1736". These
communications caused a shrill noise in the KLM cockpit, lasting
approx. 3.74 seconds. Tenerife tower replied: "Papa Alpha 1736
report runway clear.", wereupon the PanAm crew replied: "OK, will
report when we're clear". This caused some concerns with the KLM
flight engineer asking the captain: "Is he not clear then?" After
repeating his question the captain answers emphatically: "Oh, yes".
A number of second before impact the KLM crew saw the PanAm
Boeing still taxiing down the runway. The crew tried to climb away
and became airborne after a 65ft taildrag in an excessive rotation.
The PanAm crew immediately turned the aircraft to the right and
applied full power. The KLM aircraft was airborne, but the fuselage
skidded over the PanAm's aft fuselage, destroying it and shearing off
the tail. The KLM aircraft flew on and crashed out of control 150m
further on, sliding another 300m bursting into flames. PROBABLE
CAUSE: "The KLM aircraft had taken off without take-off clearance,
in the absolute conviction that this clearance had been obtained,
which was the result of a misunderstanding between the tower and
the KLM aircraft. This misunderstanding had arisen from the mutual
use of usual terminology which, however, gave rise to
misinterpretation. In combination with a number of other coinciding
circumstances, the premature take-off of the KLM aircraft resulted in
a collision with the Pan Am aircraft, because the latter was still on
the runway since it had missed the correct intersection."

Source:
Flight Safety Digest July 1995(1-10)/Flight Safety Foundation + ICAO
Circular 153-AN/56 (p.22-68) Human factors report on the Tenerife
accident / Air Line Pilots Association (ALPA) + 'Tenerife report blames
KLM', FI 23.12.78 (2240); 'Tenerife: the last analysis', FI 20.01.1979
(194-196)

noidea Creative Commons License 2000.03.06 0 0 407
A GTV-s Creative Commons License 2000.03.05 0 0 406
Az én forrásom (névvel) állította, hogy ott van még. Utánanézek személyesen...
Előzmény: fakezu (404)
Újlaki Creative Commons License 2000.03.05 0 0 405
Én is úgy emlékztem, hogy nem maradt a cégnél.

Egyébként, bár a bíróság felfüggesztett szabadságvesztésre ítélte, véleményem szerint ő nem hibáztatható: Tujduk, hogy szimulátoros és éles ellenőrző repüléseken az ellenőrzést végző személy többször megállapította, hogy az illető rosszul becsüli a magasságot, mégis engedték őt repülni. Egy adottság hiánya nem alapja a büntethetősgének, viszont aki észleli ezt a hiányt, de ennek ellenére nem cselekszik megfelelően, akkor az igenis hibás.

A repülésben szokás - a mentsük, aki menthető elvén - a felelősséget az elhunyt személyzetre hárítani. Az adott esetben a személyzet legfeljebb abban járt el vétkesen,hogy életben maradt, egy csomó felesleges gondot okozva a feletteseinek és a hatóságoknak.

Előzmény: fakezu (404)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.04 0 0 403
"A cpt azóta 767-es "sztárpilóta" Húha........
Előzmény: A GTV-s (402)
A GTV-s Creative Commons License 2000.03.03 0 0 402
Fényszóró.
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a prágai leszállás során nem különült így el a hátsó rész az "orrától", már le van vágva, hogy elszállítsák. A leszállás sikerült keményre, és megrottyant a törzs a szárnybekötés mögött. A cpt azóta 767-es "sztárpilóta".
Újlaki Creative Commons License 2000.03.03 0 0 401
Fényszóró?
Előzmény: Madárember (400)
Madárember Creative Commons License 2000.03.03 0 0 400
A második fotón mi az a lábakon álló tölcsér a gép mellett?
Előzmény: hal9000 (398)
zolibá Creative Commons License 2000.03.03 0 0 399
hal9000: Ez tényleg egy klassz oldal. A keresője szerint csak MALÉV összefüggésben 521 fotó van rajta.
Szegény LCFeri csúnyán végezte. A zsigerei (reptéri szleng szerint a drótok és kábelek a "tyúkbelek" nevet kapták) lógnak. Brrrrr...
Előzmény: hal9000 (398)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.03 0 0 398
Egy érdekes fotó:
http://www.airliners.net/photos/big/H/HA-LCF.jpg
http://www.airliners.net/photos/big/H/HA-LCF2.jpg
A GTV-s Creative Commons License 2000.03.02 0 0 397
Van valakinek ismerettsége a UAE-nél vagy a GFA-nél? Kellene valami kapcsolat, hogy felvehessem a kapcsolatot az ottani (Dubai, Bahrain) légiforgalmi irányítással. Plíz help!
zolibá Creative Commons License 2000.03.02 0 0 396
Bocs az OFF miatt, de válaszolok:
Hallomásokból az hírlik, hogy nem csak a gyalogos vette komolyan az elsőbbségét, hanem valami autó(k?) is, és ezért átengedte a gyalogost. Csak ez a mögötte jövő nem akart belemenni a másikba. (Ha csak a gyalogos lett volna, biztos el sem húzta volna a kormányt) Ebben az esetben sem igazán értem, hogy miért a járdát választotta. Ott ugyanis karosszériával nem, csupán belső vázzal rendelkező gyalogok vannak általában, míg az előtte haladó autnak még van egy elég masszív fémszerkezete is.
Minden esetre nem egy életbiztosítás az a zebra. Kirakhatnának valami jelzőlámpa féleséget, mert a sárga villogó, gyalogosokra figyelmeztető nem sokat ér. Érdekes módon a városból kifelé haladó oldalon udvariasabbak az autósok. (Lehet, hogy azért, mert ott csak egy sáv van?)

ON

Újlaki Creative Commons License 2000.03.01 0 0 395
Amíg gyakrabban jártam a reptérre, mint mostanában, a régi terminál közelében néha-néha lehetett látni egy autót felkenődve a gyorsforgalmi út korlátjának a kezdetére. Gondolom, ez úgy zajlik le, hogy: "Jaj, most akkor merre is menjek? A gyorsforgalmin, vagy mellette? Gyorsan dönteni kell, mert mindjárt ké... Durrrrrr!".
Előzmény: zolibá (390)
Csokis2 Creative Commons License 2000.03.01 0 0 394
Mondjuk valaki komolyan vete, hogy a zebran a gyalogosnak elsobbsege van es lelepett a biztos szabalyosan 50-60-nal auto ele.
Előzmény: zolibá (390)
Madárember Creative Commons License 2000.03.01 0 0 393
Én már több ilyen hírre emlékszem. Egyik esetben ketten voltak, az egyik túlélte, a haverja megfagyott mellette és nyitáskor kizuhant. Állítólag egyes harmadik világ-beli reptereken a szerencsétleneket pénzért csempészik a géphez, aztán búvóhelyként megmutatják a futóműszekrényt. Rémes.
Előzmény: zolibá (392)
zolibá Creative Commons License 2000.03.01 0 0 392
Aki nem olvasta volna az index hírblokkját, itt egy vidám kis hír belőle:

"A New York-i Long Islandon találtak egy holttestet, amelyről feltételezik, hogy nagy magasságból zuhant le a földre. Az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hivatal a repülési útvonalak vizsgálata után megállapította, hogy a holttest nagy valószínűséggel az American Airlines Dominikából a New York-i Kennedy repülőtérre tartó egyik repülőgépéből eshetett ki. A tetem állapota arra utal, hogy több ezer métert zuhanhatott - mondta egy rendőrnyomozó. A rendőrség feltétezése szerint az áldozat a felszállás előtt potyautasként elbújt a futómű mögött, és akkor zuhant le, amikor a szerkezetet a leszálláshoz kiengedték. A futóműgondola nincs nyomásszabályozva, ezért a hatóságok úgy vélik, hogy a férfi egyébként sem élhette volna túl a repülést. A férfi személyazonosságát és halálának okát nem sikerült megállapítani. A rendőrség az illetőnél csak brit érméket és Spanyolországban vásárolt cigarettát talált."

Egy repbiztonsági területen dolgozó ismerősöm mesélte, hogy előfordul az ilyesmi, ezért az FAA általában megköveteli a futóakna ellenőrzését az USA-ba közlekedő járatokon.

bandikaa Creative Commons License 2000.02.29 0 0 391
Hello

Ha már képekről van szó: Csak 1 esetre kerestem rá komolyabban, mégpedig a Lockerbie fölött
Pan Am 103 katasztrófára.

Magam is ledöbbentem kissé:)
linkek:
Syracuse összefoglaló
full elemzés
Sok képpel mindkettő

Ha valamit eltoltam akkor::)
http://www.syracuse.com/features/lockerbie/
http://www.open.gov.uk/aaib/n739pa.htm

Üdv
bandikaa

zolibá Creative Commons License 2000.02.29 0 0 390
Vannak balesetek földön is. Február 24:
Chicago O'Hare International reptéren az American Airlines Fokker100-as gépe a K-17 állóhelyen állt. Egy tüzelőanyag szállító tartálykocsi az orrfutó tájékán belehajtott. Négy utas és a tartálykocsi vezetője könnyebben megsérült.

A tegnapi nap balesete:
Ferihegy 1 (kb, "C" porta) elött a városba befelé tartó oldalon található buszmegállót elsöpörte egy autó. Nem tudom, mennyivel mehetett a t. autós, de a megálló esővédőjének rögzítését, úgy, ahogy volt kitépte. (mechanikára vonatkozó ismereteim alapján ehhez azért kell egy kis tempó) Sérültekről egyenlőre nincs információm. Én csak a maradványokat (az összezúzott megállót és az összetört sárga színű autót) láttam. Azért nem tudom, hogy mi ösztönöz valakit arra, hogy egy kétszer két sávos úton a járdára szaladjon.
Ha valaki tud pontosabb adatokat, szóljon!

zolibá Creative Commons License 2000.02.25 0 0 389
Újabb érdekességek! Az Egypt Air B767-ese a zimbabwei Harareban úgy szállt le, hogy közben elvesztette egy hajtóművét és az orrfutója összerogyott.
Bővebb információ erről és más repülésbiztonsági kérdésekről az Aviation Week and Space Technology újság
FLIGHT SAFETY oldalán.
lborli Creative Commons License 2000.02.24 0 0 388
Ezúton csatlakozom én is a köszönők táborához és egyúttal mindjárt szeretnék élni is a felajánlott segítségeddel. Az okokról emil megy.
Előzmény: Újlaki (385)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.24 0 0 387
Köszönjük a felajánlást, csak ne teljen meg a szervered!
Előzmény: zolibá (386)
zolibá Creative Commons License 2000.02.24 0 0 386
Újlaki: Köszönöm, azt hiszem mindenki nevében a felajánlást. Lehet, hogy valóban a te cilindered pakoljuk tele, hogy legyen mit kihúzni belőle.
Igaz, ha friss hírekről (hot news) van szó, egyszerűbb lehet a link vagy hivatkozás megadása.
Ennek módját Vince elárulta nekem. Neki is nyilvános köszönet érte. :-)))
Újlaki Creative Commons License 2000.02.24 0 0 385
lbolri, zolibá, hal9000: mindenkit megkövetek; amikor bűvészinasnak ajánlkoztam, senkinek sem jelenlegi, sem jövőbeli képességeit nem akartam eleve lekicsinyleni, hanem egy egészen prózai tehcnikai kérdésnek vettem elejét, ugyanis nekem van trükkös bűvészcilinderem. Arra gondolok, hogy a valahol a neten megtalálható oldalak, ábrák belinkelése egy kis tájékozódás és gyakorlat után valóbn nem okozhat gondot (nem? hű, de még mennyire!), viszont a neten nem fellelhető, tehát az ottoni asztalfiókban leledző fotó, rajz, térkép berakása csak akkor valósítható meg, ha az ábra digitalizált változatát valahol elhelyezed egy szerveren. Bár egy ingyenes web-hely megigénylése, a szükséges tudnivalók és ismeretek elsajátítása, a feltöltés és a belinkelés órák, esetleg napok alatt megoldható, egy sürgős látnivaló netre juttatására legcélszerűbb egy már meglévő web-helyet igénybe venni.

E bonyolult mondattal azt próbáltam kifejezni, hogy az általam használt szerveren bármikor elhelyezhető bemutatás céljából kép vagy egyéb anyag, akár ideiglenesen is, amíg a saját web-hely kiépül.

berg-er Creative Commons License 2000.02.23 0 0 384
A keptranszport nekem sem erossegem, ezert ezt az utat valasztottam,hogy gazdagitsam a keszletet.
http://www.cnn.com/2000/US/02/17/calif.crash.03./story.plane.debris.jpg
Ez a kepalairas, ha esetleg nem erkezne meg: Debris from the cargo plane lies between rows
of burning cars after the DC-8 crashed in
Rancho Cordova late Wednesday

Reszletek : http://www.cnn.com/2000/US/02/17/calif.crash.03./index.html
zolibá Creative Commons License 2000.02.23 0 0 383
lborli: Köszi a tippet. lehet, hogy alkalom adtán nekimegyek a dolognak.
Előzmény: lborli (382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!