Nem lehet egyértelmű diagnosztikát kijelenteni, mivel ez lehet akár kezdődő eltömődés, lehet kopás miatti felpuhulás, de lehet szelepszár elkokszosodás kezdeti stádiuma is.
Ha csak indításkor jelentkező hoszabb csattogás lenne, akkor talán segítség lehet egy kisebb viszkozitású olaj. Ha melegen is jelentkezik, akkor inkább ront.
Mindenképpen érdemes a hidrotőkék ellenőrzése.
Ha nem akarsz bontani, akkor lehet hidrotőke tisztítóval próbálkozni. Ha koszolódás, akkor segít, ha kopás, akkor nem.
Szelepszár kokszosodás csak bontással javítható érdemben!
Üdv Urak! Tanács kellene, olajcsere előtt állok. A kocsi motorja 1600 ccm-es Daewoo 16 szelepes, 134 ekm futással. 10w-40 olajjal járt eddig, de most felmerült egy olyan probléma, hogy alkalmanként az egyik hidrotőke miatt kalapál. Előbb-utóbb cserélni kell őket, de addig mi az előnyösebb motornak, a vezérlésnek? 5w-40 olaj átmenetileg megoldás lehet?
" ... Az 1.6 16v 77 Kw ... golfomnál olajcsere lesz (216.000 Km van az autóban), eddig a CASTROL EDGE SAE 0W-30-at használtam, továbbra is maradhat ez, vagy mást ajánlana? ... "
Ha eddig bevált az Edge 0W-30 akkor semmi okát és értelmét nem látom a váltásnak (kivéve ha az autót esetleg kiterjesztett/rugalmas szervizciklussal használod, akkor az Edge 5W-30-at javasolom).
Az 1.6 16v 77 Kw (2002-es, 105LE, BCB motorkód, benzin) golfomnál olajcsere lesz (216.000 Km van az autóban), eddig a CASTROL EDGE SAE 0W-30-at használtam, továbbra is maradhat ez, vagy mást ajánlana?
Adalék beönt, vasreszelék jobbra, ólom,cink, réz balra, és vezényszóra elindulnak a vasreszelék a hengerek felé, a többi a csapágyak felé veszi az útját, és visszaépülnek.
Az adalék leírásában találtam ezt a mondatot, amit mai tudásom alapján nem tudok értelmezni. Segítsen valaki!!
Mert nem követed a technika hétmérföldes fejlődését!
Vannak benne ilyen kis nanorobotok, és ha találnak egy fémrészecskét, akkor kilegózzák, honnan vált le, és Pálmatex-szel visszaragasztják. (A Pálmatexet külön kell betölteni!)