Uramatyam, kellett nekem ilyeneket irni, hogy 9 eve semmi nem tortent vitrep berkekben.
Ezt szinte nem hiszem el. Raadasul kotelszakadas. Eskuszom, hogy nem olvastam a hirt, mielott elkuldtem az elozo hozzaszolasomat. Most kezdjek babonas lenni?
Idezem az origo altal kozzetett MTI hirt:
Lezuhant egy vitorlázó repülőgép Debrecenben
2000. június 3., szombat, 18.17
Lezuhant egy Góbé R26 típusú vitorlázó repülőgép szombaton délben a debreceni repülőtéren. A balesetben egy ember meghalt, egy súlyosan megsérült.
A debreceni Aeroklub vitorlázógépét csörlővel vontatták a levegőben, amikor a csörlő elszakadt. A vitorlázó repülőgép 50 méteres magasságból lezuhant, és a földbe fúródott.
A baleset következtében a gépben ülő 37 éves oktató a helyszínen életét vesztette. A repülőgép-vezetést tanuló 17 éves fiatalembert súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállították a debreceni Kenézy Gyula kórház baleseti sebészetére. Az ügyben a rendőrség szakértő bevonásával folytatja a vizsgálatot - közölte a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletvezetője.
Hat ez eleg brutalis. 2 heten belul 2 halaleset sarkannyal. Sot, ugy hallottam, ismet volt egy sarkanyos repesemeny a napokban. Ugy tunik, nem egy veszelytelen sport!
Ilyenkor neha en is elgondolkodom, hogy kimenjek-e holnap a repterre. Persze a kerdes soha nem merul fol komolyan, hiszen mindannyian tudjuk, ez nem az a fajta kesztetes, amit holmi aggodalmak meg tudnak ingatni. Mindenesetre nagyon orulok neki, hogy nem latok a jovobe, mert nem biztos, hogy nem vennek be inkabb egy marek altatot, ha tudnam, hogy repesemeny kereteben fogom elhagyni ezt az amugy nagyon szeretett arnyekvilagot.
Sarkanyosok, Ti hogy elitek meg ezeket az eseteket? Ismeritek a pilotakat, tudjatok, hogy nem amatorok, jol repultek, megis odavertek magukat. Mivel biztatjatok magatokat? Tudom, bar nem sarkanyos vagyok, ezt a kerdest magamnak is foltehetnem, de mi konnyebben tudjuk abba a kellemes illuzioba ringatni magunkat, hogy veszelytelenebb a mi eszkozunk, hiszen halalos kimenetelu vitrep baleset (tudomasom szerint) '91 ota nem volt Magyarorszagon. Ami baratok kozott is majd' egy evtized. Termeszetesen ez nem zarja ki azt, hogy holnap ne en kovetkezzek, sot, bizonyos logika alapjan noveli a valoszinuseget. Persze igy nem lehet hozzaallni, jol tudom. Nem felek, csak elmelaztam. Mindig nagyon megdobbent egy-egy ertelmetlen halal. (Persze ez ujabb melysegeket nyit meg: van-e nem ertelmetlen halal?)
Megis, erdekelne, mit gondoltok errol. Eszedbe jut a legkozelebbi felszallas elott Szecsenyi Csaba es a sokszoros bajnok sarkanyos lany? Mit fogsz maskeppen csinalni, mint eddig?
En peldaul elhataroztam, hogy matol kezdve iszonyu tudatosan oda fogok figyelni, hogy nem csak elmormolom a szokasos szoveget, hogy kotelszakadasra felkeszultem, hanem megprobalok tenyleg fel is keszulni ra. Mert volt mar, megoldottam, de lassan. Nem keszultem ra elegge. Es tenyleg olyan keves hozza, hogy az ember ne kiszalljon, hanem kiemeljek.
Tenyleg erdekelne a velemenyetek, en ugyanis el nem tudom kepzelni, mit csinalnek, ha ne forduljon elo elottem halna meg egy nalam sokkal jobb pilota.
Bocsanat a filozofalgatasert, de ennyivel talan tartoztunk is Csabaeknak.
Es magunknak.
Láttátok tegnap az RTL-en a TWA 800 járatának katasztrófájáról szóló dokumentumfilmet? Nagyon érdekes volt...ahogy ezek összerakták a 747-t, az nem semmi.
Szóval az a huszon éves srác az én gimnáziumi osztálytársam, majd egyetemi évfolyamtársam volt. Szécsényi Csaba. Emléke örökké velünk marad.
Teljesen normális csörlős szembe vontatás volt a sárkányosoknál szokásos Y kötéllel. Hogy elesett-e, nem tudom minden esetre az Y fölső szára elszakadt, leoldott? És így tényleg rossz volt hogy az alsó szára előre föl húzta a kormányt. Szerencsétlenül esett.
Az autós csörlés is teljesen bevett, de Csaba már csak azért sem alkalmazhatta ezt mert előtte kb 2 héttel halt meg egy lány (sokszoros magyar bajnok) autós módszerrel, és ezért azt a kivizsgálás befejezéséig tilos.
Utas2, tudod a sárkányrepülés az a fajta repülés, amikor a saját lábadról indulsz és oda is kellene visszaérkezned. Sőt a saját válladon kell felcipelned a sárkányt a starthelyre. De kormányszerkezet sincs rajta, a saját súlyodra vagy utalva. Szóval a gyalogsárkány egy picit intenzívebb élmény, emberközelibb és -próbálóbb, mint más műfaj (legalábbis számomra, de ízlések és pofonok...).
Ismét elnézést, de 13.00-kor már vidékre utaztam és csak annyi időm volt, hogy elolvastam az eredetit, bemasoltam a topicban és választottam a kilép és leállítja a gépet funkciót, mivel az épulet elott várt (parkolóczédula nélkül egy kocsi)
Szóval ez az indo, hogy nem irtam le magyarul, nem poénból, hanem időhiányból.
Udv. Thomas.
Hali!
bocs az off-ert!
Odescalchi: Le ne kesd a gepet!! mert mostanaban mar non-refundable jegyek vannak, es kirohognek, ha lekesed, epp ellenkezoleg: legy ott, legyen beszallokartyad es a beszallast megelozoen szoktak a kapuknal a pultnal bemondani, ha volunteereket keresnek, esetleg ha elszalasztod, vagy egyszeruen nem erted mit nyokognek a hangosban, menj oda es kerdezz ra, hogy jol hallottad-e, hogy keresnek onkenteseket, mert te most eppen raersz. Ez annyira komoly, hogy volt ott egy hazaspar, aki zsinorban a 4 este nem utazott el, (2*4*$1000 azert nem semmi), sot a kolegam is maradhatott volna masodszor.
bocsesz, tudom ez nem rep.szerencsetlenseg, de NWAval utazni majdnem az. Multkor az MD10-esen a mellettem ulo fejere folyamatosan csepegett a kondenzviz, es a foldeteres pillanataban kapott egy litert rozsdas let, azonkivul a legiutaskiserok (nem sztyuardesz veletlenul sem) es a kiszolgalas (tisztelet a kivetelnek) moslek, 100* MALEV mint egyszer NWA.
Tenyleg, hogy van az, hogy egy ilyen dog nagy gep leszall AMS-bol jovet es 2 ora mulva indul vissza? hogy birjak? Ellenorzes meg egyebek? Multkor is kiszallitottak mindenkit indulas elott, mert folyt a 747-es szarnyabol a nafta, tiszta die hard 2. volt.
A szakemberektol azt is megkerdenem (halkan) hogy szokasos, hogy a gepek onerobol (sugarfek vagy mi) tolatnak ki? Kisebb gepek (727, DC-9 stb) MSPben szinte mindig igy allnak ki, AMSben viszont nem tunt fel, ott a 737est mindig kitoljak.
A francia híradót én is nagyon szerettem, amíg néztem tévét: Napközben a kanadai, aztán a francia, aztán a belga, és valamikor a svájci. Sokkal szélesebb látókörűek, mint a többi. Különösen a francia-francia: pl. a szerbiai háború alatt (is) minden nap másvalakit hívtak meg a stúdióba, és a hírek között elvitázgattak a dolgok mikéntjéről és hogyanjáról. Aki azt a műsort nézte, kicsit több vélemény közül választhatott, kicsit jobban körül volt járva a dolog, kicsit több érvet és szemszöget megismert, mint akár az amerikai, akár a nem is mondom, milyen műsorokból.
Egy hónap múlva megyek MSP-be NWA-val, meg utána még pár helyre velük, szóval ha vannak jó tippeid, hogy hogy tudom úgy lekésni a gépet, hogy pénzt is adnak hozzá ( már egyszer sikerült) akkor szívesen hallgatom a tanácsaidat.
Udv!
FAA: most megijedtem. a tortenet diohejban: Minneapolis (MSP) NWA nemzetkozi check-in, kolegamat kisertuk ki, mielott megkapna a beszallo kartyat, NWA-s holgy elnezest ker, de el kell menni teljes csomagatvizsgalasra, (mint utobb kiderult) az FAA "szakembere" megerkezik, es elkiseri a kolegamat, osszes csomaggal jeggyel, utkozben ketszer leejti a borondjet, majd feluton elhagyja az egyik slip-et a jegybol, majd amikor szolunk neki, kozli, az nem tole esett le, ugy kellett megmagyarazni, hogy teved. Kis fulke elkeritve, eppen egy masik ember van soron, varunk, varunk, majd surgetoen megkerdjuk, mi van, majd az urge fonoke is megjelenik es megsurgeti, erre az urge (szo szerint) elkezd magaban nyusziteni, es felig bogesre gorbult szajjal motyog magaban valami olyasmit, hogy nem tudja mit kell csinalni. Na ekkor megijedtem, t.i. neki kellett volna atvizsgalni a borondot, es esetleg megtalalni a kedves terorista utas csomagjaban a plasztik bombat, stb. Aztan a masik ellenorzo emberke gyorsan vegzett a kolegam csomagjaval (bar eleg feluletes volt). Ez az elmult honapban a masodik sajat szemmel latott igen feluletes, kapkodo, figyelmetlen ellenorzes volt FAA alkalmazottak reszerol ezen a repteren.
Korabban az atvizsgalt borondot nem vitte vissza az FAA-s a check-inhez, csomagjegy meg nem volt rajta, hanem csak kivitte az eloterbe es egyszeruen letette, egy masik biztonsagi or kezdte kerdezgetni, kie a csomag, veletlen szerencse hogy hazakerult.
Es a kolegainkal megallapitottuk, hogy azert nem tortenik itt legi terrorcselekmeny, mert senki nem akar elkovetni, es nem azert mert szemfulesen lekapcsolnak oket. na jo ez persz sarkitas.
Apropo NWA-val utazoknak ajanlom, ha nem sietnek, figyeljenek a beszallas elott, mert lazan tuljegyzik a gepeiket, es neha szep osszegeket osztogatnak az onkent maradoknak, +szalloda, kajapenz, (1000 USD/fo volt a legutolso alkalommal)
Ha valaki feltesz ide egy rövidebb írást, akár maygarul, akár angolul, azzal szívességet tesz a többieknek- Túlzás volna elvárni, hogy az idegen nyelvű hír esetén szabatos fordítást készítsen az ember.
Abszolút sík országokban vagy -részeken - ahol több száz kilométeres körzetben nincs egy bucka sem - a kezdet kezdetétől fogva csak autós vontatással lehet sárkányozni és paplanozni.
Az a történet forog, hogy startoláskor elesett a pilóta, amitől az egyik bekötése kioldódott. A maradék bekötés pedig előrehúzta a kormányrudat, így a gép irányíthatatlanná vált.
Passenger, cargo jets collide at Paris airport;
1 killed
May 25, 2000
Web posted at: 1:56 AM EDT (0556 GMT)
PARIS (AP) -- An Air Liberte passenger
jet and a small cargo plane collided early
Thursday at Charles de Gaulle airport
north of Paris, killing one member of the
cargo crew and injuring another. There
were no injuries on the passenger plane.
The passenger plane was carrying about
150 Spanish soccer fans who had been
in the French capital for a Champions
League finals match between Valencia
and Real Madrid on Wednesday night.
Real Madrid won 3-0.
The collision occurred about 3 a.m.
(0100 GMT) on the northern runway of Charles de Gaulle airport, officials at a
special crisis section at the airport said Thursday. The cargo plane, a Short-330
twin motor belonging to the British company Steam-Line, was on its way to an
airport at Luton, England.
The cargo plane was badly damaged in the collision. The Air Liberte plane, a
McDonnell-Douglas MD-80, suffered slight damage to the left wing.
The passengers of the Air Liberte plane were taken to the main international
terminal at Charles de Gaulle airport, the world's eighth busiest. A plane was sent
to take the Spanish fans back home, where they were expected to arrive later
Thursday.
Officials at the special crisis section said that the accident may have been caused
by instrument problems. No details on what caused the collision were
immediately available.
Air Liberte -- formerly owned primarily by British Airways -- and two other
airline companies, AOM and Air Littoral, recently announced their intention to
form a new airline company to rival Air France. Air Liberte flies mainly in France
and to southern European destinations, including Spain.
Copyright 2000 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be
published, broadcast, rewritten, or redistributed.
Sárkány csőrlésén (akár gépjárművel, akár anélkül) elég régen és elég sokan foglalkoznak. A hőskorban ez elég horror volt: hegymászókötél a Lada lökhárítójára, aztán jött a mentő.
Abban biztos vagyok, hogy az autós vontatás nem bevett dolog. Sárkánynál talán még a csörlés is elég egzotikus.
A bevett dolog, és szerencsétlen újítás között azért még van egy harmadik kategória is. A hasznos dolgok is kipróbálatlanok voltak először... Attól én nagyon messze vagyok, hogy ezt megítéljem.
Nem láttam még vontatásos felszállást, jobb híján egy durva tipp a vontatási sebbességre: 40 km/h.
Az elvágás módszerét nem tudom, azt se hogy van-e valami előírás a felszerelésre, vagy egyáltalán a vontatásra.
Autós vontatás? Erről most hallok először. Ez teljesen bevett dolog gyalogsárkányéknál, vagy egy szerencsétlen újítás?
És mennyivel húzzák ilyenkor a sárkányt? És hogyan lehet elvágni a kötelet az autóból menet közben?
Gyalogsárkány. Én még annyit olvastam róla, hogy autós vontatásból próbált felszállni, kb. 15 méter magasan oldalra kitért, amit már nem tudott korrigálni, bár az autón elvágták a kötelet.
SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS!
Tud valaki valamit a hatarhegyi balesetrol? (Huszoneves egyetemista, sarkany vagy vitrep.) Reggel a hir vegere kapcsoltam be a radiot, azota nem mondtak be, legalabbis nem hallottam.
SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS!
Egészen pontosan azt akartam kifejezni, hogy ha itt csak aktuális esetekkel foglalkozunk, akkor ha nincs baleset, a téma elsüllyed. Ha ez volna az ára, nem sajnálnám.
A hasonlat gyönyörű, a következtetés azonban téves: a pilóták többsége egészséges pszichikumú ember. A maradékot kiszűri az orvosi vizsgálat, rosszabb esetben a természetes kiválogatódás.
Aki azonban fegyverre vágyik, az használni is akarja; különben minek.
Aki viszont használni akarja, annak nem szabad a kezébe adni.
"Lehet, hogy az én véleményem a fegyverviselésről túlságosan markáns, de ha a fegyverviselési engedélyt rendes
pszichológiai vizsgálat előzné meg, valószínűleg senki sem kapna fegyvert. Aki ugyanis fegyvert akar viselni, nagy
valószínűséggel nem alkalmas erre pszichológiailag. Aki alkalmas lenne, az a világ minden kincséért sem venne kézbe
fegyvert."
hello!
Kicsit off, de erre illik:
nemtom, olvastad-e a 22.es csapdáját:
"Ha Orr egészséges, frontra küldhető. Ha Orr őrült, akkor leszerelhető. Hogy leszereljék, azt neki kell kérni, de ha kéri hogy leszereljék, akkor nem lehet őrült, tehát egészséges, tehát - frontraküldhető....."
Újlaki: Hááát... Végül is bizonyos szempontból igazad van.
Az más kérdés, hogy az ismeretek terjesztésével, talán meg lehet előzni újab eseményeket. És az érdeklődők, de adatokhoz nem jutók kíváncsiságát is ki kell elégíteni. :-)
_Dezső: Köszi a híreket. Igyekszem hatósági forrásból is megerősíttetni.
Új: A nemrég lezuhant és jónéhány amerikai tengerészgyalogost megölt V-22 Osprey vizsgálata szerint mechanikai hiba nem volt a gépen. Azt is tényként kezelik, hogy a felhajtóerő hirtelen lecsökkenése okozta a katasztrófát. Kérdés, hogy a kettő hogyan hozható össze?