Lehetőleg újat szeretnék, fehér színbe dobozzal. De egy 1-3 éves használttól sem fogok megriadni. Legelőször el kell adjam a kawát, aztán tárgyalni egy-két Honda kereskedővel. Esetleg beszámoltatni a jelenlegit, de abból elég nagy bukás lesz. Viszont a Kawasaki nagy fejtörést okoz Németországban, mivel a 2008-as GTR-t 12.000 EUR-ért adják, ebből még lejön a 15 % NATO engedmény és egész kellemes árnál vagyok... Majd meglátom. Sajna 2009-es VFR-t már nem lehet itt venni.
Nem, a User's Manual-ja nem terjedelmes annyira, a "Service" igen.
Azért nem eszik olyan forrón a kását! Nem fogom egy szervízkönyv fordítás miatt a motort eladni ám!;-) Akkor inkább a webfordító, meg a tapasztalt VFR-esek segítsége... Ha szükséges lesz.
Olyan testes a User manual is? :o Azt hittem, csak a Service Manual ilyen rettenet.
Szerintem ami abból tényleg napi szinten kell, az kezelhető mennyiség, és ha valami nem tiszta, itt többen is tudnak/tudunk segíteni.
(Habár a motor eladásod sem hangzik rosszul, mert azt jelenthetné, hogy adott esetben én meg vehetnék egy újat. Hogy mit azt itt le sem merem írni... ;D )
Hát igen... Úgy valóban lehet. De akkor el kellene adnom a motort, hogy ki tudjam fizetni a több, mint 300 oldalnyi fordítást. Na mindegy, csak tettem egy gyenge kísérletet. Köszi Dave! ;-))) Szia.
Szeretnék érdeklődni, hogy egy 1991-es típusú VFR750 RC36-hoz el lehet-e érni esetleg valahol magyar nyelven kezelési könyvet. A Klub honlapon lévő linkről angolul már megvan, csak jó volna anyanyelven is- ha valaki ebben tud, kérem segítsetek.
Az új VFR-nekem nem igazán jön be,de ha lehetőségem adódik anyagilag,akkor egy 2009-es fehér-feketére Vtec-re szívesen beruházok,borzasztóan tetszik!!!!
Szerintem ezzel a lépéssel egy rohadt nagy űr keletkezik a honda modellpalettáján. Ha meg is marad a páneurópa, az felfelé bukik kis goldwingnek. Az új VFR egyértelműen bmw rs-rt vonulat, max az xx-et válthatja ki (ugye az xx-et is nagyon sokan túrázni használták/ják), de ahhoz képest (xx) meg nagyon drága. Alatta meg van a deauville. 70le vs 170le. Valaki nagyon fel akarja lendíteni a varadero forgalmát. Vagy marad a sor4 "villanymotor" és akkor CB 1300, vagy CBF1000. Mindkettő olcsóbb a mai (lassan 8 éves) VFR-nél - nem véletlenül, gondolom - és egyik sem annyira "sport" mint a VFR. Mindkettő tetszik, de egyikre sem cserélném le a 7 éves VFR-t sem, valahogy túl lélektelenek. Varaderora talán, de ott aztán minden sportosságot be kell áldozni, nincs "csapatokegyetdélelőttebédreitthonvagyok". Szóval kiölik a középkategóriás sport-túra vonalat, az igazi allroundereknek veszniük kell (CBR600F, XX, VFR). :( ... azért a nagy szomorúságban betolnám azt az 1200-est a garázsba... :)
Ha a VTEC-et és az új gépet megmutatnám egy teljesen laikusnak szerintem nem hinné el, hogy közös a vérvonal.
Jaja. Szerintem is olyan irányban kellett volna fejleszteni, hogy az új gépet meglátva a jelenlegi VFR -eseket kezdje törni a frász, és egyből kialakuljon bennü(n)k a "nekem márpedig olyan kell" érzés. Persze nem vagyok marketinges, nyilván a Hondáéknak is megvannak az érveik, miért éppen ilyenné alkották az új VFR -t. Mindenesetre úgy tűnik, az a bizonyos érzés sokunknál elmaradt.
Ha Te tudod jól, és valóban a"lekapcsolgatást" elhagyták, akkor kicsit más a véleményem. Az viszont tény, hogy a VFR1200 beharangozásakor rendesen megkeverték a dolgot. Mármint ilyen kuplung, olyan váltó és a kedvencem a "lekapcsolgatás". A motor valójában nekem is tetszik, csak az eredeti 750/800-as gondolat már a múlt, de haladni kell a korral. Talán jobban eltudtam volna fogadni egy kisebb lépést a Hondától. Mondjuk 1000-es, VTEC nélkül, kicsit a nyomatékra hangolva. A súlya kevésbé érdekel, talán azért mert én sem vagyok pehelysúlyú "versenyző".
Ha a VTEC-et és az új gépet megmutatnám egy teljesen laikusnak szerintem nem hinné el, hogy közös a vérvonal. Nem sok közük van egymáshoz.
"Persze, nem én vagyok a nagy H megcélzott vevő-közönsége nyilván... " Pedig még lehetsz... Amikor a jelenlegi motorod debütált, talán akkor sem gondoltad, hogy egyszer boldog tulajdonosa leszel.
Ha igaz a ~4,5milliós vételár, akkor nem nagyon kell azzal foglalkoznom, hogy hol és mikor hirdessem meg a VTEC-et:))
> Az új meg, "csak" egy újabb gran turismo, egyedüli (igazán)különlegessége, hogy V4.<
Csak kérdezem - és nem akarom lerombolni a fétiseket ... vagy mégis? -, a "Pánjurop" nem V4-es???? Mert gran turismonak eléggé gran turismo, nem? :)
Na jó, abban 90 fokban állnak a hengerek :):):)
Más.
Részlet egy hirdetésből: "eredetileg egy 65-éves Katalán /Olasz / emberké-é volt" ... asszem, ezzel mindent elmondott a motorról és magáról az illető :) Szokták volt mondani, a kevesebb több lett volna :):):)
Kispenzu motoros nyilatkozik a temaban - keretlenul:
Van egy '97 es evjaratu VFR-em. Az utolso 750-es szeria. 17x.000 kilometerrel. ( a pontos ertek nem ismert, mert vissza is tekertek mar 50e korul, meg egy ideig nem volt orajeladom. igy az ertek becsult, meg ha viszonylag pontosan is. ) A gep hibatlan. Persze technikailag osszevethetetlen az uj 1200-es gepcsodaval, de egy biztos: Fekbetet, olaj, olajszuro, legszuro, gumi lanc es lanckerek. ennyi volt rajta cserelve eddig. Es tok jok ezek a vilagmegvalto fejlesztesek, meg persze a fejlodesnek nem lehet gatat szabni, de engem kifejezetten megnyugtat, hogy a motorom olyan egyszeru, mint egy kohajitas. Vtec ide, duplakuplung oda, lekapcsolhato szelepkek ide, vagy komplett hengerek oda. Ha a zsebemben lenne az uj VFR ara, sem cserelnem le.
Egy legendas sporttura motorbol meg balnat hizlalni...sajnalom, hogy ez az iranyvolnal, meg akkor is, ha nincs tervben a motorcsere.
Te, ez a hengerlekapcsolósdi tudtommal végül nem került bele az új vifferbe, ahogyan az übergiga automataváltó sem... Legalábbis az általam talált "hivatalos" infók szerint. Az ótómata váltó jönni fog jövőre hozzá (opció), de a hengerlekapcs-ot nem erőltetik egyelőre, az csak etetés volt. Szerencsére, nekem sem szimpatikus.
Az 1200-es egy "egyszerű" V4-es motor, rommá optimalizálva, kardánhajtással, csúszókuplunggal, elektronikus gázzal, meg pár egyéb finomsággal. A Nagybömössel van közelharcban leginkább szerintem, bár papíron a bimmer többet tud (erősebb és könnyebb, hi-tech meg abban is van doszt'). Persze, már annyiszor beigazolódott, hogy a papír nem minden... Mindenesetre erőltetik, hogy ilyen sportos, meg olyan, de könyörgöm, valami, ami két kerekű, és 260+ kg, az nem sportos, hiába megy, mint a rakéta... Kanyarban előbb-utóbb jelentkezni fog a súlya.
Nekem egyre jobban tetszik az új VFR amúgy....Kifinomultnak tűnik, látszik, hogy sokat agyaltak rajt'. Csak azt sajnálom, hogy ez megint nem az, amiből nincs más a világon... Úgy értem, a VTEC legalább kuriózum volt. A 800Fi, meg a 750F meg a középkategóriás túra-sport, azóta megszűnt, kategória gyöngyszemei voltak. Az új meg, "csak" egy újabb gran turismo, egyedüli (igazán)különlegessége, hogy V4.
Manapság nem lehet középkategóriás túra-sport motort venni, mert nincs a piacon olyan. 600-asok vannak (bandit, XJ6, ER6, CBF, stb), meg 1000+ osok. 750-ből van az Aprilia Mana, ami nem oszt, nem szoroz, van a gixer, ami pályagép, meg a Z750, ami naked. Oszt ennyi.
Én egy 750-es, 210 kg körüli, ~120 ló teljesítményű "újviffernek" örültem volna jobban, nem egy ilyen bálnának... Persze, nem én vagyok a nagy H megcélzott vevő-közönsége nyilván... :-D
Én is hallottam arról, hogy az emissziós normák miatt szűnnek meg legendás típusok. Azzal nem értek egyet, hogy könnyebb és olcsóbb egy újat tervezni, mint a meglévőt fejleszteni. Már "öregek" voltak és részben unalmasak. Már nem volt izgalmas a 600f és az XX, kellett a frissítés. Ezt bizonyítja az is, hogy van 600-as blokkja a Hondának, a CBR600RR-ben. Amit még másik két típusba is belefaragott.
Az XX-nek a VFR-hez annyi köve van, hogy mindkettőnek két kereke van és benzinnel működik. Akinek XX-e van nem hiszem, hogy az 1200-es VFR-t célozná meg következő motornak, hacsak a márkahűség miatt nem.
A XX és a VFR között alsó hangon is 1,5milla lesz a különbség, bár ez értelmetlen kijelentés, mert XX már nem kapható:((
A Honda az 1200-es VFR-el egy másik kategóriába lépett és itt már nagyon erős a mezőny. 4 misi felett már akadnak kiváló riválisok: FJR, K1300S, GTR, ZZR... A VTEC a technikai kialakítása miatt gyakorlatilag egyedül volt a mezőnyben...
Sokat és sokan bírálták a VTEC szelepváltási reakcióját, kíváncsian várom, hogy milyen érzés lesz a "lekapcsolom ezt a hengert, meg azt a hengert" érzés. Hogyan oldják meg az egyenleteshez közelítő nyomatékleadást, ami szerintem a sport-túra motortól elvárható. A VTEC-en nem zavar a szelepváltás, de nem hiányolnám, ha nem lenne.
4.2 milla lesz az alapára, a duplakuplungos párszázezerrel töb lesz. Hát nem lesz egy tömegcucc, ezekben a válságos időkben nem fogják elkapkodni, az tuti. :) Én spec új R1-essel sem találkoztam még az idén, az is 4.6 milla.
Hát persze, egy Honda márkaképviselet -pláne egy magyarországi- majd biztos tudja a helyes választ, hogy miért nem fejlesztik az XX-et... :DDD A Honda cég már csak ilyen, beavat mindenkit az üzleti titkaiba. :D Amúgy hülyeséget mondtak, a válasz egyszerű, és amúgy már írt róla a sajtó is: az XX, a VTR F/SP, a 600F azért került le a palettáról, mert nem tudták teljesíteni a környezetvédelmi normákat, és egyszerűen gazdaságtalan lett volna fejleszteni őket, hogy megfeleljenek az előírásoknak. Ezek fejlesztése helyett inkább más új típusok létrehozásába fektették az energiájukat: VFR1200, CB1000R, CBF1000, DN-01, Fury, stb. Kb ez a szitu. :) Sajna ez van, személy szerint sajnálom az XX-et, bár helyette most itt lesz az 1200-es VFR, igaz nem kicsit borsosabb lesz az ára mint az XX-é volt. A 600F a világ legnagyobb darabszámban eladott 600-as utcai sportgépe volt, kár érte is. Na és a V2-esek, hát azokért is kár, így ez a szegmens megmaradt az olaszoknak és a KTM-nek teljes egészében, japán V2-es sportgép nincs többé (a Suzuki sem gyártja már az SV1000-t).