És nem azért kell (illetve inkább ajánlott) ezeket ismerni, hogy ne tudjon "sz.patni" a hatóság, hanem a saját életed biztonsága érdekében is hasznos az ismeretszerzés.
Van az úgynevezett kresz. Ez oké. Ez mellé milyen irományokat kellene nekem elolvasni, hogy egy esetleges vitás helyzetben, akár rendőr, akár más a szembenálló fél, semmiképpen ne tudjanak olyan előírásokra, szabályokra hivatkozni, amikről én még esetleg az életben nem is hallottam.
Mondok egy példát. Van ugye a gumikon ez a kopásjelző. Persze az ember hallja, látja, hogy ez miért van. Meg ha jobban elkopott ne menjél vele. De például a kreszben ezt én konkrétan nem látom. Szóval nem hallásból, fórumon látásból szeretnék gondolni valamit, hanem mindent pontosan tudni.
Mit kellene nekem olvasgatni? Milyen linkről érdemes elindulni?
Annak az arany drágának, aki kiirtott egy 4fős családot a tizenmillás autójával, részegen?
Á, semmi, csak úgy eszembe jutott.
De védeni kell őt, már érzem. Lehet, hogy csak eléugrottak, semmi keresni valójuk nem volt a vétlen autónak ott, a saját sávjában, pont akkor, amikor annyira sietett a kaszinóba...
Ha valakinek elsőbbsége van, akkor az azt jelenti, hogy elsőbbsége van, tehát te nem akadályozhatod semmiben.
A Kresz meg mást mond. Az URL-jét te is tudod, csak a végéig nem olvastad el alighanem.
Lassan: igen, akadályozhatod a folyamatos azonos sebességű azonos irányú haladásban. Nem veszélyeztetheted, de kényszeritheted arra, hogy levegye a lábát a gázrol - vagy picit lépjen a fékre, hogy kikapcsolja a tempomatot - máris megakadályoztad, hogy azt tegye, amit szeretne.
Ugorgyunk.
Persze máris meg fogod magyarázni, hogy ez nem is akadályozás semmiben, mert a tökvakarásban nem akadályozod, meg nem is ugy értetted.:))))
Amíg vannak akik egyenlőbbnek hiszik magukat más kárára, esetleg találkoznak hasonló beállítottságú kollégákkal, addig sajna a közlekedési hírekkel kezdődik minden hírolvasás a rádióban.
Én egész jol tudom a Kresz szabályokat, meg a sünök szolgálati szabályzatát meg sok mást is, ők rosszabbul. Tutti.
De ez lényegtelen.
Ha közlekedek, akkor a kreszt ajánlásnak tekintem, és sose se sértem meg véletlenül. Direkt sokszor, és akkor még az átlagnál is jobban figyelek, mert ha már én szabálytszegek, ne basszak ki azzal, aki nem.
Közlekedjünk normálisan, azaz: mindenki mindig leghamarabb- ha akar - legbiztonságosabban jusson el oda ahova akar, illetve ha nem akar sehova eljutni mert kirándul. az se baj, menjen, élvezze.
Ez a fontos.
A szabályok is, de nem mi vagyunk a szabalyokért, hanem forditva. Elvileg.......
Itt nem lesz aki igazságot tegyen. Ahhoz ott kellett volna lenni.
Személy szerint, ha valaki be akar elém jönni azt többnyire engedem. Van akit nem akarok beengedni, mert esetleg kocsog, sietek, vagy egyszerűen nem szeretném, hogy előttem legyen. Ilyenkor max addig szívózom, hogy egy fékezésen kívül más ne történhessen. Se velem, se mással. Egyszerűen nem ér annyit.
Lesz majd itt aki virtuálisan lebokszolja, én hátra dőlök és nézem a meccset. :))
Pont most volt egy ilyen esetem, hogy átváltottam egy másik sávba 3 autónyi hely volt, simán befértem. A csávó kiszúrta, hogy indexelek és padlógázt nyomott de már nem fért el. Lehúzódott a parkoló sávra épp üres volt és jött tovább. Majd megáltam mert szűkült a sáv, dudáltam, jön tovább és beveri a tükröt. Enyémnek nem lett baja az övé széttört.
Most jött az idézés erről. Nyilván feljelentett.
Érdekelne, hogy szabály szerint most ki a hibás?
Mert addig ok, hogy sávváltáskor elsőbbsége van, de ez szándékos baleset okozása.
Hogy tudom bizonyítani, hogy szándékosan kiszorított?
"
Azután jön egy spéci szabály erre az esetre, ami kimondja, hogy
De! azt aki elé sávot váltok, azaz akinek elsőbbsége van ...nos
azt bizony LEHET enyhe lassításra/kormányra KÉNYSZERÍTENI is.
Azaz, aki elé bemegy a sávot váltó az
- nem gyorsíthat közben
- sőt akár fékeznie-kormányoznia is kell
"
Ezek pontosan hol szerepelnek a KRESZ ben, mert csak az irányváltást találtam meg??!!
Nyilván olyan gyereket ültet az ember ülésmagasítóra, aki már elég nagy hozzá, hogy ezzel a megoldással körbevegye az öv.
Nálunk a legnagyobb ül ilyenen. Már kinőtte azt a fajtát, aminek támlája is van, kénytelen vagyok támla nélkülire ültetni. Mondjuk nem is nagyon férne három támlás egymás mellé, pedig szempont volt autóvásárlásnál.
Katasztrófa, amit az autógyárak hátsó ülés címen elkövetnek. De ez már más tészta.