Egyébként azt hiszem, kölcsönösen tudnánk segíteni egymáson:
"Elképzeléseink szerint, a speciális szakismeretet és/vagy szerszámozottságot nem igénylő munkákat szervezett társadalmi munkában fogjuk végezni. "
Az az igazság, hogy (mivel a tram Budapesten tartózkodik) ide már bátrabban (de továbbra sem 100%-os biztonsággal (olvastam anno a Pályaőrben a "Ti is vasútbarátok vagytok?!..." című cikket, és teljesen egyetértek)) tudom a segítségemet felajánlani.
Gondolom már sokan tudjátok, idén április közepén az SzKT 602-es pszú. 3 ajtós, egyirányú villamosa Szegedről Budapestre, az Istvántelki Járműjavítóba került.
Elérkezettnek látjuk az időt, hogy nyilvánosan is bemutatkozzunk, ezért az egyesület nevében írok pár sort rólunk:
Mi is, mint sokan mások, szeretjük a villamosokat és régóta álmunk volt, hogy külföldi példákat látva/követve szert tegyünk egy régi kocsira, amelynek fennmaradását biztosítjuk. Amikor 2003 nyár végén a 602 várható selejtezéséről hallottunk, gyűjtöttünk magunk köré pár lelkes embert, mert összesen hárman voltunk, majd elkezdtünk szervezni. A közel 6 hónapos munka eredményét már láthatjátok, de természetesen itt nem állunk meg, hiszen a villamos még nem üzemképes.
Azért esett a választásunk egy 3 ajtós Bengálira, mert ezek közül összesen 3 db sorsa volt biztos korábban; az FVV 1100-as, amely évek óta Miskolcon van, és áll a felújítása; az SzKT 609-es, ex. FVV 1124; és a MVK 100-as kocsija. Mivel az 1100-as várhatóan a szentendrei múzeumba kerül majd felújítása után, ahonnan körülményes behozni a városba, ráadásul múzeumi védettséget élvező jármű, ezért nem áll rendelkezésre nincs "elérhető közelségben" Budapesten a villamosbarátok és érdeklődők számára használható példány ebből a típusból.
Mint fentebb is írtam, a villamos felújítását tervezzük, de konkrét tervek még nincsenek, ezért most még semmilyen konkrétumot nem tudok, de legjobb esetben is alább 1,5-2 év mire kész lesz (hacsak valaki(k) támogatásként vállalják egy főműhelyi javítás költségét, mert akkor 3-4 hónap alatt elkészülhet). Elképzeléseink szerint, a speciális szakismeretet és/vagy szerszámozottságot nem igénylő munkákat szervezett társadalmi munkában fogjuk végezni.
V42 515 és többiek!
Ezúton felajánlom a segítségünket: amennyiben szeretnétek a 656-ot megmenteni, az egyesület vagy alapítvány létrehozásához tudnánk segítséget nyújtani a tapasztalataink alapján. Ez nem túl sok, de mást, most így látatlanban nem tudok ígérni.
Ez a (Hamster által bemutatott) alacsonypadlós pótkocsi szerintem nemcsak elölről vagy hátulról lehet rettenetes, hanem oldalról is az. Nem látom, hogy egy más kivitelű homlokfal vagy hátfal sokat lendíthetne rajta... :-o
Tegnap egy NABI 700SE-t láttam a Mars téren! Valamiféle bemutató busz lehet. Alapszíne a fehér, de az ablak alatt egy bordó, illetve egy szürke csík található. Az ablakaira pedig rá volt írva nagy betűkkel: NABI 700SE.
Oltári jól néz ki! Sajnos éppen nem volt nálam a fényképezőgép, pedig más érdekeset is fényképezhettem volna e kis tüneményes buszon kívül. Pontosabban: 9-148 kiugrott a Nagykörút-Kossuth kereszteződésben a Mars tér irányába. Csak onnan vettem észre, hogy várom a hetes trolit a vásárnál lévő megállóban, és hirtelen az új kereszteződés el kezdett fel-alá himbálózni legalább 30-30 cm-t, vagy többet. Borzalmas látvány volt. Majd ezután bekukantottam a Mikszáth Kálmán utcába, hogy nem-e ott alakított valaki, de nem. És tök véletlenül néztem a Kossuth sgt felé. Sem a vezeték, sem a troli szedője nem sérült sztem.
Ja NABI 700SE-t később a Bakay-n a volán telepen láttam.
Tesztelésre gyütt a Tv-hez? Valaki tud valami infót?
De ez lecserélt fronttal is ronda marad, mert rosszak a különféle részleteinek egymáshoz mért aránya (alacsonypadlónál az ablakokkal és a "fejpánt" vonalával különösen el lehet szúrni a kinézetet)...
+jegyzem, a szegedi esőfogók sokkal jobban teccccenek, mint a képen látható modern!
Tényleg!
Gent valamennyi villamos-busz megállójában ki van írva a térképen bejegyzett neve, így aki idegen, kényelmesen el tudja olvasni -hogy itt kellett volna leszállni!
:o)
Szegeden is ki fogják táblázni a neveket?
Nagyon jó lenne!
A megállót jelző fölött el is férne a karókon, vagy ahol van, az esőfogó homlokán!
Kösz az infókat!
Én csak azért kérdeztem a lapospótot, mert jó lenne, ha legalább 1 szerelvény legyen Szegeden, amivel a hendikeppel mozgók is közlekedhetnek.
A megállók építésénél gondolnak-e arra, hogy egyszer-valaha ők is közlekedhetnek majd a szegedi tujákon?
"Más, a DKV tenderén három ajánlattevő tett ajánlatot: GANZ, SKODA, SZKT. Első információk szerint az SZKT ajánlata nagyon jó, de az értékelésnek sok szempontja van és eredményhírdetés kb. egy hónap."
A Skoda a 21Tr-rel vagy 24Tr-rel indult? Az SzKT gondolom Volvo 7000-essel?
A szegedi buszkaszni tenderről lehet valami tudni? Eredményes volt-e, ha igen ki nyert, ha nem, akkor mikor lesz újra kiírva?
Az alacsony padlós pótot, ha egy kicsit jobban megnézed az eleje és a hátulja is cserélhető és természetesen ha a tisztelt megrendeló úgy kéri IFE ajtójal. Ez manapság már természetes, minden város a maga arcára tervezteti a villamost, persze csak ha van rá pénze.
Más, a DKV tenderén három ajánlattevő tett ajánlatot: GANZ, SKODA, SZKT. Első információk szerint az SZKT ajánlata nagyon jó, de az értékelésnek sok szempontja van és eredményhírdetés kb. egy hónap.
Dózsa Gábor
Akkor végy engem is a támogatók közé!
Az adatokban megadott emilcím műxik, de ha írsz, kérlek jelezd a levélcímben, hogy tujaügy, mert különben "gyorsiktatóba" kerül.
Ha az alapítvány létrejön, bejegyzik idén, 2008-ban már kaphat adópénzt is!
Nem tartom őrült ötletnek, hogy összeálljon egy olyan csoport, amely szereti Szegedet, villanyos közlekedését, de NEM politizál!
Nekem TECCCC!
"Alacsony padlós póton mi is gondolkozunk a csehországi Krnov gyártja, 10m hosszú teljesen alacsony padlós, csak 2500mm széles, de bízom benne, hogy nekünk csinálnának 2200mm-est is."
De ugye nem úgy fog kinézni, mint ez itt? Igaz, ez a T3-ashoz van igazítva, de azért SZVSZ nem épp kifinomult formatervezés :)
Néhány gyors infó.
A KT4-esek átlagára Szegedre hozva 7,7millió. Teljes felújítással, új hajtásrendszerrel, utastájékoztatóval, vez. fülke klímával, új oldalfalba kötött ülésekkel stb. kb 45millió és akkor az 15 évig kocsi.
Alacsony padlós póton mi is gondolkozunk a csehországi Krnov gyártja, 10m hosszú teljesen alacsony padlós, csak 2500mm széles, de bízom benne, hogy nekünk csinálnának 2200mm-est is. Azért a dolog elég bonyolult, a T6A2-sek hajtóműáttétele nem felel meg vontatásra és a pótkocsi vontatás sincs kiépítve. A B6-sokról se mondtunk le, de ott is ugyanez a probléma.
Az 1-es vonalon csináljuk a negatív visszavezetéseket (természetesen nem vagyunk hülyék, hogy erre csak most jöttünk rá, csak az idő meg a pénz nagy úr). Őszre remélem lesz elég kocsi is (KT4) a bővítéshez. A 4-es fordulóit úgy is csak jövő tavasszal tudjuk csinálni.
A bazaltra egy kicsit túlzás a gránit és a svrsek a pálya általános szakmegnevezése és nem magas.
A T-614-es teljesen kész csak egy apró de speciális tranzisztorra vár.
Dózsa Gábor