Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Pontosítanék. A kérdés arra vonatkozott hogy, tudomásom szerint az elsők között az R32-es golf kapott dsg váltót. Ennek a blokkja szoros rokonságban van a régi vr6-osokkal. Ebből gondoltam hogy a régebbi blokkra is fel lehet rakni a váltót. Valaki találkozott hasonlóval?
Sziasztok! szerintetek az első kiadású 2.8 vr6-os blokkot összelehet-e kombinálni egy 6-os olajos dsg váltóval? Mechanikailag ill az elektromos rendszert? Csinált már valaki ilyesmit? Mindenképpen automatát szeretnék de ha lehet nem egy 4-es hidrósat...
Ismered amúgy az autód előéletét? Olaj volt a váltóban időben cserélve? Mert lehet hogy az impulzuskerekek vagy a hall szenzorok mágnesei tele vannak fémreszelékkel. Így hamis jelet adhat a vezérlésnek. Azt mondod hogy ha kézzel váltasz, minden rendben. Ez azért lehet, mert olyankor elsődlegesen a váltókar hall szenzorait figyeli az elektronika. (Akkor vált, amikor te mondod neki) . Ha "D" ben van, akkor többek között a váltóban lévő fordulatszám jeladókat és a fokozatok mágneseit figyeli. Elképzelhető hogy 3as fokozatban rossz jelet kap (összemosódnak a fémreszelék miatt az impulzuskerék észak-déli pólusai).
Személyesen voltam bent, Osztrák szervízbe, és kérdeztem meg, hozott olajjal meg csinálják-e... Igen volt a válasz, főleg mivel már nem garanciás a kocsi. (jelzem 150€ lenne csak az olaj Ausztriába)
Csak pontosan belevaló gyari vw és olajat rakjál bele mert én most szívtam meg manualisba nem rossz minóségű és belevaló de nem gyári olajokkal annyira,hogy sebességbe nem tudtam rakni hidegen,
difibe is égett irtó büdös szúrós szagú lett 2-3e km után.(öblögetésre elmennek))
VW Jetta 2010-es 7 sebességes DSG váltóm pár napja furcsán viselkedik. A kijelzőn a sebességi fokozat kezdetben csak villogott pár percig, de működött, majd két napja egy indulásnál nem váltott csak 1-esbe és ott pörgött. Leállítottam és újra indítottam a motort, utána is villogott, de váltott, majd megszünt 1 km után. Nem tudom mi lehet, talán a szintetikus olaj?
Ha nem vált fel, akkor mit csinálsz hogy tovább tudj haladni? Olyankor semmilyen fordulatnál nem vált? Manuális váltáskor is van hogy megmakacsolja magát? ...mechatronika gyanús. Bár ha nincs hibakód, akkor nehéz lesz megtalálni a hibát.
Pár hozzászólással korábban meséltem arról az autóról amit kinéztem.
Mit gondoltok, a 150ezer km-es 7 sebességes száraz dsg váltó inkább tántorítson el? akkor is, ha a mechatronikát (illetve azon dolgokat, amiket a részletesebb bejegyzéseimben írtam) cserélték?
Egy 2008-as B6 Passat DSG váltója időközönként nem akar felváltani 3-as fokozatból 4-be. A diagnosztika nem jelezz semmi hibát és ráadásul nem állandóan csinálja, csak néha.
VW Golf VI 1.4 TSI 7-es DSG 160LE, 2009/6 kiadás, 100.000km van benne
Indítás után mikor D-be vagy R-be rakom a kocsit ránt egy picit az autó. Nem vészes, de ránt. Elvittem szervizbe kidobta a hibát a diagnosztika, hogy 2. tengelykapcsolónál van valami. Minden más sebesség szépen vált, de ez nem hagy nyugodni. Mi lehet vele? Olyan összegeket mondtak a szervizben, hogy dobtam egy hátast.
Nekem is csinalja a zakatolást, de pár perc után elmúlik. A kettőstömegű enyhe jelensége megvan, de már 150-200e km óta. Azt mondták ne foglalkozzak vele. Ezek szerint ne is.