Szeretnék segítséget kérni, motorolaj ügyben. Bár olvasgattam vissza a topikban és lehet átfutottam felette, de egy 1.2 turbo digit 115. Benzines 2016-os modellhez melyik motorolaj a legideálisabb ? Addig eljutottam, hogy az ACEA 5A/5B minősítés a legjobb, de azok közül is van választék. Mivel Renault kooperáció van, így az Elf a Total stb. is képbe került...a saját Nissan márka mellet. Jó persze rögtön jöhet a válasz: A Nissan olaj............ NA de mégis, ha van választék akkor esetleg van tapasztalat is. Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok én is csatlakoztam a Nissan QQ táborhoz, egy 2009 es 4wd 2.0 dci vel, egyben első diezel autóm
Hát meglepő. Először is a hangossága na meg 1ből 2 be kicsit akadozik,ill ahol a hajtáskapcsoló van, 2wd be és auto fokozatba lehet rakni,de lock (kikapcsolás) álllásból "visszaugrik)ezeket a kereskedő elfelejtette.Persze sok minden amit előszőr megláttam benne, nagyon tetszik, így a panorámatető, a masszív teljesítmény ,a kezelőkonzol,ami gyári könyv nélkül full kínai.
A kuplungot elég keménynek találom,nem tudom ezt lehet-e állíttatni,és néha alul szélfújásszerű hangot hallani...
Szóval vegyes érzéseim vannak, de remélem hamar megszokom,mert régóta szerettem volna már egy ilyen autót....
Én is mostanában akarok venni 1.6 benzinest, max 3mika körül, de nincs fent semmi jó ajánlat a hahu-n mostanában. Ami volt jó azt kb. fél óra alatt elvitték.
Mondjuk én a magasabb felszereltség felé nézelődöm, nálam kell hogy legyen tetősín, üvegtető , tolatóradar /kamera, és mp3. Ezek inkább az iway és tekna felszereltségben vannak.
Bár az acenta/tekna pack is jó lehet.
Hosszabb távon nem vezettem még, de rövid távon kifejezetten kényelmes volt az autó nekem.
Szerintem 200k km sem sok, ha karban van tartva. Nincs kettőstömegű, turbó, ez egy egyszerű jól bevált szívó motor.
A listádból én első helyre a 110e km-est tenném, persze kérdezd le a km óra állását hogy tényleg annyi van-e benne.
A 280k -s visia-t én személy szerint hagynám.
Mindenképpen 2010 utáni autót akarsz? Mert az elődje sem sokban különbözik, kicsit más műszerfal, más lámpák, euro 4 motor, de 99%-ban ugyan az.
Pécsett szereltettem vonóhorgot NQ 2016 Visia. Fix vonó fej. Nem a legszerencsésebb, mert hátramenetben látja a radar és csipog (érdekes, hogy ha a sapka rajta van akkor csipog, ha leveszem a fejről nem csipog!?)."Kedvezménnyel" 72 eFt volt műszakival együtt.
2014. novemberétől EU-s előírás és szükséges (kötelező) a gyártóknak TPMS ready járműveket gyártani. Ebből van az passzív, ami nem igényel szenzort, hanem valahogy a tengely forgásából számolják (következtetik) azt, hogy a nyomás leesett az adott tengely végén az abroncsban. Van az aktív, ami felninként egy-egy szenzor a szelep végén. Ez rádióhullámos elven működik, elem van benne és átlag 4 évet bírnak. Tök jó, de szopó. Azt még nem tudom, hogy minden egyes le-felszerelésnél tanítani kell e, vagy ha pl. cserélgeted, akkor is szükséges a tanítás, de majd kiderül.
tpms válasz fél off-car-topicban. Én kia niro-hoz érdeklődtem és az alábbi választ kaptam:
A mi információink szerint is aktív jeladó szelepes az új Niro. Utángyártott CUB típusú TPMS szelepeket tudunk biztosítani, bruttó 14 990 Ft-os darabáron. A szelepek programozási díja 2 690 Ft a 4 kerékre összesen.
Azt gondolom kb. neked is ezzel kell számolnod. Írj az automax-nak, korrektül válaszolnak.
Én nem igazán értem miért kéne szenzorral felszerelni, az csak a 2015 után gyártott új autóknál előírás. Ha az autód 2015 utáni akkor kell bele, és igen, ennyibe kerül sajnos.
Ha régebbi akkor nem kell bele, mert az autó elektronikája sincs felkészítve.
Ha hülyeséget mondok javítson ki valaki, de én így tudom.
Sziasztok! Visia felszereltségű NQ -m van lemezfelnivel. Szeretnék alufelnit rátenni, ki is választottam, megrendeltem. Felhívott a szállító, hogy a kereket tpms sensorral is fel kell szerelni, ami kb. 80 eFt plussz!
Ez tényleg ennyibe kerül, nem lehet beszerezni valami olcsóbb utángyártottat? Mi van, ha nem teszek bele szenzort, állandóan sipolni fog? Van valami olcsóbb megoldás?
A műanyag burkolatok alá bitumenest (volt itthon) vastagabban felhordva, míg a szabadon lévő részekre MOTIP Anti Gravel-t vettem ma. Nem biztos, hogy ez a legjobb módszer, nem vagyok karosszériás.
Van egy 13 eves Kalosom is amirol epp mostanaban beszeltem a szerelommel, hogy "ezek" ilyenkor mar rohadni szoktak... elmeseltem neki,h en ujkora ota minden tavasszal kipucolom a kerekjarati iv kornyeket, meg hogy milyen szutymot szedek ki onnan.. Tehat jo dolog ez annak aki nem 3 evente vesz uj kocsit.
Alaposan meg akartam tisztítani a kerékjárati dobokat, ezért leszereltem a műanyag "védőburkolatokat". Amit mögöttük találtam, az alapján talán jobb lenne, ha némelyiket fel sem szerelték volna. A hátsó dobok mellső burkolatai mögött a legrosszabb a helyzet, ott teljesen fel volt töltődve a tér nedves porral. Nem hiszem, hogy sár került be oda, hanem inkább csak por, amit aztán nedvesen tart a felcsapódó, oda bekúszó víz. Szerencsére a fém nem korrodált, teljesen jól megvédte a felületvédelem. Most csak egy alapos mosásra volt lehetőségem, de tervezem, hogy kifújom majd egy újabb réteg alvázvédővel. Az első doboknál nem olyan rossz a helyzet, ott csak némi falevél és egyéb kosz gyűlt össze, plusz az alsó-hátsó részén egy kis nedves por, persze az is pont lemezen áll.
Egyébként én a flexibilisekkel szemezek, hogy ne egy egyenes csík legyen, hanem pl lehetne a ködlámpa fölött a fekete és a színre fújt műanyag hullámos határán.
Az a terület már jó a követelmények szempontjából, ellenben erősen ívelt, az autó hossztengelyére merőleges síktól jelentősen eltér. Ez LED esetében rontja a láthatóságot, holott ennek az eszköznek éppen ez a funkciója, hogy fényével a te láthatóságodat biztosítsa. Ne feledd, hogy közúton közlekedsz vele, egy esetleges baleset esetén simán te leszel a hibás/vagy te is hibás leszel, ha nem szabályszerűen van telepítve az eszköz.
Kínából rendelt "terméknél" elég nagy az esély arra, hogy gagyit kapsz.
Az elhelyezkedés mellett az is követelmény, hogy járó motornál működjön a DRL, ÉS kötelezően kapcsoljon ki, amikor a helyzetjelző lámpa/fényszóró felkapcsolódik. Azaz, nem kötheted direktbe, ezért egy vezérlő egységnek is tartoznia kell a szetthez, ami ráadásul szükségszerűen Can-Bus kompatibilis a típus miatt. Ezt nagyon egyszerűen tudja ellenőrizni a rendőr, de még a szuper Véda is látja, ha egyszerre működik minden.
A szabályosság is fontos, de egyelőre másodrangúnak tekintem, mert max leszedem 2 évente 1x..
Jobban aggaszt, hogy gagyi lesz. Nemigen láttam még ilyen korú QQ-t DRL-el felszerelve, lehet hasonló okok miatt.
Egyébként én a flexibilisekkel szemezek, hogy ne egy egyenes csík legyen, hanem pl lehetne a ködlámpa fölött a fekete és a színre fújt műanyag hullámos határán.
Esetleg a ködlámpák alá, a lökhárító alsó szélére szerelve rendben lenne, ha az tetszik. Más kérdés, hogy valószínűleg a rendőr nem méreget közúti ellenőrzés során, műszaki vizsgán annál inkább. Az is kérdés, hogy mikor szúr szemet a hatóságoknak a rengeteg gagyi DRL, amelyek ellepték az utakat, mint anno a xenon imitáció.
A fenti linkre guglizva található korrekt forrásból származó, jónak mondott DRL. Elgondolkodom rajta, mert ezzel a GE Megalight Ultra izzóimat is kímélném.
Regi QQ-ra tett mar valaki DRL-t? Kiv. lennék hogy nez ki, mert egyelore nem latok rajta olyan helyet ahol nem nezne ki csunyan... Jo lenne hasznalni az automata lampat ha mar van, de DRL nelkul nem sok ertelme van. (Foleg ha varoson kivulre megyek vilagosban..)
Kicsit tartok tole,hogy bazári kulsot adna szegeny kocsinak, mert az utolagosok 90% borzasztoan nez ki es rendes fenyerejuk sincs. Vajon a gyariak hany LM erosseguek lehetnek?
Gyari megoldast talaltam, ami a kodlampa helyete betevos, es egyik allasban kodlampa, masikban DRL, de sajnalnam emiatt kukazni a jo kodlampakat.
Tehat ha volt mar valaki olyan bator, hogy tett ra, es szerinte nem kelt Bazári hatast, tegyen mar fel egy kepet.
Continental Contiecocontact 5, 215/55R17-es új nyári gumi szalonautóról leszedve, 4db 3 áráért eladó130.000Ft . Az ár irányár, alkudni lehet. sziki1@freemail.hu