Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9894
"De van, amint a nyugati csarnokát ha elhagyja valaki, a belső terület felé jobboldalon van egy vágány, nem tudom pontosan melyik "

Csakhogy onnan nem szokott IC vagy gyorsvonat indulni.

Előzmény: Addamsx (9887)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9893
"Itthon pedig ötvenes postakocsi szerelvény,"

Most már nevezdd,mutasdd meg azt a kocsi tipust!

" és van a BVmot ami a legjobb ezekközül."

Milyen szempontból?(3 db létezik a világon,jelenleg 2 komplett üzemel.)

"van a régi BZ ami piros,"

Nincs ilyen már.

"Én örülök, hogy itt Szegeden az Szkt is úgy gondolkozik, hogy inkább használt jóminőségű olcsó járműveket szereznek be,"

Én is örülök,de egész más a nagyságrend a két vállalat járműparkjában.Szegeden van 13 db "új" Tátra,a MÁV-nál van 13 db új Desiro.Az SzKT villamosainak hány százaléka és a MÁV diesel motorvonatainak hány százaléka?

Előzmény: Addamsx (9891)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9892
"Csak desiro-ra..."

Ezek szerint ellene vagy az új járművek beszerzésének!

"mint Szeged, vagy Debrecen, ettől függetlenül mégis oda jár. "

Mi jár oda?IC nem.A Desiro meg diesel üzemű,tehát nem sok értelme van Szegedre közlekedtetni.

"A legjobb lett volna, ha több olcsó használt jó állapotú szerelvényt vettek volna (egy desiro árából),"

Kár hogy csak írsz és nem gondolkozol!Attól,hogy valamit olcsónm megvszel az nem jelenti azt,hogy gazdaságosan forgalomba tudod állítani.

"mint hogy néhány db. desiro jár egy olyan helyre ahova egyébként is új orosz dmu-k (uzsgyi) járnának,"

Pontosabban egy ideig azok jártak.(Néhány db még besegít.)De ha az Usgyik Celldömölkön,Miskolcon dolgoznának,akkor Bz-k maradtak volna.

"míg itt és más vidéki területen még mindig BZ jár... "

Miért baj,hogy 30-40 km/h-ra korlátozott,több évtizedes pályán Bz jár?

" hogy kész ritkaság, ha nem fülkés, vagy ötvenesévekbeli, hanem lengőajtós ganz jön... "

Mi a gondod a fülkés kocsikkal?A lengyel kocsik '80 körül érkeztek.

"hanem lengőajtós ganz jön... "

Ganz-Hunslet.Pont azért járnak erre,mert itt kevésbbé rongálodnak.

"Jobban tettszene az ország többi településén élőknek a használt de jó állapotú holland v. német emu"

Az lehet,de attól még nem rentábilis a beszerzésük.

"mint annak a kevés esztergominak"

Ezt honnan veszed?Nem csak ők utaznak vele.

"Már hogyne villogna, olyan borzalmas kocsik járnak ide"

Ez is zavaros,attól,hogy vesz valamit a régiek mellé az miért villogás?

"Ha a Mávnak nincs pénze akkor ne desiro-t kell venni, hanem olcsó jó állapotú használtat, mivel azok is ottvannak kényelemben majdnem, mint az Ic..."

Sokadszorra a gyengébbek kedvéért:attól,hogy olcsón megveszed,még nem éri meg megvenni,mert a kiegészítő költségek miatt közel egy árba kerülhet egy újjal.

Előzmény: Addamsx (9886)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9891
Én nem azt írtam, hogy a desiro ic, és azt sem, hogy gyorsvonat, azt írtam, hogy... olvassátok el újra, teljesen egyértelmű....

De akkor most végigvesszük:

1.: Desiro csak Esztergomba jár.
2.: Ic A nagyvárosokba jár, de Szegedre a legritkábban.
3.: Barominagy differencia a desiro a többi szerelvény között. Nevezetesen:
Ha valaki elmegy nyugatra mit lát?

Azt, hogy vannak a tiszta szolid de jó másodosztályú vonatok, és vannak a nagyvárosok közötti, Ice, Tgv és ezek klónjai...

Itthon pedig ötvenes postakocsi szerelvény, ami szvsz kényelmesebb, mint a fülkés, de öregebb.
És nem takarítják, pedig igencsak kellene.

van a lengőajtós ganz ami valószínűleg Bd v. Bv motokhoz lett kitalálva, és sokkal színvonalasabb az előző kettőnél, mégis egy kategóriába teszik.

És van a második katgória az Ic ami szintén többféle, van amit még külföldről szereztek be, és más, és van a BVmot ami a legjobb ezekközül.

Emu/Dmu ból is elég vegyes, van a régi BZ ami piros, van a felújított, ami már sárga, és az Uzsgyi, ezek elvileg ismét egy kategóriába tartoznak.

Erre jön az Interpici ami elvileg színvonalasabb mint az uzsgyi...

És külön a desiro, ami elvileg nem de gyakorlatilag színvonalasabb, mint az összes többi.

Na most ha valaki jegyet vesz az országban valahol ugyanazért a pénzért, lehet, hogy tök jó körülmények között kényelmesen tud utazni, de az is megeshet, hogy borzalmas körülmények között.

Én pedig azt mondom, hogy az utasoknak inkább lett volna az érdeke, hogy az összes fülkés és postakocsit lecseréljék szépen használt másodosztájúakra.

Hogy egy példával éljek: nem úgy kell az átlagot
növelni, hogy 10 embernek havi 5 milliárdra emeljük a fizetését, hanem úgy, hogy az összes nagyon rossz fizetést lecseréljük valamivel jobbra...

ez persze csak egy példa volt...

Én örülök, hogy itt Szegeden az Szkt is úgy gondolkozik, hogy inkább használt jóminőségű olcsó járműveket szereznek be, ahelyett, hogy vesznek az 1-esre mondjuk egy darab Combinót, "oszt akkó nőtt a színvonaal"...

Előzmény: KZsoci (9889)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9890
Már nem.
Előzmény: KZsoci (9889)
KZsoci Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9889
Esztergomba nem Pici jár?
Előzmény: FOMA (9888)
FOMA Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9888
"Az, hogy Szegedre jár legritkábban Ic, Esztergom, pedig nem egy olyan nagyváros, mint Szeged, vagy Debrecen, ettől függetlenül mégis oda jár."

Esztergomba IC jár??? Mióta?

Előzmény: Addamsx (9886)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9887
"Nincs ilyen gyors vagy IC vonat indulási hely!!"

De van, amint a nyugati csarnokát ha elhagyja valaki, a belső terület felé jobboldalon van egy vágány, nem tudom pontosan melyik (de a fotó szerint 15), de lefotóztam, nem volt kivilágítva normálisan, a terület se, és a vonat se. A vonat lerobbant volt tele firkával és azokból az ötvenesévekbeli kocsikból állt (vegyesen más fülkésekkel) amelyeket régen a postavonatokhoz használtak, és valamivel kényelmesebb mint a fülkés, mindenhol fekete műbőr huzat van, telefirkálva rozsdás mocskos ragadós koszos, és nem volt normális peron, csak néhány betonlap a földön, egy csap is volt ott és egy barominagy tócsa víz, és szemét!!!

Az esztergomi Desiro balkéz felől a Westend parkolóépülete alatti vágányon volt ami ki volt világítva, és a szerelvény is.

Érdekes a differencia...

Nem lett volna jobb, ha mindkét helyre kivilágított letakarított tiszta peron melletti vágányról indított használt (de a hazaihoz képest csúcstechnológiás) emu v. dmu indult volna???

a fotók:
Esztergomba

és vele egyidőben
Szegedre

Előzmény: 1047 005-2 (9881)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9886
"Gondolkodik,de szinte semmire nincs pénze."
Csak desiro-ra...

""Esztergomba pedig Desiro jár. és Ic-ből is Szegedre jár a legritkábban."

Mi az összefüggés?"

1.:Az, hogy Szegedre jár legritkábban Ic, Esztergom, pedig nem egy olyan nagyváros, mint Szeged, vagy Debrecen, ettől függetlenül mégis oda jár.

2.:Vehettek volna egy olyan konstrukciót is ami kapcsolható több kocsival, de ugyanúgy néz ki...

3.: A legjobb lett volna, ha több olcsó használt jó állapotú szerelvényt vettek volna (egy desiro árából), pl. olyanokat amiket belinkeltem, mint hogy néhány db. desiro jár egy olyan helyre ahova egyébként is új orosz dmu-k (uzsgyi) járnának, míg itt és más vidéki területen még mindig BZ jár...

"Nem villog,végre vett valami újat,ami tetszik az utasoknak.Kérdezd meg az Eszetergomiakat,hogy a régi Bz-kel vagy a Desiroval utaznak szívesebben!"

Már hogyne villogna, olyan borzalmas kocsik járnak ide, hogy kész ritkaság, ha nem fülkés, vagy ötvenesévekbeli, hanem lengőajtós ganz jön...
Jobban tettszene az ország többi településén élőknek a használt de jó állapotú holland v. német emu, mint annak a kevés esztergominak (és nekik is tettszene) akik a desiro-t használhatják...

Ha a Mávnak nincs pénze akkor ne desiro-t kell venni, hanem olcsó jó állapotú használtat, mivel azok is ottvannak kényelemben majdnem, mint az Ic...

Előzmény: 1047 005-2 (9881)
v_peti Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9885
"Esztergomba pedig Desiro jár. és Ic-ből is Szegedre jár a legritkábban."

Mi az összefüggés?
Pécsre meg több IC megy, de gyorsvonat alig. Ott meg az a baj.

Előzmény: 1047 005-2 (9881)
Ivoa Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9884
"Utána kellene nézni, milyen használt villamosokat lehet még beszerezni.

T3, E1, 60-as évekbeli Düwag, T6A2, KT4, B6, C3,
UV..."

Uv, ami 15-20 évvel idősebb, az állapota (minden téren) elhanyagolt?
E1-C3, amiből 5-7 év múlva vehetünk újat?
T3 a Szuból, ami majd szétesik?
Düwag: Ki se tudjuk használni, értelme sincs.
T6A2: minek? Ehelyett lesz KT4.
B6A2: Valószínű, hogy a KT4-esek beszerzése után ebből is lesz, mert 20 KT4 a 3-4re lesz éppen elég! Ma 15 Benga dönget 3-4-en és ha lesz sűrítés, akkor a 20 lesz csak elég!

Előzmény: Addamsx (9879)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9883
"Gyárthatna hozzá a Ganz kocsikat..."

Nincs Ganz!!Azon kívül,hogy magyar volt,kevés érdemet szerzett.Ami jó konstrukció volt az későn készült el és nem volt piaca.

"Én biztos figyelném, mikor kínálják eladásra ezeket"

Ha olcsón üzemeltethetők,az utasok meg vannak elégedve velük,akkor miért adnák el?Több vevőjelölt is létezik,ami veri fel az árat.

Előzmény: Addamsx (9880)
7-es troli Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9882
Kérdésem lenne:
Azt tudjuk, hogy 1 db felújított KT4-es a jövő hónap elején megérkezik, de a kiírás szerint kettőnek kellene ideérnie!!! Hogy van ez akkor most???

1. Az ajánlatkérő neve, címe, távirati címe, telefon- és telefaxszáma:
Szegedi Közlekedési Kft.
6720 Szeged, Zrínyi u. 4-8.
Levélcím: 6701 Szeged, Pf.: 78
Telefon: 62/592-250
Fax: 62/426-714

2. a) A választott eljárás: nyílt eljárás.
b) A szerződés meghatározása, amire ajánlatot kérnek: szállítási szerződés.

3. a) A beszerzés tárgya és mennyisége: 4 éves keretszerződés keretében 10 db (szerződéskötés során ettől való eltérés ±20%), felújított karosszériájú és új, korszerű (IGBT tranzisztoros) hajtásrendszerű, egyenáramú visszatáplálásra alkalmas (csuklós) villamos beszerzése.
b) A teljesítés helye: Szegedi Közlekedési Kft. villamostelephelye, Külső Pulz u. 2. vagy Szeged, Rókusi pályaudvar.
c) Annak meghatározása, hogy az ajánlattevő a beszerzés tárgyának egy részére tehet-e ajánlatot: nem.
d) A részajánlat tételének szempontja: -

4. A teljesítés határideje vagy a szerződés időtartama: első 2 db csuklós villamos leszállításának határideje 2004. július 30. stb...

1047 005-2 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9881
"Nagyon jó lenne, ha a Máv is gondolkodna használt vasúti járművek beszerzésén. "

Gondolkodik,de szinte semmire nincs pénze.

"Szegedre, pedig alig találtam meg a vonatot, mert olyan helyről indult, ahol még peron (!) sem volt,"

Nincs ilyen gyors vagy IC vonat indulási hely!!

"A kocsik pedig mind ötvenes hatvanas évekbeliek voltak telefirkálva, világítás, nuku... "

Az 50-est kétlem,a 70-80-ast ist valószínűsítek.

"Nem igaz, hogy egy ekkora városba, mintSzeged ilyen összevissza kavart mindenféle kocsi összekapcsoltan jött,"

De igaz és máshol is így van Mo.-n.

"Minek villogni a desiroval, ha az árából több ilyet is lehetne venni?... "

Nem villog,végre vett valami újat,ami tetszik az utasoknak.Kérdezd meg az Eszetergomiakat,hogy a régi Bz-kel vagy a Desiroval utaznak szívesebben!

"Esztergomba pedig Desiro jár. és Ic-ből is Szegedre jár a legritkábban."

Mi az összefüggés?

Előzmény: Addamsx (9879)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9880
Több tippem is van olyan amit meg lehetne venni viszonylag olcsón, de nem teszi a máv, pedig évtizedes elhanyagolás van, és pont ide Szegedre járnak ilyen fertelmes állapotban lévő kocsik...

Én azt nem értem, hogy ha már villogni akartak, miért nem ilyet vettek, amit lehet bővíteni is?

Gyárthatna hozzá a Ganz kocsikat...

Én biztos figyelném, mikor kínálják eladásra ezeket:

Előzmény: Addamsx (9879)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9879
Én ilyen magasságúra építeném át a villamosmegállókat.
Hasonló kinézettel.
Utána kellene nézni, milyen használt villamosokat lehet még beszerezni.

T3, E1, 60-as évekbeli Düwag, T6A2, KT4, B6, C3,
UV...

A holland villamosok nagyon jó állapotban vannak.
Nagyon jó lenne, ha a Máv is gondolkodna használt vasúti járművek beszerzésén. Hollandiában rengeteg "régi" kocsi és mozdony van amit valószínüleg le fognak cserélni de nagyon jó állapotban vannak, és kényelmesebbek, mint itt az Ic, de itthon egész fiatalnak számítanának...

Baromi rosszul esett amikor legutóbb Pesten voltam, hogy a Westend parkolója alól Desiro ment Esztergomba, ide Szegedre, pedig alig találtam meg a vonatot, mert olyan helyről indult, ahol még peron (!) sem volt, csak néhány lefektetett betonlap. A kocsik pedig mind ötvenes hatvanas évekbeliek voltak telefirkálva, világítás, nuku...

A Máv nem tehet a firkáról, de arról igen, hogy olyan zsíros koszos az ülés, hogy annyira ragad, hogy alig lehet felállni, tiszta rozsda és kosz az ablak, stb...
Nem igaz, hogy egy ekkora városba, mintSzeged ilyen összevissza kavart mindenféle kocsi összekapcsoltan jött, Csupa mocsok, firka, olyan körülmények között, hogy még nekik kellene fizetni, és még késik is, Esztergomba pedig Desiro jár. és Ic-ből is Szegedre jár a legritkábban.

Mennyivel jobb lenne megvenni a "régi" Holland vonatokat...

Minek villogni a desiroval, ha az árából több ilyet is lehetne venni?...

Előzmény: Addamsx (9873)
n-misi Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9878
AMINT IGÉRTEM IME A 821-es VILLAMOS ÖSSZETÖRT ÁRAMSZEDÖVEL.







misi

n-misi Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9877
A 821-esröl képek nemsoká!
Előzmény: 7-es troli (9871)
illesf Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9876
Én Turku és Stockholm között a kompon láttam ilyet. Az is elég jó, szemléletes volt. Pl. onnan tudtam meg, hogy Tallin és Helsinki között az éjszakai kompok csinálnak egy hatalmas kanyart a Finn-öbölben, hogy ne érjenek túl hamar át a túlpartra.

/OFFF :)

Előzmény: mestska (9861)
v_peti Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9875
Szombathelyen korábban adtak ki olyan hálózati térképet, amelynek egyik oldalán a hálózat volt a várostérképbe integrálva, utcákkal, a másik felén meg a mhálózta, szintén a várostérképhez hű geometriával, az összes megálló felsorolásával.
Most már nem negészen aktuális. De mivel nekem van több is, így a szerencsések kaphatnak tőlem ilyent.
Manapság már csak az előbbi van, kisebb formátumban a menetrendbe illesztve színes mellékletként, és nem külön térkéként, mint korábban. Igaz, abban az évben, amikor ezt bevezették, ha jól emlékszem akkor volt a hálózat reformja, így szükséges volt egy ennyire részletes menetrendre.
Ezenkívűl nálunk a buszvárók üvegén is van várostérkép hálózattal, csak ez nem mindig aktuális. (Az új menetrendekben a kisméretű térkép nem függeszthető ki, míg a nagyobbnál ez megoldható volt. Így külön kellene ilyent nyomtatni.)

7-es troli Creative Commons License 2004.06.15 0 0 9874
Egy fontos dolgot kihagytam!!!

A T-750-es elején a Skoda felirat felett megjelent egy másik felirat: Cegelec. Szerintem lehetne nagyobb is a kiírás, hogy jobban látszódjon. Bár lényeg, rajta van! :)

Előzmény: 7-es troli (9871)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9873
" úgy már túl pici a kiírás...Ami tökéletesen látható, olvasható!"
szerintem is...

Ha jól sejtem ezen a képen egy Buse kijelző van...

És elég sok információ elfér rajta, és mégis olvasható...

Előzmény: 7-es troli (9871)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9872
"ui/OFF: küldtem neked egy mailt az itt megadott címedre, válaszolj légyszi, fontos lenne.."

Mail ment!

Előzmény: mestska (9868)
7-es troli Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9871
Mai infók:

A NABI 700SE ma a Csongárdi sgt-on húzott el utasokkal teli a Mars tér felé. A homlokfalon látható kijelzőre az volt kiírva Szeged autóbuszállomás.

A volán eddig 1 db Man busszal rendelkezett, de ha jól láttam ma, akkor megérkezet a következő helyközi forgalmú Man.

Ma délután vezetékszakítás volt Tarján végállomáson. A 821-es vili (ha infón helyes) leszakította az egyik váltónál a vezetéket illetve sodronyt. Kb 35-45 percig álhatott a forgalom a 3-as(+F) 4-es vonalon.

A Makkosház elnevezés nem szimpatikus nekem. Ha tényleg az lene kiírva: Makkosháza, Hont Ferenc utca, akkor azzal kibékülnék. És mire valaki azt írja vissza, hogy úgy már túl pici a kiírás, annak üzenem nézze meg a T-800-as kijelzőjét: Újszeged, Gyermekkorház van kiírva. Ami tökéletesen látható, olvasható!

Ja és a Skodák fém tábláin lévő betűknél akkor is nagyobbak a Buse kijelző két sorban kiírható betűi.

Napközben 506, T-600 volt 5-ös, most a T-612 közlekedik ezen a vonalon.

Délután már csak 16 percenként járnak mától a 7-es trolik, ugyanis a mai naptól van érvényben az iskolaszüneti menetrend.

ADtranz Incentro Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9870
"ui/OFF: küldtem neked egy mailt az itt megadott címedre, válaszolj légyszi, fontos lenne.."

De jó hogy szólsz, már majdnem elfelejtettem. Bocsi!

Előzmény: mestska (9868)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9869
Akkor most rossz vagy jó?
Szerintem, ha jól megcsinálják akkor jó...
Előzmény: ADtranz Incentro (9866)
mestska Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9868
Következő megállók, megállókba való érkezés várható ideje, átszállási lehetőségek, kis térképmetszet elfér rajta, és még a híreket is bemondják

A baj az, hogy én nem nagyon láttam olyat, ahol az általad írottakat megvalósították volna. Grazban még nem voltam..
Szóval Szegeden se ezt tartom a legfontosabbnak.

ui/OFF: küldtem neked egy mailt az itt megadott címedre, válaszolj légyszi, fontos lenne..

Előzmény: ADtranz Incentro (9866)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9867
"bemondják" helyett "mutatják"
Előzmény: ADtranz Incentro (9866)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9866
"havalami ilyesmire gondolsz, akkor azt mondom rá, felesleges pénzkidobás. Eddigi tapasztalataim szerint, ahol láttam, nem volt nagy közönsége."

Nem is igaz, mert én folyamatosan néztem ezeket Grazban.:) Következő megállók, megállókba való érkezés várható ideje, átszállási lehetőségek, kis térképmetszet elfér rajta, és még a híreket is bemondják.

Előzmény: mestska (9864)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.14 0 0 9865
Tehát akkor már eldőlt?
Nem lesz magasperon, de félmagas lesz-e???

Mármint a villamos legalsó lépcsőfokával megegyező magasságú megálló peron.

Érdemes megnézni a rostocki tátra pótkocsit...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!