Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61334

Lázár nem a buszközlekedés, hanem a Volán-társaságok megszüntetéséről beszélt. Tőled azért elvárnám, hogy fel tudd mérni a kettő közti különbséget.

 

Fel tudja mérni, de attól még 2 hónapig minden hozzászólásában azt fogja vizionálni hogy Lázár bezúzza a buszokat, mert az sokkal drámaibb :)

 

Előzmény: Fradista Utazó (61331)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 61333

A Volán-társaságok hálózatának egy nagyon jelentős részén a közelben sincs vasút, na, vajh' ott mit szólnának az utasok, ha megszüntetnék a buszokat, mondván, utazzanak vonattal?

 

-----------------

 

Majd Lázár elmondja nekik, gyalogoljanak.

Az egészségesebb.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61332

A Hódmezővásárhely-Szeged meg elég rossz példa, mert ott van mellette vasút.

 

--------------

 

Pont azért nem kell oda busz..................:-))

Fradista Utazó Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61331

Lázár nem a buszközlekedés, hanem a Volán-társaságok megszüntetéséről beszélt. Tőled azért elvárnám, hogy fel tudd mérni a kettő közti különbséget.

A Hódmezővásárhely-Szeged meg elég rossz példa, mert ott van mellette vasút. A Volán-társaságok hálózatának egy nagyon jelentős részén a közelben sincs vasút, na, vajh' ott mit szólnának az utasok, ha megszüntetnék a buszokat, mondván, utazzanak vonattal? Ha ebbe egy picit belegondolsz, rögtön rájöttél volna, hogy ekkora baromságot még Lázár János se gondolhat, mert ebbe kb. negyven másodperc alatt belebukna.

Előzmény: trizs77 (61330)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.09 0 1 61330

A Volán társaságok lehetséges megszüntetéséről beszélt Lázár János. „Majd lesz helyettük a MÁV” – mondta a miniszter.

 

-------------------

 

Elsőnek - kísérlet képen - 2 évre meg kell szüntetni az összes helyközi buszt Hódmezővásárhely és Szeged között.

Akkor Lázár első kézből kap információt arról, mi a véleménye a lakosságnak ötletéről.

 

 

dundalk Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61329

Igen valószínűleg nem arra gondolt, hogy nem lesz buszközlekedés. Ami azért is fura, mert bő 1 hónapja még pont az volt porondon, hogy a Volán "márkanév" visszakerül a megnevezésbe.

Előzmény: Fradista Utazó (61326)
FOMA Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61328

Valszeg nem a MÁV lenne az áldozat, hanem a MÁV-Start, illetve akár le lehetne porolni a MÁV leányvállalatból önálló állami céggé alakuló, közúti-vasúti közlekedési szolgáltatóról szóló terveket. Ezek nem új gondolatok, csak szerencsére még senki nem tett lépéseket a megvalósítás érdekében.

Előzmény: trabantlidérc (61327)
trabantlidérc Creative Commons License 2015.07.09 0 1 61327

Ha a MÁV átveszi a buszközlekedést az lesz csak a rossz dolog.. :((

Előzmény: Fradista Utazó (61326)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.07.09 0 3 61326

Na most, Lázár János mond időnként furcsákat, de az azért teljesen világos, hogy ő sem arra gondolt, hogy szűnjön meg a helyközi buszközlekedés. A "lesz helyette MÁV" minden bizonnyal azt jelenti, hogy a buszos közlekedést is a MÁV üzemeltesse.

Ennél sokkal rosszabb megoldást speciel én direkt se tudnék kitalálni, de hát ezért nem vagyok politikus.

Előzmény: MCA-001 (61325)
MCA-001 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61325

http://www.origo.hu/itthon/percrolpercre/20150709-most-kiderul-lazar-janos-kitiltana-e-pride-ot.html

 

Nonszensz a vidéki buszközlekedés megszüntetése
A Volán társaságok lehetséges megszüntetéséről beszélt Lázár János. „Majd lesz helyettük a MÁV” – mondta a miniszter.

Magyarországon 24 Volán volt, megyénként általában egy, de néhol kettő vagy három. Az utóbbi években fokozatosan hét regionális szervezetbe vonták össze a cégeket.

Gyakorlatilag az egész országot behálózzák járataik, a háromezer körüli település közül tízes nagyságrendű az olyan, ahol nincs buszmegálló. A MÁV-Start ugyanakkor a települések mintegy egytizedét éri el, persze a lakosság zöme ezeken él.

A Volán társaságok tevékenységét tehát aligha lehet fölszámolni, a magyar falvak zöme így közösségi közlekedés nélkül maradna. Valamilyen szervezeti átalakítás persze bekövetkezhet, maguk a mostani cégek eltűnhetnek, ha ez a kormányzati akarat.

Ezzel egybevág, amit a Miniszterelnökségen az Origo kérdésére mondtak: Lázár János megszűnésre vonatkozó megjegyzését úgy kell érteni, hogy a jelenlegi formában szűnnek meg az immár regionális társaságok, például úgy, hogy a MÁV Starttal vonják őket össze. De persze ez csak az egyik lehetőség, más verziók is vannak, ahogy a miniszter is mondta.

 

Ez így már tényleg kezdi elérni a kabaré szintjét.:(((

Előzmény: dundalk (61324)
dundalk Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61324

Az index így hozta le:

 

Megszűnhetnek a Volán-társaságok?

Meglepő dolgot válaszol egy közlekedési kérdésre. A privatizáció helyett a Volán társaságok megszüntetése is felmerült - mondta. Egyszerűen megszüntetik őket, és majd lesz helyettük MÁV - fogalmazott a miniszter. Ezután aztán finomított a dolgon, hiszen szerint van másik három variáció is a MÁV és a Volán rendszerének átalakítására, de döntés nincs. Vitézy Dávidot kérték meg, készítsen erről anyagot."

 

A szokásos fogalmunk sincs mi legyen folytatása, összevonunk, átnevezünk, megszüntetünk stb.

Előzmény: JLW-470 (61323)
JLW-470 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61323
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.09 0 0 61322

Aki meg érzékeny, nem bírja a klímát, mehet gyalog. :/ Itt, a Balaton déli partján úgy kell vadásznom a nem-klímás buszokat. Gyakorlatilag mi maradt nekem, akár csak egyetlen járatpár erejéig is:

- DUD-874 munkanapokon, szabadnapokon a LUU-933-mal váltva dolgozik, munkaszüneti napokon nincs siófoki járata

- FJF-001 munkanapokon

- FJF-007 munkanapokon

- KGC-963 nyári főszezonban

- KGC-964 sulinapokon

- KKL-146 munkanapokon, főszezonban hétvégén egyetlen siófoki járatpár, az LRS-578-cal váltásban

- LRS-578 hasonlóan a KKL-146-hoz

 

És van, hogy több, mint 1 óra múlva van légkonditlan busz, míg közben elmegy 2-3 légkondis Credo. Kénytelen vagyok arra a néhány járatra hagyatkozni, amit ezek a kocsik végeznek, mert nem bírom. Volt olyan munkahelyem, ahonnan a légkondi miatt kellett kilépnem, pedig szerettem. Mostanában már az állásinterjún rákérdezek, hogy van-e, ha van, kénytelen vagyok nemet mondani.

Előzmény: Irizar ranger (61311)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.07.08 0 0 61321

Erre most mondjam azt, hogy a normát olyan cég határozta meg akinél a legmagasabb emelkedő max egy vasúti felüljáró.

Előzmény: torqmatic (61319)
dundalk Creative Commons License 2015.07.08 0 0 61320

nem vonnak le persze. úgy értem, hogy ha nincs megtakarítás a klíma miatt, akkor bukja ezt az összeget is.

Előzmény: torqmatic (61319)
torqmatic Creative Commons License 2015.07.08 0 0 61319

Túlfogyasztás miatt pénzt levonni tudtommal nem szoktak, csak értelemszerűen némi plusz pénztől esik el a sofőr.

De a norma leviteléről szerintem pont a túl "takarékos" sofőrök tehetnek: ha a statisztikák alapján azt látják, hogy el lehet járni az adott típussal kevesebb gázolajjal is, akkor szerintem semmi meglepő nincs azon, hogy lejjebb viszik a normát (ezekben az ínséges időkben). Nyilván, ha nem lennének komolyabb megtakarítások, akkor ezt nem tették volna meg.

Előzmény: dundalk (61318)
dundalk Creative Commons License 2015.07.08 0 0 61318

Igen, én is hallottam erről, de gondolom más régióban is hasonló történt. A kereseteket, juttatásokat stb. egységesítették ..lefelé. TEhát nem a leggyengébbet húzták felfelé, hanem mindenki mást vittek a legalsó szintre. --ha esetleg máshogy van, akkor mondjátok--

 

Tehát havi 20-30.000 kereset kiesés mellé még nem akar a sofőr mondjuk -10.000-et túlfogyasztás miatt, mert klímázik. vagy, ha a klíma miatt magasabb a norma, akkor inkább eltenné azt a +10.000 amit megtakarít.

Előzmény: JLW-470 (61316)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.08 0 1 61317

a VOLÁN társaságok 1970-től számított, kb. 45 éves, az országos szervezett közforgalmú autóbusz közlekedés (jogelődökkel együtt) 1950-től számított kb. 65 éves történetének fekete évtizedét élik.

 

Ebből következnem a sajnálatos események.

 

 

Előzmény: JLW-470 (61316)
JLW-470 Creative Commons License 2015.07.07 0 1 61316

A klímahasználathoz még egy vélemény(talán jobb,ha nincs pontos helymegjelölés):

 

"Elmondom mi a fő problèma: KMKK hàzatàjàn levettèk a fogyasztàsi normàkat. Ha tùlfogysszt a busz akkor a sofőr pènze bànja. Ezèrt tèlen megfagyunk nyàron lerohadunk. Ez a szomorù tènyàllàs. Ja ès a sofőrök jòformàn màr szrèrt hgyèrt dolgoznak folyamatosan szàmolnak le! A nagy KK-sìtàs òta botrànyos a helyzet."

Előzmény: trizs77 (61310)
EKM-765 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61315

Mert ott előírja nekik a szerződés. De menetrend szerinti járatokon már nem általános, pl EKM-765 klímája évek óta rossz, ilyenkor csak a meleget fújja a légbefúvó, de legalább azt bekapcsolják. Kis nyitható ablakok száma négy.

Előzmény: siófoki35 (61297)
EKM-765 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61314

Ezek az emberek azért fizettek

 

Mert nem telik autóra, vagy félnek vezetni.

Előzmény: Irizar ranger (61311)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61313

Szerintem távolságiba is kell.

 

-------------------

 

szerintem is.

De ha nincs, távolságiban megoldható.

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61312

Szerintem távolságiba is kell. Leginkább azért, mert a járat jellegéből fakadóan ott a legfokozottabbak a kényelmi elvárások. 80 km/h-val pedig egy szabályosan közlekedő távolsági járat maximum autópályán megy. Nem beszélve arról, hogy piros lámpánál, vagy buszpályaudvaron esetleg a tűző napon állva nem sok légáramlás van, a túlzott légáramlásra pedig sok utas érzékeny lehet.

 

Én azt gondolom, hogy a 21. században a távolsági forgalomban alapelvárás kell legyen a légkondicionálás. És, ha belegondolunk, erre azért kell járműparknak is lennie már a Volánoknál.

Előzmény: trizs77 (61310)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61311

Nem. 2015-öt írunk.

 

A klímaberendezés alap kell, hogy legyen az összes üzemeltető számára.

Távolsági- és különjárati közlekedés esetén kell a nagy teljesítményű klíma, ahol fontos az, hogy indítás után 1-2 perccel már kellemes idő legyen az utastérben, mivel álló helyben lazán 60-80 fokra is felkúszhat a hőmérséklet. Ezek az emberek azért fizettek, hogy kényelmesen utazzanak, a huzat már rég a múlté..

Elővárosi- és helyi közlekedés esetében a gyakori megállások és a rövid utazások (10-30 perc) miatt elég, ha néhány fokkal van hűvösebb a buszon, a relatív hőérzetünknek ez is nagy felfrissülést jelent.

Előzmény: trizs77 (61310)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61310

távolsági járatnál soxor az is elég ha az összes tetőszellőzőt 45 fokban kinyitja a sofőr.

Utasok úgy is becsukják hamar.

 

Helyközinél már - megálló kiosztástól függően - kell a klíma.

 

Helyinél meg nagy teljesítményű klíma kell.

 

----------------------

 

Távolságinál és különjáratnál is kell klíma, de ha távolságiban nincs, viszont mindent kinyitsz,. az 80 km/h sebességnél csinál olyan légcserét, hogy annál jobb nem is kell.

 

 

JLW-470 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61309

A nem bekapcsolt klíma többnyire szándékos,mert a sofőr a megtakarításra utazik(ilyen melegben utaztam már Bácsos E98-al,ahol a sofőr nem volt hajlandó klímát kapcsolni).Aztán a másik gyakori eset meg az,hogy költségtakarékossági okból nem töltik fel a klímát gázzal a cégek vagy a rosszat nem javíttatják meg.

De pl. a ventillátoros Kedrokban is a sofőrök azt hiszik ezekről,hogy dísznek vannak csak ott(egy kezemen meg tudnám számolni,hogy hányszor utaztam ilyennel bekapcsolt állapotban).Meg nálunk a 415-kben is van légbefúvó,de a 20 év alatt 1 sofőrrel találkoztam,aki használta is ezeket. :(

Előzmény: Törölt nick (61291)
JLW-470 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61308

Nálunk működik az összesben.Engem inkább az bosszant,amikor a cégek nyárra a klímás buszaikat leállítják(ehhez azért jó pofa kell...).

Előzmény: Zahnrad (61295)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61307

A gyárilag klímás Credok klímája akkora, amekkorát a vevő rendel bele.

 

Már az első Credok (még Kravtex névvel) között is készültek, jó, nagy teljesítményű Thermo King klímás változatok.

 

 

Előzmény: Irizar ranger (61306)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.07.07 0 0 61306

Szerintem a gyárilag klímás Credok klímakompresszora akkora, mint a Passatoké.

Előzmény: Dante001 (61305)
Dante001 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 61305

Szerintem a Credok gyári klímái csak simán gázhiányosak.

Előzmény: trabantlidérc (61304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!