A Volán-társaságok hálózatának egy nagyon jelentős részén a közelben sincs vasút, na, vajh' ott mit szólnának az utasok, ha megszüntetnék a buszokat, mondván, utazzanak vonattal?
Lázár nem a buszközlekedés, hanem a Volán-társaságok megszüntetéséről beszélt. Tőled azért elvárnám, hogy fel tudd mérni a kettő közti különbséget.
A Hódmezővásárhely-Szeged meg elég rossz példa, mert ott van mellette vasút. A Volán-társaságok hálózatának egy nagyon jelentős részén a közelben sincs vasút, na, vajh' ott mit szólnának az utasok, ha megszüntetnék a buszokat, mondván, utazzanak vonattal? Ha ebbe egy picit belegondolsz, rögtön rájöttél volna, hogy ekkora baromságot még Lázár János se gondolhat, mert ebbe kb. negyven másodperc alatt belebukna.
Igen valószínűleg nem arra gondolt, hogy nem lesz buszközlekedés. Ami azért is fura, mert bő 1 hónapja még pont az volt porondon, hogy a Volán "márkanév" visszakerül a megnevezésbe.
Valszeg nem a MÁV lenne az áldozat, hanem a MÁV-Start, illetve akár le lehetne porolni a MÁV leányvállalatból önálló állami céggé alakuló, közúti-vasúti közlekedési szolgáltatóról szóló terveket. Ezek nem új gondolatok, csak szerencsére még senki nem tett lépéseket a megvalósítás érdekében.
Na most, Lázár János mond időnként furcsákat, de az azért teljesen világos, hogy ő sem arra gondolt, hogy szűnjön meg a helyközi buszközlekedés. A "lesz helyette MÁV" minden bizonnyal azt jelenti, hogy a buszos közlekedést is a MÁV üzemeltesse.
Ennél sokkal rosszabb megoldást speciel én direkt se tudnék kitalálni, de hát ezért nem vagyok politikus.
Nonszensz a vidéki buszközlekedés megszüntetése A Volán társaságok lehetséges megszüntetéséről beszélt Lázár János. „Majd lesz helyettük a MÁV” – mondta a miniszter.
Magyarországon 24 Volán volt, megyénként általában egy, de néhol kettő vagy három. Az utóbbi években fokozatosan hét regionális szervezetbe vonták össze a cégeket.
Gyakorlatilag az egész országot behálózzák járataik, a háromezer körüli település közül tízes nagyságrendű az olyan, ahol nincs buszmegálló. A MÁV-Start ugyanakkor a települések mintegy egytizedét éri el, persze a lakosság zöme ezeken él.
A Volán társaságok tevékenységét tehát aligha lehet fölszámolni, a magyar falvak zöme így közösségi közlekedés nélkül maradna. Valamilyen szervezeti átalakítás persze bekövetkezhet, maguk a mostani cégek eltűnhetnek, ha ez a kormányzati akarat.
Ezzel egybevág, amit a Miniszterelnökségen az Origo kérdésére mondtak: Lázár János megszűnésre vonatkozó megjegyzését úgy kell érteni, hogy a jelenlegi formában szűnnek meg az immár regionális társaságok, például úgy, hogy a MÁV Starttal vonják őket össze. De persze ez csak az egyik lehetőség, más verziók is vannak, ahogy a miniszter is mondta.
Ez így már tényleg kezdi elérni a kabaré szintjét.:(((
Meglepő dolgot válaszol egy közlekedési kérdésre. A privatizáció helyett a Volán társaságok megszüntetése is felmerült - mondta. Egyszerűen megszüntetik őket, és majd lesz helyettük MÁV - fogalmazott a miniszter. Ezután aztán finomított a dolgon, hiszen szerint van másik három variáció is a MÁV és a Volán rendszerének átalakítására, de döntés nincs. Vitézy Dávidot kérték meg, készítsen erről anyagot."
A szokásos fogalmunk sincs mi legyen folytatása, összevonunk, átnevezünk, megszüntetünk stb.
Aki meg érzékeny, nem bírja a klímát, mehet gyalog. :/ Itt, a Balaton déli partján úgy kell vadásznom a nem-klímás buszokat. Gyakorlatilag mi maradt nekem, akár csak egyetlen járatpár erejéig is:
- DUD-874 munkanapokon, szabadnapokon a LUU-933-mal váltva dolgozik, munkaszüneti napokon nincs siófoki járata
- FJF-001 munkanapokon
- FJF-007 munkanapokon
- KGC-963 nyári főszezonban
- KGC-964 sulinapokon
- KKL-146 munkanapokon, főszezonban hétvégén egyetlen siófoki járatpár, az LRS-578-cal váltásban
- LRS-578 hasonlóan a KKL-146-hoz
És van, hogy több, mint 1 óra múlva van légkonditlan busz, míg közben elmegy 2-3 légkondis Credo. Kénytelen vagyok arra a néhány járatra hagyatkozni, amit ezek a kocsik végeznek, mert nem bírom. Volt olyan munkahelyem, ahonnan a légkondi miatt kellett kilépnem, pedig szerettem. Mostanában már az állásinterjún rákérdezek, hogy van-e, ha van, kénytelen vagyok nemet mondani.
Túlfogyasztás miatt pénzt levonni tudtommal nem szoktak, csak értelemszerűen némi plusz pénztől esik el a sofőr.
De a norma leviteléről szerintem pont a túl "takarékos" sofőrök tehetnek: ha a statisztikák alapján azt látják, hogy el lehet járni az adott típussal kevesebb gázolajjal is, akkor szerintem semmi meglepő nincs azon, hogy lejjebb viszik a normát (ezekben az ínséges időkben). Nyilván, ha nem lennének komolyabb megtakarítások, akkor ezt nem tették volna meg.
Igen, én is hallottam erről, de gondolom más régióban is hasonló történt. A kereseteket, juttatásokat stb. egységesítették ..lefelé. TEhát nem a leggyengébbet húzták felfelé, hanem mindenki mást vittek a legalsó szintre. --ha esetleg máshogy van, akkor mondjátok--
Tehát havi 20-30.000 kereset kiesés mellé még nem akar a sofőr mondjuk -10.000-et túlfogyasztás miatt, mert klímázik. vagy, ha a klíma miatt magasabb a norma, akkor inkább eltenné azt a +10.000 amit megtakarít.
a VOLÁN társaságok 1970-től számított, kb. 45 éves, az országos szervezett közforgalmú autóbusz közlekedés (jogelődökkel együtt) 1950-től számított kb. 65 éves történetének fekete évtizedét élik.
A klímahasználathoz még egy vélemény(talán jobb,ha nincs pontos helymegjelölés):
"Elmondom mi a fő problèma: KMKK hàzatàjàn levettèk a fogyasztàsi normàkat. Ha tùlfogysszt a busz akkor a sofőr pènze bànja. Ezèrt tèlen megfagyunk nyàron lerohadunk. Ez a szomorù tènyàllàs. Ja ès a sofőrök jòformàn màr szrèrt hgyèrt dolgoznak folyamatosan szàmolnak le! A nagy KK-sìtàs òta botrànyos a helyzet."
Mert ott előírja nekik a szerződés. De menetrend szerinti járatokon már nem általános, pl EKM-765 klímája évek óta rossz, ilyenkor csak a meleget fújja a légbefúvó, de legalább azt bekapcsolják. Kis nyitható ablakok száma négy.
Szerintem távolságiba is kell. Leginkább azért, mert a járat jellegéből fakadóan ott a legfokozottabbak a kényelmi elvárások. 80 km/h-val pedig egy szabályosan közlekedő távolsági járat maximum autópályán megy. Nem beszélve arról, hogy piros lámpánál, vagy buszpályaudvaron esetleg a tűző napon állva nem sok légáramlás van, a túlzott légáramlásra pedig sok utas érzékeny lehet.
Én azt gondolom, hogy a 21. században a távolsági forgalomban alapelvárás kell legyen a légkondicionálás. És, ha belegondolunk, erre azért kell járműparknak is lennie már a Volánoknál.
A klímaberendezés alap kell, hogy legyen az összes üzemeltető számára.
Távolsági- és különjárati közlekedés esetén kell a nagy teljesítményű klíma, ahol fontos az, hogy indítás után 1-2 perccel már kellemes idő legyen az utastérben, mivel álló helyben lazán 60-80 fokra is felkúszhat a hőmérséklet. Ezek az emberek azért fizettek, hogy kényelmesen utazzanak, a huzat már rég a múlté..
Elővárosi- és helyi közlekedés esetében a gyakori megállások és a rövid utazások (10-30 perc) miatt elég, ha néhány fokkal van hűvösebb a buszon, a relatív hőérzetünknek ez is nagy felfrissülést jelent.
távolsági járatnál soxor az is elég ha az összes tetőszellőzőt 45 fokban kinyitja a sofőr.
Utasok úgy is becsukják hamar.
Helyközinél már - megálló kiosztástól függően - kell a klíma.
Helyinél meg nagy teljesítményű klíma kell.
----------------------
Távolságinál és különjáratnál is kell klíma, de ha távolságiban nincs, viszont mindent kinyitsz,. az 80 km/h sebességnél csinál olyan légcserét, hogy annál jobb nem is kell.
A nem bekapcsolt klíma többnyire szándékos,mert a sofőr a megtakarításra utazik(ilyen melegben utaztam már Bácsos E98-al,ahol a sofőr nem volt hajlandó klímát kapcsolni).Aztán a másik gyakori eset meg az,hogy költségtakarékossági okból nem töltik fel a klímát gázzal a cégek vagy a rosszat nem javíttatják meg.
De pl. a ventillátoros Kedrokban is a sofőrök azt hiszik ezekről,hogy dísznek vannak csak ott(egy kezemen meg tudnám számolni,hogy hányszor utaztam ilyennel bekapcsolt állapotban).Meg nálunk a 415-kben is van légbefúvó,de a 20 év alatt 1 sofőrrel találkoztam,aki használta is ezeket. :(