Bocs. Közben hazajöttem a melóból. Igen, programozható. Igen, Instadt 2. Összesen 4 csatlakozója van, de a negyediket nem használja a rajz szerint. Ha a kettes és hármason egy-egy ellenállást rajzolnak, az egyiken C6K, a másikon H jelzéssel, akkor melyik a kazán?
Pontos adatot nem tudok, de függ a rendszerben lévő víz térfogatától, és a tágulási tartály térfogatától is. A tágulási tartály egy tól-ig értéket tud. Ha a rendszer nyomásváltozása ebbe belefér, akkor jó, egyébként nagyobb, esetleg kisebb tartály szükséges. A rendszer nyomásváltozását meg a víztérfogat, tágulási tartály térfogat együtt határozza meg. Biztosan van rá valami számítási módszer... http://www.vgf.hu/ftech.php?action=viewfull&ID=59i
Az Eberle Instat2-n azért találsz három csatlakozót, mert a benne levő váltórelé tud klímát is hajtani, természetesen a fűtéssel éppen ellenkező logika alapján. De oda ne kösd be direktben az MMG termosztátból kikötött három eret, mert akkor valószínűleg szikraeső, sötétség... :-)
zárt rendszerű fűtésben a beépített tágulási tartálynak a rendszer nyomáshoz milyen arányban kell viszonyulnia? Pl 1 báron használom a rendszer, akkor a tágulási legyen .... bar-ra felfújva. Kérdés, hogy ez mekkora? Mondjuk 1.2? Ez csak tipp :)
Állj ! Takarékosabb 15-20%-kal, de csak bizonyos tényezők fennállása esetén. A megtakarítás a füstgázban a kéményen egyébként kiszálló hő visszanyeréséből adódik. De ehhez eleve olyan fűtési rendszert kell kialakítani (padlófűtés, falfűtés, alacsony hőmérsékletű radiátoros fűtés), aminél ez használható.
Mondom, hogy az előírás a gyártók tervezői segédletében található ! Füstgázelvezető rendszereket keress a weboldalakon és ott szokott lenni a segédlet. A 2m szerintem tartják mindenhol, hogy pofán ne nyomjon valakit a füstgáz. Meg valaki be ne verje a fejét. 2 m felettiek helyzeti hátrányban...
Ha van kis fogalmad a villanyszerelesrol, akkro menni fog, ha nincs akkor keress szakembert!!
Szoval:
1. a termosztatok mezei villanykapcsolok. ha tul hideg van, felkapcsoljak a villanyt.
2. a fenti alapjan egy termosztatnak ket sarka kellene legyen. tobbnyire igy is van, lasd lentebb. a kazan is arra szamit, hogy a termosztat egy kapcsolo. van amelyik kazan 12voltot kapcsoltat vele, van ami 24voltot, van ami 220voltot.
3. a regi mechanikus termosztatok a regi kazanokkal szokasosan a 220-at kapcsoljak. jon a fazis egy droton, a masikon meg vagy visszamegy, vagy nem. a harmadik drot arra van, hogy megy egy nulla is a termosztathoz. az mmg arra hasznalja, hogy ha ejjelire kapcsolod, akkor egy kis ellenallassal futi magat, hogy melegebb legyen mint valojaban, igy hidegebben hagyja a szobat anelkul hogy el kellene tekergetni.
Sziasztok! Szobatermosztát cseréjével kapcsolatban szeretnék tanácsot kapni. A régi mechanikus MMG AM-t lecserélném egy elektronikus vezérlésű EBERLE-re, de nem értem, hogy mi a harmadik bemenő vezeték a termosztátban. A kazán egy ÉTI 25-ös, ebből jön ki a három vezetékszál a termosztáthoz. A fázist mindkét termosztát bekötési rajzán tudtam azonosítani, de a nullára kötött két-két vezeték sajnos nem egyértelmű számomra......
szeretnem megkerdezni, hogy a padlofutesnel, amikor vashalora vannak rogzitve a csovek es dilataciot keszitunk, akkor a vashalot is meg kell szakitani a dilatacios savnal? csak a csovek mennek at vedocsoben?
Én nem vagyok szakmabeli, de gondolom a szóban forgó "műanyag csöves" hálózat zárt rendszer, ebbe pedig hagyományos kazánt bekötni nem életbiztosítás.... :)
Szerintem csak a nulla jön a termosztáthoz, ezért gondoltam azt, hogy a vevőegységet inkább a kazán mellé teszem, a hálózati feszültséget a használati szerint az első két (N, L) bekötési pontba kötöm, a második kettőbe (NO, COM) pedig a szivattyú két vezetékét. Azt gondoltam, hogy amikor a termosztát kapcsol, akkor a (NO) és (COM) pontok közt megjelenik a hálózati feszültség, ami indítja a szivattyút. Ám hiába gondoltam, mert szerencsétlen vevőegység nem ad ki semmit, vagy én nem gondoltam jól, hogy igy kell csinálni... (Ami azért vastagon lehetséges)
A regi termosztathoz harom drot megy. Nulla, fazis, es a kapcsolt fazis, ami visszamegy hajtani a szivattyut. (hacsaknem a nullat kapcsolja, de egy fazisceruzaval minden kiderul.)
Ezen már túl vagyunk, mikor a kazánt berakták, a villanyreszelő előállította a tüzijátékot, de ez egy hosszú történet. Azóta lényegében a szivattyú van direktbe kötve a termosztáttal, arra indul a kazán, tehát a két pont biztosan megvan, amit be kell kötni. Azóta visszakötöttem a régi termosztátot, mert kell a meleg, azzal persze működ.
a kazannak meg kell talald azt a ket pontjat, amit ossze kell kotni hogy elinduljon. ovatosan csinald, van olyan ketto amit ha osszekotsz szikraeso-sotetseg!
a termosztat vevojeben egy mezei rele van, ami ket pontot osszekot. ha ezt a ket pontot is megtalaltad, akkor mar menni fog.
Segítségre lenne szükségem. Fég C18-as cirkóval fűtünk egy régi gyártmányú bimetálos termosztáttal, de most újítanánk. Beszereztünk egy Computherm Q7 RF termosztátot, amit délután a használatija szerint be is kötöttem. Az adóegység szépen kapcsol, a vevőegység kattog, a ledje világít annak rendje és módja szerint, ám a kazán nem kapcsolja be. A kazán bekötési pontjain nem jelenik meg semekkora feszültség. Kérdéseim:
-Normális, hogy a vevő egység kimenetén nem jelenik meg semekkora feszültség?? -Rosszul tudtam, hogy ez a termosztát kompatibilis a kazánnal? -Hibás a termosztát/vevő egység? -Elköthettem valamit? -Van még valami, amit nem vettem figyelembe?