Az első meleg napon szinte láthatatlanná vált a felső kijelző a műszerfalon. Hidegben sem volt már az igazi. Tudtommal ezt nem lehet javítani. Kinéztem egy új kijelzőt a kínaiaknál, vki vett már kínai kijelzőt?
Ha barna csík, akkor 100 Ohmos az ellenállás. Ha piros, akkor 2 kOhm. Előbb a nagyobbat próbáld.Most nincs időm jobban utána járni, de majd pontosít valaki.
Opel123 köszönöm segítségedet. Már néztük a háttámla mechanikáját de szemmel láthatólag minden rendben van rajt . Minden ugyanugy áll mint az anyósoldali ülésnél ami jól működik. Most megpróbáljuk , hogy esetleg a karral van-e vmi gond amit tekerni kell mert ott egy kis darab le volt már törve benne,bár az a feszegetéstől is lehet .Esetleg tudnál bontót ajánlani, ahol nagy esélyyel találok ülést? Akiknek eddig írtam senkinek nem volt sajnos. Köszi
2003-as 1.6os benzines ferdehátú 307-esem van, RD3-as rádióval. Lehet erre valahogyan kötni aux bemenetet? Olvastam külföldi fórumokon, hogy a cd-tárnak van rajta hátul bemenete, de ehhez "be kell csapni" a rádiót és el kell hitetni vele, hogy van cd tár bekötve, ehhez pedig egy elleneállást kell berakni valamelyik kettő láb közé. Van aki csinált már ilyent? Működhet? Tisztában vagyok az elektronikai dolgokkal nagyjából, csak gondoltam ha már más csinált ilyent, akkor adhatna egy kis tanácsot. A klub oldalon látok egy kiosztást, hogy melyik vezeték micsoda, de ott nem látok cd tárat. Érdemes nekiállni szerintetek?
Nem volt még ilyen probléma, de biztos, hogy az üléshuzatot le kéne szedni, hogy hozzáférj az háttámla állító mechanikához. Ha le tudod szedni, akkor látni fogod miért akad, de valószínű, hogy nem tudud megcsinálni. A legjobb, ha szerzel bontott ülést.
Sziasztok! A Peugeot 307 cc-es autóm (2004-es 1,6 motor) vezetőoldali ülésének a háttámlája beakadt. Nem lehet állitani , csak előre, hátra nem megy semmit. Voltam már a Eeugeot szervízben ahol nem tudtak vele semmit kezdeni, de rendelhetnek új ülést beszereléssel 220-ezerért amit természetesen nem szeretnék. Volt már esetleg vkinek hasonló problémája? Vagy vkinek vmi ötlete, hogy hol lehet a hiba?
Sziasztok! Szeretnék 1 kis segítséget kérni mert megőrülök az autómtól és a szerelőktől, hogy csak találgatnak.
2002 2.0 Hdi RHS faptalanított, módosított progival amit Jenán keresztül csináltattam.
Kínlódok a turbóval, megtorpan menetközben, ha vissza engedem a gázt elindul. Tempomattal is hullámzik gyorsításnál. Kicseréltem a legalsó nyomásátalakító szelepet, most nem torpan meg de még mindíg hullámzik egy kicsit gyorsításnál és nem úgy gyorsul ahogy kéne.
A másik, hogy alapjáraton és gázadásnál is recsegős hangja van mint egy adagolós dieselnek és kb 1 literrel felment a fogyasztása.
Tudnátok ajánlani valakit aki csinálna egy komplett diagot? Úgy alakult, hogy nagyon sokat megyek autópályán, szükségem van a kocsira lecserélni nem akarom mert hozzám nőt.
a külső széle ilyen fog maradni, ott nem ér hozzá a betét, nem fogja lecsiszolni. ha jó a fékhatásod és a minimálisnál több a vastagság, akkor nem kell cserélni.
Az enyémnél egy szer elkezdtem érezni,hogy pulzál a fékpedál. Körbejártam az autót és észrevettem,hogy az egyik hátsó tárcsa csíkosan kopik,levették és felszabályozták akkora rozsda pukli volt benne mint az állat,hogy mitől azt nem tudni. Valamiért nekem is ramatyabbak a hátsók. Amúgy 7mm-ig lehet felszabályozni,érdemes megnézni a munkahenger karmantyúit hátha beálltak. Én minden évben olajcserekor kérek féktisztítást,fékbetétek ki élek lecsiszolva,rézpasztával összerak és a féknyereg vezetőtüskéit is megzsírozzák,mert a téli sótól is be tudnak rohadni.
ellenőrizni kell, hogy mozog-e rendesen a munkahenger, fékez-e egyáltalán a hátsó. nagyon szeret beállni. az enyém pl fékezni szeret a kelleténél jobban... egy erősebben meghúzott kézifék után a bal oldali alig akarja elengedni.
Sok mindentől függ. Voltál nálam, láttad a házam, nekem például nincs építési engedélyem :P lakhatási engedélyem sincs, egy fennmaradási engedélyt szereztem. Az is a Fejér megyei építésügyi hatóságos bácsi jóindulatán múlott. Mondjuk szomszédom sincs aki feljelentsen... január 1-től elvileg 300nm alatt nem kell építési engedély, csak bejelentési kötelezettség az önkormányzatok felé. Szóval ahogy írják is helyileg kell érdeklődnöd, hogy mik a szabályok. Mindemellett érdemes egy kört futni a áram és gáz szolgáltatóval hogy Nekik mi kell.
Vannak kiskapuk, de azok nem biztos hogy elterjedtek. Nálam például tetőcsere történt ami építési engedély köteles. Ám de egy régi gerendát bent hagytunk hozzácsavaroztuk az újhoz, semmi funkciója nincs, de így már felújításnak minősül amihez nem kellett építési engedély :) Szóval érdeklődj helyileg.
Találkoztál már olyannal, hogy a bluetooth miatt lefagyott a fejegység és a központi kijelző?
Ma reggel telefonáltam a kocsiból - én indítottam a hívást - kicsörgött, felvette a hívott fél. Én hallottam, ő nem hallott. Hívás megszakad (a hívott fél bontotta) a rádió nem kezdett el újra szólni, hanem néma maradt, hiába tekergettem a hangerő gombot. A beállított hangerő a telefonhoz beállított volt. Kikapcsoló gombra, memóriagombok nyomogatására nem reagált. Miután megálltam, leállítottam a kocsit a rádió kattant egyet, ki is aludtak a fényei, de a kijelző nem aludt ki még a kocsi bezárása után sem! Dátum, idő, rádiócsatorna neve volt rajta látható, valamint a telefon térerőssége, pedig a telón már kikapcsoltam a bluetooth-t. Kocsi kinyit, minden változatlan, kijelző világít. Rádiót nem tudom bekapcsolni. Gyújtás ráad, rádió nem kapcsol.
Le kellett vennem az akksiról a sarut, hogy észhez térjen a cucc.
ahogy mondják, az Önkormányzatnál, vagy a jegyzőnél érdemes érdeklődni.
Vagy előtte végezz kutatómunkát... a lakhelyed HESZ-e kell neked (Helyi Építési Szabályzat, vagy valami hasonló)
a legtöbb onkormi weblapján fennt van, letölthető
meg kell egy térképes ábrázolás, hogy a te ingatlanod pontosan melyik övezeti besorolás alá esik.
(ha mondjuk papíron szántóföldön laksz, akkor nem sok esélyed van... :))
aztán az övezeti besorolás alapján meg tudod keresni, hogy milyen konkrét szabályok érvényesek rád.
Általában olyan a doksi felépítése, hogy van egy általános rész, ami minden övezetre érvényes (ez hosszú tud lenni), és van az övezetről szóló, ami általában 5-10 sor csak, és csak az eltéréseket emeli ki az általánoshoz képest.
de általában nem kell engedély olyan épülethez, aminek nincs beton alapja.
szintén sok helyen a garázs sem engedélyköteles.
annak is utána kell nézni, hogy bejelentési kötelezettség van-e az adott építményre (attól, hogy nem engedélyköteles, még előírhatják, hogy bejelenteni viszont be kell. Előre. különben bünti.)
Szerintem ez helyspecifikus kérdés. (úgy értem, hogy lakhely)
Nagy általánosságban elég szabad most az építési szabályozás, de ezt helyi szinten - tudtommal - átszabályozhatják. Valószínűleg a helyi Önkény....akarom mondani Önkormányzatnál tudják megmondani pontosan.
hogy tényleg megette-e az olajat, azt simán lecsekkolhatod a nívópálcával. :) ez el is fog igazítani a továbbiakra nézve. ;)
dízelnél 10-12-15ekm (50-66%), benzinnél 20-25ekm (66-80%) az értelmes csereperiódus. Kipuból van saválló örökéletű, ilyet érdemes beszerenie annak, akinek szétrohadt, nem nagyon drágább a hagyományosnál.
Megvolt a gyerekkel az első "orvosi vizsgálatunk" és szerencsére nincs nagy gond, de a kipufogó sajnos feladta a harcot és cserélni kell a dobot meg a csövet. a hibakód kiolvasó nem talált semmit. olajszűrőt, olajat, pollenszűrőt, üzemanyag szűrőt, hátsó felfüggesztés porvédő gumit kell cserélni meg egy ózonos klímatisztítás. kicseréltük fejegységet is (itt köszönném meg mindenkinek a tippeket tanácsokat amiket adtatok - meg kellett cserélni a piros és sárga kábeleket, mert felejtett a fejegység leállítás után).
ma a szerviz után beszéltem az öregemmel és elmondott egy érdekes dolgot. tavaly januárban volt olja,olja szűrő csere(156.000km), lenullázta a számlálót. ezután a régi aksi megadta magát és csere volt. kb egy hónapja(166.000 km) jelezte, hogy olajcsere szükséges és a számláló -1500-at mutat. néha kiírta, hogy "top up engine level low". olyan mintha duplán számolta volna a kocsi a következő olajcseréig hátralévő kilómétereket. elvileg 20.000km-ként olajat cserélni ha jól tudom? érdekes még az is, hogy az aksi csere után nem működött a klíma/fűtésvezérlő mögötti világítás és a fenti beltéri világítás. nem tudom, hogy összefügg-e, de gondoltam leírom.van ötletetek, hogy miért lehet ez, vagy csak simán megette az olajat?