Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10104
A Fok-Gyem mikor szűnt meg? (És miért?) A honlapjuk még él...
Egyébként az általad felsoroltakon kívül van még "1-2" ezzel foglalkozó cég, pl a magyar Pontos Idő Kft.
Előzmény: ADtranz Incentro (10074)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10103
Így igaz, csak valószínűleg azt fogják mondani, hogy jajj a reggeli tömegben hogy lesz ez...

Ezért a reggeli tömegre ez a fajta kártyaolvasás az első ajtónál megoldás lenne, méginkább, ha a reggeli tömegben nem is kellene csak az első ajtón felszállni...

A rágógumivédelmet, pedig a sofőrt megfigyelő kamerával lehetne megoldani (ha már van rá pénz), úgy hogy nem a sofőrt figyelik, hanem a sofőr figyeli rajta keresztül az éppen felszálló utasokat, a kamera az ajtó fölötti részhez kerülhetne, félig oldalról félig hátulról mutatva az utast, és ráfókuszálva a jegykezelő nyílására, a belső monitort oda kellene elhelyezni, ahova a sofőr egyébként is nézne az ablakon ki, így egy fél pillantással az utast előről, féllel hátulról látná...

Csak azzal kellene törödnie, hogy ne riasszon a készülék és kész...

Előzmény: Devosa_Ivan (10101)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10102

A buszjegy, ami egy tömb...

A mágnes kártya, mely egy utazásra érvényes.

Szerintem nem kerülne túl sokba egy ilyen előállítása és alkalmazása Szegeden...

Esetleg minden kártyára rá lehetne egy kis hálózattérképet rakni...

Ez pedig maga a kártyaolvasó:


Amit szerintem lazán meg lehetne oldani az itteni járműveken is, kisebb egyszerűbb formában...

Előzmény: Addamsx (10099)
Devosa_Ivan Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10101
Az igazi csak a kalauz lenne, a tegnap leírt 3 ok mellé:
- segíti az utastájékoztatást (nem kell BUSE, meg egyéb: költségcsökkentő)
- ellenőrzi a jegyeket, jobban, mint bármilyen méregdrága elektronika (nem kell megvenni a speciális jegykezelőket, amit azután telenyomnak rágóval)
- a folyamatos jelenléte elriasztja a RONGÁLÓKAT, így több millió Forint látens bevételt hoz.
Előzmény: Addamsx (10099)
Devosa_Ivan Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10100
Egy naív kérdés:
Az új EU-s finanszírozási szabályok szerint -ha jól tudom- a veszteségeket a szolgáltatást megrendelőjének kompenzálni kell. A potyázók miatti bevételkiesést valamilyen módon nem lehetne a cégeknek behajtani?
Előzmény: Addamsx (10096)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10099
Napi 20-30 ezerből ki lehetne a londonihoz hasonló szűrő rendszert mobil formában építeni a járművekre...

Mindennapra egy jármű...

Egy év alatt megtérülne...

Előzmény: erebusz (10097)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10098
Kiderül....
Most a Tisza Lajso krt. felújítási időszaka altt biztos így lesz!

Tulnyomó része júliustól klesz érvényben másik résza szeőptembertől!

Előzmény: Csüllög Imre (10090)
erebusz Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10097
Az a baj, hogy ez a helyzet eléggé paradox. Napi 20-30 ezret buk az SZKT (a cikk szerint). Ez egy egész évre kiszámítva már milliós nagyságrendű összeg. DE ha bevezeti az elsőajtózást a jelenlegi már így sem rózsás helyzet tovább fog romlani, és akkor valószínűleg több pénzt fog veszíteni, mint így. Ez aztán a kelepce, vagy hagyják a bliccelőket tovább működni, vagy rontanak a színvonalon. A kérdés: Melyik éri meg jobban?

Személy szerint én jobbnak látnám, ha a mostani rendszert vennék komolyan, tehát trolin komolyan elsőajtóznának, a villamoson meg jóval több ellenőr mozogna. Persze, ahogy már korábban is írtam, a csúcsidőben fel kellene függeszteni az elsőajtózást. Aki ilyenkor utazik, az nagy valószínűséggel máskor is használja a tömegközlekedést, tehát van bérlete. Így szerintem a felére lehetne csökkenteni a bliccelők számát. DE persze a hétvégéken különösen kellene figyelni az 1-est. A plázázó vidékiek miatt. Ez érvényes a műjégpályára is, tehát a 4-esre.

Előzmény: Addamsx (10094)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10096
Lehet hogy olyan mágneses bérletet kellene bevezetni, mint a londoni tömegközlekedésben használt, bedugod a lyukba kijön a végén és kész...

A sofőrnek nem kell néznie olvasnia semmit, mindenki felszáll, akinek meg nem jó a kártyája az leszáll...

Z a villamoson is megoldható lenne, és a buszokon is, én inkább ilyesmit építenék ki az ellenőrrazzia helyett...

Ez a rendszer megfogja a bliccelőket, és nagyon gyorsan lehet keresztülhaladni rajta, ha meg nincs jegye valakinek, kkor automatát kellene kitenni, még azt is eltudom képzelni, hogy az első ajtó mellett kézmagasságba legyen, bedobod a százast, kidobja az egy utazásra érvényes mágneskártyát, kihúzod, bedugod a lyukba, kidobja a túloldalon, és már mehetsz is továbbb, az egéz nem lenne több 15 másodpercnél, ellenben ha valaki jegyet akar venni a buszsofőrtől az jóva tovább tart...

Ha ilyen uttőrő megoldásokat alkalmaznánk, és lenne referencia, biztosan könnyebben lehetne uniós támogatásokhoz hozájutni...

Előzmény: Addamsx (10094)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10095
90A: Lugas utca - Csillag tér - Budapesti krt - Makkosházi krt - Rókusi krt. - Kossuth Lajos sgt - Szeged plaz - Rókus pu!
S ha jól tudom a 90-es csúcsban 15 percezni fog!
És ő lesz az aki megy a cserepes sorrs 90Y ritkábban fog járni sokkal,, s ugyebár a 90-es a Nagyállomáshoz!

Továbbá 90-90A csúcsaban 15-15 perceznek akkro a körúton sűrítés, ami SZVSZ elkel időnként így 7-8 perceznének!
Csak a hangolűást kell jó megcsinálni!

Előzmény: vizes zsemle (10089)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10094
A kalauz azért egy jó megoldás, mert nem a büntetés a feladata, hanem a jegykezelés ellenőrzés és jegyárusítás, amit ma az amúgy is túlterhelt buszsofőrökkel akarnak elvégeztetni

(kamerás megfigyelés, ekkora állatságot, totális bizalmatlanság és feszélyezés, akkora lesz a stressz, hogy hihetetlen nem elég a hülyemódjára vezető autósokra figyelni, még azt is lesni kell, hogy ki hol száll fel, és a bérlet számát nézni, ez lehetetlen egyrészt nem látja, másrészt annyi idő alatt el sem jut az agyba, hogy mi van felírva ráadásul írottat kellene a nyomtatottal öszehasonlítani kb. 1mp alatt)

A kalauzt, pedig az ember eleve nem útálja, mivel jegy nélkül is felszállhat aki siet, és vehet jegyet a kalauztól, és ha nem akar és nincs jegye válszthat a büntetés és a leszállás között.

A baromira tömött londoni buszokon ezt meg lehet oldani, Amsterdamban (néhány villamosvonalon) visszacsapódó vackok vannak a lképcsőn, hogy csak leszállni lehessen, és csak a kalauz mellett lehet felszállni, és bizony kérik a jegyet.

Én a villamosoknál nem szívesen kavarnék be, de ez is egy megoldás...

Ha már mindenképp elenőrizni akarnak akkor bele kellene gondolni, hogy lehet, hogy a nem bliccelő utasoknak elveszik a kedvét a sok ellenőrzés, ajtónemkinyitás, késés, várakozás, tömegnyomor és egyéb kedves dolgokkal.
És annak az lenne az eredménye, hogy napi jóval több tízezres kiesés lenne, mint amit a bliccelők okoznak...

Előzmény: joy (10081)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10093
És itt látszódik a kultúra, nem barominagy büntetést szabnak ki arra aki elírta a számot, hanem kötelezik jegyvásárlásra, és ha ezután kötekedik akkor rendőrt hívnak és csak ezután büntetnek.

Ennek van egy elrettentő hatása, hogy nem éri meg bliccelni, ugyanakkor tisztességesek is, mert ha véletlenül valakinek nincs jegye az sem veszíti el a félhavi fizetését...

Előzmény: joy (10078)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10092
"De sajnos Petőfitelepen még nincs elektromos közlekedés."

Ezekszerint te is azt szeretnéd, hogy troli v. villamos legyen petőfi telepen...:-)

Előzmény: csehpacilla (10075)
erebusz Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10091
"12, 13, 13Y 14, 15, 18, 22 ideiglenesen szünetelteik!
De a 13, 13Y más formában és számon, nagyjából megmarad!"

Ezt komolyan gondolják? A 22 megszűnik a 13 meg szünetel a 90Y meg ritkul? Kíváncsi leszek a móravárosiak véleményére. Ez a járatmegszüntetés azt jelentené, hogy gyakorlatilag megszűnik a tömegközlekedés ebben a városrészben. Mi marad nekik? a 3-as meg a 3F? Kedves!!

HA a 22 téyleg megszűnik, akkor mi értelme van fenntartani a Petőfitelepet (itt a decentrumra gondolok). A 20-asok végállomását nyugodtan kitehetnék mondjuk Tápéra.
Ezeket a radikális és egyértelműen negatív hatású változtatásokat mikortól vezetik be?

Csak egy laikus kérdés, a 417-esekben mi a fene van, ha nem FOK-GYEM?

Előzmény: Törölt nick (10063)
Csüllög Imre Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10090
Ebből botrány lesz!! Több száz
-Ságváris
-Kis ságváris
-JGyTF Gyakorlós
-Tömörkényes
-Közvetve Radnótis
Iskolába járási lehetősége lehetelenül el nagy mértékben. Az első átszállási lehetőség és isolák az Aradi V- terén vannak.
Szóval nem lesz ennek jó vége. Vagy netán buszonként 40-50 táskás tornacuccos diák gyalogoljon el az iskolákig? Vagy az idős nénik, bácsik sétáljanak el a Rendelőintézethez, a fájós lábukkal? Vagy mindneki szálljon fel a fizikai törvényeket kijátszva egy 83-asra? Bár azt hiszem az sem megy már arra. Nagyon érdekes. Majd megy aki tud autóval, megcsodálva a szép új körutat az akadozó forgalomban kipufogóbűzben.
Előzmény: Törölt nick (10065)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10089
"Máris csak: 10, 11, 11Y, 20, 21Y, 84, 84F, 90, 90A, 90Y."

Mit tud a 90A ??

Előzmény: Törölt nick (10088)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10088
"Csak a csillagtéren néztem utána, mennyi elvi átszállási lehetőség van a 9-esről: 18 BUSZJÁRAT!!!
10;11;11Y;14;15;15;18;20;21Y;35;35Y;40C 84;84F;90;90C;90H;90Y
Szép egy sorozat. Mégis napközben ott szoborolhatsz adott esetben 20-25 '-et a belváros, vagy a nagyállomás felé!"
teszenk róla, hgyo ne legyen ott ennyi járat!
14, 15, 18, 35, 35Y, 40C, 90C, (ez ritkán jár),
S a 90Y- is csak hébe hóba fog járni!
Ezek nagyrészét kinyírják!
Máris csak: 10, 11, 11Y, 20, 21Y, 84, 84F, 90, 90A, 90Y.
Előzmény: joy (10082)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10087
60-as nem sűrítését a Tisza Volán minden évben tudtommal eljátsza, multkor az volt az indok, hgyo nem szókltak, hgyo lesz ilyen.....
Előzmény: vizes zsemle (10086)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10086
Érdekes (vagy inkább katasztrófa), hogy a szőregi Rózsafesztivál tegnapi rendezvényeire a TiszaVolán nem sűrítette a félóránként járó buszait (60/60Y). Ami a buszon volt, az nagyon gáz (oda- és visszafelé). Autóval is sokan jöttek, jó kis dugókat láthattunk, emiatt a tömött busz gyakran kényszerült állni.

Az Önkormányzat dolga ilyen esetben több buszt kérni?
Esetleg a TV. feladata?

Különösen azért érdekelne ez engem, mert a www.szoreg.hu-n és egyéb reklámokon is a "Megközelíthetőség" pontban a busszal vagy vonattal Szegedre érkezőknek a 60/60Y-t ajánlják (ugye, más nem nagyon van).
"...kb. 15 perces utazással közelíthetõ meg a Rózsaünnep helyszíne.", csak éppen azt nem írták (vagy írhatták), hogy a Mars felől Szőreg felé a Bartók téri megálló után már ne nagyon próbálkozzon a Kedves Vendég/Városlakó a felszállással.
Azt már végképp nem tudom megérteni, miért volt a kevés busz között szóló is. Legalább most csuklósra cserélhették volna...

(Félreértés ne essék, mi kibírtuk, otthon ilyen nyomorban jártam évekig a buszon a suliba.)

Blöky Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10085
Az elsőajtózás kiváló megoldás arra, hogy még többen szokjanak rá az autózásra :-(
Előzmény: Addamsx (10034)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10084
Írjátok meg a hibákat, este +próbálom kijavítani!
Előzmény: joy (10083)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10083
Úgy látom, méhány helyen lelopott a Visio 1-2 átszállási lehetőséget.
Enné meg a frász!
Előzmény: joy (10082)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10082
Sikerült összehoznom az SzKT és TV honlapi menetrendekből a szegedi elektromos vonalak utastájékoztatóit.
Nem volt könnyű az egyeztetés, még egyazon cégen belül is van kavar! Hátmég a kettő között:

Villamos és troli járattáblák.

Villamosvonal tájékoztatók.

Troli vonal tájékoztatók.

Az SzKT átszállási lehetőségek föl vannak tüntetve.
A TV lehetőségek csak az 1-es tujánál kísérletképp 1-2 helyen!

Csak a csillagtéren néztem utána, mennyi elvi átszállási lehetőség van a 9-esről: 18 BUSZJÁRAT!!!
10;11;11Y;14;15;15;18;20;21Y;35;35Y;40C 84;84F;90;90C;90H;90Y
Szép egy sorozat. Mégis napközben ott szoborolhatsz adott esetben 20-25 '-et a belváros, vagy a nagyállomás felé!

joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10081
Amerre én jártam nem volt kalauz, csak egy helyen, Amsterdamban, és ott is csak két járaton találkoztam velük!
(Londonban nem voltam.)
Párizsban sincs kalauz!
Előzmény: Devosa_Ivan (10080)
Devosa_Ivan Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10080
Csatlakozom az előttem szóló Addamsx-hez: nem az első ajtózás a megoldás, mert akkor csak a felszállási idő és a konfliktushelyzetek száma nő majd meg.
Kalauz kellene, mint Európában sok helyütt...ha már csatlakoztunk, legalább próbáljunk meg úgy tenni, mint ha ott élnénk, és ne csak az utasokat vádoljuk mindenért. Ám nem ez a lényeg, hanem hogy a kalauz:
- folyamatos ellenőrzést biztosítana
- tehermentesíti a jármű vezetőjét, aki így jobban tud koncentrálni a forgalmi viszonyokra
- új munkahelyeket teremtene, amelyet a Munkaügyi Központ is támogat, így -ha ügyes az SZKT és TV- még a béreket sem neki kell fizetni, de a kalauzok munkájából származó plusz bevétel már a cégeké.
Előzmény: Addamsx (10061)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10079
Nem Petőfi...
De tényleg szitkozódtam volna, mert a villamosok is magasak. Trolik is, de ahhoz még át is kellett volna szállnom -amit valamelyik 7xes busszal utazóknak javasolsz egy kis hurok miatt!
Emiatt vártunk a 21Y-ra. Aki akkor is tudott az állomás épülete előtt 5 pernyi kiállás alatt parkolni, de utast fövenni csak 60 M-rel arrébb!

T 800-as. Rá gondolsz? Még az én gyatra fölbontású képemen is jól láccccik az utastájékoztató!
Ez kellene minden járművön, minden szolgáltatónál!

De én megelégednék ilyennel is. A végállomáson átkurblizza kézzel a sofőr!
Apropó, ez pl egy olyan szitu, hogy mindkét tuja a pályaudvartól indul, ebben a megállóban oda-vissza megállnak, de épp ellenkező irányba mennek!!!

Nem készítenék olyant, én max. "KkDorozsma V.Á."-t írnék ki.

Előzmény: csehpacilla (10075)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10078
Bevallom, énnékem eszembe sem jutottak zónahatárok.
:o)
Gentben nem szóltak rám, pedig nem figyeltem. Most néztem meg a hálózat-térképet, és többször kimentem EVERGEMbe, ami az elővárosi zónában van már! Tuja ez az egyetlen ami kimegy. -Mintha az 1-es Dorozsmáig menne...
Pontosabba Algyőre a "41"-es a nagyállomástól!
:o)
Hiába, szegedi beállítódás: amíg megy addig helyijárat.
Ezt a zónahatárt nehezen vette be gyomrom már '85-ben Bécsben is. Mindig elpuskáztam, csak akkor vettem észre, mikor leszálltam(tunk). De szerencsére megelégedtek azzal, hogy volt érvényes jegyem.
Azóta sem változott semmit.
Amúgy, hogy mennyire veszik komolyan, pld a genti térkép, ahol 3 egymástól alig eltérő sárga jelzi a zónahatárokat!
Ha elkap az ellenőr, egyszerűen megfizetteti a többletet, ha nincs jegyed akkor a vonalon legmagasabb díjat kéri, vagy leszállsz. Szerencsére csak láttm, nem tapasztaltam meg!
Viszont leesett az állam, amikor nagymelák-gyapjasfejű-mélydélen született engedelmesen lekullogott egy válláig érő filigrán egyenruhás hölgy fölszólítására! Igaz egy hasonruhás fószer ott állt a sofőr mellett!
De a sofőr ott is be tud szólni a központba rendőrért, ha zűr van.
És ott a Policáj nem tököl! Leszedik az akadékoskodót, seperc alatt nyakába varrják az 1000 EUR-os szabálysértést, és már priuszos is! Elég 1 ellenőr és a sofőr aláírt tanúskodása.
Előzmény: Addamsx (10071)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.19 0 0 10077
VOLVO-ban a lyukasztók nem FOK-GYEM-ek, mert nagyon úgy néznek ki!
Előzmény: ADtranz Incentro (10074)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.19 0 0 10076
Kívűl-belűl teljesen fel lesz újítva + akcellárto helyet szaggató kap (olyat mint ami van a 750, 850-ben!)
Előzmény: joy (10073)
csehpacilla Creative Commons License 2004.06.19 0 0 10075
Tisztelt joy!
Ha azon a bizonyos napon villamossal mentél volta, most arra panaszkodnál. De sajnos Petőfitelepen még nincs elektromos közlekedés.

A TVRt. utastájékoztatása szerinetm is rossz. De optimistábban:
-egységesen sehol sincs. Nincs az, hogy valahol igen, másutt nem.
-egységesen nem mondja be sem az SzKT, sem a saját átszállási lehetőségeit.
-nem tájékoztatja félre a turistákat.
-az, hogy ki van írva a végállomás, még nem sokat jelent. Bár most már biztos jobb, hogy a T800-as is kiírja a Bakay-t.
-nem nehéz kiszámolni a 10-15-20-30-perces követési időt, de azért jó, hogy másutt percre pontosan kiírják. A legrosszabb a TV-táblázatokban, hogy össze-vissza fénymásolnak, és lemaradnak dolgok.

Van megálló Dorozsmán is. Nem készítenél egy olyat, mint "Kiskundorozsma vá. bej. út"
Biztos láttad már, (ha nem most volt talán a Híradóban) hogy Egerben matricán írják ki. Ez még olcsóbb, és rongálás esetén csak újra kell ragasztani.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!