A buszoké jó ott a Szentháromság elején, hisz az SzTK mellett van, hanem Tarján-Tabán felől semmilyen direkt összeköttetés nincsen ezzel a területtel. A 10-20-as is a Református templomnál leszórja a polgárt, bicegjen, tíbláboljon gyalog tovább!
És hol vannak onnan még a klinikák!
Létezik egyáltalán olyan város, ahol ilyen egy csokorban levő eü. intézményekhez nincs tömegközlekedés?
"Kár hogy csak írsz és nem gondolkozol!Attól,hogy valamit olcsónm megvszel az nem jelenti azt,hogy gazdaságosan forgalomba tudod állítani. "
Erről neekm a 614 jut az eszembe!
Szerintem te az esti 19:30-kor induló sebes vonattal jöttél, az általában BY kocsikból áll, de ha van időd (inkább egy napod) vonatozz el tapolcára, azok szerintem még a "lepukkadt" szegedi kocsiknak is örültek volna és az 200km kb 4h alatt teszi meg!
Tapasztalat :-((
én inkább el szoktma jönni az IC-vel mert arra vonatra én többet nem szállok fel! (koszos s általában késik is, vagy csak azzal a 3 alalommal mikor é jöttem vele)
AZ viszon t szerintem felháborító, hgyo 19:30-kor eljön az utoljó vonat szegedre, ha 20:30-kor elindulna az IC szerintem jobb lenne, de a pontos menetrend nincs előttem!
DrTr?
"a tavalyi évben próbaképpen közlekedtetett iskolabuszok útvonala alapján a Honvéd térig közlekedő 10-es és 20-as buszt ismét a Tisza-parton kellene közlekedtetni a Kálvin tér érintésével, illetve a "Belvárosi híd" megállóval. A régi SZTK és a klinikák felé ugyanis nagyon sok idős, beteg ember veszi igénybe a 10-es, 20-as buszokat, így meg lehetne oldani a közvetlen összeköttetést."
Eltekintve attól, hogy a Kálvin tér érintése és a Tisza-part összeegyeztethetetlen, valamint attól, hogy a Novotelnél nem lehet a sugárútról a rakpartra kanyarodni, érdemes lenne egy alternatív 10-est közlekedtetni, amelyik a Hajós utcán kimegy a Tisza-partra és ott végigmegy a Honvéd térig.
Ez a busz a felújítás után is megmaradhatna, nem hiszem, hogy ne lenne rá igény.
A 35-ös levágásra is ez egy jó alkalom, az ilyen ideiglenes korlátozások véglegesítése mindig könnyebb, mint "csak úgy" meglépni hasonlót.
Ha láttd már egy es? után milyen dagonya van akkor tudod, hogy min fekszik a pálya! (MIELÖTT VALAKI LELÖNE NEM A MOSTANI KARBANTARTÁS AZ OKA HANEM AZ ELMULT SOK-RENGETEG-ÉV) SZVSZ ha a sinek mellöl az összes oldalsó támasztékot (BETONT ASZFALTOT) kikaparnák elöfordulhat, hogy a villamosok azen a lekváros "alépitményen" belecsusznának a gödörbe! Én persze nem igazán értek ehhez de gondolom nem csak passziobol találták ki a mérnökök azt, hogy pár napra (hétre) a villamosokat kint kell éjszakáztatni! Majd meglátjuk!
misi
Sziasztok!
Nem tudjátok mikortól nem fognak járni a 3-as és a 4-es villamosok az építkezés alatt?
A villamosok milyen szakaszok között fognak járni?
A 4-esnek miért és hol akarnak kitérőt építeni?
Előre is köszi!
Volt Szegeden nagypaneles pálya az 1-es vonalon a Kossuth Lajos sugárúton a Vásárhelyi Pál utca és az Anna-kút között, illetve a Boldogasszony sugárúton a Hősök Kapujától a Szt.Ferenc utcáig. Mindkettő 1974. nyarán-őszén épült és talán a BKV szakemberei fektették, nem a szegediek.
Szerintem símán meg lehetne csinálni, hogy a két középső vágányt totál kiépítik, a meglévőből nem bontnak el semmit, azután egy éjjel a végeket megcsinálják, másnap már járhat a vili, és egy napra sem maradt ki...
Ekkor már lehet felszedni a régieket, és befejezni a középső vágányokat is...
502 mikor áll forgalomba???
És a T-850???
És T-602, T-610, T-614???
Elég durva lesz a tarjáni buszok Kálvin térig való közlekedése. Gyalogoljon a pór nép a Dugonics térig, Aradi térig... Gratula!!! Vagy szálljanek fel a 130%-ban kihasznált 1 villamosokra az Anna kútnál. Legalább egy buszjárat mehetne a Honvéd térig pl a Bolyai János utcán, vagy ahogyan a Csörög rovatban írták, a rakparton.
Jó ötlet a 35, 35Y Kkdorozsma-Honvéd tér utvonal. Remélem a Tisza Lajos krt felújítasa után véglegesítik ezt az útvonalat (azaz járatrövidítés). A 10-es besűrítése szintén jó ötlelet. A krt felújítása után a trolivezetéket is ki lehetne építeni, és már a 10 buszt felválthaná a troli. Csak ahhoz kellene legalább 8 db működő (ha lehet akkor új) troli.
És a 8-as vonal meghosszabításához szükséges trolikat még nem is számoltam.
76, 76A meg nyugodtan járhatna rendszeresen a nagykörúton a Mars térig!
Megjegyzem a Volvo troliba sokkal jobb és ényelmesebb az ülés mint a pesti volvo buszokban.
"Középen végigépíthető a kétvágányú pálya, addig járhat a szélen tovább és csak a végek átépítésekor kell elvágni?" Szerintem elvileg lett volna ennek lehetosege, hiszen amugy is teljes lezaras lesz. Meg lehett volna ugy szervezni az epitkezest, hogy eloszor a vegleges ketvaganyu palya egyik vaganya keszuljon el, majd arra etterelik az egyvaganyu forgalmat, ekkor felszedik a regi vaganyt, es megepitik a masodik vaganyt is, vegul pedig az utat.
Ha jol ertettem amiatt nem volt ez lehetseges, mert a kiskoruti vaganyok rettenetes allapotban vannak (nem tudom, hogy igaz-e vagy sem, de allitolag a sinek megegyeznek azzal, amelyeket a vonal kiepitesekor fektettek le). Azaz ha felszedik a vagany korul az utburkolatot, akkor valoszinuleg a sinek azonnal kiesnenek a helyukrol, es jarhatatlanna valna a palya. Ha jol emlekszem ezert pontosan akkor fog leallni a villamosforgalom, amikor a felujitas uteme eljut oda, hogy a palya melletti utburkolatot felbontsak.
"Középen végigépíthető a kétvágányú pálya, addig járhat a szélen tovább és csak a végek átépítésekor kell elvágni?"
Mekkora kirájyság vóna a tiszalajoson 3 vágány :-D
Valszeg nem így fog kinézni, mert ez meghosszabítaná az átépítést, mer'szen addig az útpályát nem lehetne építeni, amíg a régi villamosspája ott van. Hanem úgy lesz, mint a dugótérnél, vagyis elbontják az útpályát, majd a villamost, közben építik az úly villamost és az útpáját. Tehát kb. négy napig még jár a vili a lezárás után, és talán egy héttel a befejezés előtt indítják.
Egyébként a Tolbuchin sugárút átépítésekor is repülővágányon járt a hármas villamos, úgyhogy a gondolat nem ismeretlen Szegeden.
Más. Az 1-es vili régebbi nagypaneles tömbsines pályájáról nincs fényképe valakinek, amit esetleg megosztana velem? :-)
ifj. N.G.:
"Középen végigépíthető a kétvágányú pálya, addig járhat a szélen tovább és csak a végek átépítésekor kell elvágni?"
Ez nagyon logikus lenne, Miskolcon anno 1984 után így épült át a sétálóutca. Középen készült a két vágány, a járdán meg repülővágányon mentek a bengálik.
Itt még repülővágányt sem kell építeni...
Részletek a mai Délmadárból:
"A Vám tér rendezésére 28 millió forintot szán a város, itt egyfajta „városkapu" lesz, amely a terület méltó kialakítását jelenti. A 4-es villamosnak itt egy újabb kitérője készül majd el, ehhez kapcsolódnak a tervezett járda- és közműépítések, és a zöldterület megszépítése is."
"Teljesen átalakul a tarjáni villamos végállomás. A 4-es villamoson is megjelennek az egy vezetőállásos járművek, ezért itt hurokforduló épül. A városrészi programkeretből a pályaépítés után a zöldterületet szépítik meg 18 millió forintért. Díszburkolatú gyalogutat alakítanak ki, fákat telepítenek, padokat vesznek."
"A Hont Ferenc utcai szolgáltatóház és buszforduló terveinek elkészítésére 3 millió forintot szánnak idén, a kivitelezés jövőre kezdődhet. Kiskundorozsmán a Czékus utcába is bekanyarodnak majd a helyi buszok, és a végállomásuk az utca végére kerül. A buszmegállók építése közel ötmillió forintba kerül. Továbbá az egész város területén buszvárókat telepítenek összesen 8 millió forintért."
"Tudtommal volt egyeztetés az SZKT és a TV Rt. között a megállók/végállomások nevének egységesítéséről. Az egy más dolog, hogy a módosításokat első körben az SZKT lépte meg."
Ezen most jót msojogtam :-)))
a 613-on, hogy nem lehet átprogramozni ......... nem mondok semmit, de ha a 617 is ilyen jó lesz .........
az első képen lévő pályához képest a 3-as vonalunk vagy psten a Gubacsi út kitűnő állapotban van!
Csak egy kérdés: Ha eléggé sok mindenre cseh példát használunk akkor miért nem rrendszeresítjük a képn látható lehúzódobokat vagy azt ami volt gyárilag az IKARUS-okon tudtommal ha azokat karbantartják nicns baj vele (de egint ...... jah és azt a Ganz gyártja :-))))
A szerelők sem mindíg tökkéletesek, de mindenhez kell megfelelő műszaki háttér, de ez itt nicns mindíg meg ....!
De le a kalappal akik dolgoztak a kocsin, nekem nagyon tetszik, de a hossz irányú bilegése szerintem nagyobb mint a T6A2-nek, de nem akarok ünneprontó lenni!
Pénteken vadásznám a kocsit! Kb mikor szokott kint lenni?
"MŰSZAKI HOZZÁ NEM ÉRTÉSEDRŐL MÁR MEGINT TANUBIZONYSÁGOT TETTÉL! "
Nem kell osztani, de ha van egy kis időd nézzz után jó alaposan a troliknak.....!
"Amúgy ha nem tudnád az 500as alvázhibával lett leállítva. "
Ha akarnák biztos vagyok benne, hogy meg tudják csinálni no meg pénz ..... élő példa TV Rt ott még nem halottam totálkáros buszról .....
Nem szerettm volna Szegeden megérni addig míg itt lakom, hogy 5xx-t "leállítanak"!
"Miért ne? Ziuk még jó darabig lesznek Bp utcáin, egyelőre csak 5 GS fog jönni. Aztán mivel azoknak is megvannak a gyerekbetegségeik, azokat meg kell oldani! "
Ide csak annyit írnék, hgoy kérdezd Szelmajer Lászlót s megkapod a magadét :-)))
Szerintem se lenne értelme!
504- azárt még tavaj novemberben nem volt egy hű de katasztrófális állapotban!
"(de van Bkv+ ami rosszabb) kasztnijú. "
pl 82-es vobnali kocsik, nemsokára kezdik a lemezjavításukat + fényezés.... (97-98-as felújítás .....)