Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10134
A Széchenyi tér maradhatna mindkét irányban Széchenyi tér.
A Mars tér irányúra gyakran hallottam a szegediektől a Nagyposta elnevezést, de Híd utcát még egyik irányúra sem.
Előzmény: Hy (10127)
sosiforda Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10133

"Ha más előny nem származik az átszervezésből, egy remélem biztos: lesz új menetrendkönyv."

Az nem olyan biztos. A Tisza Volán a hasonló terelésekről, illetve nagy ritkításokról tradicionálisan csak pótlékot, fénymásolt füzetkét szokott kiadni. Ez legalábbis így történt az 1980-as és 1990-es években.
Menetrendkönyv kiadása Szegeden szigorúan csak akkor történik, amikor nyugalom van, nem változik semmi.
A Tisza Volán szolgáltatási nyilatkozata szerint évente adnak ki Szeged helyi menetrendkönyvet, de nem akarják megbontani azt a szegedi tradíciót, úgyhogy ez a valóságban inkább csak 2-3 évente esedékes:)

Előzmény: csehpacilla (10105)
sosiforda Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10132
"Nem is szuper-elektronika, csupán egységes megállónév, táblarendszer és várostérkép kellene! "

Tényleg, az SZKT nem akarja vajon eltüntetni, vagy aktualizálni, átfestetni az 1990-es évek elején kirakot nagy fém sárga vonalhálózati térképeit? Még láttam, hogy megvan nem túl szép állapotban az Annaforrásnál, Széchenyi téren.

Az 1980-as években egyébként a megállóhelyek nevei egy kis táblácskán ki voltak téve a megállókban, a Volánnál egészen biztosan. Ezek olyan méretű sárga alapon feket betűs táblácskák voltak, mint a Volános menetrend matricák. Ez is több volt a semminél, de az igazi az olyan méretű tábla lenne, ami a Volánbusz minden megállóhelyén megtalálható. Sőt, akár fele akkor, mert ott a helyközi megállóhely név is szerepel a megállóhely neve felett.

Előzmény: joy (10119)
sosiforda Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10131
"Ezt komolyan gondolják? A 22 megszűnik a 13 meg szünetel a 90Y meg ritkul? Kíváncsi leszek a móravárosiak véleményére. Ez a járatmegszüntetés azt jelentené, hogy gyakorlatilag megszűnik a tömegközlekedés ebben a városrészben. Mi marad nekik? a 3-as meg a 3F? Kedves!! "

Szegény móravárosiak mi rossz fát tettek a tűzre? Egy Szeged nagyságú városban szerintem nem lenne szabad egy városrészt belvárosi tömegközlekedési kapcsolat nélkül hagyni. A Kálvária sugárútól nagyon sokat kell még befelé gyalogolni.A 22-es nem tudom, hogy miért olyan tűzzel-vassal irtandó mumus, amikor legutóbb utaztam rajta szombaton délután 10-15 utas volt rajta. A 13,22,90-ből azért kettő maradhatna, mert ha csak a 90-es marad, akkor Móraváros belsejéből sem a Mars tére, sem a Belvárosba nem lesz közvetlen buszjárat.

Az átlagutasok szeretik a több városrészt felfűző közvetlen járatokat, az átszállásmentes utazást. Ezt a helyközi üzletágban tudja is a Tisza Volán, amikor több járatát már összevonta, közvetlenné tette, a helyiben miért hiszik, hogy nem így van.

"HA a 22 tényleg megszűnik, akkor mi értelme van fenntartani a Petőfitelepet (itt a decentrumra gondolok). A 20-asok végállomását nyugodtan kitehetnék mondjuk Tápéra. "

Ezen én is gondolkoztam. Szerintem - kárenyhítésként - legalább a 13-ast meghosszabbíthatnák Petőfitelepre az Etelka soron át, a 22-es jelenlegi útvonalán, így Petőfitelep adhatná ki a vonalat. Vagy - ha már meg kell szűntetni - inkább a 13-as szűnne meg és a 22-es maradna.

Előzmény: erebusz (10091)
LA871 Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10130
Azon vettem észre magamat, hogy 2 napja a tömegközlekedési fórumot (is) olvasom. :-)
Érteni nem értek ugyan hozzá, de rendszeresen használom Szeged város tömegközlekedését. Az itt-ott már szakmai vita viszont nagyon tetszik (érz?dik a szakmabeli hozzáértés).
Engem hosszú évek óta foglalkoztat a hangbemondásos utastájékoztatás. Tudom, hogy túlterheltek a sof?rök, mégsem értem miért kapunk kevesebb szolgáltatást, mint f?városi honfitársaink.
Addamsx Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10129
Már hogy értve 3-6?

Amsterdamban a villamoson ilyen van, és ha jól tudom, még néhány düwag is volt ilyennel felszerelve....

Előzmény: joy (10121)
joy Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10128
Lácccccik, hogy elfáradtam bele!
:o)
Más nickjén küldtem el...
Bocsi!
Előzmény: Hy (10127)
Hy Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10127
Sikerült összehozni a 9-es jelenlegi vonaltájékoztató tábláját, ahogyan én az utas informálását elképzelem:

Szegedi 9-es troli vonala!

/Néhol a konvertálás során elveszett a hosszú ő!/
Lényeg, hogy a jelenleg NET-en elérhető SzKT, és TV információk alapján, meglevő mostani állapotot tükrözi. Csak a folyamatosan közlekedő járatokat szedtem össze!
Neveket a szegediek által használtakat alkalmaztam, több helyen eltérnek a menetrendekben leírtaktól!
Szolíd számításaim szerint is legalább 4-5 órát sz.rakodtam vele!
Legfőként a TV volt zűrös-zavaros.
Mostmár értem, miért olyan rossz a menetrendje!!!
:o(

joy Creative Commons License 2004.06.21 0 0 10126
Főként akik eddig bliccccceltek?
:o)
Előzmény: V43 1222 (10125)
V43 1222 Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10125
Tök felesleges itt azon parázni, hogy hogyan oldják meg az elsőajtózást. Egy biztos: at egyesen nem lesz elsőajtozás az tuti, vagy ha lesz a főnőkség ajtaján igencsak sok felháborodott utas fog dörömbölni.
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10124
A párizsi napijegy 6,80, 12 után 5,75 EUR. Metro-buszra biztos jó, kipróbáltuk.
A metró olyan, mint valszeg a londoni, hasbaverős kapukkal, sőt a kijáratok is védettek, nem lehet visszafelé menni a csapóajtókon. Még lépésérzékelők is vannak! És kamerák mindenütt.
De, ha bemész egy kapun össze-vissza metrózhatod magad egész Párizs alatt, nem számít hányszor szállsz át, csak ne gyere ki!
Ez a rendszer nem való járműre!
Párizsban a Gare de l' Este-en a vonatohoz vezető peronokat is ilyen kapuk zárják le, nem lehet kimenni elbúcsúzni a vonatnál!
(Ezért nem tudtam levideózni közelről egy álló EUrostar vonatot. Franc essen a francos francokba!)
Előzmény: Addamsx (10102)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10123
A vontatotton lesz kalajuz!
:o)
Előzmény: Törölt nick (10114)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10122
Emléxem 1koron a SzEAC-pályánál! 2-3 tujapár várta a meccsek végén az utasokat, és a Nagyállomásnál is azért van kitérős forduló, mert ott várakozot tartalék a vonatosokra!

Hm.
A diktatúrában többet ért az utas, mint a nagyfene szabaddemokráciában?

Előzmény: Ízirájder (10112)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10121
Ez a csapóajtós megoldás csak olyan helyen használható, ahol 3-6 lehet egymás mellett, nem járműveken!
Előzmény: Addamsx (10108)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10120
De!
Ezexerint
"0"-a sűrítés volt!
Előzmény: csehpacilla (10105)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10119
A legdrágább "megoldás" a kalauz, és "nem old meg semmit"!
Rongálókat nem riasztja el jelenléte jobban, mint a kameráké!
Nem is szuper-elektronika, csupán egységes megállónév, táblarendszer és várostérkép kellene! Üveg mögött, amit időnkét letakarítanak, míg a 6ökör firkálókat meg nem sikerül fékezni!
Csak a "Csillagtér"-re 4 verzió van:
TV:
-Szilléri sgt. (Csillag tér) /90C/
-Csillag tér (Lugas u.)/90/
-Lugas u./20/

-Szilléri sgt. (Csillag tér)/10 oda/
-Szilléri sgt./10 vissza!/
Ugyan azon a lapon, és a megálló a Csillagtérnél de a Budapesti krt elején van, szemben egymással!
SzKT:
-Csillag tér/9/

Csipetnyi ésszel, logikával meg lehetne oldani a problémák 95%-át, és ára is kedvező lenne!!!

Előzmény: Devosa_Ivan (10101)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10118
Gent, tuja.
Fölszállsz elől, odadod a manit, a sofőr visszaad, megnyom egy gombot, és az automatából kijön a lekezelt mágnescsíkos kartonlapocska-jegy! Még válogathatsz is 1, 2, 10 utas jegyet veszel-e! Az így váltott jegy is 1 EUR, mint a pavilonban: 1=1, 2=1,80, 10=7,50 EUR!!!
/A 2 utas az "átszálló!" :o) /
Ha magad viszed, akkor meg kell etetni, és gombnyomással közölni, hányan vagy, annyit szed le a jegyről.
Ha érvénytelent dugsz bele, rögvest kiköpi, vinnyog-villog, hogy mindenki téged néz!
(Hű de cikiiii!)
A jegyre ráírja, hogy mikor kezelted, melyik vonalon, ugyanis azon a viszonylaton 1 órán át érvényes, sőt adott szakaszon, másik ott közlekedő járaton is utazhatsz!
PL: ha Tarjánból betujázol a 3-assal a Skálához, veszel egy jégergatyát, és a 4-essel hazatujázol, 1 jeggyel megúszod, ha nem léped át az időkorlátot!
Igaz, nekik van olyan vonaluk kettő is, amelyik 1ó-nál tovább tart. Mégsem battatják az utast, hogy még 1* "lyukasszon"!
Bérleteket nem tudom, mert a lányomnak az egyetem adta, nekem meg eszembe sem jutott, jó volt a 10 utas jegy! Igaz abból 4 db-t utaztam el bő 5 nap alatt.
Előzmény: Addamsx (10096)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10117
Jobban, mint a 90-90Y-osokét, mert az a lehető legrosszabb!
Előzmény: Törölt nick (10095)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10116
Szvsz, az elsőajtózás használható megoldás, és a kalauzok helyett elég lenne folyamatosan ellenőrözni. Jóval kevesebb létszámmal megoldható, de nem azzal hibbant "közeg vagyok" mószerral, amivel kiváltják az utasok (a nem bliccelőkből is!) ellenszenvét, hanem vegyen jegyet, vagy szálljon le módszerrel!
Valóban 1.-szer kultúráltság kérdése, de szándéké is. Rendre nevelünk, vagy bűnözőket üldözünk? Szemlélet kérdése!
A kalauz nem lenne rossz megoldás, de az sem lenne jobb, hisz akkor is egyajtózás lenne!
Nem hiszem, hogy olyan sok teher a sofőröknek ellenőrizni a bérleteket, és naponta kiadni 1 tucatnyi jegyet! Azt sem kellene, ha kitelepítenének forgalmasabb helyekre jegyárúsító automatákat!

A TV-nél folyamatos az elsőajtózás, és különösebb gond a normális vezetőknél nincsen, kizárólag az EMKE okoz minden alkalomma zavart!

A normáltalan sofőrökkel meg mind1. Erre pld a ma reggeli 84-es fél hétkor. A Csillagtérnél 3 fölszálló áll a táblánál, ennek ellenére nem nyitotta ki a 2 leszállónak a 2. ajtót csak mikor a második fölszálló is föllépett a lépcsőre! Értelme?

Előzmény: Addamsx (10094)
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10115
90A nincs.
Én 90C-t írtam.

A Matyéri pályához jár, ha:
LUGAS UTCÁBÓL

Követési idő Munka napokon Szabad napokon Munkaszüneti napokon

Közlekedik: Külön meghirdetésre!

Előzmény: vizes zsemle (10089)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10114
"Más: A DM szerint első ajtózás lesz és csatolt tátra. Ezt a kettőt valahogy nem tom összerakni..a második mindig üres lesz?:))"
Mégha az ezskáténak csak ez az egyetlen felettéb érdekes húzása lenne...
Előzmény: Ízirájder (10112)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10113
Tudni tudok sok mindent, de nem írhatok (még, s már így is kaptam 2-őt a fejemre)!
De .. :-)))
megoldom!
Előzmény: Csüllög Imre (10110)
Ízirájder Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10112
Tegnap pár ezer ember szórakozta végig a koncerteket, főleg az Omegát a pláza előtt. 22:30 körül lett vége a banzájnak, ami aztán volt az tipikus... Mivel pestiek szervezték, nem érdekelte őket, a szegedi polgár hogy vergődik haza, gondolom nem jelezték a közlekedésiek felé, hogy esetleg megnövekedett utasforgalomra számítsanak. Ettől függetlenül a az SZKTnál tuti van egy PR-es, kommunikációs, akinek eljuthatott volna az agyáig a rengeteg hirdetés, és az abból talán le tudott volna szűrni valami olyasmi, ami után odamegy a diszpécserhez és azt mondja:
Legyünk már "jógyerekek" és holnap este állítsunk be egy csuklóst, vagy a plázához tarcsiba egy bengát, mert szerintem párszázan tuti megtámadják a tujákat a koncert végén. NEm kérte senki, de mi faszák vagyunk és hazavisszük a népet. Ez lenne Európa. Ehelyett: kislegóra várnak annyian a Károlyi előtt, hogy a hosszabbított megálló is csurig...34-kor bekanyarodik a villamos full tömve, mert ugye a plázánál megtelt.A megállóban várakozók meg csalódottan nekiindulnak gyalog az éjszakának. Nem tudom mibe került volna indítani egy csuklóst menetrendszerint, majd pár perc múlva egy rásegítőt. Én ilyenek alapján ítélek meg egy szolgáltatót, ha most ráéreztek volna a problémára, azt mondom le a kalappal, ígymeg azt mondom gondolkozzon el, az akit esetleg ezért fizetnek a cégnél...
Más: A DM szerint első ajtózás lesz és csatolt tátra. Ezt a kettőt valahogy nem tom összerakni..a második mindig üres lesz?:))
joy Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10111
Együttműködés madjaroschan, a'la Pató Pál úr!!!
Előzmény: vizes zsemle (10086)
Csüllög Imre Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10110
Reméljük a legjobbakat. A kritikus csak szeptemberben lesz a helyzet, addig csak akad normális megoldás. (azért ha kiderülne valami szólj!)
Előzmény: Törölt nick (10098)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10109
Bocs mindenkitől, az eredeti honlapon nem látszott, hogy ekkora a kép...
Előzmény: Addamsx (10108)
Addamsx Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10108
http://www.school-resources.co.uk/London_Underground.htm
Ezen a linken jól el lehet igazodni...
Ha jól tudom egyetemisták kisérleteztek, hogy mennyi idő alatt csukódjon be a "ticketbarrier"
a következő utasig, de ha összetapadva megy két enmber akkor lazán ki lehet játszani, csak hát azt az ellenőrök egyből észreveszik és szépenkérik a kedves utast, hogy váltson jegyet...

Mellesleg este már nem nézi senki a jegyet, és az összes barrier nyitva van tulajdonképp ingyen akárhova le lehet jutni ahol nyitva van...

De ez már kicsit off, mivel nem nagyon érdekli az illetékeseket az amire pénzt is kell kiadni (nyomorogjon csak az utas)...
Pedig szerintem tök jól meglehetne csinálni...

Előzmény: Addamsx (10102)
Dtomesz Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10107
A Fok-Gyem mikor szűnt meg?
Átalakulás alatt áll....
Előzmény: torqmatic (10104)
csehpacilla Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10106
Az 52-es (sajnos) megszünt.
De most félig meddig újra életre kél :-)) Használni fogja az állomás fele a régi megállókat?
Előzmény: joy (10084)
csehpacilla Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10105
Ha más előny nem származik az átszervezésből, egy remélem biztos: lesz új menetrendkönyv.

A rózsafesztiválra menet jött vissza egy busz üresen (AKF-940), egy meg ment ki "0" jelzéssel. Nem lehet, hogy mégis volt sűrítés?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!