Nem tudom, hallottam olyan variációkat is, hogy nem kap fényezést, de ez nem biztos.
Az biztos, hogy bevitték és rögtön az a szektorba vontatták, majd kezdenek vele valamit. Azt sem tudom, hogy egyákltalán müxik-e.
Bocs! Totál elnéztem, nem arra gondoltam.
Most kijavítom.
Nos akkor tisztázom, elnéztem a számot, azthittem az amsterdami 11G-re gondoltál, azért nem értettem miért zöld (és raktam be kisképet). De mostmár végre leesett. A strassburgi pont jó lenne Szegedre, mert nem valami széles. Gondolj bele összekapcsolni a bengával :-))))
Vajon hova szállnának fel többen?
És bocs mindenkitől az Off-ért.
Nem tudom, melyiken volt csapó vacak, de csak 1* találkoztam olyannal. Akkor viszon láttam, hogy babakocsis jött volna befelé. Nem tudok duchil, de nem is kellett, hogy megértsem mit mondott! :o)
2 nap Amszterdamra nagyon kevés, és nem is a tuják voltak a legfontosabbak...
:o)
Nekem nagyon bejöttek a belül lépcsős tuják! Mindenkinek adnak valamit.
Csak az első alkalommal szívtam, mikor alacsonyan beszálltunk, a tömeg meg nyomott tovább, én mentem, a lábam meg maradt, mert nem tudta, hogy lépcső jön. Szerencsére ott is ismerik, alkalmazzák a heringesdoboz tömköz elvet, így csak nyakába, pontosabban hátába hullottam az előttem levőknek.
Miért?
Baromijó hangulatuk van!
Az egész vili egy szép esztétikus reklám (kissé metro hangulattal), de lehetne éppen szép magyar táj/épületfotó is tőlem...
Hát nem tök jó? :-)
De van még egy pár olyan vili ami nagyon tetszik, főleg egynéhány régi 8G...
"részletes oldal"
Kösz túlzás. Vannak még dolgok amiket át kell írni és javítani, ami nem pontos...
" kétvezetőállásos"
Meg hosszabban van "kapcsolva" a leszedhető részekkel...
"alacsonypadlós kocsikban"
És középrészben, vagy használtan már eleve alacsonypadlós középrészesekre, mint a 11G vagy amit aszthiszem a dvg adott el Amsterdamnak Erre gondolok Amsterdamnak Eredetileg Duisburgban (bár nem vagyok teljesen biztos benne), pedig nem egy nagy szám...majd utánanézek...
Illetve kcsv8-as alacsony középrésszel, jó lenne ha nem csak méregdrága végigalacsonypadlósak lennének, hanem olcsóbb kcsv szintű vilik is.
"Erre nemcsak a Stadtbahnok képesek"
Az összes Stadtbahn visszatáplálós nem?
Amúgy igazad van, csak én úgy értettem, hogy a villamosok nem mind ilyenek, és "a hagyományos nem elektromos közlekedéssel szemben" gondoltam.
"alapos szemléletváltásra van szükség nálunk"
Mint például a férőhelyet 5f/m2-ről 3f/m2-re csökkenteni.
De ott áll meg!
Nem?
Amúgy iggazad vagyon, én is a "Nagypostánál" szállok le...
Legjobb lenne, ha azt a megállót visszatennék oda, ahol eredetileg volt: a Széchenyi térre!
A Vár utcait meg a múzeumi 2-es megállójába. Röhelyes, hogy 1 sarokra van a két megálló és bárhol lépsz le, átszálláshoz minenféleképp gyalogolnod kell, noha nem lenne szükséges!
Nem emléxem, hogy valahol is ki lett volna téve.
De nem is ez a lényeg: most nincs.
Nem kis táblácska kell, hanem olyan, amit a tujáról-buszról is el lehet olvni, hogy a bamba idegen kideríthesse, hol van?
Legjobban az egységes, és normális megnevezés hiányzik!!!
Bejárat.
Szidják is rendesen!
Engem nagyon megzavart.
De, ha jól emléxem, a középső lapospadlós ajtónál nincs! Különben hogy tessik be a kocsiskölket?
Az újabb hernyóikon nincs ilyen, de van 1. ajtózás. És morgósofőr.
Meg ellenőr sokk!
köszönöm az éstrevételeiteket, ugye nem baj, hogy rád is hivatkoztam?
Én nem tudom a magyar megfelelőjét a legalsó lépcsőfokkal megegyező magasságú peronnak, ezért neveztem el félmagas peronnak...
De mivel nem tudom, hogy foglalt-e ezért magasperonnak neveztem mindet, mert ha magasperon az ami a padlószintig ér, akkor magasperon az is ami az alacsonypadlós padlójáig ér, de mégsem, hisz az csak a legalsó lépcsőfoknak felel meg egy nem alacsonypadlósnál...
Ezért inkább magasperonnak neveztem mindet.
Szvsz tényleg olcsóbb az alacsonypadlós pótkocsi, mivel nem kell megmagasítani az összes peront nagyon, csak kicsit, és ha új vili érkezik, akkor annak is valószínűleg megfelel...
De ha csak Tátráink vannak, érdemes elgondolkodni, meddig bírják, és milyen átalakítások kellenének, hisz a kt4-esekhez is lehet alacsonypadlós középrészt gyártani, mint ahogy a kt8-ashoz is, csak az ugye Szegednek túl széles. Ha jól látom akkor a combino sem férne el... Ezért örülnék, ha az új pályákat szélesebbre építenék legalább.
Különben csak olyan vilit vehetünk, mint ami Strassburgban van:-)
Szerintem az is gond, hogy ami magasabb a mostani "szabványos" villamosmegálló-peronnál, az nem biztos, hogy magasperon. Persze ez megint csak egy szó, és el lehet vitatkozni rajta, mit jelent, de én például a mi itthoni metrónkra zoktam a magasperont használni, vagy azokra, ahonnan a Stadtbahnokra szintben lehet fellépni. Ez olyan 80-90-100 centi magas dolog. A másik a magasított peron, ahonnan az alacsonypadlósokra szintben lehet fellépni. Ugyanis azok is 25-30 centi magasan kezdődnek, azaz a sima megállóból felfelé kell lépni róluk! Érdekes módon Németországban és Ausztriában is rengeteg helyen az utcaszintről kell fellépni. A Stadtbahnok, leengedhető lépcsős villamosok ezt többnyire egy alsó lépcsőfok reeresztésével segítik. Teljesen szintbeli belépés viszonylag ritka, és meg kell becsülni :)
Kölnben külön érdekes szitu van: kezdetben az alagútban levő megállókat alacsonyabb peronnal építették, mivel hagyományos villamoskocsik is közlekedtek a vonalakon, és csak később kezdték megemelni őket. Persze a rendelkezésre álló kocsipark miatt meg kellett gondolni, mit hol emelnek meg, különösen a részben alacsonypadlós Bombardier kocsik érkezésekor: a leengedhető lépcsős magas Stadtbahn kocsik ugyanis egyformán meg tudnak állni magas és normális peron mellett, de az alacsonypadlósok már nem tudnak a magassal mit kezdeni. Mostanra kristályosodott ki egy rendszer, melyben vannak "alacsonypadlós" és "magadpadlós" vonalak, két hálózatot alkotva a városi rendszerben. Ez látszólag értelmetlen, gyakorlatilag viszont oda vezetett, hogy végre elkezdték a magasperonok kiépítését, ahol csak lehet (tavalyi ottjártunkkor NZA morgott amiatt, hogy alacsony (kb. kisföldalatti) peronról kell felmászni a Stadtbahnokra a régi alagutakban. Persze most emiatt lehet látni olyan megállókat, ahol van magaspadlós és egy rövidebb alacsonypadlós rész is. hogy ne okozzon gondot az esetleges vegyes üzem...
Azonnal t...n szúrom magam, mert sem a mohácsi, sem a becsei értesítés nem történt meg! Utána tudnál jáárni, hogy mikor ér visszaúton Szegedre? Vagy mikor lesz Szolnokon vagy Tokajon?
Lenne egy-két apró észrevételem:
-A Ruhr-vidéki Stadtbahnnak "sajnos" pont az a lényege, hogy a sok összenőtt város összefogott, hogy egy összefüggő rendszert építsen ki. Önerőből csak a legnagyobb városok építhettek volna Stadtbahnt SZVSZ.
-"Ráadásul egy alacsonypadlós villamos a hazai síneken könnyen lehet, hogy nagyon hamar tönkremenne, mivel ahhoz, hogy a padlószint alacsonyan legyen, bizonyos dolgokat el kell távolítani, ami miatt meggyengül a villamos szerkezete, ráadásul a tetőre teszik azokat a nehéz eszközöket ami normális esetben a padló alatt foglalna helyet (ezért is kellett a Siemens-nek a legutóbbi sorozatait mind visszaszállíttatni, és kijavítani a repedéseket az alumínium vázon, pedig Németországban jól karbantartott vágányokon közlekedtek)."
Azért ez nem teljesen így van: az alacsonypadlószintért főleg a futóműveket és a meghajtást kellett átszervezni; a tetőre általában az amúgy is ott található dolgok kerülnek (szaggató, esetleg ellenállás, stb.); ha ettől meg kell erősíteni a konstrukciót, az nem az alacsonypadlósok sajátossága. A budapesti KCSV7-eknek is vastagabbak az oldalfal ablakok közötti részei, hogy a megnövekedett súlyú tetőt megtartsa. Ez nem gond, leszámítva a Combinokat, ahol elszámították magukat, és túl gyengének találtatott a kasztni. De sok alacsonypadlósnál ez nem probléma.
-"a felhasznált elektromos áram 1/3-ának visszatáplálása minden fékezéskor"
Erre nemcsak a Stadtbahnok képesek, hanem az összes visszatáplálós villamosok.
-"Megjegyzem, a képeken ugyanolyan Tátra T6A2-esek láthatóak, mint itthon Szegeden."
Ez így nem egészen igaz, a típusjelük T6A5, az a differencia, hogy ők 2,5 méter szélesek; egy ilyen típusú kocsi járt Szegeden anno kölcsönben Kassáról (piros-fehér festés, stb.) (ugyanez a hannoveri TW2000 és TW2500 villamosokra. Nem ugyanaz, az előbbi ugyanolyan kivitelű, de kétvezetőállásos, míg a másik nem)
----
Mindanzonáltal teljesen egyet értek Veled abban, hogy alapos szemléletváltásra van szükség nálunk. Igaz, a metrópótlás első munkanapját sikerült a hírek szerint jól megszervezni (nem voltam ma a belvárosban); és úgy érzem, hogy itt csomó ötlet volt bevezetve, ami elsőre hajmeresztőnek tűnik, de, ha működik, semmi baj!
Szegednek a távlatokban szerintem leginkább a megemelt szintű peronokban és alacsonypadlós kocsikban érdemes gondolkodnia.
nem tudom, mennyire "ócsó" az emke nevü szemét, de vigasztaljon titeket, hogy az agria volán is használja. egy egri soförrel pedig egy megálló erejéig ki is tárgyaltuk, milyen praktikus és jól használható a termék (nem ezekkel a szavakkal...) szóval szeretik ott is :-)
remélem az emke hamarosan követi a fokgyemet az enyészetbe, még mielött nagyon elterjedne.
Addamsx
Kicsit pontatlanul fogalmaztam. Én csak az utastájékoztatás kapcsán gondoltam arra, hogy bemondhatja a gépkocsivezetö a következö megálló nevét... :-)
A link persze nagyon hasznos. Megnéztem.
Urak, bocs, hogy belevau a menetrenbe, és nem is (tömeg) közlekedés,de tény, hogy a történelem során először kötött ki kabinos hajó Szegeden.
Megtekinthető a hajóállomáson.Ez a hajó(a Victor Hugo) a lekisebb kabinos, a többi ennél nagyobb.
OFF
Legszemléletesebben a bp-i 4-6-os vonalán (a legforgalmasabb vonal Mo-n) érzékeltethető az első ajtózás összes hátránya. Képzelj el egy 54 méteres szerelvényt, ahol csak az első ajtón lehet felszállni... mondjuk a Nyugati téren 200-250 ember akar felszállni... hát eltartana pár percig... :-))) Arról nem is beszélve, hogy a megálló hosszában nincs kihasználva, mindenki az elején csoportosul (kezdve a zsebesekkel...).
ON
Kisebb forgalmú vonalaknál ugyanez a helyzet, csak nem ennyire durván. Akárhogy is nézem növeli a menetidőt, ami mind az utasnak, mind a cégnek fontos, hogy minél rövidebb legyen.
kicsitOFF
Hát már évszázados hagyománya van ennek...
És itt vidéken senki nem mer olyan dolgokat megcsinálni mint a fővárosban, pedig Ausztriában, Németországban, Svájcban, Hollandiában, Angliában, de még egy jó pár más akár keleti országban is a "vidéki városok"-ban is olyan hangulatú és felszereltségű tömegközlekedést próbálnak kilakítani, mint a fővárosokban.
Elég csak a német példát megnézni, az olyan városoknak, mint Bochum, vagy Bonn, vagy még 10 másiknak nem volt pénzük metróra, erre lenyitható lépcsőjű nagy kapacitású villamosokat építettek, amik a föld alatt is közlekednek, ez a Stadtbahn. És ezzel két legyet ütöttek egy csapásra, megoldották a mozgássérültek, tolószékesek tömegközlekedését (nem beszélve a babakocsiról), és nagy kapacitású baromigyors, gyors utascseréjű "könnyűmetrójuk" lett...
és nem csak a milliós lakosú városokban van ezáltal "metro", hanem a párszázezer lakosúakban is...
Más országok is vesznek használtan Stadtbahn-t Németországból pl.: Hollandia, és Magyarország, csak míg a hollandok magasperon mellett használják, addig itthon villamosként, pedig baromi magas (943mm) padlószintjük van, és az utasoknak persze nem igazán kényelmes így alcsonyperonnal...
Nos én készítettem még rég egy honlapot, mikor még nem sokat tudtam a stadtbahn-ról, mert volt egy ötletem, most már eléggé sok példát felraktam, lakossági, és más adatokkal, az összes stadtbahn-nal rendelkező város listáját.