Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -2 1 331693

Nézd, az evolúció így működik. Nem tudsz olyan állatfajt sem mondani, amelyik úgymond "harmóniában és egyensúlyban él a környezetével" - ez egy baromság ILYEN NINCS.

Mindegyik addig tarolja le saját környezetét, ameddig csak tudja. Van, amelyik eleve nem képes túl nagy kárt okozni - de amelyik igen, és szapora is, az rendesen addig tarol, ameddig nem lesz mit ennie, a zöme éhen vész, és "helyreáll az egyensúly".

A hódok borzalom, amit művelnek a környezetükkel, egy nagyobb termeszvár környékén a fű nem nő ki, ha az elefántok elszaporodnak, mindent tarrá tépnek a környéken. Sáskajárás? Addig zabálnak, míg semmi sem marad, majd éhen döglenek...

 

A természet már csak így operál - a gond az, hogy egyfelől a lehetőségeinket drasztikusan kibővítő eszközeinkkel, másfelől a szaporaságunkkal túl nagy teherré lettünk. Ezeken most meg kell tanulni úrrá lenni - és azért a dolog nem reménytelen, mert mi vagyunk a bolygó egyetlen olyan faja, amelyik képes a tudatos önkorlátozásra, még ha nehezen is, de egyáltalán képes... Még a mostani technológiánkkal sem lenne semmi baj (még az olaj/szén alappal sem - igen sokáig), ha mondjuk nem lennénk többen 1 milliárdnál. De 7-8-szor ennyien vagyunk, és azért ez már sok. A létszámot is vissza kell(ene) fogni, és a technológián is dolgozni kell.

Előzmény: Auralianus (331691)
szilvatövis Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331692

Az USA-ban például az egész ipar kisebb súlyú mint a közlekedés, a cementgyártás emissziója az ipar pár százaléka.

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions

Előzmény: advocatusdiaboli (331690)
Auralianus Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331691

Esetleg NEM használni cementet hanem kiváltani mással?

Őszintén szólva itt is jellemzően egy olyan technológia terjedt el, ami iszonyat károkat okoz a természetnek. akárhová nézel

ordít a civilizációs berendezkedésünk kapcsán, hogy mennyire nem érdekel minket a bioszféra tönkretétele. Néha olyan érzésem

van, hogy egyet tudok érteni azokkal akik szerint az ember civilizáció EBBEN a formában megérett a pusztulásra.

Miért?

Mert az egyértelműen önpusztító és fenntarthatatlan mechanizmusa ellenére SEM hajlandó olyan változtatásokra, amik kisebb

környezetátalakítással és rombolással járnának.

 

Leginkább függetlenül attól, hogy ki mit is szeretne... ezerrel robogunk a szakadék széle felé...

Előzmény: advocatusdiaboli (331690)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 1 331690

Az energiaigényt én becsültem túl, de ez sem változtat azon a tényen, hogy a globális üvegházhatás szempontjából az építőipar nagyobb súlyú, mint a közlekedés.

Mégsem látom, hogy olyan nagyon törné magát bárki, hogy ezzel valamit kezdjen.

 

Pedig voltak egész épkézláb ötletek is, kezdve azzal, hogy mivel mind a cementgyártásnál, mind például az erőművi üzemnél a CO2 koncentráltan jelentkezik, akár meg is lehetne próbálni azt a légkörbe eregetés helyett eltárolni, kőzetekbe, réteg-tárolókba lenyomni, amit lehet, azt meg biológiai úton felhasználni - bizonyos növényi létformák tiszta CO2-ben döbbenetes növekedésekre képesek...

Előzmény: szilvatövis (331689)
szilvatövis Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331689

Gyorsan átnyergeltél energiáról CO2 emisszióra, energiatermelésről a közlekedésre.

A cementgyártásban a CO2 nagy része kémiai eredetű, gyártsál cementet e nélkül!

Előzmény: advocatusdiaboli (331667)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 1 331688

Miért lenne tabu?

Másrészt: fogadd el végre, hogy nem közelítheted meg a dolgokat úgy, hogy mi az, ami az igényeket a legminimálisabban képes kielégíteni. A fejlett világban az emberek többsége nem szegény, és nem "éppen még megfelelő" xirxarokat akar magának, hanem az adott technológiai fejlettségi szint és anyagi lehetőségei tükrében a számára elérhető legjobbat.

Az autó persze közlekedési eszköz, de egyben élvezeti és önmegvalósítási cikk is, és azért még munkába járni is egész más egy durrogó, lelkedet kirázó, erőtlen, kényelmetlen kiskocsiban egy lócán kuporogva, izzadva-fázva, félig megsüketülve, ami olyan kínlódva halad, hogy egy traktort a főútvonalon esetleg le sem tudsz előzni vele, mert nem képes ehhez eléggé gyorsítani - vagy kényelmesen ringatózni egy minőségi autóban, csöndben, jó zenét hallgatni közben, a nevezett traktort meg egy gázra pöccintéssel hosszában átugrani.

Ha megteheted, ha van választási lehetőséged - te sem az elsőt fogod választani...

Előzmény: zöldkomcsi. (331686)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331687

Éppen ezért Kína lehet a katalizátora ezen fejlődésnek. Reméljük.

Előzmény: Auralianus (331684)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331686

Tényleg érdekes, miért tabu a teljesítmény? 50 ló teljesítménye nem elég eljutni akárhová 1 tonnás járművel?

QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331685

Akkor most szépen átrakjuk a közlekedés 16%-t a áramtermelés és fűtés szelethez, mert önagában csak ennyi ér az EV.

Előzmény: _Berci (331671)
Auralianus Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331684

sokadszorra is... NEM CSAK a közlekedési szektorról beszélek.

 

Az USA-nak pont nem érdeke a megújulózás... az EU-nak meg Kínának viszont erősen az... Kína fejlődési görbéjéből következően
kb mostanra érte el azt a pontot, ahol az energiaéhsége már nem biztosítható anélkül fosszilisekből, hogy az városi környezetben
tartósan összeegyeztethető maradjon az emberi élettel.

 


Aki volt már Kínában, az tudja miről beszélek... India ugyanezen az ösvényen jár... az EU-naksincs igazándiból vesztenivalója, de a 

mi politikumunk bizonyíthatóan jobbanfügg a gazdasági lobbijainktól, mint amennyire a közvéleménytől. Éppen ezért nálunk nem 

politikai program, hanem bírósági perek eredményeképpen valósul majd meg a NEM 50 év alatt történő átállás...

Előzmény: advocatusdiaboli (331679)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331683

Nyugtaval dicserd...

 

Meg aztan a Nissan csak ilyet fo kinalni, akkor tole nyilvan csak ezt fogjak venni, a kerdes az hogy a Nissan hogyan alakitja ezzel a kinalattal a sajat vilagpiaci reszesedeset.

Előzmény: _Berci (331682)
_Berci Creative Commons License 2018.09.12 -2 0 331682

 

Csak a kutya nem venne meg.

 

Persze. A Nissan meg csak hüjjeskedik ... miközben senki nem veszi meg ...

 

YOKOHAMA, Japan – Nissan plans to launch three new electric vehicles and five e-POWER models in Japan by the end of fiscal 2022, the company announced today.

 

Nissan expects electric vehicles and e-POWER models to make up 40% of sales in Japan by the end of the company’s 2022 fiscal year. By fiscal 2025, Nissan expects half of the vehicles it sells to be electric or e-POWER models.

 

https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-36a71146ed04eaba0f0dff94b50c9076-180420-02-e

 

Előzmény: Törölt nick (331675)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.09.12 0 1 331681

Jól beszélsz, de még se. Mennyit szolgálja vajon a cementgyártás a közlekedést? mennyi is lenne a közlekedés ha nem lenne közlekedés?
(aki olvassa értse)

Előzmény: advocatusdiaboli (331667)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331680

Következetesen kerülöd a téma társadalom tudományi megközelítését.

Előzmény: advocatusdiaboli (331679)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 1 331679

Annyiban nincs igazad, hogy messze nem csak politikai elhatározás - hanem gazdasági és geopolitikai realitás kérdése is.

 

Van egy egész sereg olyan lépés, amit egyedül, önmagában a legnagyobb gazdasági hatalmak valamelyike, az USA, Kína, EU sem tehet meg - ha csak nem akarja saját magát tönkretenni. 

 

Másrészt és újra: a prioritások helyes meghatározása nélkül esély sincs sikerre. Ha egy marginális részterületre koncentrálunk minden energiát - az biztosan nem vezet eredményre.

 

Sem az energia-felhasználás, sem a környezetszennyezés szempontjából valójában nem kardinális jelentőségű a közlekedési szektor, és a görcsölés zöme még annak is egy részterületére irányul.

Előzmény: Auralianus (331677)
z_a_p Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331678

TÉNYLEG nincs értéke a tiszta levegőnek és víznek

 

Mondjuk a viz be van arazva mar :)

Előzmény: Auralianus (331673)
Auralianus Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331677

Akárhonnan is nézem, de pontosan a te levezetésed bizonyítja, hogy nincsenek externáliák nélküli termékek + csakis politikai
elhatározás kérdése, hogy miket (nem) emelünk be közéjük.

 

Azzal megint nem lehet sokat kezdeni, hogyha egy egész generációnyi ember HISZ BENNE, hogy a természet márpedig igenis

büntetlenül feláldozható a "gazdasági racionalitás" oltárán. Mármint... ÉN nem tudok vele sokat kezdeni... ez szimplán kognitív
disszonancia.

Előzmény: advocatusdiaboli (331676)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 0 1 331676

"TÉNYLEG nincs értéke a tiszta levegőnek és víznek? "

 

Hogyne lenne. De nem tudod belőni, mennyi, és főleg nem tudod kikényszeríteni, hogy megfizessék... A benzinnél egyszerű - az általad említett költségek fizikálisan be vannak épülve az árba, és nem tudod őket megkerülni. Megjegyzem - itt is óriási a szórás, Venezuelában (ha van..) még most is kvázi ingyen van a benzin, de nem tudsz oda átugrani tankolni, azt viszont jól tudjuk, milyen benzinturizmus indul meg olyankor, amikor egymással szomszédos, és könnyen-gyorsan átjárható határőrizetű országok között válik naggyá az ár eltérése...

 

Nomármost nem tudsz mit kezdeni a fenti problémáiddal akkor, ha egy ország mondjuk úgy dönt, hogy neki a jó levegő helyett fontosabb az iparfejlesztés/közlekedés. Ha az ország autoriter - végképp nem, a SZU-ban is magasról le volt tojva bármiféle környezetvédelem, ha a katonák sürgették az urándúsítást, hát megyényi területeket öntöttek le radioaktív szennyezőkkel, senkit sem érdekelt az sem, hányan halnak bele... Rákényszeríteni az országra kívülről meg pont azért nem lehetett semmit, mert válaszul a fogát vicsorgatva mutogatta az atombombáit...

 

Jó szándékú idealista a megközelítésed, de állítom, hogy nem fog működni... A megoldás az, hogy olyan alternatívákat kidolgozni és gyártásba vinni - amelyek közvetlen, direkt ("externáliák nélküli") gazdasági számítás szerint is megérik - és akkor külön kérés nélkül is megtörténik az átállás. A társadalom torkán még némi felár is letolható a környezetvédelemért - de vannak ennek határai, kapásból a fizetőképesség korlátoz, az emberek elfogadnának picit drágább, de tiszta autókat (ahogy el is fogadták a katalizátorok, biztonsági és környezetvédelmi rendszerek beéplülő felárát) - de 2-3-szor olyan drágákat nem.

 

Előzmény: Auralianus (331673)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.12 0 1 331675

"2030-ig van meg 12 ev (legalabb harom modellgeneracio)."

 

A fenet.

 

"Az 50 g/km CO2 siman megvalosithato lenne egy 1 literes motorral (monnyuk harom henger, ~100 LE, amiböl 1 henger lekapcsolhato), valamint egy 30-40 KW-os villanymotor es ~10 kWh akku"

 

Csak a kutya nem venne meg.

 

 

Előzmény: _Berci (331668)
_Berci Creative Commons License 2018.09.12 -2 0 331674

 

Ilyen nemet tervek vannak. Az aranyokat az EU is hasonloan gondolja.

Szerintem a "gazdagabb" orszagok meg is fogjak valositani. Kina, India, Azsia viszont ?????

 

Auralianus Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331673

Egyébként az a poén az egészben, hogy simán beláttam amit sokadszorra írtál le.

 

Az externáliák beárazása nélkül ez helybentopi. Egyrészt a rendszer összetett, másrészt a tényleges fenntartásának költségei (plusz a fenntartásával
járó pazarlás) simán "beleépültek" az energiaárakba az idők során. Egyszerűen elfogadtuk, hogy az energiahordozókat szállítgatni, meg finomítani kell
(így válhatott a benzin primér energiahordozóvá egyes fejekben, ami "csak úgy feljön" a föld alól és direktben összevethető a napenergiával)...

 

... azt is simán elfogadja mindenki, hogy "úgy gazdaságosabb" ha háromszor van körbeszállítva a földgolyón és attól lesz "tiszta és olcsó" a csomagolás,
ha mindent hat réteg műanyagba csomagoljuk (mert a vákuumcsomagolási technika jól automatizálható)...

 

... ezeket szimplán fenntartás nélküli evidenciának tekintjük... mint ahogy arra is megváltoztathatatlan és elkerülhetetlen tényként tekintünk, hogy
a természetes környezet elpusztításának nincsnek gazdasági következményei... de legalábbis "jobban járunk" ha továbbra is pusztítunk és irtunk,
mintha nem tennénk, mert "abba aztán beleroppanna a világgazdaság"...

 

 

...miért? Ezek TÉNYLEG ekkora evidenciák? TÉNYLEG nincs értéke a tiszta levegőnek és víznek? 

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (331670)
_Berci Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331672

Nem derül ki, mert 2030-ban valszeg mar nemigen lesz szenegetes a delejgyartashoz. Ahol esetleg lesz (van nehany ilyen müködö erömü), ott CHP van/lesz ... 70-0% eredö hatasfokkal ... a szen meg NEM barnaszen lesz, hanem feketeszen ...

Előzmény: advocatusdiaboli (331670)
_Berci Creative Commons License 2018.09.12 -2 0 331671

 

Globally, road transport is responsible for about 16% of man-made CO2 emissions.

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331670

És mennyi lenne ettől az egész német gazdaság emissziójának a csökkenése?

Mert, ahogy írtam, ha elkezdik ezeket az EV-ket lignitet égető erőművekből tölteni - akkor a végén még az is simán kisülhet, hogy nem csökken, hanem nő az emisszió...

 

Egyre reménytelenebbnek látom már ezt a történetet, mert a döntéshozók is, a közvélemény is gumicsontként rágcsál egy apró területet - ami egy komplex rendszer kiragadott része, és láthatóan nem képes agyilag felfogni, hogy ha levágta a gép a bal kisujjamat, és átvarrják rá a jobb kezemről a kisujjat, akkor attól nem lesz több ujjam, sőt, az eddig a legalább egy jól használható helyett lesz egy félig béna...

Előzmény: _Berci (331668)
Auralianus Creative Commons License 2018.09.12 -2 0 331669

...gyanítom simán összemosta a CO2 kibocsájtással, mert az érvelése csakis olyan alapon lett volna logikus, azon a téren a cementipar tényleg jelentős... 

 

...ha a CO2 kibocsájtással érveltünk volna pro- és konta... még érthető is lenne...  de konkrétan leírtam, hogy tiszta levegő, vízbázis, környezet.

Előzmény: szilvatövis (331665)
_Berci Creative Commons License 2018.09.12 -2 0 331668

 

Na ez pont idevag (a miertnemlehet temaköre).

 

A korábban jelzett 30 százalékos helyett 45 százalékos szén-dioxid-csökkentést irányozhat elő az unió 2030-ra.

 

A német autóipari szervezetek azonnal felhördültek a szerintük irreális emissziós követelmények miatt, amelyet a politika támaszt. A valóságtól elrugaszkodottnak és teljesíthetetlennek tartja a német autóipari vállalatok képviseleti szervezete a VDA az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának az új járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére tett javaslatát.

 

A VDA (Verband der deutschen Automobilindustrie) elnöke Bernhard Mattes szerint a javaslat "minden technikai és gazdasági realitást nélkülöz" és ezért nem megvalósítható.

 

http://hvg.hu/cegauto/20180912_autogyartok_karosanyag_kibocsatas_unio

 

Pedig mosolyogva meg lehetne valositani! 2030-ig van meg 12 ev (legalabb harom modellgeneracio).

 

Eleg lenne az EV-kon kivül a legtöbbe hagyomanyos autot hybrid kivitelben gyartani. Ilyen mar van böven. Evek ota Passat GTE, Golf GTE.

 

Az 50 g/km CO2 siman megvalosithato lenne egy 1 literes motorral (monnyuk harom henger, ~100 LE, amiböl 1 henger lekapcsolhato), valamint egy 30-40 KW-os villanymotor es ~10 kWh akku.

 

Ezzel siman elerhetö lenne, hogy az ICE motor legalabb az idö feleben alljon (nyilvan start/stop) ...

 

Ha az ICE motor az idö feleben all, akkor az üzemanyag felet (~5000 liter, ami a jövöben ~7-10000 €) nem kell elegetni.

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 1 331667

Hát, nem marginális egyáltalán, ami meg az emissziót illeti - pillanatnyilag a globális cementgyártás CO2 emissziója (kb: 7%) meghaladja a közúti közlekedés 6% körüli emisszióját.

Előzmény: szilvatövis (331665)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 331666

Ezt autóbuzi körökben azért nem szokás elfogadni analógiának - mert valójában a Corolla az nem egy autó volt, hanem sok (egy tucat !!), ugyanazon a néven, de teljesen más konstrukcióval. Kezdve azzal, hogy az első két generáció még hátsókerék-meghajtású volt... Valójában egy korai-kései Corolla között SEMMIFÉLE rokonság sincs, nem, hogy fődarab, de egy darab közös alkatrész, talán még egy csavar sincs - a név az egyetlen összekötő kapocs, így ezeket e téren nem szokták mérvadónak tekinteni. Ahogy az Opel Kadett is fizikálisan teljesen más autó lett többször is a gyártás folyamán, mellesleg ott csak egy döntés volt, hogy Astra néven folytatták tovább, ha maradnak a Kadettnél, már az is szörnyű darabszámokról szólna - elvileg...

 

A Ford T-modell vagy a VW bogár viszont ugyanazon műszaki alapokon állt a gyártás elején és végén is, akkora is volt, úgy is nézett ki, és ha volt is fejlesztés, sok közös alkatrész volt.

Előzmény: GPS (331664)
szilvatövis Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331665

A globális cementipar nem kevesebb energiát nyel, mint az erőművi szektor..

 

Teljes aránytévesztésben vagy.... a cementipar marginális a világ energiafelhasználásában.

Előzmény: advocatusdiaboli (331662)
GPS Creative Commons License 2018.09.12 0 0 331664

 

A mai napig csak a VW bogár múlta felül darabszámban.

 

A VW-bogarat azóta meg felülmúlták már páran. Pl. a Toyota Corolla majdnem kétszer is.

.

Előzmény: advocatusdiaboli (331661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!