Szia! A csomagtartó kárpitját vedd ki, van néhány lyuk ledugózva, ahol akár felverheti a kerék a vizet ha az repedt vagy kiesett vagy valami. Érdemes lehet egy kis szilóval körbehúzni, ha van otthon.. zimurgy, Ti is nézzétek meg ezt a lehetőséget! Üdv!
Ebben a durván esős időben kolléganőm 1-es Xsaráján csúnyán beázik a csomagtér. A jobb lámpa és a zár közt nagyjából féltávon van a gócpont. A gumikédert kiemeltem, és alatta száraz. Az egyáltalán nem látszik, hogy felülről folyik-e végig a víz, ami aztán rossz helyen távozik. A gumikéderen van egy gyári lyuk kifelé, de ha nyomogatom, ott semmi víz nem jön kifelé. Tehát nem az van, hogy belülről feltelt vízzel.
Van valami jó ötletetek, miként lehetne pontosan beazonosítani a beázást?
Maga a gumikéder jó állapotúnak tűnik, nem töredezett egyáltalán, és a bal oldala porszáraz is.
... és valóban! A kezelési ezt írja: a gomb lenyomásával nem csak az ajtók oldását, de a csomagtérajtót is nyithatja.
Akkor ez is programozás kérdése? Nekem sokkal életszerűbbnek tűnik, hogy zárt autónál csak a csomagteret nyitja a kis gomb. Csomószor előfordul, hogy csak bedobok vag épp kiveszek valamit az autóba ülés nélkül. Ilyenkor csak lecsukom és újra zárt minden. Valamint ezért van a kulcsos matrica is a csomiajtón, nem?
Szevasz.Valóban a gyári valeo megnéztem.Sajnos nem nagyon jön össze ez a szenzor csere.Várok még,hátha bontódik itt hasonló autó mint az enyém.Kösz a segítségedet.
A gyári állítólag valeo, az ún. mk II-nek a szenzorja kell, illetve ford mondeon- láttam ugyanezt a szenzort abban is valeo a radar és mk-II-nek hívta.
Szevasz.Toji76, még mindig tolatószenzor ügyben.Voltam Budaörsön,néztünk az autóhoz szenzort,de nem működött azzal sem.Vagy az sem jó,vagy nem kompatibilis az enyémmel.Neked nincs két működő pluszban?Ha Budapesti vagy,tudnánk találkozni egy eszme cserére?
Van egy 99es Xsaram és azt produkálja, hogy nem indul meg a fűtés ventillátora sok esetben. Viszont ha lehúzom az akksit kicsit, majd elindítom a kocsit, akkor működik. Persze aztán egy leállás után sokszor ugyanúgy nem. Miféle fondorlat lehet ez? :) Látott már ilyet valaki? :)
Nálam a bak kálvária úgy kezdődött hogy egy "PSA specialista" megmondta a diagnózist. Kicseréljük a féltengelynél lévő bakot és tuti lesz. Kicserélte. Semmi nem változott. De itt meg is állt a tudománya, majd jött a szokásos kidumálás. Viszont 2-3ezer km alatt szétment a gagyi utángyártott bak amit berakott. (1.6 16V-ben gyáriban azt csak öntvénnyel együtt lehet megvenni) Amit kiszedett belőle azt már nem lehetett visszarakni, mert szétverte kiszedésnél a külső részét(ezen műanyag), de amúgy szemre nagyon jó állapotú volt.
Nagy nehezen szereztem egy Sasic bakot(tök ugyanolyan mint a gyári). Kicserélve. Fasza. Most ott tartunk ahonnan elindultunk, csak némi pénzembe, meg időmbe került.
Ez után jött az akksi alatti(ide is szereztem egy Sasic bakot). Szemre tökéletes volt ez is, de ha már szét volt szedve és ott az új, akkor legyen kicserélve. Megint nem változott semmi. Amúgy nem olyan gáz a cseréje, ha tudja az ember hogy mit, hogyan.
Ekkor meguntam a dolgot.
A hátsó kis támasztó az szintén szemre jó állapotú. A hidrós bak meg azért nem került képbe mert arra mindenki azt mondta hogy ha az rossz lenne akkor látszana, mert engedné az olajat.
Az általad is említett ütköző baknak meg szerintem csak a durva megmozdulásoknál van szerepe. Szoktam járni Picassoval, azon megnéztem. Kb. fél cm. hézag van a gumi ütköző meg a fém között és teljesen normális a vezetési érzet.