Márkaszervízben nekem is ezt mondták. Jó, hogy mostanában tankolgattam kevesebbekért. Na meg kocsimosásnál volt, hogy 3x nyitottam ki.. na mindegy ez az én tudatlanságom és butaságom volt.
Azon már én is gondolkodtam, hogy jó lenne valami jelzés, ha regenerál az auto. Vagy ha jelezné, hogy hamarosan kéne.
Azt is mondta a szervízes, hogy 400C fok alatt nem megy végbe a regenerálás.
A márkaszervíz azt mondta, hogy ha 10 L ha 50 L amit tankolok, mindig a tele tankhoz kellő mennyiséget használja a kocsi. De a mai világban amikor mindent precízen lehet szabályozni, inkább afelé hajlok amit Te mondasz: a tankolt mennyiségnek megfelelő menyniséget használja a FAP-ból.
Én mindig tele töltöm és nem engedem negyed alá a szintet, a sárga lámpát meg végképp nem várom meg. Végül is a tank is üzemanyag hűtőként szolgál.
Ha fogyóban a FAP folyadék, akkor milyen üzenetet ír ki?
Nem rég írtam a részecskeszűrő problémámról.. Azt írta angolról fordítva, hogy a részecskeszűrő eltömődésének veszélye áll fenn. Valahol olvastam (lehet hülyeség), hogy ha ezt írja az is elképzelhető, hogy a FAP folyadék hiánya miatt nem tud regenerálni.
Nos én meglátogattam egy hivatalos márkaszervízt ahol elmondtam a problémám és leellenőrizték a FAP folyadék mennyiségét. Állítólag teljesen üres volt, 3L-t kelett utántölteni. A szervizes kolléga momdta, hogy a részecskeszűrő diag. szerint 62%-os így nincs szükség a tisztítására. Menjek vele és miután most már fog tudni regenerálni valószínűleg még visszább fog esni az eltömődöttség. Ja és menjek kb. 5percig 3.000-es fordulaton, hogy kényszer regeneráljon egyet és minden rendben lesz remélhetőleg.
Még mielőtt neki álltam volna utamon valahová jött megint az üzenet (részecskeszűrő elt. veszélye) Ugyan az. Neki is álltam a "kényszer regenerálásnak".. 4. Sebesség 3.000-es fordulat. Müvelet közben is csipogott és jött a warning üzi.. majd bértem pestre. Ott volt egy kis dolgom de hazafelé autóúton ismét jöttek a mostmár rohadtul idegesítő üzenetek, csipogások. Próbálkoztam megint a "kényszer regenerálással" de csinálta még párszor. Majd hazaértem és azóta nem. (Pár nap eltelt).
Várok vele mert mieőtt elvittem volna a szervízbe akkor is úgy csinálta, hogy elkezdett jelezni. csinalta párszor, majd 700-800km-ig semmi, aztán megint. Ez a 700-800km nálam úgy 1 hét.. kíváncsian várok a folytatást.
Ha esetleg bárkinek ezzel kapcsolatban van tapasztalata, mit csinálok rosszul vagy mit kéne tegyek szóljon!
Nekem is kiírta az autó, hogy FAP folyadékot kér. Két márkaszervíztől kértem ajánlatot az utántöltésre, mind a két szervíznek megírtam az autó alvázszámát is. Megosztanám veletek tapasztalatom. A veresegyháziak 81.000 ft-ot mondtak, mondván a komplett tartályt kell cserélni, utántöltésre nincs lehetőség. Salgótarjánban megoldották utántöltéssel, a csatlakozók levételével és azokon keresztüli feltöltéssel. A kocsi köszöni jól van, a computere is "érzi" a feltöltést.
Azt is megtudtam, hogy minden tanksapja levételkor egy full tanknak megfelelő FAP folyadék mennyiséget nyom a tankba. Hogy ebből mi igaz nem tudom, de miért ne lenne így
308 Break: hátsó ablaktörlő kart (nem a törlőlapátot), hogy lehet levenni? Kívülről megoldható, nem kell az ablaktörlő motort piszkálni?
Tegnap felemeltem, hogy lemenjen a hó és a karból kiesett a lapát. 4 pöcök közt van, próbáltam beljebb nyomni kicsit, de egyiket letörtem, így cserélni kellene.
Üdv, elnézést, hogy mindjárt kérdéssel nyitok, de az utóbbi időben nincs időm fórumozni.
2010/11-es évjáratú 308 CC-hez próbálnék a váltó kerékgarnitúrához keréknyomás-szenzort keríteni. Egyelőre csak az új árát kaptam meg, amit, hát, inkább passzoltam (50e/db), az utángyártottakra azt hallottam, hogy sok a kérdőjel, jó-e vagy nem jó-e, bontóban meg nyilván ilyen autó nem sok van. :-) (Főleg itt vidéken, ahol a keresést kezdtem, meg ahol tudtam, hol érdemes kezdeni a keresést.)
Azt tudja-e esetleg itt valaki, hogy sima (kortárs) 308-asé jó-e hozzá? Citroen C4 esetleg?
Illetve hogy melyik bontóban érdemes ilyet keresnem?
"A szűrő végleges eltávolítása több problémát is okoz. Ha valaki nem annyira környezettudatos, fittyet hány arra, hogy a nem átszűrt gázok negatívan befolyásolják az emberek egészségét (nyilván nem volt az illetőnek rákos beteg a közelében sose…), akkor talán a következő állítások meggyőzik. A részecskeszűrő kiiktatása miatt fekete füstöt húz majd maga után az autó (meglehetősen kínos manapság), egy eredetileg DPF-es dízel vészüzemben marad (a koromcsapdából érkező adatok hiánya miatt), és a kocsi nem fog átmenni a következő műszaki vizsgán.
Hoppá! Bukjuk az autóhasználatot? Talán mégiscsak fontolóra kellene venni, hogy élünk-e az alkatrész eltávolításával.
Itt zárójelben megjegyezzük, hogy minket ne keressenek ilyen kéréssel, mert nem vállaljuk a részecskeszűrő kiiktatását!"
Hallottam erről a lehetőségről is, de picit törvénytelennek hangzik! Az én autóm 2011-es tehát bőven az az évjárat amiben már kötelező a részecskeszűrő használata! Autószerelőm említerte, de rögtön le is beszélt róla!
Az autót Szombat délután teli tankoltam (OMV) és motorolajat töltöttem utána mert az alsó nivószinten volt. ja meg lemosattam az autót (motorteret NEM)
Még szombat este 20-25 kilométert mentem az autóval ,utána rendben leálltam a ház elé. (semmi előzményt nem tapasztaltam)
Vasárnap reggelre volt az a nagy hided. Olyan délelőtt 11 óra felé megpróbáltam beindítani az autót ,de csak forgatta a motort , de nem kapta el. Fél óra küzdelem után az akkumulátor is lemerült igy feladtam Vasárnap.
Amúgy a benzinre gondoltam, hogy vizes lehetett és jégdugó keletkezett valahol, ezért Hétfőn egy fűtött garázsba áttoltuk ahol volt ideje kiolvadni. De sajnos nem, igy sem indult el.
Még gondoltam a slussz kulcsra, hátha az immobilizer szórakozik. de nem.... :(
És itt feladtam.....
Valami ötlet?
Mivel próbálkozzak még?
Másik autóval még nem próbáltam behúzatni, mert tükör jég az utca, de ha más nincs akkor azt is megpróbálom.
Még annyi, hogy ameddig jégdugó volt benne a sok indítózástól beköpte a gyertyákat és esetleg most már azért nem tudom beröffenteni a kicsikét?
Szia. Nekem is volt hasonló problémám. Nekem is a jobb hátsó lámpa rosszalkodott, volt, hogy csak az irányjelző nem ment, volt mikor az egész lámpatest nem működött és nekem is időnként meggyógyult, majd megint nem működött. Aztán kiderült. Ez elvileg típushiba, hogy a hátsólámpa csatlakozása valami olyan anyagból van, hogy elkezd korrodálni aztán hol érintkezik, hol nem. Nekem a csatlakozót, ami belemegy a lámpatestbe kicserélték, illetve vettem egy komplett jobb hátsó lámpát és kicseréltem. Ha lehet úgy szerezni, akkor búra nélkül lehet olcsóbb csak a panel része, de nekem amúgy is be volt repedve azért kellett komplett. Nekem azóta tökéletes.
Köszi szépen! Segített, bár nem igazán örülök neki! :D
nagyjából gondoltam mivel jár a részecskeszűrős autó, de reméltem egy darabig még megúszom a dolgot. Most utolsó hibaüzenet óta megint mentem már 7-800km-t azóta semmi.. figyelgetem.
Én nem csak városban használom. Napi 100-120km-t teszek bele, abból 20-30km budapesti tötymörgés többi autóút.
Miről van itt szó? Mi is az a részecskeszűrő?
Világszinten egyre szigorodó környezetvédelmi előírások, a gépjármű kipufogógázának szennyezőanyag-tartalmát meghatározó konstrukciós jellemzők (meghatározott szennyezőanyag-kibocsátási követelmények[...] Bővebben!Tovább »
Üdv! Én is ebbe a cipőbe járok! A folyamatosan visszatérő jelzés azt jelenti, hogy eltömődött a részecskeszűrőd! Hamarosan cserélni, vagy savazni kell! Hogy mikor csak azon múlik, hogy mennyire van eltömődve jelen pillanatban, minnyit használod autópályán! Mi legtöbbet rövid távon városban autózunk ami azt eredményezi, hogy a szűrőben lévő lerakódás nem tud kiégni mivel nincs meg a tisztuláshoz kellő hőfok! A regerenáció automatikusan végbemegy mindig x km-enként, de ha nincs benne 7-800 fok akkor az egész semmit sem ér... Tapasztalatom szerint a Visszatérő jelzés arra utal, hogy a szűrőd oly módon eltömődött amit saját maga már nem tud tisztítani ezért egyre jobban el fog tömődni, megadja magát! Lassan érdemes lesz mérni az autó fogyasztást! Ha elkezd egyre többet fogyasztani akkor érdemes nem halogatni a szervízt!!! Ez azt jelzi, hogy a szűrő annyira eltömődött, hogy már fojtja a motort. Ezt pl a turbo nagyon nem szereti, de igazából semmi sem. Elméletileg, mire idáig fajul a dolog már annyira csipog az autó, hogy őrületbe kerget, de erre nincs garancia szóval éedemes magadnak mérni, figyelni! Azt tapasztaltam, hogy a gyári mérő nagyjából 2-3 dl csal 800km-enként (kevesebbet mutat) ezért mindig magam mérem! Tele tankolom, lenullázom a km órát. Autózok vele mondjuk 750km-t majd megint tele tankolom! Ilyenkor kb 50 liter dízel megy bele. Számolás után kilyön a kb 6.75 literes fogyasztás! A kocsi computere ilyenkor 6.5-öt mutatott!
A mi esetünkben jobban járunk ha eladjuk az autót és veszünk helyette egy benzinest amiben nincs ilyen kütyü máskülöndben évente cserélhetjük a szűrőt. Ez marha költséges dolog. Gyárilag felújított Peugeot szűrő 200 000ft. Cserébe ha megkapják a tiedet akkor 127000 ft! A csere csak akkor él ha a kocsidban az eredeti szűrőt találja a szerelő! Másik lehetőség a savazás. Ez olyan mint az Orosz rulett! Vagy bejön, vagy nem, de a munkadíjat mindenképp ki kell fizetned! Ez nagyjából 60-70000 ft tudtommal... Van utángyártott új szűrő is. Ez nagyjából 117000ft! Remélem tudtam valamennyit segíteni! Üdv
Néhány héttel ezelőtt a teljes jobb hátsó világításom elromlott (mind a 4 elem), közben az utólag beépített (de 6 éve rendesen működő) tolatóradar random módon, de főleg fékezéskor sípolt egy-egy rövidet.
Akkor azt hittem, csak az irányjelző romlott el, ezért kicseréltem az izzót, de ha már szétszedtem mind a négyet kicseréltem, teszteltem semmi, összeraktam, erre működött. Következő nagyobb út során megint elromlott, újra szétszedtem, de ekkor már végleg áramtalanítottam a tolatóradart ezután működött. Azonban most az a helyzet, hogy működik kb fél órát, aztán megint rossz, ha leveszem a gyújtást és újraindítom megint működik fél órát.
Nemrégiben kiírta az autóm, hogy részecskeszűrő eltömődésének veszélye áll fenn. Ez csak akkor jelenik meg, ha nem tud regenerálni? Csak mert mikor kiírta először több alkalommal, majd mentem vele egy hosszabb távot tempósabban akkor már nem csinálta. Ezután mentem vele kb. 700-1000km-t majd megint jött a csippanás és az üzi 2-3 alkalommal. Utána megint pont autópályáztam és azóta megint semmi.
Szóval igazából az lenne a kérdésem, hogy aggódjak emiatt vagy ez ilyen?
nem rég vettem az autót leírásom nincs hozzá még, de keresek valamit majd neten.