Ha az auto "kibir" >800 000 km-t (a futömü, elektromotr, elektronika biztosan kibirja ... a kerdes, hogy mennyire lötyög pl. az ajto, vagy be van-e horpasztva, üles kiülve ...), akkor 800-1 000 000 km-t megtesz 2 akkupakkal.
Legyen az ar (~85 kWH) 15 000 $, meg 10 000 $ ... akkor 2 500 000 centert megtesz, mondjuk 800 000 km-t ... vagyis a km-kenti akkuköltseg ~3 dollarcent.
Egy ilyen kategoriaju ICE auto (BMW 5, Audi 6 ...) km-kent legalabb 60-80 centbe kerül ... amegfelelö ADAC katalogust mar regebben beraktam.
Ugy emlexem, hogy ahol megbuggyan az akku, ott a meghibasodasok döntö többsege ~50 000 km alatt törtenik, ... vagyis akkor meg garancias (~50 000 km -> ~120-150 feltöltes/kisütes).
Nemtom mit csinalnak a pakkal ... elvileg szet kellene szedni ... es a ~7000 akkubol kivalogatni a hibasakat ... a többi mehet egy "ujba".
Nagyjából ezer ciklus után még 90 % fölötti az átlagos kapacitás. Amelyik meg nem hibásodik, az már jól prognosztizálhatóan elmegy félmillió km-t eredeti akkuval.
Írogatom én is, villanymotorral felszerelni minden tehervagont. Úgy meg lehet szervezni, hogy akár egy párhuzamos sinnyi megállóban át tudja adni a gumikerekesnek a konténert is vagy doboz deszertet is.
Egyelőre lehet ember is benne biztos ami biztos és az közben szervezi a fuvart is.
Ez mondjuk egy nekedvalo csemege. Erdekes modon, a Tesla felhasznalok atlagos napi teljesitmenye <100 miles. Az akkuk degradalodasa a széles tablazat közepe tajekan talalhato.
Nem ertem teljesen, hogy a vasuton miert nem törekednek jobban az autonomiara? :-(
Ennek ellenere, ha pl. teljesen elkeszül a "konvoj" üzemmod (Tesla is, Daimler is, Volvo is nyomja ezerrel), 2-3-4 teherauto elektronikusan össze van "drotozva", valamint egy központi kutricabol el tud egy soför navigalni 3-4-5 ilyen kis szerelvenyt (legyen atlagban ~10 kontainer ~200-250 tonna hasznos összteherrel) ... hat akkor gyakorlatilag attevödött a vasut a közutra. Jo, a feketeszenet, vagy vasercet azert tovabbra is vasuton, vagy vizen szallitjak majd ...
Tesla talan ket eve megvasarolt egy "Grumann Engineering" nevü nemet ceget. A most erkezö 3 geppel (felallitasa folyik) a heti Tesla Model 3 akkupak gyartasi sebessege ~8000 db/hetre nö ...
Tesla is receiving 3 new Grohmann machines from Germany to raise production at Gigafactory 1 to 8,000 Model 3 battery packs per week.
(Ugye, ha ~55-60 kWh/db-bol indulunk ki, akkor az hetente 480 MWh -> ~0,5 Gwh/het, evente ~25 GWh ... vagyis az akku gyartasi sebessege is ilyen kell, hogy legyen ... es eleg lehet 2019-ben ~0,5 millio Model 3 autohoz.)
Az autó persze közlekedési eszköz, de egyben élvezeti és önmegvalósítási cikk is, és azért még munkába járni is egész más egy durrogó, lelkedet kirázó, erőtlen, kényelmetlen kiskocsiban egy lócán kuporogva, izzadva-fázva, félig megsüketülve, ami olyan kínlódva halad, hogy egy traktort a főútvonalon esetleg le sem tudsz előzni vele, mert nem képes ehhez eléggé gyorsítani - vagy kényelmesen ringatózni egy minőségi autóban, csöndben, jó zenét hallgatni közben, a nevezett traktort meg egy gázra pöccintéssel hosszában átugrani.
Ha megteheted, ha van választási lehetőséged - te sem az elsőt fogod választani...
megjegyzem pont ma reggel lattam egy ilyet, haromkereku 50 kobcentis kis furgon, eszembe is jutott ez a tegnapi hsz-d rogton, hogy na, _tenyleg_ van ilyen jarmu a piacon :-)))
Volvo teherauto. Nagyjabol (semi)autonom, a (maradek) nehany % vezetesi igenyt egy service ceg kinalja majd taviranyitassal ... gondolom, egy "központi" soför elnavigal atlagban vagy 4-5 truck-ot ...
Itt meg juteszembe, hogy a Tesla ugyan negykerekes jarmüveket kinal, da az auto fogalma alatt mast ert, mint a többiek. Mivel az egesz az informatikaval teljesen össze van hazasitva ... ezert az "elenjaras"-t a kinalt technologia szintje 6arozza meg döntöen. A többiek valszeg ennel csak (sokkal) kevesebbet kinalnak majd ... de ez mindenfelekeppen egy verseny ... a Dyson porszivojat is veszik, pedig elötte mar 100 evvel is keszitettek porszivokat ...
bunker kell mindenhova, alapitok is egy betongyarto ceget :)
Mar ez a piac is le van löve. Az USA deli allamaiban majdnem minden hazban van minibunker (olyan lepcsös, földbe eresztett nagyobb meretü fürdökad). Ott el lehet qporogni a hurrikan-idöszak legrosszabb oraiban is, ... akkor is, ha az elviszik az egesz hauat a kalyha kivetelevel ... kivaloan ved(ene) az etnikum, vagy a migrancstsunami ellen is. :-)
Autós szakértőink szerint tudnának ugyan EV-t gyártani, de nem akarnak, mert nem nyereséges. Majd akkor gyártanak, ha lesz rajta profit... de mi lesz ha nekik már sosem lesz?
Szerintem meg nem eszik meg senkit senki... olyan max a mesében van, hogy "nagyongonosz Béla" azért csinál
csúnya dolgokat, mert gonosznak született. Az is eléggé ritka, hogy egy átlagos ember bárminek az ellopásába is
energiát fektessen, ha hozzájuthat minimális erőfeszítéssel is.
Innentől kezdve sanszosabban a jó megoldás megoldani, hogy senki se nélkülözzön, mint azért tűrni a szivatást és a gengszterállamot, hogy cserébe Giovvani megvédjen a migróktól... esetleg tudje gy saját bunkert építeni. Sőt,
nekem leginkább valami azt súgja, hogyha elzavarnák a gengsztereket, akkor jutna ott is elég mindenkinek ahhoz,
hogy ne használt babakocsik meg bicajok lopkodásából akarjon meggazdagodni a nagyérdemű. Pláne akkor igaz ez, ha orgazdát se talál, mert a népnek van elég pénze rá, hogy az "elsődleges piacról" vásároljon és nem "kéz alól"...
Najó... tudom én ilyen háborodott-elmeroggyant sötétződ lippsi vagyok, aki szerint az élet nem egy végeérhetetlen
küzdelem az erősebbek és a mégerősebbek között a szaporodás, sörivás és sokpénzkeresés jogárt, ahol csakis azok
nyerhetnek akik a migriktől való félelmükben atomerőműre, fegyverkezésre és egyéb férfias dolgokra szórják el a
south afrika gated community - kb az első google találat volt
na ez lesz azokban az 'európai' országokban is ahol fontosabbak az 'európai értékek' mint az európai emberek
dél afrikában a feketék történetesen bevándorlók
az erdeti bushman népességet, akik kicsit sárgásabb bőrű feketék voltak a fehérek + a nyomukban érkező belső afrikaiak lényegében kiirtották mint az indiánokat
akik most ott élnek feketék, azok kb 100-150 éve jelentek meg
a helyzet remek analógiája, vagy előképe annak hogy milyen módon zajlik le amikor egy fehér országban a feketék kerülnek többségbe
Az ajtót-ablakot, garázst, kocsikat a ház előtt meg még mindig nem zárom... a kertkapun zár sincs.. kerítés is inkább jelképes...
Majd fogod ha oda is elér a csürhe, vagy mint dél-Amerikában szögesdrót és fegyveres őrök a lakópark körül, hogy a bentieknek fennmaradjon az illúzió. Jenkiknél a latinók által nagy számban lakott metropoliszokban is hasonló már a helyzet.
Persze, hogy kevesebb Pu-240 képződik mint amennyi U-235 van, mert amíg U-238ból Pu-240 lesz két neutron befogás történik, az U-235 láncreakció önfenntartásához meg min 1 neutron kell. Nyomorult U-235 viszont csak 3 neutron tud felszabadítani hasadáskor. 100% ban meg nem tud hasznosulni a hasadáskor felszabadult neutron.