Sajnos nem vezettem egyiket sem, de az autós teszteket nem hiszem el, kivéve talán a Totalcar tesztjeit. Ott viszont azt írják, hogy lassú, az utasok bólogatnak a váltáskor, tehát más, mint az automata váltók.
Remélem valaki tudja mi lehet ez,mert 2 hete nekem is ezt csinálja.Bár alig észrevehetően,de r-be rakva a féket nyomva picit remeg.U.ezt d-ben nem teszi.
Chevrolet lumina, R be téve remegős lett. Semelyik más fokozatban nem csinálja. Akkor is remeg ha nyomom a féket és áll az autó, akkor is ,ha gázt adva tolatni kezdek. Mi lehet a gond?
Amikor elkezdte a jelenséget olajat és szűrőt is cseréltem, épp következett, de nem szűnt meg a dolog sajnos..
A váltóolajat az enyémben (ZF 4HP18 - Citroën Xm-ben) járó motornál, üzemmeleg állapotban, vízszintes helyen állva, a váltó P állásában kell ellenőrizni.
Utántölteni valószínűleg azonos típusból ajánlott, de minimum a megfelelő minősítésűt (Dexron II, III, stb.). Állítólag a leggyakoribb piros színűn kívül sárga is létezik, a kettő nem keverhető.
Enyimben a szűrő műanyag, és csak tisztítani kell, cserélni nem.
Tán betéved majd egy Audis is, és a spec. dolgokban megmondja a frankót.
Szevasztok!
Lenne pár alapkérdésem.
A váltóólajszintet járó motornál kell nézni?Ha kevés esetleg akkor bármilyen tipusú megfelelő minőségi osztályú olajjal pótólható a hiány?Van-e a váltóban cserélhető szűrő?(Audi 80 b4)
udv mindenkinek...
Nincs vlkinek tapasztalata a robotizalt valtokkal, hogy melyik a legjobb kozuluk ??? megbizhatosaguk?????
(GM Easytronic, Ford Durashift, Toyota MMT, Citroen Sensodrive, Lancia EST, Fiat Dualogic, Renault Quickshift..stb...) mert sehol nem lattam meg osszehasonlitast roluk, a hulye autosujsagok csak egymas cikkeit masoljak ;)))
ha igy taglaltad volna a problemat az autoszeleo muhely topicban is akkor ezt valszoltam volna má akkor(ennek a topinak az ajanlasa mellett):
1, cserelj benne olajat es szurot(a valtoban, ha nem tudod mikor volt cserelve), ha visszaolvasol akkor pontosan megtudod hogy milyennek kell lennie az olajnak(enyhen attetszo pirosas, es ne legyen egett szaga)
2, nezd meg hogy tenyleg csak a kulso szigetelest marta szet a kensav, vagy esetleg a kabelkötegbol is egy kicsit(egy kicsit bontsd szet a koteget)
en a 2-es ponttal kezdenem az olaj szemrevetelezeses ellenorzese utan
A DSG-ben az a bravúr a hagyományos kézi, szekveiális, vagy robotizált váltókkal szemben, hogy váltás közben nem szakad meg a nyomatékátvitel. Tehát váltás közben is lehet gyorsítani, és nem ránt.
Az ideális megoldás persze a CVT lenne. Vagy mégjobb olyan motor, aminek egy vízszintes egyenes a telj. görbéje, akkor nem is kéne váltó :)
"Ott valóban csak a kuplungot nyomogatja a computerOtt valóban csak a kuplungot nyomogatja a computer"
meg a sebbesegeket valtogatja. Ehhez kepest az elteres a DSG-nel hogy nem 1 hanem 2 kupplungot nyomogat. Ez akkora kulonbseg?
"A DSG-nél azért többtárcsás tengelykapcsoló van"
ne mond, tenyleg? 3 perce jottem meg a gepelemek eloadasrol ahol mar x.-re volt szo a DSG-rol. Kell par metszeti rajz?(bar nem tul jo minoseg). Ja hogy most pontositsak a DSG-ket a '70-es evekben raktak eloszot kocsiba(verseny)
smartot en is vezettem az tenyleg xar, de ez nem valtoztat szerintem a tenyen, hogy gepesztileg nincs tul sok ujitas a DSG-ben es hogy mukodeseben elegge hasonlit a robotizalt valtora. (2db smart valtobol tudnal csinlani egy 12 sebesseges DSG-t, ha megosztod a bemeno tengelyt es ossze vezeted a kimenot+beraksz az egyik hajtaslancba plusz egy attetelt, mert kulonben ugyanazok az attetelek lenenek mind a ket valtoban)
De abban igazat van(es nem is tagadtam), hogy a DSG a legeletkepessebb a nagy terhelhetosege miatt, es ezzel szemben az, hogy nem fokozatmentesen valtoztathato az attetel viszonylag elhanyagolhato hatrany
abbol a szempontbol viszont igazad van hogy nem a kerdesedre valaszoltam ,mert te azt kerdezted hogy vezett-e mar vki ilyet. En meg muszaki szempontol es nem a vezetesi elmeny szempontjabol kozelitettem meg. De ezert is mondtam, hogy szivesen kiprobalnam es remelem 1x majd ki is probalhatom, addig marad a 3sebbeseges nyomatekvaltos automatam
A robotizalt valtokat eleg sokan szidjak, hogy tul darabosan váltanak. Ott valóban csak a kuplungot nyomogatja a computer. A DSG-nél azért többtárcsás tengelykapcsoló van. Éppen ezért érdelek vezetési tapasztalat. Elveket olvastam már sokat. Az elv alapján a Corsa váltója is jó, a gyakorlatban meg nem.
Vezettem CVT-s Volvot, kellemes élmény volt, de a nyomatékkorlát mellett nem lehet szó nélkül elmenni...
azt hiszem pont te adtad meg a valszt, mert pontosan ez(közönsges valto+kupplung lapu) az amiert nem ertem hogy mi a nagy bravur benne(persze jo meg minden es vezerles technikai szempontbol, akarcsak a robotizalt valto/smartban es az opel easytronicja/ nagy elorelepes, de gepeszeti szempontbol ua. mint a normalis valto).
Maga a CVT meg 1xübb es az sem épp egy mai 5let, viszont azon kivul, hogy automata valto, még megvan az a nagyon nagy elonye, hogy mint a neve is mondja fokozatmentesen varialhato es igy a motor mindig optimalis fordulaton tudod jaratni
Szerintem a hidrokuplung kiváltása azért nem rossz dolog. A nyomaték nem emésztődik fel benne. Lehet vontatni. Szinte közönséges váltóként gyártható. Nem lesz kinyomócsapágy kopás a többtárcsás kuplungban és jóval gyorsabb, mint a kéziváltó. Mivel "közönséges" váltó+kuplung alapú, ezért nincsenek CVT-s nyomatékkorlátok. Ezek azért nem elenyésző előnyök...
en reszemrol meg nem de szivesen kiprobalnam, bar nem tudom, hogy mi benne a nagy szam akkor mar inkabb CVT (leszamitv, hogy a nagy nyomatek a CVT-nel meg mindig problema)
Ez igaz, sot fekete is lehet, ha megegett. De BB autojaban pirosnak kellett lennie, ha nemreg cserelve lett - mint ahogy piros is, ahogy mostanra mar kiderult.
Voltam ma a szervízben, és sikerült rendezni a dolgot. Persze én is olyan vagyok, hogy inkább a békés megoldást szeretem, mint a veszekedést.
A lényeg: úgy néz ki, hogy nem a számlán szereplő olajat töltötték a váltóba, hanem Castrol TQ-D automata váltó olajat, csak a számítógépes rendszerükben nem jó néven szerepelt a tétel. Meg is mutatták a cuccot, szép piros színe volt. Megnézték a folyadékszintet és ők is azt állapították meg, hogy tényleg alacsony egy kicsit. Töltöttek bele kb. 4-5 deci olajat. Nem kellett fizetnem semmit (még szép) és azt mondták, hogy teszteljem a verdát, ha valami gond van szóljak.
Hát ennyi. Ha tényleg minden úgy igaz ahogy mondták a szervízben, akkor végül is jól alakultak a dolgok. Nem kellett megvennem egy flakon olajat 3000-4000 Ft-ért és a folyadék szint is rendben van 8-)).
Én már csak azért is az asztalra csapnék.Vidd magaddal a számlát,és ragaszkodj hozzá,hogy hasonlítsátok össze a gépkönyvbe leírtakkal.
Ha nem fog stimmelni(márpedig biztos hogy nem)akkor ne foglalkozzál semmiféle "jó az bele" meg ilyen dumákkal.
Fenyítsd be őket,hogy hozol szakembert,meg sajtó,meg ilyesmi.Egyébbként ők sem fogják tudni bebizonyítani,hogy ATF-et tettek bele,mint ahogy te sem,hogy a TAF-X-et.Laboratóriumba meg nem fogják elküldeni azért a 20 rugóért.Te viszont előnybe vagy,mert a számla magáért beszél.
Hidd el nekem,ha határozottan,és erőteljesen lépsz fel,azonnal ki fogják cserélni az olajat.De ha látják rajtad,hogy meghátrálsz,"véged van".Úgyhogy tarts ki az olajcserénél a végletekig.
"Csak attól félek, hogy majd elkezdik magyarárázni, hogy jó az az olaj, amit beleöntöttek, mert ők értenek hozzá, én meg nem."
Nekik pontosan le van írva, hogy milyen olajat használhatnak a váltódba. Ha szerepel rajta az, amit beletöltöttek, akkor nem panaszkodhatsz, de mivel biztos nem szerepel a listán, ezért "sajnos" bebukták a dolgot.
A helyzet az, hogy a helyi (Miskolc) hivatalos Mitsubisi és Hyundai márkaszervízbe csinálták a cserét. A számlán cikkszám alapján van azonosítva minden tétel, ráadásul az egész számlázás, készletkezelés számítógépes rendszeren fut. Elég nehéz lesz kimagyarázniuk, hogy miért mást számláztak ki, ha tényleg ATF-et töltöttek bele.
Én is ki fogom verni a balhét, ha kiderül, hogy nem megfelelő olajat raktak a váltóba. Gondolom a garanciavállalási kötelezettségük erre is kiterjed. És akkor valóban cserélhetik az olajat, szűrőt saját költségen. Csak attól félek, hogy majd elkezdik magyarárázni, hogy jó az az olaj, amit beleöntöttek, mert ők értenek hozzá, én meg nem. Akkor mit csináljak, ragaszkodhatok hozzá, hogy cseréljék ki, akkor is ha ők azt állítják, hogy nem szükséges?
> hihívnám a szerelőt, elvitetném vele a szervízébe tréleren...
Ha fél éve így jár, elmegy az saját lábán a szervizig. Annyit már csak kibír. Ennek ellenkezőjéről a szerelőt is nehéz lenne +győzni.
Ha nem teljes olajmennyiséget cseréltek akkor a színéből meg nem mondja senki, hogy milyen mert keveredett a benne lévő (gondolom már barna) olajjal.
>...Meg az is, ha autópályán 130-nál áll be...
Ez hogyan történik? Mesélj már róla mert érdekelne. Mi áll be benne?
>...nem azt számlázta amit adott...
Fél év után elég nehéz bármit is bizonyítani. Erre a számla dologra mondhatja, hogy "elnézést a kollégánk rosszul írta a számlát és természetesen ATF került bele". Ennyiért sem az apeh sem a FVF nem fogja bezáratni a boltot.
Félreértés ne essék én is rühellem az ilyen szerelőt, csak pesszimista vagyok a szervizekkel és a különböző garanciák mo.-i érvényesítésével kapcsolatban.
Én ROWE Dexron III minősítésű ATF-et használok, mondjuk nem túl régóta. Ezerpárszáz ft volt literje, egyenlőre bevált.
Használ még valaki ilyet rajtam kívül?
Egyébként meg a 4000/L k. sok. Kútnál az AGIP litere 1650 és az is nagyon sok.
Ha valóban hajtóműolaj van benne, ne menj egy lépést sem.
Sőt én most mindenképp hihívnám a szerelőt, elvitetném vele a szervízébe tréleren, kicseréltetném a teljes olajat és szűrőt (a szemem előtt) és mindezt saját költségen. És örüljön, hogy nem fogyasztóvédelem és teljes váltófelújítás.
Ha meg nem azt számlázta amit adott, azt egyrészt nem tudja bizonyítani (azaz nem tud téged megnyugtatni), másrészt APEH, akik még be is zárathatják a boltot.
Én tuti verném a blattot! Ez nem játék, egy váltó nagyon sokba kerül. Meg az is, ha autópályán 130-nál áll be...