Érdekes helyzet, mivel ezt így konkrétan nem írják le sehol...
"
Féklámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
64. § (1) Féklámpával fel kell szerelni a gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és ezek pótkocsiját.
A felszerelendő féklámpák száma:
a) gépkocsi, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija, valamint motoros tricikli esetében
2 db
b) oldalkocsi nélküli és oldalkocsis motorkerékpár, valamint a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében
1 db
(2) a) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott féklámpákon kívül további egy darab, középső féklámpával szabad felszerelni a gépkocsit és pótkocsiját;
b) egy vagy két féklámpával szabad felszerelni a lassú járművet és pótkocsiját.
(3) A féklámpa fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - nappal, ráeső napfényben legalább 300 méterről - egyéb fényjelző berendezés bekapcsolt állapotában is - határozottan felismerhetőnek kell lennie. A féklámpa fényerejének jól érzékelhetően nagyobbnak kell lennie a hátsó helyzetjelző lámpa fényerejénél. A féklámpa csak piros fényt bocsáthat ki. A gépkocsi belső terében felszerelt középső féklámpát úgy kell kialakítani és elhelyezni, hogy annak fénye a vezetőt - közvetlenül vagy visszaverődés által - ne zavarja.
Féklámpára vonatkozó további műszaki feltételek
65. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott féklámpát szabad felszerelni.
(2) A féklámpát hátul, az oldalkocsi nélküli és az oldalkocsis motorkerékpáron, valamint a motorkerékpár 0,80 méternél szélesebb pótkocsiján a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, a többi járművön pedig úgy kell elhelyezni, hogy a két féklámpa átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél - mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetén 0,50 méternél - közelebb ne legyenek. Ha a jármű 1,40 méternél nem szélesebb, a két féklámpa átvilágított felülete közti távolság 0,40 méterig csökkenthető. Ha a lassú járművet egy féklámpával szerelik fel, azt a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra kell elhelyezni.
(3) A féklámpa átvilágított felületének az alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől
a) motorkerékpár és pótkocsija esetében 1,20 méternél,
b) gépkocsi és pótkocsi esetében 1,50 méternél,
c) mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél,
d) olyan jármű esetében, amelynél a jármű szerkezeti kialakítása a fenti magassági elhelyezést nem teszi lehetővé 2,10 méternél
távolabb nem lehet.
(4) A féklámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a féklámpa legkésőbb akkor kapcsolódjék be, ha az üzemi fékrendszer a járművet 0,5 m/s2 lassulást eredményező hatásossággal fékezi és mindaddig világítson, amíg a fékrendszer legalább ilyen fékhatással működik.
(5) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a féklámpára is.
(6) A középső féklámpát a gépkocsi hosszirányú függőleges felezősíkjában, a jármű belső terében vagy azon kívül úgy kell elhelyezni, hogy átvilágított felületének alsó széle a 64. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott féklámpa átvilágított felületének felső szélénél magasabban legyen, és
a) a gépkocsi belső terében történő elhelyezés esetén a hátsó ablak alsó vagy felső szélénél,
b) egyéb elhelyezés esetén:
ba) a hátsó ablak alsó széle alatt legfeljebb 0,15 méterrel, vagy
bb) az úttest felszínétől legalább 0,85 méter magasságban
legyen."
Pirosnak pirosan világít, nem csökkent a fénye, csak annyi hogy nem a megszokott csíkban világít, hanem a fénye betűket formál :)
Én megtaláltam, abban tényleg ez a km-es tábla volt benne.
Meg pár érdekes dolog :)
Közcsend védelme
14. § (1) Tilos a közúton mások nyugalmát zavaró és kellő gondossággal elkerülhető zajt okozni, így elsősorban:a) rakodással, szállítással vagy a közúton végzett munkálattal felesleges zajt előidézni;b) motort lakott területen belül tartósan túráztatni;c) olyan robbanómotorral hajtott járművel a közúti forgalomban részt venni, amely az előírt hatású és ki nem kapcsolható hangtompító berendezéssel felszerelve nincsen, kivéve a rajtszámmal ellátott és a verseny színhelyére, illetőleg onnan a telephelyre közlekedő járművet.(2) Lakott területen közúton 22 órától 6 óráig nagyobb zajjal járó rakodást, szállítást vagy egyéb munkát csak a rendőrhatóság engedélyével szabad végezni.
(2) Útkereszteződésnél hirdetőoszlopot, táblát, árusítófülkét vagy a szabad kilátást zavaró más létesítményt elhelyezni, kilátást gátló növényt termeszteni a keresztező vagy betorkolló utak szélétől számított 30 m-en belül tilos.
Vagy az előzés megfogalmazása is egyértelműbb volt, szerintem:
12. § A KRESZ alkalmazása szempontjából:a) előzés: ha valamely jármű az előtte az úttesten vele azonos irányban haladó járművet vagy járműsort utolérve, amellett elhalad; párhuzamos közlekedés esetén nem előzés a jármű vagy járműsor mellett történő elhaladás;
Meg kéne keresni a 2/1962. (IX. 29.) BM–KPM-et, az volt a 1975-ös Kresz előtt. Az nincs meg elektronikusan (vagy nem találom), annyira meg engem se érdekel, hogy megkeressem könyvtárban.
Azt nem értem, hogy ki és miért gyárt ilyeneket. Ki rendeli meg, veszi át és fizeti ki?
Értem én, hogy vannak zavaros ügeyek, de ez kinek és miként éri meg?
(Mellesleg valki azt mondta, hogy 1975 előtt valami ilyesmi volt a sebességkorlátozó tábla. Nem tudom, hogy igaz-e akkor 3éves voltam -bár utána nézhetnék, ha annyira fontos volna ez nekem.
No, most a sünöknek adtál egy ötletet. Ki fognak állni a 60km-es tábla után mérni, és aki 60-nal megy, jol megbuntetik, mert ugye ez a tábla nem is tábla. De olvtárs szerint teljesen jogosan és normálisan....
Csak hogy nem magánterületen van, hanem a Váci út IV. kerületi szakaszán, nem is egy helyen. Tehát ha előbb van egy normáls (60)-as tábla, utána (50km), akkor nem büntethet a rend őre, ha 60-nal megyek. Köszi! Én is így gondoltam/gondolom.
Photoshopban 20 mp megfordítani, hogy ilyen legyen.
Utána meg úgyse jár senki, aki meg azt meri mondani, hogy ez nem manipulálatlan kép, arra rámodnják azonnal, hogy hazugnak nevezte azt, aki azt állítja, hogy ez akárcsak pár percig is így volt kint. Utána meg áll a bál...
Ez nagyon jó vicc, biztosan tudsz is rajta nevetni.
A baj, hogy sebességméréskor - amennyiben nem az alap sebességhatár hatályos - le KELL fotózni mérés előtt a mérés területére érvényes sebességkorlátozó táblát.
Ha csak a szabályokat nézzük, akkor szerintem igen. Rettenetesen nem életszerű, azt tény. De vonatkoztassunk el az életszerüségtől és CSAK a szabályokat nézzük!
Megfelel a KRESZ-ben tárgyalt sebességkorlátozó tábla (30-as ábra) feltételeinek? Igen.
Megfele a KRESZ 10§ 10bekezdésének? Igen.
Akkor miért ne lenne szabályos KRESZ tábla???
Az egy dolog, hogy ott 9-el, vagy 12-vel mennék-e tovább, de ha jogi halgató lennék, a házifeladatot látnám az esetben... :-)
A vonatkozó szabályok szerint ott most 9km/h a megengedett legnagyobb sebesség. :-)
Arra vagyok csak kiváncsi, hogy valami túlbuzgó jogász tanonc, nem akart még olyan módon plusz zsebpénzhez jutni, hogy az ilyen fatális hibákból kértérítési pert fabrikáljon. Úgy gondolom, hogy keresetnek sem volna elhanyagolható, gyakorolná is amit tanúl az egyetemen és késöbb referenciának sem kutya.
Viszon mét nem hallottam olyan hírt, hogy az út kezelő 1millió forintott kell fizessen K.S. -nek az ELTE jogikar végzős halgatójának, mert a hibásan kihelyezett táblával indokolatlanúl akadályozta őt az első randevújához való igyekezetben és a reményteli partner nem várta őt meg. Sőt, bizalmát is veszette K.S iránt a késés miatt. K.S. Szerelmi bánata a bíró szerint 1millió forinttal váltható ki, amit a közútkezelő 5 munkanapon belűl át kell utaljon K.S. számára.