Kerülendő minden olasz +francia. A törökről nem is beszélve. Miért pont nyílt égésterű kell? Lakótérben nem lehet nyílt égésterű! Egyébként , Junkers , Wolf....
Anyukám 10 éves Ocean kombikazánja az utolsókat rúgja, le kell cserélni. A kérdésem az lenne egy kazánokkal foglalkozó hozzáértőhöz, hogy melyik gyártó kazánja ajánlott, és melyik az amelyik kerülendő.
A paraméterek: - nyílt égésterű legyen - Nem kell melegvíztartály (átfolyós) - 64nm-es lakást kell befűtenie, padlófűtés nincs (nem kell kondenzációsnak lennie) - 150 000Ft a plafon
Ezekkel a paraméterekkel milyen gyártók felé érdemes elindulni?
Kisvárosi tömbházi lakásban gáztűzhely csere és áthelyezés van soron, és szeretnék tájékozódni mielőtt szakembert választok. A helyzet, hogy a mostani kiállás pont a konyhaszekrényben lesz, ezen van most a gázcsap (lásd a csatolt képet). Innen kellene folytatni a csövet, kivezetni a konyhaszekrényből, elhúzni 1 méterre vízszintesen, majd kb 50 cm-t levinni a gáztüzhelyhez. Erre a következő megoldásokat látom (másoknál láttam, vagy éppen csak kikombinált ötlet): - Mostani gázcsapra flexicső, szépen elhúz, és mehet a gáztűzhelybe. - Mostani gázcsapra merev cső, kiállást átvisz a szekrényen kívülre, és ott ráköt a gáztüzhelyre. - Előző megoldás egy újabb csappal a gáztüzhely rákötés előtt.
Melyik a járható út szerintetek? (amely kellően biztonságos is) Ha egy gázcsap marad, akkor az lehet a szekrényben? (szekrényajtót kinyitva kezelhető maradna) Vagy ha mégegyet beraknak elérhető helyre, az jó? Ti milyen megoldást tudnátok javasolni?
Sajnos mivel 10 emeletes házról van szó, a gáz kikapcsolását elég nehéz lenne elintézni.
Feltétlen szeretném hangsúlyozni, hogy nem magam szeretném megoldani a dolgot, csak olyan szakembert szeretnék, aki nem valami kókány megoldást ajánl.
Nem terjesztem de bizony így van. Még fénykép is van a parafadugós akcióról. Van nekem egy kis brossúrám amelyet a Dégáz adott ki a katasztrófavédelmi szakemberek számára. Ebben az áll, hogy:
Kisnyomás: nem nagyobb 100 mbar-nál (0,1 bar). A gázfogyasztó készülékek egyébként 28,5 mbar-on üzemelnek.
A gyakorlatban viszont itt a dél-alföldön a Dégáz DN 400-as csöveiben sincs 8 bar-nál több. Ebből az következik, hogy a lakóházaknál lévő gáz kiállásoknál jó, ha 2-3 bar van.
Tehát nyugodtan állítom, hogy az 1"-os vascső végén a középnyomású gáz ujjal simán tartható. A biztonságról meg annyit, hogy nyilván nem pólóban hajtottam végre a műveletet, hanem védőruhában megfelelő fedezet mellett.
A Dégázosok számtalan olyan rémtörténetet meséltek amelyek saját embereik szabálytalan munkavégzéséről szóltak. Békéscsabán egy gázhálózat átalakításakor volt egy kis pukkanás. A dolgozók még csak nem is jelentették az esetet, csak mosolyogtak azon a kis lánggömbön. Két nap múlva mind a négyen halottak voltak, olyan súlyosan megégtek.
Szerintem ideje visszatérni vegyestüzelésre...a gázárak csak még horrorisztikusabbak lesznek.....Ha 1méteres hőszigetelést tesztek a házatokra,akkor sem fogja megérni.....
A Viessmann egy felsőkategóriás kazán. De nem tudom kell-e ? Sokkal jobb lenne a teljesítményt meghatározni, meg hogy lesz-e szolár rendszer kapcsolva hozzá, stb. Magyarán egy átfogó gépészeti terv (beszélgetés a gépész tervezővel !) után lehet csak szó a kazán gyártójának, típusának meghatározásáról. Lehet hogy nem is gázban kellene gondolkodni ! Lehet hogy érdemes lenne foglalkozni a mesterséges légcserével !
Az épületgépészet manapság már bonyolult, drága, és fontos - jól át kell gondolni.
Na ezaz, hogy te is atgondoltad elore. Es tuti volt meg ugy is meglepetes. Mi lett volna, ha ugy megy, ahogy az oreg szakik szoktak: eldontjuk hol lesz a kazan, es szepen onnan elindulunk mindenfele ahogy kell.
Sajat buktacskaim: - a kazan es a padlofutes eloszto koze egy 13mm-es vedocso lett beteve. kesobb kiderult, hogy a ketto kozott minimum 10, optimalisan vagy 16 szal drot kellene menjen.
- a foldszinti nagy kotodoboz es az emelet kozott egy darab 50-es cso megy. az emeletre lett szanva minden gyengearamu cucc elosztokozpontja. az 50-es csobe eleg huzosan fer el az 5-6db koax, ugyanennyi cat5, riaszto, mittomenmiafene.
- az emelet futescsovezese ugyis soka lesz, raerunk meg gondolkozni rajta. kesobb kiderult hogy baromi egyszeru lett volna a foldszintrol ket helyen felallni a futessel az emeletre egy helyett, es akkor az emeleten nem kellene a csovel keresztezni egy kozlekedot.
- legyen vegre kesz a villanyszereles, lehessen vakolni. a kulso vilagitas tema ugyis kialakulatlan. igy aztan kivul is korbe kellett vesni a hazat, pedig milyen egyszeru lett volna a belso veses kozben azt is megcsinalni, es mindenutt pont a lampa helyen kimenni.
- kisszoban balra vagy jobbra nyiljon az ajto? aa, mindegy. A mindegy vege az lett, hogy mindegy ajto lett veve, es a villanyszerelo mindegy oldalra tette a villanykapcsolot. Kilincs balrol, kapcsolo jobbra az ajto mogott.
szoval egyaltalan nem biztos hogy a mester mellett allva 3 perc alatt jo dontest hozol hogy a radiator melyik oldalan legyen a szelep. ha meg nem ersz ra mellette allni, plane gaz...
:) nem kell leharapni a fejem:) siettem és félreérthetően fogalmaztam. jogos a felháborodás:))
nekem is készült gázterv, meg a fűtésről is csináltunk rajzot mit hová kell tenni, de egyébként úgy történt a dolog, ahogy leírtad: a szakival ketten csináltam csak nem a háta mögött álltam, hanem mellette:) illetve az ácsmunkát kivéve én voltam a szaki.
ettől függetlenül nagyon sok skiccem van, pl. a védőcsövekről, melyikbe mit akartam behúzni... vagy hová milyen t-elágazó kell.
A terv es az elkeszult cucc dokumentacioja az ket baromira kulonbozo dolog!! Mindketto fontos, de a terv nagyon nem elhagyhato.
Tok jo hogy lefotozod hogy a sarokba hogy jon fel a radiator felallas, de ha utanna kitalalod hogy nem is a sarokban kellene legyen a radiator mert oda a kakukkosorat szantad, akkor bajban vagy.
A terv arra valo, hogy lehessen nezegetni, gondolkozni, valtoztatni, latni keszel elore az egeszet, mielott a csovek le lennenek szabva, es a beton megkotott volna.
Hogyan egyezel meg a szakival a dolgok helyet, meretet reszleteit illetoen terv nelkul? Vagy vegig a hata mogott fogsz allni hogy tudjon kerdezni hogy akkor a kadcsaptelep milyen magasan legyen, hol lesz a mosogato?
Muszáj lesz gépészeti tervet csinálni, mert be kell adni a gáztervet !
1:50-es alaprajz szokott hozzá kelleni.
Amúgy a dokumentálásból még baj nem volt, a hiányából inkább... Persze a mai világban ez nem feltétlenül vonalas rajzot jelent, hanem fényképezést, de ez inkább technikai részletkérdés.
Amit nem szoktak megcsinálni, az a fűtés szekunder oldalán (radiátor, padlófűtés) méretezése. Na ehhez viszont kéne regaszkodni, hogy legyen meg papíron, mert ha valami rosszul működik majd (egyik szobában hideg van a kazán meg nem kapcsol be mégsem), akkor ez lehet hivatkozási alap.
minek a rajz, ha építés közben ott vagy? erre való a fényképezőgép. én mindent fotóztam mit-hová raktam, mert ugye pár év alatt elfelejti az ember, meg jó visszanézni mennyit melóztál. neked sem árt tudni hol megy pl. a villanyvezeték csöve, nehogy beleverj egy szöget pont ott a falba.
azt olvastam, magán a tartályon hozzák létre a habot. Így az ott szárad meg ráragadva. Mintha mi a PUR habot a flakonból a tartályra nyomnánk. Csak ez talán nem növel (akkora) térfogatot.
Én szedtem már le bojlerről szigetelést, úgy kellett leaplikálni...
Gondolom a logisztika olyan egyszeru, hogy a kicsi tartalyra ragyartjak a merev pur hab szigetelest, es egyben csomagoljak, szallitjak. A nagy tartalyt maceras lenne szallitani a szigetelessel egyutt, hiszen az pl serulekeny. Leveheto szigetelest meg szopacs merevet gyartani, mert szallitaskor megegyszer annyi helyet foglal mint a tartaly. A puha, hajlithato szigeteles, amit csak meretre kell vagni es ratekerni a tartalyra sok szempontbol idealis. pl osszehajtogatva lehet szallitani.
szerintem siman nincs levego a tagulasijaban. igy aztan egy kicsi tagulas is jol felnyomja a nyomast, a felesleg kimegy a lefujon. aztan ha lehul, meg negativ relativ nyomas is lehet.
Valamennyi nyomás mindig van a rendszerben. Mondjuk 1.4, ami fűtés közben felmegy 1.6-ra. Ha nagyon ingadozik az biztos nem jó jel(esetleg a műszer rossz).
Tágulási tartály hiba szokott asszem nagy nyomásingadozást okozni, de a 3 bart így is sokallom.
Sziasztok! Még új vagyok itt. Most tervezzük a házat és már beszéltünk egy víz-, gáz-, fűtésszerelővel, akivel esetleg (85%) szeretnénk megcsináltatni a ház teljes rendszerét. Vissmann kondenzációs kazánt szeretne betenni, külső hőmérsékletérzékelős termosztáttal, autómata rendszerrel, szobánként szabályozható szeleppel. A hálókban radiátorok lennének, a nappali és konyha, valamint a vizes helyiségek padlófűtésesek, ami csak temperáló lenne, de lenne mellette radiátor is.
Szerintetek a Vissmann megéri az árát? Kivel (melyik céggel) érdemes még utánanézni a dolgoknak?
Rajzoltassunk a sráccal gépészeti tervet? Igaz, ő csinálja és megbíznánk benne, de mi van, ha 10-15 év múlva ne adj Isten vele történik valami...
Na, ez most megnyugtat. Ha gyárilag mégis tesznek rá normál szivacsot, akkot én se ronthatom el annyira nagyon a dolgot egy "akármilyen anyaggal".
De én egy tök vagyok amúgy. Anyukám nyugdíjáig egy életen át dolgozott a Pest Megyei Műanyg Üzemben (PEMÜ), és nem egy betanított munkásként (szaktudás)! Méltoztattam megkérdezni őt, felvázolva, hogy a kissebb tartályokon kemény PUR hab van, de mitől lágyak a nagyobb, levehető szigetelések. Bár nem az ő területe volt, de vágta rá: a poliuretán anyagok sokféle jellemzőjük közül idevág az a kettő, hogy van lágy, van kemény anyag. Hab és szivacs (kettő közt habszivacs? :) ), vízérzékenységre van nyíilt és zártcellás szerkezetű anyag. És nyilván a végértékek közt sok köztes értékü anyagállapot. Amúgy ha érdekel, ad egy régi kolléga telszámát, akit nem tudok kizökkenteni a kérdéseimmel.
Hát most már körvonalazódik a dolg valamelyest. És hát gondolom a gyártok még ettől is eltérhetnek...
Amúgy megköszönöm az utánjárásod. Nem baj ha több felől jön az infó.
Tudom, hogy nem mindenhol van 5bar, de azért azt nem terjeszteném, hogy "A nyomás csökkentő előtti gáznyomás is simán tartható ujjal.", mert meglepetés érhet.
Arra akartam rávilágitani, hogy a "A nyomás csökkentő előtti gáznyomás is simán tartható ujjal." nem mindenhol igaz, vagyis nem mindenki tud 5bar-t ujjal befogni.
"szivárgott a gáz és megtelt annyira a gödör gázzal, hogy belobbant."
Hibáztak. :( Nem szabad engedni, hogy keveredjen a levegővel, kapásból meg kell gyújtani és akkor nem r(l)obban csak ég. Zárt térben (gödörben) nem játszanék ilyennel.
A vezeték is csak akkor robban, ha csökken a nyomás és levegőt szív magába a zárt csőbe. Nyomás alatt csak égni tud, robbanni nem.
Jah az a szegény srác is úgy maradt ott a gödörben, hogy gázalatti munkát csináltak, egy elavult technológiával (vizes ronggyal volt lezárva a vezeték). Csak nyár volt, meleg és kiszáradt a rongy, szivárgott a gáz és megtelt annyira a gödör gázzal, hogy belobbant.