Igen amikor felemel akkor már tartja a terhet, azzal nincs gond. Sajnos én nem nagyon értek a traktorszereléshez, traktorokhoz még soha nem volt közöm csak autókhoz, motorokhoz. Egyszerűbb dolgokat megcsinálok persze, na meg a bonyolultabbakat is, ha segítenek, de az álltalad említett nyomásméréshez már sajnos sem technikám, sem tudásom nincs. Majd jön egy szerelő valamikor neki elmondom majd azokat amiket írtál. A TLT-nél pedig nem éreztem szagot, igaz nem is sokáig erőltettük. Ha tényleg kuplug hiba lenne akkor ahhoz szét kell húzni a traktort igaz?
Elképzelhető hogy elkopott a hidr.szivattyúja és nem nyom eleget.A vezérlőtömbbe levő áteresztő szelepnek a kúpját,rugóját is megkellene nézni.Amikor felemel keservesen aztán már tartja a terhet? Munkahengerbe levő "o"-gyűrű átenged estleg.A TLT -nél nem hiszem ,hogy törés lenne mert akkor abszolút nem hajtana.Nincs terhelés alatt kuplung(ferredol) szag?Lehet hogy a TLT kuplungtárcsája csúszik,mivel ez kéttárcsás kettős működésű kuplungos.A hidr.-ára visszatérve nyomásméréssel belehetne határolni a hibát.(Itt most mennyiség mérésre nem is utalok mert nem minden háztartásba van komoly hidr. diagnosztika műszer.Meg ahhoz klf.-le közcsavar készlet is kellene)Igaz a nyomásméréshez sem árt mert ha csak a munkahengerről kötöd le a tömlőt és ott mérsz akkor még nem derül ki egyértelműen,hogy szivattyú vagy vezértömb-e a bűnös.A szivattyú vizsgálatához mindenképpen egy fojtószeleppel ellátott mérőóra lenne jó.Direktbe ne próbáld mert,ha jó a szivattyú akkor szétnyomja az órát.
Az olaj sztem nem lehet vékony a hidraulikában, mert kifejezetten Hidraulika olajjal van feltöltve. A TLT tengelynél meg az a fura, hogy üresben megy, terhelve meg nem... Most vagy menjen vagy ne. Fura ez nekem....
Egyébként anno amikor vettem azért lett Jumz, mert két szerelő is ezt ajánlotta Mtz helyett, mondván megbízhatóbb, stabilabb, jobb összeszerelésű gépek az Mtz-nél. Hát... A rokon Mtz-jének még nem voltak ilyen hibái... De majd megcsináljuk és ez is jó lesz. Csak bosszantó.
Szerintem vezértömb baja lesz,vagy szivattyú hiba! Igaz a JUMZ-hoz hülye vagyok,hiába közösek a gyökereik az MTZ-vel! Esetleg vékony olaj van benne,bár akkor is emelnie kellen,és csak ha felmelegszik az olaj akkor emel nehezebben! Szerintem a TLT-nél meg szét kell szedni az egész váltót,lehet,hogy valamelyik alkatrész eltörött benne! Bár a gépszerelés nem a szakterületem,de nekem ezek a hibák jutottak az eszembe!
Jumzal (ami félig meddig mtz) kapcsolatban kérnék egy kis segítséget!
Télen vettem a traktort és most akartam volna vele először dolgozni, de sajnos nem sikerült. Első probléma: Nem emel a hidraulika terhelés alatt. Üresben megy mint az álom, de pl fűkaszával már csak éppenhogy emel. Ekével még annyira sem. Megnéztük az olajat benne, töltöttünk is utána max-on van, de így sem javult. A másik, pedig a kardánkihalytás. Miután nagynehezen felszenvedte a fűkaszát (próbakép) beindítottuk a kardán kihajtást, de meg sem mozdul! Ugyanaz van vele is mint a hidraulikával. Üresen terhelés nélkül, megy mint a fene, ha rákötünk valamit meg sem mozdul. Jövő héten jön egy szerelő, megnézi, de addig is van valakinek tippje, mi lehet a baj?
Szia! Széthúztuk megnéztük, és a kuplungszerkezet lapján ahol a villák vannak, az egyik villát támasztó kis csavar eltört. A kinyomócsapány rendben volt. Volt itthon egy régebbi kuplungszerkezet, a villákat, rugókat átraktuk és a lapot is átraktuk amiről letört a kis csavar. Összeraktuk, új kinyomócsapággyal. Kiderült h megint nemjó... raktunk bele ki kuplungtárcsát, és vadiúj kuplungszerkezetet. Minden alkatrész gyári belarus nagyon komoly... úgyhogy mostmár tökéletes a gép:D
Ha már a kuplungozásoknál tartunk, kíváncsi lennék a véleményetekre. A minap sorközműveltünk, és egyszer csak egy nagy reccsenést hallottunk a gépből amikor kinyomtuk a kuplungot. Azóta se kép se hang, hiába nyomod ki nem áll meg a traktor. Mi lehet a probléma?
Keresnék MTZ 50 vagy 52 vagy 550 vagy 552-es trakit, papírok legyenek, műszaki nem fontos. Saját részre lenne. Minden lehetséges adok-kapok fórumot végignéztem..:-) Itt még nem jártam. ( Fehéroroszországi fórumon már igen ) :-)
Szóval ha esetleg tudnátok valamit a számom 20/ 9 589-742
Trakiszerelő, lakatos, autófényező van a környezetemben úgyhogy nem csak a csili-vili érdekel. :-)
Na majd a télen felújítom, most nem húzom széjjel a gépet.(mert sok a munka vele) Majd teszek fel 82-ről képet, olyan 95% van készen rajta homlokrakodó.
ha fém darabot találtál benne, akkor nagy a valószínűsége vmelyik csapágy szétment. én kb 3 éve újítottam fel a váltót, kiszórta a sebességeket, akkor a nagy görgős csapágyakon kívül az összeset kicseréltem, hidd el jobban járnál, ha egy tengelyen az egyik kiment, akkor a másikat is kicserélni, mert márt az is megehette, de még nem mutatkozik annyira. A féltengelytörés nagyon necces, cégnél is kitört az egyik 82-es féltengelye, mihelyt letért a műútról a réte, mikor mentek ki műtrágyátszórni.szerencséje volt az emberkének hogy nem borult fel vele.
A váltó kb. 1 éve van felújítva. De valamelyik csapágyat kiverhette, mert tavasszal leeresztettük a váltóból az olajat (mert hátul a jobb oldali fél tengelyt eltörte), és fémdarabkákat találtunk benne.
Gondolom váltó javítás mostanában nem volt.Kopott csapágyak,kopott reteszelő,eltört ,elgyengült reteszelőrugó.A 9.-nél lehet,hogy tönkre ment a nyeleskerékbe levő csapágy,de az is lehet,hogy kúpkerék tengelyének ami tkp-en fogaskerék a kúpgörgős csapágy hézagai megnőttek kopás vagy a kúpkerék rögzítő anya meglazulása miatt.Elég sok a lehetséges ok.Gáz levételkor menetközben nem visít-zörög a hátulja?Az is lehet ,hogy sok fogaskerék leltározós sebváltás miatt a fogaskerekek fogai erősen kúposra koptak és erőltetés-terhelés következtében tengelyirányba olyan erő lép fel,hogy már a reteszelő nem tudja benttartani.Legjobb,ha leveszed valamelyik oldalfedelet és egy kispajszerral megemelgeted a tengelyeket és meglátod,hogy hol van a legnagyobb lógás.