Keresés

Részletes keresés

Zotyik Creative Commons License 2008.06.06 0 0 214

Köszönöm, hogy írtál Dutrancs!

Igen amikor felemel akkor már tartja a terhet, azzal nincs gond. Sajnos én nem nagyon értek a traktorszereléshez, traktorokhoz még soha nem volt közöm csak autókhoz, motorokhoz. Egyszerűbb dolgokat megcsinálok persze, na meg a bonyolultabbakat is, ha segítenek, de az álltalad említett nyomásméréshez már sajnos sem technikám, sem tudásom nincs. Majd jön egy szerelő valamikor neki elmondom majd azokat amiket írtál. A TLT-nél pedig nem éreztem szagot, igaz nem is sokáig erőltettük. Ha tényleg kuplug hiba lenne akkor ahhoz szét kell húzni a traktort igaz?

Előzmény: dutrancs (213)
dutrancs Creative Commons License 2008.06.06 0 0 213
Elképzelhető hogy elkopott a hidr.szivattyúja és nem nyom eleget.A vezérlőtömbbe levő áteresztő szelepnek a kúpját,rugóját is megkellene nézni.Amikor felemel keservesen aztán már tartja a  terhet? Munkahengerbe levő "o"-gyűrű átenged estleg.A TLT -nél nem hiszem ,hogy törés lenne mert akkor abszolút nem hajtana.Nincs terhelés alatt kuplung(ferredol) szag?Lehet hogy a TLT kuplungtárcsája csúszik,mivel ez kéttárcsás kettős működésű kuplungos.A hidr.-ára visszatérve nyomásméréssel belehetne határolni a hibát.(Itt most mennyiség mérésre nem is utalok mert nem minden háztartásba van komoly hidr. diagnosztika műszer.Meg ahhoz klf.-le közcsavar készlet is kellene)Igaz a nyomásméréshez sem árt mert ha csak a munkahengerről kötöd le a tömlőt és ott mérsz akkor még nem derül ki egyértelműen,hogy szivattyú vagy vezértömb-e a bűnös.A szivattyú vizsgálatához mindenképpen egy fojtószeleppel ellátott mérőóra lenne jó.Direktbe ne próbáld mert,ha jó a szivattyú akkor szétnyomja az órát.
Előzmény: Zotyik (207)
Zotyik Creative Commons License 2008.06.06 0 0 212

KÖszi a választ Freiza!

 

Az olaj sztem nem lehet vékony a hidraulikában, mert kifejezetten Hidraulika olajjal van feltöltve. A TLT tengelynél meg az a fura, hogy üresben megy, terhelve meg nem... Most vagy menjen vagy ne. Fura ez nekem....

Egyébként anno amikor vettem azért lett Jumz, mert két szerelő is ezt ajánlotta Mtz helyett, mondván megbízhatóbb, stabilabb, jobb összeszerelésű gépek az Mtz-nél. Hát... A rokon Mtz-jének még nem voltak ilyen hibái... De majd megcsináljuk és ez is jó lesz. Csak bosszantó. 

Előzmény: Törölt nick (211)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.05 0 0 211
Szerintem vezértömb baja lesz,vagy szivattyú hiba! Igaz a JUMZ-hoz hülye vagyok,hiába közösek a gyökereik az MTZ-vel! Esetleg vékony olaj van benne,bár akkor is emelnie kellen,és csak ha felmelegszik az olaj akkor emel nehezebben! Szerintem a TLT-nél meg szét kell szedni az egész váltót,lehet,hogy valamelyik alkatrész eltörött benne! Bár a gépszerelés nem a szakterületem,de nekem ezek a hibák jutottak az eszembe!
Előzmény: Zotyik (207)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.05 0 0 210
Hát én kisfülkés 50-est vettem volna inkább (persze nem fikázásból írtam)!
Előzmény: Zotyik (207)
Zotyik Creative Commons License 2008.06.05 0 0 209
1234
Zotyik Creative Commons License 2008.06.05 0 0 208

Ő lenne a kis szívem csücske! :-)

 

Nagybátyám találó megjegyzése: Qrva jól néz ki csak dolgozni nem lehet vele! :-D

Zotyik Creative Commons License 2008.06.05 0 0 207

Sziasztok!

 

Jumzal (ami félig meddig mtz) kapcsolatban kérnék egy kis segítséget!

Télen vettem a traktort és most akartam volna vele először dolgozni, de sajnos nem sikerült. Első probléma: Nem emel a hidraulika terhelés alatt. Üresben megy mint az álom, de pl fűkaszával már csak éppenhogy emel. Ekével még annyira sem. Megnéztük az olajat benne, töltöttünk is utána max-on van, de így sem javult. A másik, pedig a kardánkihalytás. Miután nagynehezen felszenvedte a fűkaszát (próbakép) beindítottuk a kardán kihajtást, de meg sem mozdul! Ugyanaz van vele is mint a hidraulikával. Üresen terhelés nélkül, megy mint a fene, ha rákötünk valamit meg sem mozdul. Jövő héten jön egy szerelő, megnézi, de addig is van valakinek tippje, mi lehet a baj?

Előre is köszi!

peterice Creative Commons License 2008.06.03 0 0 206
Szia!
Széthúztuk megnéztük, és a kuplungszerkezet lapján ahol a villák vannak, az egyik villát támasztó kis csavar eltört. A kinyomócsapány rendben volt. Volt itthon egy régebbi kuplungszerkezet, a villákat, rugókat átraktuk és a lapot is átraktuk amiről letört a kis csavar. Összeraktuk, új kinyomócsapággyal. Kiderült h megint nemjó... raktunk bele ki kuplungtárcsát, és vadiúj kuplungszerkezetet. Minden alkatrész gyári belarus nagyon komoly... úgyhogy mostmár tökéletes a gép:D
Előzmény: dutrancs (205)
dutrancs Creative Commons License 2008.06.02 0 0 205

Látom senki nem akar válaszolni én egy pár lehetséges-általános dolgot leírok.

Elképzelhetőnek tartom a következőket:

-leszakadt-eltört a ferrodol és a darabok egymásra hullottak.

-eltört valamelyik béka

-letört a nyomólap békát tartó füle

 

-szétment a kinyomócsapágy

- ezenkívül is lehet még mindig olyan dolog ami nagyon egyedi és csak a szétszerelés folyamán derül rá fény.

Azért írd meg,hogy mi volt a hiba,oké?

 

Előzmény: peterice (204)
peterice Creative Commons License 2008.05.29 0 0 204
Ha már a kuplungozásoknál tartunk, kíváncsi lennék a véleményetekre. A minap sorközműveltünk, és egyszer csak egy nagy reccsenést hallottunk a gépből amikor kinyomtuk a kuplungot. Azóta se kép se hang, hiába nyomod ki nem áll meg a traktor. Mi lehet a probléma?
dutrancs Creative Commons License 2008.05.23 0 0 203
Kuplungozások.
Gernyo Creative Commons License 2008.05.22 0 0 202
Sziasztok,

Keresnék MTZ 50 vagy 52 vagy 550 vagy 552-es trakit, papírok legyenek, műszaki nem fontos. Saját részre lenne. Minden lehetséges adok-kapok fórumot végignéztem..:-)
Itt még nem jártam. ( Fehéroroszországi fórumon már igen ) :-)

Szóval ha esetleg tudnátok valamit a számom 20/ 9 589-742

Trakiszerelő, lakatos, autófényező van a környezetemben úgyhogy nem csak a csili-vili érdekel. :-)

köszi !
Szaby27 Creative Commons License 2008.05.20 0 0 201
Bocs,hogy ilyen későn írok igen megkaptam és köszönöm!
Előzmény: dutrancs (186)
Vincze Imre Creative Commons License 2008.05.20 0 0 200
4,3 m emelési magasság
Előzmény: Vincze Imre (199)
Vincze Imre Creative Commons License 2008.05.20 0 0 199
Már csak a kánál felfogatását kell fölrakni rá.
peterice Creative Commons License 2008.05.20 0 0 198
féltengely... volt szerencsém élőbe látni, éppen most cseréltük az egyik mtzn. elfáradt:S:D
Előzmény: dutrancs (197)
dutrancs Creative Commons License 2008.05.19 0 0 197
Ha már féltengelyről esett szó...
Előzmény: Vincze Imre (194)
Vincze Imre Creative Commons License 2008.05.19 0 0 196
Na majd a télen felújítom, most nem húzom széjjel a gépet.(mert sok a munka vele) Majd teszek fel 82-ről képet, olyan 95% van készen rajta homlokrakodó.
Előzmény: Toni82 (195)
Toni82 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 195
ha fém darabot találtál benne, akkor nagy a valószínűsége vmelyik csapágy szétment. én kb 3 éve újítottam fel a váltót, kiszórta a sebességeket, akkor a nagy görgős csapágyakon kívül az összeset kicseréltem, hidd el jobban járnál, ha egy tengelyen az egyik kiment, akkor a másikat is kicserélni, mert márt az is megehette, de még nem mutatkozik annyira. A féltengelytörés nagyon necces, cégnél is kitört az egyik 82-es féltengelye, mihelyt letért a műútról a réte, mikor mentek ki műtrágyátszórni.szerencséje volt az emberkének hogy nem borult fel vele.
Előzmény: Vincze Imre (194)
Vincze Imre Creative Commons License 2008.05.14 0 0 194
A váltó kb. 1 éve van felújítva. De valamelyik csapágyat kiverhette, mert tavasszal leeresztettük a váltóból az olajat (mert hátul a jobb oldali fél tengelyt eltörte), és fémdarabkákat találtunk benne.
dutrancs Creative Commons License 2008.05.14 0 0 193
Gondolom váltó javítás mostanában nem volt.Kopott csapágyak,kopott reteszelő,eltört ,elgyengült reteszelőrugó.A 9.-nél lehet,hogy tönkre ment a  nyeleskerékbe levő csapágy,de az is lehet,hogy kúpkerék tengelyének ami tkp-en fogaskerék a kúpgörgős csapágy hézagai megnőttek kopás vagy a kúpkerék rögzítő anya meglazulása miatt.Elég sok a lehetséges ok.Gáz levételkor menetközben nem visít-zörög a hátulja?Az is lehet ,hogy sok fogaskerék leltározós sebváltás miatt a fogaskerekek fogai erősen kúposra koptak és erőltetés-terhelés következtében tengelyirányba olyan erő lép fel,hogy már a reteszelő nem tudja benttartani.Legjobb,ha leveszed valamelyik oldalfedelet és egy kispajszerral megemelgeted a tengelyeket és meglátod,hogy hol van a legnagyobb lógás.
Előzmény: Vincze Imre (191)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 192
Oké!! :-)) Egészségileg jobban vagy remélem?
Előzmény: dutrancs (189)
Vincze Imre Creative Commons License 2008.05.14 0 0 191
Szija dutrancs! Köszi a fordulatszámról az infokat, meg tudnád mondani hogy miért dobálja ki a 3-6-at meg a 9-et , de csak terhelés alatt.
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 190
Oké,azt meg már kitárgyaltuk!
Előzmény: dutrancs (188)
dutrancs Creative Commons License 2008.05.14 0 0 189
Ha tetszik küldök még kettőt.Lassan rakosgatom be,hogy mindig maradjon egy kis meglepetés.
Előzmény: Törölt nick (187)
dutrancs Creative Commons License 2008.05.14 0 0 188

Még nem,mert most nem tudok dolgozni kivéve a Perkins motoros "magyar" AMOBIL-t.

Előzmény: Törölt nick (187)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 187
Új műanyagos MTZ-ket vittek már hozzátok javításra? Egyébként jók a metszet ábrák!
Előzmény: dutrancs (183)
dutrancs Creative Commons License 2008.05.14 0 0 186
Kaptál képeket?
Előzmény: Szaby27 (184)
dutrancs Creative Commons License 2008.05.11 0 0 185
Az 198o-as évek közepetáján egy gátkaszálási gépszemle.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!