Keresés

Részletes keresés

dundalk Creative Commons License 2015.07.24 0 1 61394

Aki már volt MÁV - Volán menetrendi egyeztetésen az tudja, hogyan megy ez a többiek meg sejtik

Előzmény: Törölt nick (61393)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61393

Busznál buszra átszállás se garantált sok esetben.

Közúton is van torlódás, ott elnézőbbek az utasok, sok esetben az érkezési időt is körülbelülire tudják nem annyira pontosan mint a vasúton.

Beértek vele, a városba, vagy haza a faluba és 5-10 perc késés se tűnik fel.

 

Pl.: Divat a kismenetrend, ahol csak a főbb indulási idők vannak feltüntetve, a közbülsők pl nem, így az utas nem bosszantja magát feleslegesen.

 

Az, hogy a kötött pálya egyes esetekben rosszul teljesít el kell ismerni.

Úgy nem lehet átszállásos rendszert létrehozni, működtetni, ha nincs tartalék a rendszerben, nincs átjárhatóság, csatlakozás vagy információáramlás akár a gkv.-k felé is.

 

Előzmény: Racilaci (61392)
Racilaci Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61392

Olcsó poén, de a MÁV-nál mindig van valami. Hőség, zimankó, viharos szél, vágányzár, valami mindig történik. Hihetetlenül zavarérzékeny a hazai vasúti üzem.

Előzmény: Törölt nick (61391)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61391

Jelen esetben a meleg miatt bevezetett sebességkorlátozás volt az ok. Pár prrc esetén az utasok kilométereket gyalogolhatnak a legközelebbi belterületig.

Normál üzemben kevesebb a késés.

Előzmény: Gyötör (61389)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61390

A késésről infó az összehangolás egyik feltétele diszpécseközpont stb. Az, hogy belefér e a várakozás döntse el a központi irányítás viselje a felelőséget érte.

Ha a sofőrre bízzák nem lesz esetleg csatlakozás. Eddig is számos járat ezért is szűnt meg ami a vasúthoz kapcslódott.

Előzmény: Törölt nick (61384)
Gyötör Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61389

A menetrend összehangolása nem cégforma vagy szervezet összevonás/szétválás kérdése...utas és járműforgalmi infók, adatok, pontosság, amihez kell az üzembiztos járművek és a pálya.

 

Mindig elmélázok...elméletileg a közútnak kellene a menetrendjében sérülékenyebbnek, a kötött (más forgalomtól elzárt, védett) pályának pontosnak lennie...elméletileg. :-(

Előzmény: Törölt nick (61383)
dundalk Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61388

Pontosan így van. Mintha senki nem mutatná az irányt, hogy ezt szeretnénk elérni, valszeg az sincs meg, hogy mit kellene elérni. Az idő rohamosan fogy, amire eddig lett volna 10 év vagy éppen 5 év most lesz 1-1,5 év...

 

Ebbe az időbe még az is benne kell legyen, hogy kitalálják mi legyen.. tehát a végrehajtásra marad 1 év?

Előzmény: Gyötör (61386)
Gyötör Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61387

BPD017 jól összefoglalta, egy vonatkésés boríthatja a menetrendet/csatlakozást...teljes menetrendi/közlekedési hálóban kell gondolkodni.

Előzmény: Törölt nick (61383)
Gyötör Creative Commons License 2015.07.24 0 0 61386

Döntést kell hozni, és azt megfelelően, a lehető legalaposabban elmélyedni, előkészíteni, majd kommunikálni és gyorsan végrehajtani.

Vezetéselméleti tétel: a rossz döntés is jobb mint a nem döntés. Azt lehet kritizálni, időközben módosítani, jobbá tenni.

A "nem döntés" tipikus bürokrata és politikus megoldási módszer - ha még nem érzi sürgősnek, halogatja, hátha időközben a helyzet "magától" megoldódik vhogy, vagy új, korábban nem ismert elem/kifogás/megoldás kerül az egyenletbe.

 

Csak sajnos mindeközben elmúlnak a lehetőségek, elfut az idő.....mi meg lemaradtunk. :-(

 

De nem is lehet ezen csodálkozni....hány minisztere is volt a közlekedésnek az elmúlt 6 évben?

És államtitkára/helyettes államtitkára? Nemzeti Vagyonkezelő vezére? Hány közlekedési átszervezési elképzelést dobtak be az elmúlt 6-7 év "megmondó emberei"? (a Volánokra: 2010. január 15-ig hozzák létre a régiós szervezeteiket; legyen mégiscsak önálló a 24; kerüljön összevonásra a NKHoldingba a vasúttal; legyen két, egy vasúti és egy közúti Holding; majd a 7 régióba szervezés a 24 - s még a márkanév majdnem teljes - megszüntetésével is...)

 

"Ej, ráérünk arra még..." ....pedig NEM!

Előzmény: FOMA (61378)
Dénes Balázs Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61385
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61384
Kérdés, van-e várakozási ideje a vonatra. Kérdés, van-e tovább csatlakozása, vár-e rá másik járat. Kérdés, ezek után melyik ujját harapja a buszvezető.

Eleve: ha nem jön időben a vonat, honnan kellene tudnia a sofőrnek, mekkora lesz a késés? Mert ebből az csapódott le, hogy csúnyagonosz sofőrbá azóta is vigyorog a markába, hogy hülyemáv késett 3 percet, ő meg milyen jól megleckéztette az átszállni szándékozókat, ne akarjanak vonatozni mégegyszer...
Előzmény: Törölt nick (61383)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61383

Államnak az utasoknak a Volán jogutód megmaradása garancia. arra, hogy nem lesz rosszabb. Kistelepülések esetén főleg. Az összehangolásról:

Ma kijött egy sárga 3 tengelyes Volánbusz Zrt üzemrltetésü kocsi Dömsöd állomásépület elé.

Utasok nélkül elment , közben 3 perc múlva befutott a vonat amiről a buszt már nem lehetett , elérni hiába szaladtak az utasok.

Ezt cégegyesítés stb. nélkül is lehetne jobban csinálni, a vonat meleg miatti sebessėgkorlátozás miatt késett , normál üzemben van csatlakozás.

Előzmény: Gyötör (61377)
kbn Creative Commons License 2015.07.23 0 3 61382

"Hosszabb távra az olcsóbb vasút vinné az embereket"

 

Ezen majdnem hangosan felröhögtem :(

Előzmény: dundalk (61372)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61381

5*

Előzmény: trizs77 (61374)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61380

A "felmerült az ötlet" az valójában úgy néz ki, hogy a buszosok nem nagyon tudják tartani a menetrendet. Mivel a menetrendet a valósághoz igazítani nem akarják (mi lenne a versenyképességgel, ugye), ezért úgy érezték, hogy inkább a valóságot igazítanák a menetrendhez.

Előzmény: MCA-001 (61379)
MCA-001 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61379

A németeknél felmerült az ötlet, hogy a buszok engedélyezett sebességét 120km/h-ra kellene emelni az autópályákon:)))

http://www.omnibusrevue.de/meyering-fordert-120-km-h-freigabe-fuer-reisebusse-1668810.html

FOMA Creative Commons License 2015.07.23 0 2 61378

Nem az a baj, hogy az indexes fiúk hordanak össze hetet-havat, - ami meg nem csoda, mert a ebből a kormányzati kommunikációból nem is lehet értelmeset kihozni - hanem az, hogy a közös tulajdonos hosszú évek óta egyszerűen elszabotálja a saját dolgát. Hét évet húztam le a MÁV-Startnál, és az alatt nem sikerült a (nem is nagyon létező) közlekedési kormányzatból kiszednie az éppen aktuális vezérkarnak, hogy pontosan mit is akar a közösségi tömegközlekedéssel kezdeni.

Előzmény: Gyötör (61377)
Gyötör Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61377

"MÁV és a Volán ezért érdemben változatlan formában működik egymás mellett évtizedek óta" ...."együttműködésre szorítsák a MÁV-on vagy a Volánon belüli évtizedes kiskirályságokat"....ezek kihagyták az elmúlt öt évet?

"az olcsóbb vasút" :-DDDDDDDDD

"BKK jellegű állami megrendelőcég" ....jajaj, szegény közlekedésért felelős, KTI-vel támogatott, megrendelő állami minisztérium...ezt is kiszervezné vki?

 

Stb, stb, stb.

 

Igazi hangulatkeltés...az indexes fiúk összehordanak hetet-havat, féligazságokat, ferdítéseket, nettó baromságokat...mint a színes léggömb eregetés...meglátják, mi lesz a reakció: lőnek-e rá vagy szállhat tovább.

 

Kár több szót vesztegetni erre a cikkre.

 

 

Előzmény: dundalk (61372)
paca664 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61376

Itt a fórumon különösen - de tartok tőle hogy még a minisztrériumban is - sokszor alapfogalmak keverednek, amiknek a jelentésével még az sincs feltétlenül tisztában aki hangoztatja. Én először megvárnám a hónap végét, talán megtudjuk hogy pontosan miről is van szó.

Előzmény: MCA-001 (61375)
MCA-001 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61375
És ezt a központosítást hagyni fogja az EU?
Azt tudják az illetékesek, hogy pl. angol tőzsdén jegyzett Arriva tulajdonosa a német állami tulajdonú DB(német vasút Ft)
De pont ezért a DB német Arriva leányvállalatot kénytelenek voltak eladói.
Ez ugyanis versenyelőnyt jelentett volna a német piacon.

De hasonló a Veolia is. A kelet európai érdekeltségeket 2013-ban megvásárolta a DB Arriva.
Korábban őbenne is 50% részesedés volt a francia államnak.
Előzmény: dundalk (61372)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.23 0 3 61374

Mert a maszek ugyanazért a pénzért kiszámítható, tervezhető életet ígér, és ezerszer jobban meg is becsül.

 

----------------

 

Erről, Magyarországon autóbuszvezetőket foglalkoztató magán vállalkozók még nem hallhattak, mert úgy 15-25 éve nem így csinálják.

 

 

DJ Szegecs Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61373

Mert a maszek ugyanazért a pénzért kiszámítható, tervezhető életet ígér, és ezerszer jobban meg is becsül.

 

Csak néha kiderül, hogy nem fizeti utánad a TB-t, meg nem lesz nyugdíjad sem, mert bár tőled levonta, de nem fizette be.

Előzmény: Irizar ranger (61369)
dundalk Creative Commons License 2015.07.23 0 0 61372

Kezdődik?

 

Beindult a harc a MÁV-Volán-átalakításért

Soha nem látott pénz ömlik a vasútba a következő években, elkerülhetetlen az átalakítás. Az irányítást sokan szívesen megkaparintanák. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.22 0 0 61371
Aaaahaaa... Ha a maszeknak van fix műszakváltós járata, max. akkor tud kiszámítható fizetést adni, ha épp nem a DRB Banknál van minden pénze... Kamionozni se mennek el túl sokan, ha 6500 ember kell oda is. Aki ilyen nagy járgányokra papírral rendelkezik, és van lehetősége is, megy ki külföldre.
Előzmény: Irizar ranger (61369)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.22 0 0 61370

az állam megteheti hogy jobban megfizeti az állami sofőröket. vagy kiszervezheti az egészet magáncég alvállalkozókhoz. vagy képezhet állami pénzen sofőröket. vagy akár ezek közül többet is egyszerre. 

 

a képzés viszont ezek közül egy olyan dolog, ami hosszútávon fejleszti az országot. 

 

Vajk

Előzmény: Irizar ranger (61369)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.07.22 0 0 61369

Látom, nem sikerült megértened. Fizetésemeléssel, valamint a munkakörülmények javításával, stabil munkahelyként sokkal alacsonyabb lenne a fluktuáció, így nem kellene évente sokszáz embert felvenni a cégeknek pusztán azért, mert rengetegen elmennek maszekhoz buszozni/teherautózni. Mert a maszek ugyanazért a pénzért kiszámítható, tervezhető életet ígér, és ezerszer jobban meg is becsül.

Előzmény: halaloszto (61368)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.22 0 0 61368

nézd, azért az elég logikusan hangzik hogy ha az állam finanszírozza az óvónő meg a kőművesképzést, akkor akár finanszírozhatná a buszsofőrképzést is. 

 

amikor kitalálták a szakiskolákat annó, akkor még nem volt a sofőr igazi szakma, meg ottvolt a hadsereg meg az mhsz ami megoldotta a képzést. mostanra viszont a sofőr pont olyan szakma mint a cukrász vagy a lakatos. 

 

Vajk

Előzmény: Irizar ranger (61367)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.07.22 0 1 61367

Arra senki nem gondolt, hogy 2015-ben nem az államra kellene támaszkodni?
Azért nincs elég gépkocsivezető, mert rengetegen elmentek teherautózni, vagy más munkakörbe, mert kb mindenhol jobban lehet keresni, mint az állami cégeknél buszvezetőként. Tudom, vannak a csókos fordák, amin van megtakarítás, óra, km, jegypénz, még esetleg zsebbe is csúszik egy-két ezres naponta.. viszont nem ez a jellemző.

Az egész rendszerből baromira hiányzik a tisztességes és kiszámítható jövedelem, a megbecsülés és a stabilitás. Manapság mindent mindentől függővé tesznek, kezdenek eltűnni a saját kocsik, saját fordák, mindenki azt csinálja éppen, ami jut neki. Céges oldalról megértem, hogy így gazdaságosabban lehet üzemeltetni a járműveket, de egyrészt a 15-25 évek autóknak pont nem mindegy, hogy ki dolgozik velük, így gyakorlatilag a folyamat az ellenkezőjét éri el, mint amiért csinálják (stb, stb...). Egy gépkocsivezető sem tudja előre beosztani a fizetését, mert fogalma sincs, mennyit fog keresni. A cégeknél sincs már az a morál a kollégák közt, ami egy ideális lenne. Mindenki a másik alá tesz, nem tudhatod, hol szúrnak ki veled, mert éppen a másik ettől "csókosabb lesz" a főnöknél - akit nem mellesleg egy éve sincs, hogy kineveztek. A főnök-beosztotti viszony sem feltétlenül tud kialakulni úgy, ha kb a fél vezérkart évente-kétévente lecserélik.

Havi 90-120 ezerért senki nem fog a volánnál dolgozni, pláne ilyen munkakörülmények, feltételek mellett..

Előzmény: fhusimiki (61366)
fhusimiki Creative Commons License 2015.07.22 0 0 61366
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.21 0 0 61365

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!