Nekem a Fókusz könyváruházban sikerült kapnom egy példányt, még ez év tavaszán. Egyébként a biztos az, ha felveszed a kapcsolatot a könyv kiadójával, ők meg tudják mondani, hol lehet megkapni, ill. talán egyéni vásárlóként is rendelhetsz:
06 28 320 337.
Remélem, tudtam segíteni. Nagyon jó könyv, melegen ajánlom mindenkinek.
A múltkor olvastam a fórumon valaki javaslatára a Bede Tibor: Ultrakönnyű Motoros Repülés című könyvről.
azóta bejártam Bp. összes könyvesboltját, antikváriumát, de nincs szerencsém.
Meg tudná valaki mondani, hogy hol keressem, illetve, ha ez nincs akkor valami más, kezdő-laikus számára is jól érthető anyagot találni kezdésnek?
Mellesleg tud valaki Budaörs környékén lehetőséget akár Farkashegyen akár Budaörsön tanuláshoz? Oktatót?
Illetve mennyibe kerül kb. a motoros sárkány éves fenntartása.
A választ köszönöm és a kapusir@drotposta.hu címre várom
krb
Le lehet tenni egyszerre 3 kerékre is, de szebben sikerül a leszállás, ha elősször a hátsó kerék érinti a talajt, és kb. 30 cm magasan van a két főfutó amikor lebegtetek. Rendkívül egyszerű leszállni, lehet azért, mert 25 km/h az átesési sebessége a gépnek. Volt hogy nagyon turbulens időben oldalszélben szálltam le, az egyik első kerék és a szárnyvég ért le először, de egyáltalán nem volt vészes.
Most készítem az új vázszerkezet tervdokumentációját, ui. néhány dolgot módosítani akarok, aztán legyárttatom a szükséges alkatrészeket, de csak annyit rakok össze, ahány motort sikerül találni. Lehetne új motort is beépíteni, de az kb. 400 ezer lenne, ezért inkább a külföldi bontókból behozott motorkerékpár blokkokat faragjuk, az felújítva, garanciával kijön 200 ezerből. Eddig még csak két motort sikerült szerezni, de már 4-re van rendelés.
Az új tipus többféle méretben készíthető, az elsőt magamra szabtam és a nagyobb pilóták nehezen férnek bele. Tavasszal lesz egy kiállítás Németországban, arra már a teljesen burkolt változatot fogom kivinni.
Ha megvan a motor, kb. egy hónap alatt tudok csinálni egy gépet.
Építettem egy gépet, tulajdonképpen motoros sárkány, csak néhány dologban más. A cél az volt, hogy egy olyan gépet építsek, ami saját erejéből képes felszálni (kiküszöbölendő a vontatógépet), leállított motorral lehessen vele termikelni (kis súly és légellenállás), és egy személyautó tetőcsomagtartóján szállítható legyen.
Az eredmény egy kissé szokatlan gép lett, ez még csak a második prototípus, de hamarosan elkészül a végleges verzió, ami már áramvonalas burkolatot is kap, és a kerekek a kormányrúd alá kerülnek, ezáltal 15 cm-rel magasabban lesz az ülés.
Néhány adat:
A gép teljes tömege a szárnnyal együtt: 60 kg.
Motor: 125 cm3-is vízhűtéses, 23Le/9500 teljesítményű, tolóereje 65 kg.
Emelkedőképesség 4,5 m/s, merülés leállított motorral 1,2 m/s, de még nincs kész az áramvonalazás, és a futóművet sem húztam be.
Légcsavar: kéttollú, kőrisfából készült, 135 cm átmérőjű, ha leállítom a motort összecsuklik .
Fogyasztás 2-2,5 liter/óra.
A szárny Wills Wing HP-AT, de bármilyen gyalogszárnnyal összeépíthető.
Az ára 3-400 ezer Ft körül lesz, a motortól és a széria nagyságától függően, feltéve ha a HATÓSÁG is rábólint.
Néhány képet felraktam a www.matrix94.hu/erdelics oldalra, de a lustábbaknak belinkelek párat:
2002 09 14-15-én kerül megrendezésre a 4. Apolló repülőstalálkozó az egri repülőtéren.Minden érdeklődőt,bármilyen repülőszerkezettel vagy anélkül,szeretettel vár a Halley kft.
Kedves Fuhur !
Jelenleg a tagok felsorolása emígyen áll:
B.Csaba
T.Balázs
T.András
Az Attila gépe kint van, viszont vagy már egy éve nem repült semmit.
Múlt szombaton felemelkedett a madárkám, és 3-as varióval tudtam emelkedni, mindannak ellenére, hogy az egyik karbim nem 100%-os.Az utazóm 85-90 km/h. Balázs sokat repül, Csaba oktat, én meg most kezdek igazán belemelegedni.
Ha minden jól megy, télen a két karbit injektorra cserélem.
Most már tudom! :)
Szép lassan összegyűlünk itt a fórumon.
Te még a Csepel klub oszlopos tagja vagy?
Csabával mi újság? Már rég hallottam róla is. Van még egyáltakán klub?
Tóth András vagyok, a Bartha Csabánál tanultam.
Nekem volt a suzukis próbálkozásom.
Most a GTR- Trike, vw(limbach)motor, Bogdola 16-os szárnyal repülök.
Borosék voltak a házam felett (Pusztazámoron) köszönni a Timivel.
fuhur jó lenne máskor is csinálni ilyen kis "hepeningeket" igazán jó volt, a modell reptetés is nagyon tetszett:)
a helybeli őslakosságról meg annyit, hogy a felszállóhelyünk mellett van egy kis motorkrossz pálya, sokszor 3-4 motor is dübörög ott... nem tudom, a motorosokat is elküldik??? szerencsére van még felénk sok kaszáló, tisztás ami távolabb van a házaktól. persze az ideális egy saját "reptér" lenne. no mindegy, csak nem túrnak ki mindenhonnan.
Monnd csak kinek a gépével repültél fuhur?
A Molzon motorossal, avagy a horizont motorossal !
Ha megadodo a választ, akkor már tudom ,hogy hogyan hívják az illetőt.
Tegnap takálkoztam Mölders kollégával. Voltunk Tárnokon és repültem is pár percet egy haverom gépével. Persze mire leszálltam már jöttek a faluból, hogy nagyon zavarja őket a sárkány. :( Ráadásul nem is igazán a zaj, hanem maga a látvány zavarta őket (ha jól értettem). Na mindegy...
Ez is hozzátartozik a sárkányozáshoz :)
Írjatok! Biztos veletek is történnek mindenféle dolgok.
Halley kft.: 06/36/313-830, vagy keresd Vereb Gyurit a 06/30/9636-979 számon.
A gépem majdnem kész, a motort kellene összerakni, de a szerelőm csak egy hét múlva ér rá. A légcsavar is ki van marva, csak lakkozni kell. Még a rezonátorhoz nem tudtam hozzákezdeni, mert amíg nincs összerakva a motor, nem lehet megmérni a kipufogónyílás nyitási szögét.
A szárnyam rendelkezik légialkalmasságival, valószínűleg nem motoros sárkányként kell majd üzemeltetni a kész szerkezetet, elég lesz a jelenlegi papírom hozzá. Lehet hogy hazahozom a gépem a reptérről, mostanában elég macerás ott repülni, itthon meg senki nem fog tőlem papírokat kérni, csak az a gond hogy egyedül nem olyan jó repkedni.
a 4-es vario kétszeméllyel nagyon szép. sok örömet az új motorodhoz!
az 503-asod megvan még? mennyit ér egy használt 503-as rotax motor?
hello Zilo!
klassz lehetett ez a verseny kár hogy nem készültek képek.
Hol tartasz a géped építésével? Még az érdekelne, hogy egy ilyen egyedi építésű gép hogy kaphat papirokat (légialkalmassági kártya, hiteles üzemi napló, szárnytörzykönyv)?
Most jöttem haza Nagykanizsáról, az UL EB-ről. Sok érdekes gép volt, pl. teljesen műanyag szlovák trike, mindenféle érdekes motor, pl. a kéthengeres 4 ütemű rotax-508, vagy a félbevágott VW bogár motor. A legtöbb gépen 4 ütemű motor volt, alig akadt egy két 503-as.
A fényképezőgépem bedöglött, fotót nem tudtam csinálni.