nagyvasútról könnyen meg lehetne oldani, csak kéne valami "eltérések" vizsga, vagy egy külön VU amiben tárgyalva vannak a héves vackok, aztán típusismeret és gyííí ! Fordítva nem működik a dolog
Van itt köztetek olyan, aki HÉV-járművezető, esetleg olyan, aki korábban MÁV-os (mozdonyvezető) volt?
Arra lennék kíváncsi, hogy a "HÉV jogsival" át lehet-e menni - különbözeti vizsgák letételével természetesen - a MÁV-hoz mozdonyt vezetni? Arról tudok, hogy MÁV-os mozdonyvezető ment már át a HÉV-hez járművezetőnek.
Más: nem tudjátok, hogy ráckevei vonalon, Pesterzsébet állomáson évekig ácsorgó pft-s gépekkel mi lett?
A pft-s topikban láttam róluk képeket még 2007-8-ból. (szívesen veszem a képeket itt is, köszönöm)
A nyílt vonal szolgálati hely? Illetve, ha nyílt vonalon találkoznak, akkor a nyílt vonal két különböző vágányán (szerencsés esetben, főleg ha nem azonos irányba) közlekednek, tehát itt nem felel meg az 1. feltételnek. Szerintem.
A képaláírásoknál a "vonatkereszt" kifejezés kissé érdekes. Két állomás között dolgozó munkagépsort mellett haladt el személyszállító vonat, azaz itt inkább helytelen vágányon való előzésről van szó.
Arról esetleg tud valaki valamit, hogy a H5-ös HÉV alagútjával pontosan mit fognak csinálni az elkövetkező közel két hónapban? Arról hallottam, hogy a végállomáson oszlopokat raknak be. De a többi részével mi lesz?
Minden nap arra járok, a tapasztalat mást mutat. Az aluljáró forgalmának nagy részét főleg csúcsidőben bizony HÉV-Metró átszállás adja. Aki a külvárosból bezötykölődik a zöld-fehér csíkos konzervdobozzal általában a belváros felé megy tovább, oda meg a metró a leggyorsabb és legegyszerűbb eljutási mód. 3-as villamos Kőbánya és Zugló felé, de az elenyésző, úgy általában az Örsnél kb. minden a metróra hord rá, buszok, troli, HÉV stb.
Sziaszok! Ma jártam SztEndrén, és erősen sasoltam befelé a csarnokokba a vonatból, de sehogy nem láttam a készülő csodavonatot. Nem az volt, hogy látszik valahonnan? Vagy átcibálták máshová?
A MÁV az MÁV, a BKV meg BKV. A BKV-nál a HÉV a sokadik a sorban.
Mint ahogy írtad, komoly felújítás a vonalak közül csak a szentendrein volt. Gödöllőn csak a nagyon égetőt tették úgy ahogy rendbe (minőségi javítás csak a Szilasliget - Mogyoród bal vágányon volt), Csepelnek az a szerencséje, hogy nem egy hosszú vonal, és a ráckevein érdemes egyszer végig utazni.
A vágányzár ideje alatt lesz szolgálat, helyi kezelésre lesz állítva a berendezés, tehát a szolgálattevő zárja a sorompót, ezáltal az átjárás idejére nem zárja az átjárót, ha automatikusan zárná a sorompó, szerintem 6 perc alatt túltartózkodna, zavarba menne az átjáró, és sötét lenne az átjáró a közút felé (az utolsóban nem vagyok biztos)
Soroksár Hősök terén be tud úgy állni a Közvágóhíd felől érkező vonat a szintén Közvágóhíd felől eső peronhoz, hogy közben nem zárják le a sorompót? Tud ilyent a berendezés, vagy 6 percig zárva lesz a vágányzár alatt?
Mit jelent, hogy pályakarbantartás miatt nem jár a hétvégén a H7-es hév? Csak nem kicserélik a Boráros téren a váltókat, amin idegtépően lassan döcög át a szerelvény?
Számokat nem láttam, de nekem úgy magyarázták, hogy HÉV-> aluljáró iránynál kb. egyenletesen terhelt mindegyik közlekedési alágazat (plusz az Árkád/IKEA/stb.).; a metró-HÉV összekötés inkább csak földrajzi, mint utazásszervezési okokból merül fel.
"Gödöllőinél meg szintén, Örsön megáll a vonat, át kell mászni egy aluljárón, majd metróra szállni. Ez a zötykölődés-aluljárómászás-zötykölődés nem 21. századi megoldás. Ha a metróüzembe nem is integrálódik (a legjobb ez lenne, persze ugyanaz kéne hozzá, ami a háborúhoz, pénz, pénz, pénz), akkor is min. a Stadionokig el kéne vinni, hogy legalább közös peronos átszállás lehessen."
Az megvan, hogy nem az a fő utasáramlási irány, ugye?