Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.18 0 0 40966

"vagy egy külön VU amiben tárgyalva vannak a héves vackok"

Amikor a 2-es vonal vonatai Margit hídig jártak, készült valami hasonló a Trakció embereinek, nem?

Előzmény: 9312255016 (40965)
9312255016 Creative Commons License 2015.06.18 0 0 40965

nagyvasútról könnyen meg lehetne oldani, csak kéne valami "eltérések" vizsga, vagy egy külön VU amiben tárgyalva vannak a héves vackok, aztán típusismeret és gyííí !
Fordítva nem működik a dolog

Előzmény: Loki1846 (40963)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40964

A nagyvasúton is vannak páran, akik sárga (helyi közforgalmú) jogsival kezdték az ipart.

Különbözeti vizsga nincs, végig kell járni a tanfolyamot.

Előnynek persze előny, hisz a tudásanyagban elég sok átfedés van. A felvételnél a mai rendszerben már nem biztos, annak idején ott is előny volt.

Előzmény: Loki1846 (40963)
Loki1846 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40963

Sziasztok!

 

Van itt köztetek olyan, aki HÉV-járművezető, esetleg olyan, aki korábban MÁV-os (mozdonyvezető) volt?

Arra lennék kíváncsi, hogy a "HÉV jogsival" át lehet-e menni - különbözeti vizsgák letételével természetesen - a MÁV-hoz mozdonyt vezetni? Arról tudok, hogy MÁV-os mozdonyvezető ment már át a HÉV-hez járművezetőnek.

 

Más: nem tudjátok, hogy ráckevei vonalon, Pesterzsébet állomáson évekig ácsorgó pft-s gépekkel mi lett?

A pft-s topikban láttam róluk képeket még 2007-8-ból. (szívesen veszem a képeket itt is, köszönöm)

Rüby 2143 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40962

Én inkább az iho-t nem értem. Itt mindenkinek igaza van. :D

Előzmény: _Nyuszi (40961)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40961

Szerintem sem felel meg. Ezért nem értem az olvtársat.

Előzmény: Rüby 2143 (40960)
Rüby 2143 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40960

Attól függ, hogy hogyan értelmezzük az utasítást.

 

1. "Ugyanazon a vágányon közlekedő..."

2. "...szolgálati helyen..."

 

A nyílt vonal szolgálati hely? Illetve, ha nyílt vonalon találkoznak, akkor a nyílt vonal két különböző vágányán (szerencsés esetben, főleg ha nem azonos irányba) közlekednek, tehát itt nem felel meg az 1. feltételnek. Szerintem.

Előzmény: _Nyuszi (40959)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40959

Egyezik, de ez nem zárja ki a kérdést: ha ez nem lehet keresztezés, akkor megelőzés miért?

Hiszen mindkettő vonattalálkozás....

Előzmény: Rüby 2143 (40958)
Rüby 2143 Creative Commons License 2015.06.17 0 1 40958

F2. 85. Vonattalálkozás

 

Ugyanazon a vágányon közlekedő vonatoknak szolgálati helyen való találkozása. [...]

Előzmény: _Nyuszi (40957)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40957

Nekem úgy tanították, hogy a vonattalálkozásoknak két fajtája van: a vonatkeresztezés és a vonatmegelőzés.

Ha keresztezés ez nem lehet, akkor megelőzés miért?

Előzmény: hivi (40956)
hivi Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40956

A képaláírásoknál a "vonatkereszt" kifejezés kissé érdekes. Két állomás között dolgozó munkagépsort mellett haladt el személyszállító vonat, azaz itt inkább helytelen vágányon való előzésről van szó.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (40953)
5N87 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 40955

Arról esetleg tud valaki valamit, hogy a H5-ös HÉV alagútjával pontosan mit fognak csinálni az elkövetkező közel két hónapban? Arról hallottam, hogy a végállomáson oszlopokat raknak be. De a többi részével mi lesz?

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.15 0 0 40954

Minden nap arra járok, a tapasztalat mást mutat. Az aluljáró forgalmának nagy részét főleg csúcsidőben bizony HÉV-Metró átszállás adja. Aki a külvárosból bezötykölődik a zöld-fehér csíkos konzervdobozzal általában a belváros felé megy tovább, oda meg a metró a leggyorsabb és legegyszerűbb eljutási mód. 3-as villamos Kőbánya és Zugló felé, de az elenyésző, úgy általában az Örsnél kb. minden a metróra hord rá, buszok, troli, HÉV stb.

Előzmény: _Nyuszi (40938)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2015.06.15 0 0 40953
Ep128 Creative Commons License 2015.06.14 0 0 40952

Biztos már próbafutáson volt... :-D

(Á, nem... Ilyen "hamar" nem készülhetett  el... :-P )

Előzmény: Törölt nick (40951)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.13 0 0 40951

Sziaszok! Ma jártam SztEndrén, és erősen sasoltam befelé a csarnokokba a vonatból, de sehogy nem láttam a készülő csodavonatot. Nem az volt, hogy látszik valahonnan? Vagy átcibálták máshová?

Dash 9 Creative Commons License 2015.06.13 0 0 40950

A MÁV az MÁV, a BKV meg BKV. A BKV-nál a HÉV a sokadik a sorban.

 

Mint ahogy írtad, komoly felújítás a vonalak közül csak a szentendrein volt. Gödöllőn csak a nagyon égetőt tették úgy ahogy rendbe (minőségi javítás csak a Szilasliget - Mogyoród bal vágányon volt), Csepelnek az a szerencséje, hogy nem egy hosszú vonal, és a ráckevein érdemes egyszer végig utazni.

Előzmény: Törölt nick (40933)
Dash 9 Creative Commons License 2015.06.13 0 0 40949

Üdv!

 

Bocs a késői reagálásért.

 

Cinkotáig metró üzem!? Gondolod, hogy még egy "4"-es metróba belevágnának?

 

Egyen járművek jók lennének, csak azt a fránya egyenáramot kellene már elfelejteni.

Előzmény: Törölt nick (40932)
balu97 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 40948

Valóban! :D

Előzmény: hivi (40945)
További magyar hang Creative Commons License 2015.06.12 0 0 40947

Az egyik szerelvény állt meg a melegben.

Előzmény: További magyar hang (40946)
További magyar hang Creative Commons License 2015.06.12 0 0 40946

Tényállás van a csepeli HÉV-en, immáron 1 órája pótlás.

hivi Creative Commons License 2015.06.11 0 0 40945

Köszi az infót. Érdekes forgalmi jelenség lesz ez a tili-tolizás :)

Előzmény: balu97 (40944)
balu97 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 40944

A vágányzár ideje alatt lesz szolgálat, helyi kezelésre lesz állítva a berendezés, tehát a szolgálattevő zárja a sorompót, ezáltal az átjárás idejére nem zárja az átjárót, ha automatikusan zárná a sorompó, szerintem 6 perc alatt túltartózkodna, zavarba menne az átjáró, és sötét lenne az átjáró a közút felé (az utolsóban nem vagyok biztos)

Előzmény: hivi (40942)
925509876543 Creative Commons License 2015.06.05 0 0 40943

hova gondolsz ? újabb lassújelek kitűzését jelenti ! :-)

Előzmény: kz54 (40941)
hivi Creative Commons License 2015.06.05 0 0 40942

Soroksár Hősök terén be tud úgy állni a Közvágóhíd felől érkező vonat a szintén Közvágóhíd felől eső peronhoz, hogy közben nem zárják le a sorompót? Tud ilyent a berendezés, vagy 6 percig  zárva lesz a vágányzár alatt?

kz54 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 40941

Mit jelent, hogy pályakarbantartás miatt nem jár a hétvégén a H7-es hév? Csak nem kicserélik a Boráros téren a váltókat, amin idegtépően lassan döcög át a szerelvény?

_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.04 0 0 40940

Számokat nem láttam, de nekem úgy magyarázták, hogy HÉV-> aluljáró iránynál kb. egyenletesen terhelt mindegyik közlekedési alágazat (plusz az Árkád/IKEA/stb.).; a metró-HÉV összekötés inkább csak földrajzi, mint utazásszervezési okokból merül fel.

Előzmény: trizs77 (40939)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 40939

Az megvan, hogy nem az a fő utasáramlási irány, ugye?

 

-----------

 

 

Hát mi ?

 

 

Előzmény: _Nyuszi (40938)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.04 0 0 40938

"Gödöllőinél meg szintén, Örsön megáll a vonat, át kell mászni egy aluljárón, majd metróra szállni. Ez a zötykölődés-aluljárómászás-zötykölődés nem 21. századi megoldás. Ha a metróüzembe nem is integrálódik (a legjobb ez lenne, persze ugyanaz kéne hozzá, ami a háborúhoz, pénz, pénz, pénz), akkor is min. a Stadionokig el kéne vinni, hogy legalább közös peronos átszállás lehessen."

 

Az megvan, hogy nem az a fő utasáramlási irány, ugye?

Előzmény: Törölt nick (40923)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.06.04 0 0 40937

"Én azt nem értem miért nem lehet a HÉV-ekat a MÁV vagy villamos hálózatba integrálni. "

 

A MÁV és a MÁV-START akarja ezt?

Előzmény: -Smiley- (40924)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!