Ráckevén élek,most "C"-,vágányra vagyok állítva,volt egy gerincműtétem és nehezen tudok észheztérni.Pihennem kellene,de nem tudok tétlenül lenni.Egyik nap ha fönt vagyok egésznap másnapra megsínylem.Gépek javításával foglalkoztam,most le vagyok százalékolva.Nem ártana ha több fordulat után néznéd meg a mennyiségeket.Azt biztos tudod,hogyha a motort forgatod akkor annak csak a felét forogja ám a vezértengely!Lehet,hogy nem jók az elemek(vagy valamelyik) esetleg valamelyik fejszelep rendetlenkedik visszaenged és ilyen kis fordulaton és kevés fordulaton különbségeket mérsz.Ami tkp reális mert egyenetlenül megy.Még azt kellene leellenőrizned,hogy minden adagoló ugyanakkor fecskendezi-e be az anyagot.(Minden hengernél ua a felső htp. előtt x fokkal.
nem tudom milyen rendellenességre gondosz a kaszával kapcsoltban, de én ugy értettem, hogy annyi minden van ami már egy kicsit is kopik nagy holtjátékot eredményez, ugye a legfontosabb az ékek a függőleges tengelyeken, aztán a kis kardánok is tudnak engedni kicsit. a kupkerék meg hasnonloknak nagyon sok ido kell, de egyenlőre azokkal nincs is baj. arra gondoltam, hogy a késfelfogó helyeket átraknám máshova, viszont csak 3-at, és igy a dobokat valahol centiroztatni. még nem hallottam volna hogy ezt valahol is centirozzák, de ha létezik ez a dolog, akkor biztos belevágok.
úgy mértem le, hogy kiszereltem a porlasztokat és ugy kötöttem az adagolókra, majd a porlasztó csúcsok végeire skálázott gumicsövet huztam, 10 fortulat után néztem melyikben mennyi gázolaj van. természetesen légtelenitettem elötte. füstülni nem füstől, bár egy kicsit kormos a porlasztocsucsok végei mikor kiszereltem, pedig nem is ment sokat, akkor füstöl ha hirtelen gázt adok.
Írod,hogy mind a három más mennyiséget nyom.Lemérted talán?Amennyiben letudtad mérni a szállított mennyiséget akkor be is tudod állítani őket,hogy egyformán szállítsanak.Mivel nem ismerem a technikai kivitelezését a motoron így nem tudok mit mondani.Talán általánosságot.Meg kell nézni hogy lehet-e állítani az elemdugattyút forgató fogasíven vagy pedig a három adagolót összekötő rudazaton lehet -e állítani mert akkor lehet összehangolni.De természetesen minden állítás után méréssel ellenőrizni a mennyiségeket.Lehet bütyök kopás is de az ritkább.Akkor az előbefecskendezés ideje is meg változik.Rángathat attól is,de akkor lehet,hogy amelyik hengernél bütyökkopás van az lehet,hogy füstölget is valamelyest.Levett kipufogótoroknál járatva esetleg hamarabb meglehet állapítani,hogy melyik rendetlenkedik.Tedd a kezed a kip. nyílás elé és meg is lehet érezni,hogy melyiknél különböző hőmérsékletű a kip. gáz.(ha a füstölés nem áll fent).
Amennyiben füstöl valamelyik akkor csak arra kell pillanatnyilag koncentrálni,aztán lehet tovább lépni.A fűkaszával kapcsolatba pedig ott valami rendellenességnek kell lenni ha mindig -egy bi. idő után összeforognak.
hallott e már valaki RK-4 -es kasza 3 késesítésről? sok gondot okoz ennél a kaszánál, hogy hamar össze tudnak érni a kések, és azon gondolkodom, ha dobonként csak 3 kés lenne rajta, ez azért sokára érne össze. látott, hallott, csinált e már valaki ilyet?
pontosan nem is tudom, hogy milyen tipusú az adagoló, de a motor típusa: vm motori D703LT, ez egy vízhűtéses turbós motor, 70 lóerős. teljesen felujítottam, csak ezekhez az adagológhoz nem nyultam és még mindig ugy remeg mint elötte. nem lehet, hogy a tengelyen lévő bügykök nem egyformán vannak elkopva és igy kiszerelve nem lehet ugy beállitani, hogy a helyükön egyformán dolgozzanak? vagy ilyeneken ne aggodjak.
Ne hívd ki az adagolóst,hanem vidd el hozzá az adagolókat.Arra kell vigyázni ,ha eddig a töltés jó volt,hogy mindegyik oda kerüljön vissza ahol volt és az alattuk levő hézagoló lemezeket is ugyanúgy tedd vissza,vagy le se vedd.Visszaszerelésnél ügyelni kell ,hogy a fogasléc mozgató az mindnél visszaüljön a helyére a szabályzótól jövő laposvasba.(Ezt olyan adagolóra mondom amelyik bevan süllyesztve.)Kíváncsiságból megírhatnád,hogy milyen tipusú az adagoló(Bosch?)és megírnád a 10 jegyű számát.?VM- motor az olasz.Lég vagy vízhűtéses?
kérdeznék egy olyat, hogy ha egy régi 50-esre ráteszek egy turbót, akkor még mit kell modosítani rajta? elbírja azt, nem ég át a hengerfejtömítés? másik kipufogó csonk kelle? ja és vajon hány lóerő lesz így rajta?, ugyanis egy ötvenessel szeretnék egy rk-4 -es kaszát forgatni, amihez azért kell a 80 lőerő. sacc per köbö mennyibe van egy turbó?
én is épp egy ehhez hasonló adagolóval bajlódom, nekem egy 3 hengeres vm diesel motorban van ehhez hasonló adagoló (3 db), de nem jövök rá, hogy hogyan tudom őket egymáshoz szabályozni, mind a 3 más más mennyiséget nyom. Nagyon rángatozik a motor és gondolom ez lehet a ludas. ha valaki tudna segíteni azt megköszönném. vagy hívak ki egy adagolost?
Szerintem a beszerezhető alk. listából kihagytad az adagoló elemet és a fejszelepet.Ezeket is belehet szerezni kplt.-en.Máskülönben hogy lehetne javítani-felújítani?
Az adagoló mellet van, a dúsító gombbal van összefüggésben, az olajbetöltő nyílás alatt van.Ezzel lehet beállítani a max és min tüzelőanyag szállítását elvileg!
Az esztergályos dologra én is gondoltam, és kreáltunk is minta nélkül egyet, de nem jött össze. Na meg az őszintét megvalva jobban örülnék egy eredeti darabnak. Boltokban érdeklődtem és azt mondták, hogy csak a komplet emelőkét görgővel lehet rendelni vagy a fogasléc ami rendelhető. Na meg a komplet adagoló. Mondjuk számomra rejtély az a Blokkoló berendezés névre hallgató szerkezet is. Meg még egy önindító öntvény házat kellene valahonnan szereznem.
EZ egy TZ 4-K kistraktor motorjának az adagolója.Sülysápon kellene megkérdezni a Kocsis fivéreknél vagy valamelyik TZ4 K alk.forgalmazót.Elképzelhető ha lenne minta -valakitől kérni kellene -egy esztergályos maistró ledörgölné.Az tkp-en rugótányér helyet lehet benne sztem.
Az igaz hogy nem MTZ de egy kisseb kerti traktorról szeretnék egy kis információt alkatrész ügyben. Az Adagoló fejszelepében van egy kis csap a rugó felett, arra lennék kíváncsi hogy azt be lehet-e szerezni valahonnan? Vagy valaki nem tud-e segíteni a beszerzésben.
A 27 számú alkatrészről van szó, a leírás is csak csapként említi.
Köszi a jókívánságokat a biztatást. 197o-óta volt időm és módom találkozni egy pár Rudolf Diesel és Nicolaus August 0tto találmánnyal,igaz hogy én a dízelek felé kanyarodtam,majd egy kis hidraulika,meg kombájn,aztán Ikarus kisfődarab felújítás( no de föltaláltam magam a targoncák,hidr. rakodó és kotrógépek,útépítő földmunkagépek világába is)A Csepel motorokról meg nem is beszélve.Csak ugye ahogy múlik az ember feje fölött az idő és megjelentek az újabbnál -újabb technikák ezeket már nem tudom követni,meg már bele is fárad az ember.Lassan már ott tartok amit diák koromba egy bölcs,kedves tanárom írt az emlékkönyvembe:"Hihetelenül gyorsan eljön az az idő mikor az ember már csak az emlékeinek él"-abba az időbe nem is fogtam föl mennyire igazat mondott!Igaz ő írta azt is nekem amit betartani sosem felejtek és nem felejtettem el .-"Nincs az a tudatlan ember akitől a világ legnagyobb tudósa ne tanulhatna valamit,ezért emeld meg a kalapod a koldus előtt is ".És ahogy teltek az évek egyre elszomorodva tapasztaltam,hogy eltűntek az efféle tanáremberek akik ilyen bölcs,hasznos megfontolandó életrevaló tanácsokkal látnák el ,küldenék növendékeiket az ÉLETBE! Önnek is jó egészséget kívánva abba hagyom a panasznapot.(Most figyelem ,hogy magázódásba mentüm át-de miért)? Akkor újból elköszönök másképpen:" Légy jó mindhalálig"-mint Nyilas Misi.
Egyáltalán ne tessék "kellemetlenül" érezni magát! Szerintem mindenki örül hasznos tanácsainak amik mögött óriási tapasztalat van. Szerintem önnek egy Dr. Dutrancsra lenne szüksége, aki úgy ért az emberi testhez mint ön az MTZ-hez. Kitartás!!!!!!!
Először porckorongsérvel.Zsibadt a jobb lábom továbbras is.Kétév elteltével megint megcsinálták meg lefixáltak egy csigolyámat a két szomszédoshoz lemezzel,csavarokkal.Ez ideig rendbe is lenne csak az nem,hogy deréktól lefelé műtét után mindenféle érzéketlenség adta elő magát.Gyenge vagyok,hamar elfáradok ,bedagadnak a bokáim,égnek,zsibognak a talpaim,kiestek reflexeim.Ég,nyomódik a lemez környéke,olyan mintha rajta ülnék a lemez élén,úgy vág.Nehezen vizelek,a széklet is nagyon megkínoz,ha hashajtót veszek be nem mehetek el a wc környékétől mert a záró izmaimat sem úgy müködtetem mint azelőtt.Aki műtött az küld urulógushoz,belgyógyászhoz ezek meg azt mondják menjek ahhoz aki műtött.Megy az egymásra mutogatás.Jól lehet,hogy ez magán ügyem,de most jól kiteregettem!!Bocs. Kérted egy-két fórum nevét.Én sem tudok sokat.Pl:Veterán traktorok munkagépek.Csepel autó,Stabilmotorgyüjtők klubja,Stabilmotorok,Nagyvasak,meg klf-le motorkerékpáros fórumok.Pannónia,CSepel motorok,Barkas,Multikár,Éljen soká az IFA,Tátra,Barkas,Wartburg,Aknásznaszád,...Most nem jut eszembe több.( UAZ is van).
Köszi szépen.Elvagyok keseredve mert a drága főorvosom még csak most küldte el a beutalómat és három hónap múlva kerülök talán sorra.( Márciusba műtött).A fórumozással kapcsolatba meg kezdem magam kellemetlenül érezni,hogy mindenbe beleütöm az orromat,lehet,hogy már unják,amiért velem van tele(a padlás) minden gépes fórum.Az a gondom,hogy nem dolgozhatok meg nem is igen bírok és ez most nekem egyfajta menekülési forma a semmittevés ellen.Próbálok szótfogadni a családnak mert előző műtétem után nagyon virgonc voltam nem tartóztattam meg magam és nem lett jó vége.
Értem már a karon van egy luk és a hátsó híd házán lenni kell egy menetes furatnak ezt kell összehozni és akkor lesz középső állásban! Utánna meg az alábbi képen leirtak alapján kell beállítani.
Közép állásba teszem,beteszem a csavart,ahol van a házon ellen furat ,lehúzom őket és utána indulok visszafelé.Aztán van ám olyan is ,hogy egyből nem sikerűl és korrigálni kell.A terhelés mondja meg.Ha működés közben melegszik akkor a lefékezett kerékszalagja csúszhat.Állítani kellene rá,hogy határozottan fogja.Elő fordulhat ,hogy a kinti rugó állító csavarja amelyik adja a fékező erőt nem áll jól.( Természetesen nem a szalag csúszik hanem a dob).
Kedves fórumosok! Tudom, hogy nem szorosan a témákhoz tartozik, de egy kis pihenés mindenkire ráfér. Bátorkodnám keszthelyi nyaralónk még szabad idejét (július 6- augusztus 2, illetve aug. 19 utáni időpontokba) kedvező áron felajánlani. Akit esetleg érdekelne azt a részletekről szívesen tájékoztatom (tel: 06 30 3947652 vagy e-mail: lukacs_f@freemail.hu), de a többieket nem szeretném ezzel untatni. Elnézést kérek, ha ezzel az ajánlatommal bárkit is zavartam!
A fékezőszalagé vagyis amikor ki van kapcsolva a gardán akor az fékez az úgy van beállítva, hogy üresjáratban forog a gardán és utánna van ráállítva addig mig a forgás megáll. Míg forog addig nem visit, mikor már lassan forog már fog egy kicsit a szalag egyből hallani a visitó hangot. Mikor már nem forog fog a fékszalag és még tovább állítok rá akkor hangosabban vísít. Ja és permetezett már 3 üzemórát és permetezés közben mellegszik a kardán. Ön hogyan állítja be a szalagokat?
Igen az összes csapágy ki lett cserélve újra. A miénk nem ilyen, de a fater mesélte a régi 50-esét ott emlitett 3állást, hogy azon könnyű volt állítani! Mikor eljött a Tsz-ből 83-ban még itt vaján nem volt panorámás mtz. Panorámás mtz-nek a beállításáról nincs kép?
A régieknek a tengelye volt elkopva a fogaskerék belseje nem. Új tengely és tügörgös kosárral és a régi fogaskerékkel lett visszarakva. Melyik csavarra gondol? amelyikkel állítjuk a szalag feszességét?
Minden csapágy ki lett cserélve?Itt egy régi,elsők közötti példány beállítását közlöm.A tietek biztos nem a régi három állású fékkaros de a lényeg benne van a ,munkafolyamatokat leírja.Érezni azt,hogy mikor van az az állás mikor még éppen belehet kapcsolni,éppen átugrik ki-be kapcsoláskor. Amikor nem állítod rá eléggé akkor könnyen átugrik,ha meg nagyon betekered a csavarokat akkor meg majd meg szakadsz a bekapcsolással és nem ugrik át hátul a rugós feszító bentartó kar.
A múltkor beszéltük, hogy a gardán kikapcsolt állapotban sipol emlékszik még rá? Ma szétszedte a faterom újra a gardánt és vissza rakta a régi bolygófogaskerekeket új tűgörgőskosárral és tengellyel! És továbbra is sipol. Mi lehet még a baj?
Úgy bizony.Egy kőradagoló amilyet szerintem hozzánk nem is igen hoztak.A mostaniak nem ilyenek.Függőlegesen van bennük a fej rész, ez meg vízszintes kialakítású.
Az üzemórádon mér ennyit? Ha igen akkor az orosz üzemórára nincs mit adni! Nekem 1800-ra van állítva az adagoló és az óra 2300-at mutat! :) A pontos fordulatot adagoló próbapadon lehet beállítani!
Dutrancs! Egy részbe ideillő,részben pedig a másik témához illőt kérdeznék most tőled! Szerinted az UE28-as tud annyit mint az 50-es MTZ? Az UE50-es pedig mint egy 82-es MTZ? Mármint vontatási,talajművelési tulajdonságok!
Ahonnan ezeket a rajzokat vetted,ott nem mutassa az ábra vagy nincs leírva.Azaz igazság,hogy ezekkel az új dolgokkal már én sem találkoztam mert nagyon sok időt töltöttem más gépek javításával,most pedig egy kis kényszerpihenőre vagyok állítva.( "C"-vágánynak hívják).Az alsó képen a 8-as az a bakja a munkahengernek.Amennyiben ez teljesen szervós-tehát orbit kormányművet raksz fel akkor a kormányoszlop úgy nézem csak olajtartályként funkcionál.A munkahenger csöveit az orbit kormánymű "R" és "L" jelű csatornáihoz kösd be a másik kettő közűl egy a "P"-pumpa(szivattyú) a másik a "T" -jelű a tank (tartály).Ezeket sokéves tapasztalaltaim mondatják velem.Abban az esetben ha nem teljesen hidr.-us korm. szerk.-ről van szó akkor abba nem tudok nyilatkozni.Ha véletlenül nem jó felé fordul csak a két tömlőt megcseréled a munkahengernél és kész.Azért majd írd meg mire tudtad használni a tanácsaimat.A 28-as jelű kart is úgylátom cserélni kell,mert ehhez 2 furatos kell.
Panorámafülkés 82-es Mtz-re, ami nem oldalváltós és nem nagyműszerfalas, hpogyan lehet ráépíteni szervómunkahengerrt az első hídra? Mertt részerelni rálehet, csak hogyan és mihez kapcsolom hozzá a hidraulika csöveket?
Az egyértelmű ha a fordulaton állítasz akkor gyorsabb lesz a gép is! :) De szerintem nem ajánlatos a fordulatot állítgatni mert sokkal hamarabb kifekszik a motor! Amúgy az adagoló oldalán van egy átmenő csavar a gázkar mellett aminek neki ütközik a kar ha kézzel húzod a gázt neki az szabályozza a fordulatot ha azt hátrébb tekered akkor adsz neki fordulatot! De csak módjával max +200-at elbír de tovább ne nagyon kisérletez!
Van egy 80-as MTZ-nk és nemrég lett rajta felújjítva az adagoló. Nincs is semmi gond vele (gyári paraméterek rendben vannak). Az lenne a kérdésem, hogy szeretnék a gépnek némi fordulatot adni,hogyan valósíthatom meg? Hallottam róla h valamelyik csavaron kell állítani az adagolón. A másik kérdésem az lenne h mennyi az optimális állítás, amivel rendesen lehet majd használni. Mert azt észleltem hogy amikro állítanak rajta, akkor gyorsabb lett a traktor sebessége.
Nem tudom nivóig nézni az olajat mert nincs benne, mert nekem még a kompresszor a váltón van! Vagyis a könyv 40litert ír és annyi lett beletöltve! Azok a csapágyak jók voltak semmi mozdulás nem volt náluk! Mert többször is szétszedtük és a fater arra is gondolt, hogy a többi csapágyat kicseréli, de nem látta értelmét. Azóta ment a gép 2üzemórát és szerintem halkult. Most lesz terhelés alatt is próbálva megy permetezni mert muszály neki. A faterral arra a döntésre jutottunk, hogy kb 10 üzemórá megy és nem kapcsoljuk ki az ülés alatt had kopjon összefelé, ha nincs halkulás akkor a belsőfogazású kerék lesz kicserélve újra és abban már simán kell futni a bolygókerekeknek gondolom én! Szerinted? Nekem is van mtz-50-es alkatrész katalógusom abban is 125-öt ír! Az este amit belinkeltem a második videót arról mi a véleményed egészséges már a hangja?
Egyszerre ne sokáig járasd és a lényeg hogy a nívóig legyen benne olaj. Az idő teltéval majd hallod,hogy halkul-e vagy erősödik.Erősödés esetén tüzetesebben megkell nézni.Jók voltak a csapágyai a fékszalagban forgó doboknak?Közbe el -el ugrok más fórumokba is.
Nekem a szelephézag 0,3-ra van állítva hideg motornál mind a kettő! A porlasztó meg 130-ra és most hallatszik a porlasztó hangja hogy sok neki a 130. Vissza akarom venni 120-ra mit szólsz hozzá? A váltót meg a kuplungházat meggyszedés és aratás után szétkapom és átdolgozom! Szívesen fogadok olyan képeket ami ehez a részekhez kapcsolódik gondolok itt inkább szerelés és beállításokra. Színes robbantott ábrás képet már küldtél nekem. A motor szelephézeg állításról előtöltés állításról meg amit állítani kell a motoron azokról is küldhetsz nekem képet. Előre is köszi.
Mtz-552-es traktorom van gyárilag négyizzógyertyás 50-es motorral. A bolygó kerekeket azért cseréltük ki mert ki volt hegyesedve és lötyögött a tengely 0,5mm-et kopott vagyis először csak kosarat cseréltünk benne de akkor is mozgott a fogaskerék és így cseréltük mind a három fogaskereket újra tengellyel együtt. Ha ennek a tengely végén lévő belsőfogazású fogaskerékre gondolsz:
De ha az ülés alatt nem kapcsolom ki a tlt, hanem hagyom hogy had forogjon és kopjon összefelé az jó? Nem tud felmelegedni? Vagyis az olaj meggyuladni véletlenül?
Porl:135 bar. és ime a hézagolás.Ehhez szét kell szedni a traktort mert így nem sokra mész vele pláne ha a kúpgörgős csapágyat is cserélni kell.,akkor meg még a váltót is szét kell szedni mert azt a tengelyt kell legelőszőr beszerelni-beállítani-kihézagolni majd utána kell visszapakolni a többi tengelyt és kerekeket.
Érdemes összeszerelésnél a váltó és difiház közé a gyári tömítéssel egxenértékű vastagságú tömítést tenni,hogy a beállítás jó legyen.Az ,hogy ezután a kúpkerék-tányérkerék hézag hogy alakul az aztán egy másik mise.Mert ha nagy a foghézag akkor még azt is össze kell hangolni.Attól függ valamikor el lett-e állítva.
Szarakodik a gépem és nem mindig jó.A vejem szokta megcsinálni és most elutaztak,ha nem jelentkezek a gép az oka.Igen a váltót ill a kúpkereket ki kell hézagolni.De csak akkor ha a kúpgörgős csapágyak még engedik(műszaki állapotára gondolok).Majd keresek képet. ATLT-vel kapcs.ba pedig egy kérdés:5o es MTZ-éd van ugye?A belső fogazású fogaskerékben levő perselyt kicserélted? Milyennek voltak a belső koszorú fogai?Lehet,hogy az új bolygókereknek nem ízlik a régi kopott ellendarab.Elképzelhető hogy egy idő után csendesedik.Addig is azt kellene csinálni,hogy csak nagyon kis ideig legyen a kézikarral kikapcsolva.Amikor nem használod inkább az ülés alatt kapcsold ki a kart.Bekapcsolva azért nem zajos mert akkor együtt forog az egész és a bolygókerekek állnak.Mikor ki kapcsolod és lefékezed a másik dobot akkor beindul a daráló.Akkor már a bolygókerekek is rohangásznak,pörögnek a tengelyükön a belső kerékbe.Most ennyi aztán majd írok még.
Igen az előtöltéssel volt a baj, csak kiváncsi voltam, hogy rájösz-e! :) Ugy látom Te nagyon értel az mtz-ékhez! Amúgy az előtöltés jól állt! Az előtöltés állító tárcsa közepében a bordák voltak kikopva kb 0,5mm-et és állandóan változott az előtöltés meg ahogy forgott rajta csilingelt! Itt a van egy másik link előtöltés állító tárcsa csere után:
http://www.youtube.com/watch?v=09rG_ISTR5k
Lenne még egy kérésem, a hétvégén a tlt újítottuk fel mert a szalgok el voltak kopva. Kicseréltük az egyik szalagot amelyik hajtáskor fékez vagyis a gép hátuljához képest a hátsót, a másik az tökéletes volt, meg kicseréltük a bolygófogaskerekeket meg a tűgörgős kosarakat és a tengelyt amin a 3 fogaskerék van. Meg ha kompletten kihúzod a tlt akkor a végén van egy csapágy azt is kicseréltük újra! Meg a difiből is kúhuztuk a hosszú tengelyt ami a váltóból adja át a hajtást a tlt-nek mert ezen a tengelyen is rossz volt a 6210-es csapágy ezt is kicseréltük újra. Meg a difiben azt hittük, hogy a nagy koronás anya levan lazúlva mert vonyít rukvercben,de semmi baja nincs meglazúlva hanem a fogaskerék mozog hosszírányban kb fél centimétert. A váltóban van ki egy csapágy vagy hézagolni kellene a váltóban szerinted? Utánna összeraktuk a gépet és a tlt ha ki van kapcsolva akkor olyan vonyító hangot ad, ha meg bevan kapcsolva akkor szépen csendesen megy? Szerinted mi lehet a baj? Kikapcsolt tlt-nél akkor hagyja abba ha a fékező szalagról leállítok de akkor már viszi a tlt. Egy pár fotó a javításról:
Egy picit vegyél vissza az előtöltéséből.A tüske szerin jól áll?A képeket pedig évek alatt szedegettem össze mindenféle szakkönyvekből.Tudod,hogy kell csinálni?Úgy tűnt a hangjából itélve mintha az előtöltése miatt csillingelne.
Itt a kép.A centrifugálszűrő alsó zárócsavarját kiveszed és ennél rövidebb csavarhúzóval is lehet ,kintebb állítod a szeleprúgó előfeszítő csavart, lazítassz rajta a megkívánt értékig.Mondjuk 3 bar-ig.
Nem tapasztaltam még ilyet.Nagyon egyszerű,mert fogod magad és visszaveszel a nyomásállító szelepen és akkor is meghallgatod a hangját,hogy csökkent-e a zajosság.Keresek segédanyagot(képet),hogy hol keresd,ha nem tudod.
Érdeklődnék, hogy mtz-50-es motornál ami négyizzó gyertyás a magas olajnyomás( hidegen 5, melegen 4,5 max fordulat mellett) De alapjáraton is hidegen 4,5 és melegen 4 körül van. Az okozhat-e zajos járást?
Én is találkoztam olyan géppel,hogy akármerre szaladgáltam nem tudtak segíteni.Kiégett egy ilyen(talán Angol exportra készült-idetévedt példány) és az atya úrIstennek sem találtam a fülke és műszerfal tartozékokat,valamint a vízszivattyújához jav.kszl.-et.Meg bütyköltem,de mikor legközelebb elromlott ledobtuk róla és tettünk föl egy széria tipusú szivattyút,hogy ne szívasson többet.
Találtam egy képet felteszem szinesíteni a fórumot.Üdv.mindenkinek.
Olyan problámám lenne, hogy van egy alkatrész amit sehonnan sem tudok beszerezni. Ez pedig a fülkében ( jobb felső sarok) a billenőkapcsolókat körülölelő műanyag foglalat (kb 25 * 15 cm-es) lenne. Az a műanyag tábla amibe bele lehet illeszetni a 6 db billenőkapcsolót ( ventillátor,ablaktörlő, 2 munkalámba, egyéb). Ha valaki aki bontó közelében lakik vagy esetleg tudna újjonnan szerezni ilyet, annak nagyon megköszönném és persze megeggyeznénk az árán.
Kérdésem szempontjából a 4-es és az 5-ös egyforma. Köszönöm, hogy elmondtad mi volt a gyakorlat! A fórumot olvasgatva azt hiszem a többiek nevében is csak köszönetünket fejezhetjük ki neked, rendkívüli segítőkészséged miatt. Üdv.
EZ vagy tolatólámpa kapcsoló vagy a sebváltóhoz indítás reteszelő kapcsoló.Ha nincs a gép üresben nem engedi a behúzótekercset működtető reléhez az áramot.
SZK-5-öshöz nem volt szerencsém,de Szk-4 eshez igen.Amennyire emlékszem bekapcsoltuk mi csak úgy csattant-forgás közben a körmös kapcsoló.Legtöbbet menet közben ürítettünk.
Dutrancstól kérdezném: SZK-5 kombájnnál be szabad kapcsolni a cséplőmű kikapcsolása nélkül, tehát forgás közben az ürítő csigát? Ugyanis ott nincs szépen megcsúszó (csak nyomatékhatárolós) kuplung, így a kapcsolódó körmök egyszerre akarják hajtani a csigát. Ez gondolom nem használ a láncnak sem. Vagy ilyenkor kicsit megcsúsznak esetleg az ékszíjjak és ez biztosít némi kíméletességet?
Hát azért engem érdekelne,hogy működik! A szöghajtásos MTZ hídban sajnos a derékszöghajtás elég gyenge,de ha mindig figyel az ember az olajszintre akkor nem sok baj van vele! Bár gondolom neked nem kell ecsetelnem!
Azt,hogy mennyire jó azt csak a gazdája tudná megmondani nekünk.Azt bizton állíthatom,hogy szerintem nincs féloldalas kopása a gumiknak nem tapsol-szitál az eleje,nem olyan érzékeny a jó beállításra mint egy MTZ-híd-(Igaz nem tudom,hogy a kormánymű maradt-e vagy azt is át variálta-e?
Hát én nem annyira tartom helyesnek,bár a kis Dutra elsőhídját többre,erősebbre tartom mint az eredeti MTZ szöghajtásos hidat! De én kókánynak találom én inkább a gyári összepárosításra esküszöm! :-) Persze attól lehet jó!
Még annyit. Az automata állásban sem igazi a nagy fordulatszám különbség, mert én korábban nem is gondoltam volna, hogy automata állásban is milyen gyakran bekapcsolódik az első híd. Én száraz föld esetén is- akár tárcsázáskor is- használom, és korábban (amíg meg nem javítottam) ha kidobta automata állásból azt arról vettem észre, hogy lassult a traktor!
Maradjunk annyiban ,hogy ügyes.Meg az is lehet,hogy egy ilyen híd volt otthon a sublót fiókba és nem került annyiba mintha vett volna egy eredeti MTZ elsőhidat és nem győzte volna cserélgetni a kúpkerékpárokat a könyöktengelynél.Lehet ,hogy nemcsak ügyes,hanem okos is volt??!!
Én is észrevettem, hogy hiányzik a középső támasz. Gondolom a kis Dutra v. hasonló híd alacsonyan lévő difijéhez a gardán vezetéséhez erre nem volt szükség. Bár a nyomatékhatárolós kuplung ha jól van beállítva egyszerű, gépkímélő megoldás(nem is tudom a pick-upokon miért nem használják?!). Szerintem az MTZ jól ki van találva. Nekem tetszik! Ha átfordítják a Dutra hidat akkor nem fordul meg a forgásirány?-vagy királycsapszeget fogadó füleket is hegesztettek a híd másik oldalára? (Habár nincs Dutrám, nem tudom hogy vannak azon a fülek) Én azon is aggódtam (habár én mindenen aggódok), hogy az MTZ hátsó gumihoz hogy válasszak első hajtású gumit.Én azt mondom, hogy a tulaj vagy nagyon bátor (mint a cigány lova), vagy nagyon ügyes!
Szerintem nemsokat hangolhatott.Nem fixre kapcsolja hanem autómatára,így az eleje csak akkor hajt mikor a hátsokerekek megpörögnek.Így csak rövid ideig tart a kapcsolat-az akadály leküzdéséig- a két híd között.De semmi sem lehetetlen.Úgy néz ki mint egy 28-as elsőhíd(kerékagyról,felniről ítélve)Szemből kellett volna lefotózni..Amennyiben 28-as híd akkor a difinek a másik oldalon kellene lennie.Valamit mégis trükköztek vele mert úgy látom nincs beszerelve a nyomatékhatárolós csapágy közbünső támasz.Átfordították volna a hidat?
Kapcsold be a TLT-t ,álló motor mellett,vagy kapcsold be, állítsd le a motort aztán egy csőfogóval fogd meg a tengelycsonkot és mozgasd ide-oda.Vedd le vagy a fönti vagy az alsó kuplung állító nyílás fedelét és valaki meg hallgatózzon,nézelődjön steklámpával,hogy mit lát -mit hall és,hogy honnan jön a nesz, mert biztos valami majd elárulja magát.
Sztem be lehet kapcsolni rendesen a TLT-t a kapcsolójával, bár aztán lehet, hogy ott lesz a bibi... Nem tudom. Na, majd ha megcsináljuk megírom mi volt a baj. Már kíváncsian várom én is! :-)
Még az jutott eszembe hogy a kapcsolóval be lehet-e rendesen kapcsolni?Nem-e olyan történik,hogy egy kicsit csúszik csak össze a bordás bekapcsolóhüvely-valami holtjáték miatt- aztán megkapja a terhelést és kiugrik,kidobja.
Tudod legelőszőr arra gondoltam ,hogy nem-e csak az olaj forgatja.De miután írod ezt a kerregést stb.. már így az az aktualitását vesztette.Mert van olyan eset hogy a hideg olaj magával ragad alkatrészeket.Pl. Van egy horizontál gépünk öcsémmel és az is amikor először indítjuk el minden ki van kapcsolva rajta és ránt az asztalon egyet,majd megáll.Melegen abszolut nem csinál ilyet.Valami hasonlóra gondoltam hírtelen.A Jumz-nál pedig két tengely van.A nyelestengely a TLT csőtengelyében van,azon megy keresztül-igaz a többi MTZ-nek is így van megoldva-és arra gondoltam,hogy nem-e a két tengely közötti olaj viszi.Ezekszerin már tudom,hogy ez nem így van.Aztán lehet ,hogy a szétszereléskor derül aztán ki,hogy tkp-en mi a baj.Nagyon extrém esetekbe szoktuk mondani"láttam én már éjjeliőrt nappal meghalni"!Most már úgy tűnik nem úszod meg szerelés nélkül.
Egyébként most, hogy belegondoltam, csinálta néha azt, hogy csak úgy simán "egyújjal" be lehetett kapcsolni a TLT, meg csinált olyat is, hogy csak nagy nehezen, "kerregtettve" lehetett bekapcsolni.
Ha az lenne eseteleg amit írtál, hogy csak be van dugva a helyére, akkor miért működne terhelés nélkül?
A bekapcsolóra ha intenzíven reagál akkor van kapcsolat,de valamiért nem bírja a terhelést.Legelőször mint írtam a kuplungra tudok gondolni mert ott van ami megtud csúszni. A továbbiakban bordástengelyek,fogaskerekeké a főszerep.Mellékelek metszeteket ahol nyomon lehet követni a TLT útját.
Igen ez egy kiskotróból átalakított Jumz. Legalább is az előző tulaj elmondása alapján a helyi Mgtsz-ben dolgozott a traktor, majd átalakították és megvette az előző tulaja, egy bácsika, aki az elmúlt 10 évben alig használta, végig garázsban tartotta elmondása szerint. Viszont érdekes,mert találtam rajta egy olyan táblát miszerint Bulgáriában készült!
Nem is tudtam, hogy ott is gyártottak Jumzokat.
De visszatérve a hidraulikára, gázadásra kicsit megélénkült az emelés, de amikor nem emelet, akkor csak simán nem emelet, nem csinált olyat, hogy elindult felfelé, majd ismét le. A nagybátyám is szivattyúra gyanakodik. A TLT bekapcsolásánál pedig recseg egy picit. Az alatt mit értesz, hogy csak be van dugva a TLT hajtás és nincs folyamatos kapcsolat? Ha üresben forog akkor kell, hogy legyen folyamatos kapcsolat nem? Ha csak be lenne dugva akkor forogna üresben?
A kuplungon lehet állítani(ha az lenne a bibis)-és még nincs nagyon elkopva a tárcsa vagy netán az agyrésze kiszakadva,mert olyan is előfordult már.A felemelt terhet ha nem engedi le,akkor pedig a munkahengered,vezértömböd nem enged át.Így első megállapításra.Olyat nem csinál,hogy mikor tovább akarod emelni ,inkább először lefelé indul meg a függesztett gép majd nagy gázt adva kezd emelni?Mert akkor szivattyúkopás szokott lenni a diagnózis.Különben nem sokban különböznek a Jumz és az átlag MTZ-ék hidraulikája.(erő és helyzetszabályzást kivéve,mert van amelyiken még nem volt van amelyiken meg már nincs mert sokat kiszoktak iktatni,csökkentve a hibalehetőségek számát ).Pl. Jumz hidr.sziv. balos a többieké jobbos Jumz vezértömb fekszik míg a másikak álló helyzetbe vannak szerelve,Jumz munkahenger állítva van a többieké az ülés alatt fektetve.Kérdésem az,hogy nem véletlenül EO vagy BH kiskotró lett-e visszaalakítva traktorrá mert akkor lehet,hogy a TLT tengelyed csak bevan dugva hátra és nincs meg a folyamatos hajtáslánc.Amikor bekapcsolod a TLT-ét recseg?,érezni,hogy a körmös kapcsolóig elmegy a hajtás?
Igen amikor felemel akkor már tartja a terhet, azzal nincs gond. Sajnos én nem nagyon értek a traktorszereléshez, traktorokhoz még soha nem volt közöm csak autókhoz, motorokhoz. Egyszerűbb dolgokat megcsinálok persze, na meg a bonyolultabbakat is, ha segítenek, de az álltalad említett nyomásméréshez már sajnos sem technikám, sem tudásom nincs. Majd jön egy szerelő valamikor neki elmondom majd azokat amiket írtál. A TLT-nél pedig nem éreztem szagot, igaz nem is sokáig erőltettük. Ha tényleg kuplug hiba lenne akkor ahhoz szét kell húzni a traktort igaz?
Elképzelhető hogy elkopott a hidr.szivattyúja és nem nyom eleget.A vezérlőtömbbe levő áteresztő szelepnek a kúpját,rugóját is megkellene nézni.Amikor felemel keservesen aztán már tartja a terhet? Munkahengerbe levő "o"-gyűrű átenged estleg.A TLT -nél nem hiszem ,hogy törés lenne mert akkor abszolút nem hajtana.Nincs terhelés alatt kuplung(ferredol) szag?Lehet hogy a TLT kuplungtárcsája csúszik,mivel ez kéttárcsás kettős működésű kuplungos.A hidr.-ára visszatérve nyomásméréssel belehetne határolni a hibát.(Itt most mennyiség mérésre nem is utalok mert nem minden háztartásba van komoly hidr. diagnosztika műszer.Meg ahhoz klf.-le közcsavar készlet is kellene)Igaz a nyomásméréshez sem árt mert ha csak a munkahengerről kötöd le a tömlőt és ott mérsz akkor még nem derül ki egyértelműen,hogy szivattyú vagy vezértömb-e a bűnös.A szivattyú vizsgálatához mindenképpen egy fojtószeleppel ellátott mérőóra lenne jó.Direktbe ne próbáld mert,ha jó a szivattyú akkor szétnyomja az órát.
Az olaj sztem nem lehet vékony a hidraulikában, mert kifejezetten Hidraulika olajjal van feltöltve. A TLT tengelynél meg az a fura, hogy üresben megy, terhelve meg nem... Most vagy menjen vagy ne. Fura ez nekem....
Egyébként anno amikor vettem azért lett Jumz, mert két szerelő is ezt ajánlotta Mtz helyett, mondván megbízhatóbb, stabilabb, jobb összeszerelésű gépek az Mtz-nél. Hát... A rokon Mtz-jének még nem voltak ilyen hibái... De majd megcsináljuk és ez is jó lesz. Csak bosszantó.
Szerintem vezértömb baja lesz,vagy szivattyú hiba! Igaz a JUMZ-hoz hülye vagyok,hiába közösek a gyökereik az MTZ-vel! Esetleg vékony olaj van benne,bár akkor is emelnie kellen,és csak ha felmelegszik az olaj akkor emel nehezebben! Szerintem a TLT-nél meg szét kell szedni az egész váltót,lehet,hogy valamelyik alkatrész eltörött benne! Bár a gépszerelés nem a szakterületem,de nekem ezek a hibák jutottak az eszembe!
Jumzal (ami félig meddig mtz) kapcsolatban kérnék egy kis segítséget!
Télen vettem a traktort és most akartam volna vele először dolgozni, de sajnos nem sikerült. Első probléma: Nem emel a hidraulika terhelés alatt. Üresben megy mint az álom, de pl fűkaszával már csak éppenhogy emel. Ekével még annyira sem. Megnéztük az olajat benne, töltöttünk is utána max-on van, de így sem javult. A másik, pedig a kardánkihalytás. Miután nagynehezen felszenvedte a fűkaszát (próbakép) beindítottuk a kardán kihajtást, de meg sem mozdul! Ugyanaz van vele is mint a hidraulikával. Üresen terhelés nélkül, megy mint a fene, ha rákötünk valamit meg sem mozdul. Jövő héten jön egy szerelő, megnézi, de addig is van valakinek tippje, mi lehet a baj?
Szia! Széthúztuk megnéztük, és a kuplungszerkezet lapján ahol a villák vannak, az egyik villát támasztó kis csavar eltört. A kinyomócsapány rendben volt. Volt itthon egy régebbi kuplungszerkezet, a villákat, rugókat átraktuk és a lapot is átraktuk amiről letört a kis csavar. Összeraktuk, új kinyomócsapággyal. Kiderült h megint nemjó... raktunk bele ki kuplungtárcsát, és vadiúj kuplungszerkezetet. Minden alkatrész gyári belarus nagyon komoly... úgyhogy mostmár tökéletes a gép:D
Ha már a kuplungozásoknál tartunk, kíváncsi lennék a véleményetekre. A minap sorközműveltünk, és egyszer csak egy nagy reccsenést hallottunk a gépből amikor kinyomtuk a kuplungot. Azóta se kép se hang, hiába nyomod ki nem áll meg a traktor. Mi lehet a probléma?
Keresnék MTZ 50 vagy 52 vagy 550 vagy 552-es trakit, papírok legyenek, műszaki nem fontos. Saját részre lenne. Minden lehetséges adok-kapok fórumot végignéztem..:-) Itt még nem jártam. ( Fehéroroszországi fórumon már igen ) :-)
Szóval ha esetleg tudnátok valamit a számom 20/ 9 589-742
Trakiszerelő, lakatos, autófényező van a környezetemben úgyhogy nem csak a csili-vili érdekel. :-)
Na majd a télen felújítom, most nem húzom széjjel a gépet.(mert sok a munka vele) Majd teszek fel 82-ről képet, olyan 95% van készen rajta homlokrakodó.
ha fém darabot találtál benne, akkor nagy a valószínűsége vmelyik csapágy szétment. én kb 3 éve újítottam fel a váltót, kiszórta a sebességeket, akkor a nagy görgős csapágyakon kívül az összeset kicseréltem, hidd el jobban járnál, ha egy tengelyen az egyik kiment, akkor a másikat is kicserélni, mert márt az is megehette, de még nem mutatkozik annyira. A féltengelytörés nagyon necces, cégnél is kitört az egyik 82-es féltengelye, mihelyt letért a műútról a réte, mikor mentek ki műtrágyátszórni.szerencséje volt az emberkének hogy nem borult fel vele.
A váltó kb. 1 éve van felújítva. De valamelyik csapágyat kiverhette, mert tavasszal leeresztettük a váltóból az olajat (mert hátul a jobb oldali fél tengelyt eltörte), és fémdarabkákat találtunk benne.
Gondolom váltó javítás mostanában nem volt.Kopott csapágyak,kopott reteszelő,eltört ,elgyengült reteszelőrugó.A 9.-nél lehet,hogy tönkre ment a nyeleskerékbe levő csapágy,de az is lehet,hogy kúpkerék tengelyének ami tkp-en fogaskerék a kúpgörgős csapágy hézagai megnőttek kopás vagy a kúpkerék rögzítő anya meglazulása miatt.Elég sok a lehetséges ok.Gáz levételkor menetközben nem visít-zörög a hátulja?Az is lehet ,hogy sok fogaskerék leltározós sebváltás miatt a fogaskerekek fogai erősen kúposra koptak és erőltetés-terhelés következtében tengelyirányba olyan erő lép fel,hogy már a reteszelő nem tudja benttartani.Legjobb,ha leveszed valamelyik oldalfedelet és egy kispajszerral megemelgeted a tengelyeket és meglátod,hogy hol van a legnagyobb lógás.
Én ezeket már elég régen Gödöllőről rendeltem,de már akkor sem tudták a kpl sorozatot elküldeni ,hiányzik pl a teljes hidraulikus rendszer képe,aminek nagyon örültem volna.( De azért elboldogulok-elboldogultam,hamár 197o.-óta ezt kell,hogy csináljam)._No meg mindent ami beáll az udvarba-vagy behozzák vagy behúzzák!
Igen a traktorba a műszerfalon lévő óra azt mutatja, azt lehet áltálánosnak venni Az egy kissé primitív ahhoz,hogy ennyire pontosan mérjen.Most egy adagolós könyvből idézek,ami 1984.-ben kelt.MTZ-8o,8o L és 82-82L tipusokra érvényes.Az adagoló bütyköstengely névleges fordulatszáma:11oo. A fordulatszám szabályzó leszabályozás kezdete:112o.Legnagyobb üresjárati fordulatszám:116o+1o.A teljes adagolás megszűnik:121o fordulatnál.( a fordszám állítgatást inkább adagolósra kell bízni,nem mintha" csak" ez a művelet olyan bonyolult lenne).
Hali! Valkinek nincs meg a kisfülkés mtz-50 traktor kezelési utasítása magyarul? Minden formában érdekel fénymásolt, bescannelt és eredeti is jöhet? Előre is köszönöm!
Megnéztem,utólag a katalógusokba és arra a megállapításra jutottam,hogy az MTZ-ék fordsz.adójának cikkszáma PT-38o2o1o-o9, aT-25-ösé pedig Ugyan ez a számsor csak a vége o5.Lehet,hogy itt van az eb elhantolva.Sőt biztos is mert valamikor nekem pedig T-25-ös gazdája panaszkodott ugyanilyen hibára.
Szerintem a meghajtó tengelyen lévő csiga a csigakerék másik oldalán helyezkedik el.Mondom én ezt minden gondolkodás nélkül,de írás közbe jövök rá,hogy inkább a csiga kerekes meghajtómű ellentétesen van(a fogazata) kialakítva.Elképzelhető,hogy nem MTZ-re való ill.biztos,hogy nem rávaló.Vagy T-25,vagy T-15o-esre való és ott lehet,hogy ilyen kell.A fölfogatás pedig azért passzol mert a házat a gyárosbácsi egyformára készítette tipustól független.(csereszabatosság elve)Csak a belső kialakításban tudom elképzelni a fogásirány nem megfelelő voltát.
sziasztok MTZ 550-re új üzemóraszámlálót,bowdent,és eghajtót tettem,de az egész visszafelé forog:-),tudja valaki mi lehet az ok?mert ugye a motor csak nem forog visszafelé...
Nem találtam a képet. Az e-mail címemre küldd légyszi meg a telefonszámodat is, de csak a kép megtekintése után hívnálak fel, ha lenne még kérdésem. Előre is köszönöm
Olvastam tanácsodat, miszerint a traktor széthúzása nélkül is be lehet építeni az első hajtás tengelyét. Ezt szóbeszéd szinten már korábban is hallottam, de nekem még nem sikerült rájönnöm, hogy kell ezt megoldani. Nagyon megköszönném, ha nekem is tudnál erről fényképet küldeni meg pár szavas tájékoztatót. Azt nem értem, hogy ha a tengely végéről leesztergálom a peremet (vállat) és ezáltal hátulról bedugható lesz a tengely, akkor az miért nem fog ugyanúgy hátrafelé kicsúszni? Mi rögzíti azt ezek után? Csak nem a tengely elfordulását biztosító, oldalról a tengelynek neki hajtott csavar? A fej helyére esztergált perselyt mi rögzíti? Nem értem! Gyárilag elölről van bedugva a tengely. A váll felütközik a csapágyon, hátul meg az anya biztosítja, hogy előre ne csússzon ki. Mindenem megvan az első hajtáshoz, ez a traktor széthúzás tartott eddig vissza az átszereléstől (Már húztam szét régen, van vele dolog, meg most nem is folyat sehol, meg szeretném ezt a műveletet mindenképpen spórolni.) Azt is meg szeretném kérdezni, hogy az első híd cseréjénél a királycsapszeget hogy lehet kivenni? Hallottam két módszert is hátha te tudsz egy jobbat?!
SZIASZTOK .VALAKI TUDNA NEKEM SEGITENI.MTZ82 elsöhalytás hoz eredetti allkatrészt PL.csizmaszárat vagy függölegestengely csapágyházat. Keresek mer utángyártotbol már 1év allat 2pár törtössze,és mi lehet az oka,???
MTZ 2822.1? 280LE-s... én azt hallottam h csak prototípus van belőle, nem gyártják! Nem tudom hogy volt e valaki az Agro+Mashexpo kiállításon idén... volt egy ilyne kiállítva.
Elnézést a késett válaszért...Megoldódott az olajnyomás.Jol mondják,az ember hajlamos a bonyulultabb végéről kezdeni a dolgokat.A szitu a következő lett:mikor szétkaptuk a motort az olajsártól pl. már a szelepvisszatérítő rugók sem látszottak(nem az én bűnöm,így vettem:)),a lényeg,hogy kipucoltunk,és megpucoltunk mi mindent,összerakás előtt(már amit nem cseréltünk),és felöntöttük új olajjal,aztán hadd csattogjon..Nagy valószínűséggel már az első pár perc alatt sikerült a cxentrifugálnak összegyűjteni,a még itt-ott fenntakadt trutyidarabokat,aztán mire mi megnéztük a nyomásmérő órát,az már addígra szépen el is dugult.Miután kipucoltam,beleértve a megkerülő,és a nyomástartó szelepét is hidegen-melegen 2,5 körül van.Szóval köszönöm mindenkinek,aki részt vett a téma körüljárásában,legalább ezzel kapcsolatban is többet tudunk:-)
Üdv mindenkinek!Peti220 az550-es alvázszáma ott van mint a többi MTZ-nek a bal oldali első alváznyúlványon,visszapillantó oldalanként 1-1 Db kötelező,hátsó ablaktörlő meg a Te érdeked,hogy kiláss csak azért kell rá,tehát nem kötelező/öreg 50-es eken sem volt/
Ott találomra feltett turbo volt gondolom lefúvószelep nélkül, a telj 100%-al növelhető , tuti, a 80-as években az F1 Renaultok másfél kört bírtak a pályán iszonyatos erővel csak utána pusztultak el ( fejlesztési időszak, Oltványi Tamás: A halál árnyékában könyve). Ezek szerint működik, ez a legjobb recept , ha már valakinél évek óta megy.
AZ egyik ismerősnek 8éve van utólagos turbó egy öreg kisfülkés 80as-on,semmiféle dugattyuhütés és váltó problémája nem volt még vele. Az viszont nem annyira helytálló,hogy annyira hüde megnyomja a lóerőket,egyszerüen csak annyira ami még éppen kell.
Régi MTZ házilagos turbósításáról hallottam nem gyári turbóval 2-szer annyi levél boronát húzott el. Mindenki örült a TSZ összes gépére ezt akarták szerelni, DE...... két napig tartott csak a gyönyör a második nap végére a motor teljesen kikészült, nagygenerál. Még gyári turbónál is nézz utána nincs -e olajspricc hűtés a dugattyú aljára a gyári turbóson, mindenképp turbós dugattyúkat is tegyél bele, esetleg kis ablak kivágva az olajfúvókáknak, Ja és hol a blokkban a fúvóka, vastagabb dugattyúfenék , lefúvószelep, ilyesmi. Nem szakterületem az MTZ- de ezek általános irányelvek.
Biztos jók bár én sem hajtottam meg még egyet sem! :-( Egyébként én szemeztem egy 920.3-assal bár most meg kell várni mit hoz a jövő! Bár az MTZ .3-as típusaira sok kritikát hallottam de szerintem nem olyan rosszak csak nem bírnak már ki annyit mint a régebbiek és a műanyagburkolat is könnyen törik!
Ja igen az igaz h kikészítheti, hisz sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve a technika! Sajnos még sose volt alkalmam kipróbálni egy turbós MTZ-t, de ahogy olvasgatom a véleményeket sokan megvannak elégedve vele !
bocsánat hogy itten reklámozgatok, de hátha valakinek szüksége van ilyesmire, úgy érzem ilyen mindenkinek jól jönne. szóval fogyasztáscsökkentés traktotokhoz.
Van egy megoldás traktorok, munkagépek(dízelmotorok) üzemanyag fogyasztás csökkentésére. Kb. 25-35% dízelgázolaj fogyasztáscsökkentés érhető el vele. A szerkezet felszerelési ideje kb. 6-8 óra. Természetesen pénzvisszafizetési garival.
fizetési mód: 55% az elején, A maradék 45% : 20 üzemóra után, miután látszik az eredmény/hatás ÁRAK KB: 80-100LE 150e FT 100-130 165e 130-160 175e 160-180 185e 190-210 195e 220-240 210e
Akit érdekel küldök több infót , keressetek, a fórumot nem akarom szétOFFolni.
Azért vigyázzatok ám az utólag felturbózással mert az egy jó motort kikészíthet a váltóról nem is beszélve! Énszerintem inkább a gyári turbós mert azért ott az alkatrészeket is erősebbre gyártják,hogy bírja a turbót! Igaz sokat jelent,meg láttam már sok felturbózott mezei 82-est,de állítólag sűrűn kell valamit javítani rajtuk!
Aha! gondolkoztunk már mi is rajta h rárakatjuk a turbót, de valószínű h veszünk egy 130-140LE-s nyugati gépet! Nekünk terep 2 be viszi igazán, 3ikkal is viszi de csak lejtőn lefelé XD de ha nyomom neki és jók a körülmények akkor általába 5.1,5,6 között szántok.
Turbózzátok meg azt a 920-ast én is azt tettem.És nagyon jól működik!!!
Szántásban nálam gyorsított terep 3-al megy simán, nagyobb emelkedőnél azért néha kéri a kettőt,de ritka. És elég kötött talaj a miénk!! 4 éve van rajta és nagy segítség!
Annakidején én is úgy tanultam hogy a fogaskerékszivattyú térfogatkiszorítás elvén működik , és a kerék és a ház között MAX !! 0,05 mm lehet. Külünben nem nyom eleget. A magas hideg olajnyomás normális, melegedésre hígul az olaj azért nincs akkora nyomás. A régi gépek vékony modern olajokkal nem működnek, itt még az olaj is tömít. Régi OPEL is felhordja a légszűrőházba a drága olajat. Tudom itt fel volt újítva a motor, de általában a főtengelycsapágyaknál szökik el a nyomás. RÁBA STG. nél 0,3 mm főtengelycsapágy hézagnál kuka volt a motor, pedig ez nagyobb az MTZ-nél.
Néztem olajok adatlapját Pl: autóba 10W-40 első szám a téli, második a meleg állapot, azt gondolnánk hogy a 0W-40 csak hidegben hígabb, laborban mérve meleg állapotban is 20-30 centistokkal kisebb a viszkozitása. Tehát a nyomása is kevesebb.
Elviszi,csak nem mindegy mekkora fejekkel :),mondjuk egy mai modernebb váltvaforgato ekét simán,de laj"h"a,vagy IH ekét is középkötött talajokig. Tárcsát is szintén elhuzza a 3m-szélességüt. A mechanikus jobb,a szinkronnak az az előnye,hogy gyorsabban,szebben tudsz vele váltogatni,nameg csendesebben,azthiszem ennyiben ki is merült a szinkronos előnye.
Én rosszakat hallottam a .3-as MTZ-ről igaz ez,hogy annyira rosszak?Főleg még a 6 hengeresekről mondtak rosszat! Ha esetleg majd lesz gépvételem akkor lehet MTZ .3-ast venni? Vagy inkább egy régebbi turbósat?
háj! az üzem anyag fogyasztás legegyszerübb megoldása a GREENpower 10000ft egy liter és ezer liter gázolajhoz kell önteni minimum a 10% os fogyasztás csökkenés.Ugy tudom Györben a helyijáratos buszok ezzel mennek.
szia! Az a különbség a 95 meg 105 lovas motor között hogy más a befecskendezési szög,semien más adat nem különbözik.A monoblokk nagyon kényes megoldás,speciális olajat kell használni pl Mol JD ,mivel a hidraulika olaj keni a sebváltot.Az olajba más olaj nem keveredhet.
lenne egy pár kérdésem az MTZ 920.3-as traktorral kapcsolatban, pl hogy a monoblokkos traktorok mennyivel jobbak mint az alapok, és hogy tényleg 105 lovas motor van bennük?
Végülis,ha azon a szelepen kell állítani,akkor már tuti hogy a szívattyú kopása okozza a nyomáscsökkenést(maga a háza kopik,és a fogaskerekek,és a ház között forgatja az olajat,nem pedíg hajtja),szal én azt mondom,ha már az ember leveszi az olajteknőt,akkor érdemes azt az 5 e ft-os szívattyút kicserélni...(valószínüleg sokan ezért is nem ismerik azt a szelepet,mert szerintem az csak ideiglenes megoldásnak ok).Amugy az egyik öreg tsz-es szakcsival beszéltem aki azt mondta,h bármilyen kopott főtengelynél is,ha uj szívattyút,és centrifugált tesz az ember,az tuti 4 bar nyomás.
Ha tavaszon mütrágyáztok vele,az tökéletes a bejáratásnak.Mondjuk szántást nem ajánlott rögtön végezni vele. Jomagam csak a centrifugál szürőn lévő állitási lehetőségekről tudodk,a szivattyurol nem is hallottam.
Hallottam már én is erről a titokzatos blokkon belüli nyomásállító csavarról,csak jó lenne kideríteni,hogy végülis merre van az,és hogy melyik irányba kell tekerni,nehogy többször is le kelljen venni az olajteknőt..(mert az annyiszor zuhi az olajban-ráadásul fekve,mert az aknás garázsom nem az Mtz-hez készült:-))).
Én itt nem jártam még, de figyelem az eseményeket elég sűrűn!
Van nekem is egy két Mtz-m és tanultam róluk sokat. úgy vettem ki a szavaidból hogy ez egy öreg verda,amin nem nagy az olajnyomás. Annyit tudok mondani, hogy kell legyen egy nyomás állító szelep,valahol a forgattyús házon bellűl a szivattyú környékén, és ott tudnál talán még állítani valami nyomást. Nem láttam soha én sem ezt a csavart de van valami. Láttam már olyat, aki látott olyat. :)) A 80-as unk is ezt csinálja de ő már egy szétkopott verda, és azért hidegen tud még 2bar-t is melegen meg azt az 1-et alapjáraton meg talán felet. Már kb 4 éve így csapat és semmi baja. Azért a tiédnek picivel tényleg többet kéne mutatnia motorgenerál után.Gyárilag 60 óra után van bejáródva azthiszem,de nem nagyon kell kímélni én 1500 ig pörgettem az újat általában, volt amikor persze picit megléptem de nem sűrűn. Azt mondták okosok nem nagyon szabad kímélni mert ami részecskék még leválnak innen onnan azok magasabb fordulaton könnyebben kitisztulnak a motorbol.A te döntésed mit látsz jónak. Úgy is hallani fogod mikor jó már a verdád mert megerősődik a hangja,keményebb lessz picit. Ja és én 25 üó. után cseréltem először olajat.
Sziasztok jó sok szerencsét az oroszhoz mindenkinek!!!!!!!!!!! Peti
Annyiba lett volna az adagolót felujítani,h egyszerűbb volt újat venni:-)+persze már 4 uj porlasztócsúcs is dukált hozzá...Egyenlőre hanyagolom a nyomást,mert végülis 1 bar mindíg van,az meg már elég ahhoz,h ne süljön be,aztán pár üzemóra mulva ugyis olajcsere,ahhoz már megvettem a prista sae-50 olajat,azzal hátha emelkedik valamit.Az őszi "nagymelokig+ legfeljebb megejtek 1 szívattyú,és szűrőcserét,ha nem javul a dolog.Szerinted mennyi idő,és hogyan a bejáratás?most kb 10 üó-t ment mióta össze van rakva olyan 2 órát álltában, a többit meg félgáz körül menet közben.
Szerintem egy jol összerakott,generálozott motornál még vízzel is kéne hogy legyen legalább 1-bar,valoszinü az olaj viszkozitása meleg motornál is csak max 1 bart emel. Inkább a szerkezetben nem oké valahol valami.
Más: Generálnál az adagolot is megnézném,pláne ha nem zárt olajfürdős,mert az is gyorsan szét tudja vágni az uj perselysort,ha gázolaj kerül a motorba .
sztem,a himbatengelynél van az olajnyomás végpontja,legutoljára a kis csőben van nyomás(tudod,ami a hengerfejről a himbatengelyre megy),és ha jol gondolom a himbáknál már csak lecsordogál az olaj,és a szelepemelők mellett visszafolyik a karterbe.Köszönöm mindenesetre, h agyalsz velem ezen thx,tényleg.De sztem végülis 3 dologra szükül a kör olaj-szívattyú-szűrő.Valószínünek tartom,h sűrűbb olaj már javítana a helyzeten,bár nem tudom,h 100%-os szívattyúnál igazábol számít e az olaj viszkozítása...,na dehát alapjában véve huszonéves technikárol van szó....,szal szegény ember vízzel főz:-)
Én is gondoltam az olajra,mert most valami multisuper tsz-ből kicsorelt:-) állítólag Agip olajjal lett felöntve,amit eleve hígnak láttam,talán ki kellene próbálnom,mit szól egy "mezei" sae 50-hez..
Nekünk is volt hasnló problémánk ( D-243 -as motorral ) az általában olajnyomás 2,8. Mi úgy jártunk h amkor jól bemelegedett a gép akkor nem volt csak 1,5 fél körüli persze üzem közben, alapjárarton (800 fordulat) pedig olyan 0,5 - 1 körüli volt. Minket is aggasztott. Aztán rájöttünk hogy finomabb olaj került bele, utána megoldódotta problámánk.
Állítgattam a szűrőn a nyomást,de csak hidegen lehet növelni(ezért lett 3 hidegen,amugy csak 1 volt),egyébként nem régi a szűrő,kb 200 üzemórát ment,mert a régi eltört,és cserélve lett.A szivattyú nem tudja elengedni a nyomást,ha a melegedéstől hígul az olaj?
Sziasztok.D-50 motoron teljes generált csináltunk.Szétszerelés előtt 1 bar körüli olajnyomása volt.Most hidegen 3, melegen alapjáraton 1,fordulaton 2 körüli,szoval erősen fordulatfüggő is...(szűrő,tömítettség,csapágyak rendben).Ha valaki találkozott már ilyennel kérem adjon vmi épkézláb ötletet.
Üdv! Jó,hogy ilyen fórumokat is lehet találni! Az MTZ legújabb .3-as sorozatairól kérdeznék,hogy mennyire jók,mennyire váltak be ezek a típusok vagy sok hibáik vannak-e?
Köszi a gumiméretet! Most nézem a neten is fenn van, ha valakit érdekel (a regebbi tipusú Mtz-ről ( 892 ; 952 ; 1025 ; 1221 ) van itt néhány adat, többek között a gumiméret is.
Meg tudná valaki mondani, hogy MTZ 82-es 15,5 R38-sa hátsógumihoz mekkora méretű első gumiköpeny való? Mert úgy hallottam hogy nem mindegy hogy mekkorát rakunk fel rá, mert ha túl nagy akkor ledarálhatja a fogaskereket. Köszi
Szia! Meg is kaptam a képeket, jók lettek . E-mailban leírtam az összerekásom gondolatmenetét,nem tudom hogy jó e? Mégesgyszer tényleg nagyon köszönöm a segítségedet.
Szia! Érdekelnénk azok a képek amiket említettél, nagyon megköszönném ha el tudnd küldeni, szerintem sokat segítene. baloghvill@freemail.hu a a címem Annyi biztos hogy nem egy egyszerű átalakítás, de az ereje tapasztalható.
Még annyi kérdésem lenne, hogy merevhidas hajtásból kétfajat létezik: van egy 8 lyukú és egy 6 lyukú, tudásilag ugye megeggyezik mind a kettő? Melyik a jobb?
A 80-asból könnyen lehet elsőhajtásost csinálni.Nem kell széthúzni a váltót. A tengelyből le kell esztergályozni,és egy ugyanolyan méretű perselyt kellrá esztergálni mint az eredeti méret.Aváltó tetelyét le kell venni ott lehet betenni. Biztos megéri mert egy erősebb traki lesz belőle,de műszakira így nem lehet elvinni valószínűleg mert a forgalmiba nem ez van beírva. Ui:email címre tudok képet küldeni a tengelyről,ha még érdekel.
Nem , nem a megbízhatóságára gondoltam, inkább a mechanikus egyszerűbbségére. Sokan azt hiszik, mikor szinkronizáltat vesznek, hogy na, most már úgy váltom majd a sebességet, mint egy személyautóban. Hát nem. Ugyanúgy kétszer kell kuplungolni, ugyanúgy be kell koptatni, ugyanúgy recsegni is fog egy darabig. Aztán hiába van itt is terep-országút + hátramenet előválasztód, ha az egy másik (rövidebb) karon van, így egy kicsit bonyolítja a dolgot. Pótkocsi emelkedőn történő vontatásánál, forgalomban, mikor esetleg gyorsan kellene kapcsolgatni visszafelé, érhetik az embert meglepetések. De csak addig, míg meg nem szokod. Meg aztán ennél a tipusnál már nincs is választási lehetőség (azt hiszem). De még egyszer azt mondom, még mindig jó választás ez a gép, és abszolút nem kell tőle emiatt elriadni.
Köszi az ajánlatot. Engem inkább a tapasztalatok érdekelnek, az amit a prospektusba nem tesznek bele. A váltóról elejtett mondatod megütött. Ez mégiscsak nagyon fontos eleme a gépnek. Mit jelentene az a ne várjak csodát a szinkronizált váltótól. Nem megbízható, vagy rossz a fokozat kiosztása? Ez mégsem olyan gond, mint az elektromos ketyerék, azok legalább gyorsan javíthatók. köszi a választ.
Igazából az a probléma hogy behozni mégcsak betudnád más országból is, de mint uj erőgépet nem birod forgalomba helyeztetni magyarországon, mert nem éri el az euro2 környezetvédelmi osztályt. Egy mtz motor képtelen elérni az euro2-t intercooler nélkül, és ez sajnos a lemezburkolat alá nem fért be. Jelenleg megvásárolható a 820.2 , mert az nem éri el az euro2 höz kötött motorteljesítményhatárt, és ha minden igaz már kezdik gyártani a 1025-ös lemezest DEUTZ motorral , vagy ott az összes .3-as verzió.
hello érdekelne hogy kintröl lehet-e behozni MTZ 892.2-t vagy 952.2 -es traktorokat pl: az oraszországbol ? ugy megy mint a személyauto behozatal vagy máshogy én nemtudom de kellene nekem uj gép de ithon már nincs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ha valaki tud valami hirt irjon
A megnövelt lóerő nagyon érzékelhető. A szinkronizált sebváltótól nem kell csodákat várni, a mechanikus (szerintem) jobb. Elektromos újításokkal (különböző relék, áramátalakító, áramtalanító) lehetnek gondok, de ezek orvosolhatók (ha meg új a gép, akkor ezek úgyis kijönnek garanciaidőben). Ár-érték arány mindezek ellenére még mindig kiváló. Ha küldesz postacímet, tudok küldeni róla prospektust, leírásokat (jan.7 után).
Tud valaki segíteni nekem. Mtz-552-es traktorba keresek gyári üzemórát! A száma: TX-114. Mindenhol csak a 80-asát lehet kapni aminek a száma TX-135(ezzel nem müködik helyesen, nem mér valós fordulatot és üzemórát)!
Nem szünt meg a 892.2-es csak más lett a száma 952.3-as és kétféle váltóval rendelhető szinkron vagy hagyományos meg a motor változott Euro2-re. Amúgy a többi része nem változott. Ja meg a karosszéria műanyag burkolatott kapott.
Billenőkapcsoló keretet itt tudsz venni, szerintem postán is elküldik. http://www.zso-eni.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=55 Rákattintasz a kiskereskedelmi árlistára és a 13.oldalon találsz.
A legkisebb MTZ? Idén tavasszal sikerült ezt a gépet lefotóznom egy börzén, amint új tulajra várt.Az eladó szerint a típusa MTZ 12.Gondoltam felteszem a képet ,hátha valaki már többet hallott róla. Mindenesetre felénk nem gyakori látvány.
Nekm azt mondták, hogy bele lehet rakni a fogaskereket a lehajtáshoz, csak nem tudod utána rögzíteni egy csavarral aszem,mert az a tengely túloldalán van, és ahhoz már nem férsz hozzá. Amúgy pedig a traktor jobb oldaláról bele lehetne rakni, ha nemkellen széthúzni. És olyan variáció nincs hogy egy kisebb kezű ember rakja be a rögzítést, vagy az sem fér be! Nekem ezeket mondták. Úgyhogy kicsit kudarcba fulladt az ötletem :( Amúgy pedig szerinte hálás dolog ha 4x4-es a traktor!
Egy ilyen turbó-készlet 122.000,-Ft + ÁFA-ba kerül. Ebből a TKP-6 jelű turbó 62.000,-Ft, de létezik TKP-7 jelű is, az olcsóbb 8-9000-rel. A képen csak néhány főbb alkatrész van, az apróságok, mint pl. csavarok, bilincsek, olajcsövek, szívótorok, stb nem látszik.
Szia! Oké! És billenőkapcsolóhoz műanyagkeretet tudnál szerezni? Arra a táblára gondolok amin rajat van az a 6 db billenőkacspoló, és nekem az a nagy tábla kellene! Ezenkívül kb mennyibe kerülne egy bal oldali ventillátor (kopeltten) 80-as hoz. Köszi!
Szia! Látom MTZ cuccokat is értékesítessz! Szerintem lehet hogy érdekelne néhány dolog. Amiket árulsz azok használtak vagy újjak,met engem igazából használt dolgok érdekelnének. Köszi
Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy a 80-sa traktorunkból 82-t szeretnék csinálni ( +komplett első hajtás kell hozzá),és ehez azt mondták nekem hogy szét kell húzni hozzá a traktort,ugyanis csak így lehet beltenni a fogaskereket. Az a kérdésem hogy széthúzás nélkül is meg lehet ezt oldani,ez rejtély számomra? A másik kérdéshogy szerintetek megéri?
Igen! Egy ismerősnek ilyen a 82-es,nagyon meg van vele elégedve annak ellenére,hogy utolag lett turbó felrakva rá.Infót nem sokat tudott rola mondani sajna,mert már igy vette.Viszont nem ez az első masina amin látok,hallok ilyet. A kipufogocsonkra van egyszerüen 4 csavarral felrakva,az olajzást az olajnyomás mérő müszer csövétől kapja.Észrevehetően bikább a motor,jobb a fogyasztás.
Eddig is foglakoztam MTZ cuccokal de csak kimondott rendelésre! De mostmár raktárkészletet fogok tartani mivel egyre nagyobb az igény! De fő profilom természetsen az UAZ marad!!!
Helló! Véletlenül nem tudja valaki , hogy honan tudnék venni panorámafülkés mtz-be a 6db bullenőkapcsolónak a keretjét, ami a jobb felső sarokban helyezkedik el. Nagyon vevő lennék rá Köszi
Van egy 892.2 (2 éves) és egy 80-as (kék) MTZ-nk. A 90 lőerősnek a hangján erősen dob a turbó, viszont a 80-asnak (14 éves) sokkal jobban érezhető az ereje. Viszont az újj az vadálat, mind teljesítményben mind gyorsaságban. És érdekes dolog mégis a 90lóerős kevesebbet fogyaszat 80-asnál!!Talán a turbó miatt. Az én falumban az MTZ-nek elég nagy becsülete van, szinte 950%-ban azal dolgoznak az emberek, és az átlagtermésünk is olyan mint azé a gazdé a8 KFT-é ) akinek csak John Deere-ja van. Igaz tény és való hogy komfortban nagyon lemarad az MTZ. De ezt triviális!
Az agregátorról én is hallottam. Ha jók az infóim, akkor a honvédségnél is volt ez a típus rendszeresítve.Jó lenne egy ilyen M zárolt darabhoz hozzájutni az alkatrészutánpótlás biztosítása miatt.Fogyasztása, ha a saját részre végzett munkákat nézem nem sok.Úgy tapasztaltam hogy kötöttebb szerkezetű talajokra viszont nem igazán való.
Van adattábla a vázon, csak az a probléma vele hogy az előző tulaj a váz átfestésekor lefestette ezt is. Félek tőle ha higítóval leszedném róla a festéket jönne vele együtt minden.A festék esetleges lekaparására nem is gondolok.
Tud valaki infókkal szolgállni a képen látható traktorról?Orosz gyártmány, megtalálhatók benne MTZ alkatrészek is.Néhány éve a tulajdonomban van, de nem sokat sikerült eddig megtudnom róla.
A villamossági rajz az alkatrészkatalógusban benne van. Az alkatrészkereskedőknél szerintem találsz katalógust. Egy fénymásolás erejéig biztos kikölcsönzik.
Az MTZ elektromosság a 70-es évek technikája. Minden falusi járművillamossági szerelő fejből vágja a technikát, MTZ-t mindenki olcsón javít. Ha javítás céljából keresed, érdemesebb velük megcsináltatni.
Ki tud segíteni? Van egy MTZ-552-es traktorom még a régi négyízógyertyás motor(D-50) van benne. A problémám az, hogy gyűrűtörése volt a motornak. Új hűvely , dugó, csapszeg , gyűrű került bele( minden eredeti orosz és "C" dugattyú). Mikor összeraktuk a motort és beindítottuk nagyon kemény lett hangja, keményebb mint egy 80-as motor. Azt gondoltuk, hogy még nagyon "nyers" motor és be kell járulnia neki. kb 50 üzemóra járatás után se csendesedett. Ekkor elkezdtük a hiba okát keresni. Kiszedtük a porlasztókat és ellenőriztük a nyomást( egy kicsit magas volt 140bár) visszavettük 125bárra ami a könyvben van irva. De a kemény járás ekkor sem szünt meg. Elkezdtük az előtöltést állítgatni(itt már volt egy kis javulás de a lyuk fogyott el, nem lehetett tovább állítani). Na ekkor szétszedtük a motort újra, megnéztük a vezérlést, de itt is minden rendben volt, minden jelzés passzolt. Hengerfej átnézése közben találtunk egy kis hibát, hogy a szelepek körül hiányzott a hengerfejből egy kis darab, meg a kamra el volt égve). Erre vettem egy új komplett szerelt hengerfejet). A hiba még most sem oldódott meg.
Hátha tud valaki egy új ötlettel előállni? Válaszotokat előre is köszönöm!
Teljesen mindegy hogyan kapcsolod ki. A motor nem számít. A tapasztalatom szerint menetben a legegyszerűbb kapcsolni. Gázadás, vagy fékezés közben. Egyébként nekem nehezen kapcsolódik. Különben mielőtt szilárd burkolatú útra hajtasz, lehajtassz a szántóföldről _ki kell kapcsolni_, különben lenyalja a gumijaid, visít is a hajtómű. További jó zötykölődést.
Nem tudom, milyen olaj van benne, de javasolnám egyfokozatú, SAE-50 viszkozitású olajjal (pl. Agip Diesel Sigma SAE-50) is kipróbálni a csapágyazás előtt
hello azt szeretném megkérdezni, h mtz-n az első hajtást mindegy h mikor kapcsolom ki ? úgy értem h az nem baj ha seimán leáálitóm a motort és utánna kapcsolom ki az eslő hajtást?
Ha valakinek MTZ-80 vagy 82-es gyári (4 nyelvű,magyar is) katalogusból kellene vmi robbantott ábra vagy alkatrészmegnevezés fényképzve tudok küldeni. (talán most a betűméret jó lesz nem úgy mint az előbb). :))
Sziasztok! Mtz-t akarunk utólag turbóval felszerelni,már láttam pár ilyet az országban. Tudtok valamit róla,hol lehet beszerezni ilyen készletet ,illetve mennyiből jön ki?
Kellene nekem egy kis segítség s.o.s. !!! Azt kellene tudnom holnapig,hogy egy Mtz-ben (jelen esetben egy 80-asról lenne szó) hogy vannak a sebességfokozatok? Jobbra le van a hátramenet az ok de a többiben nem vagyok biztos... Köszi előre is a segítséget...
Hello mindenki!! Segítséget kérnék MTZ motorgenerálba fogtam, nem találok sehol adatokat a meghuzási nyomatékokat billetően csapágyak hengerfej, sorrend, mikor kell cserélni a hajtókar csapágyat elég csak azt cserélni, stb. a hengerfejet is felujjítanám mindenestül szelepvezető stb. Valaki aki érti a szerelést kérem keressen vagy üzenjen. jöhet a liderces@gmail.com címre is. Előre kösz minden infót
Valaki megtudja mondani, hogy az "új" MTZkben a műszerfalon a kis traktoros embléma alatt mi az a két gomb? (tudjátok, ha kikattintom az emblémát, akkor azalatt van)
A jó öreg 50-est csak hallomásból ismerem, de csak is jót hallottam még róla...
Volt két 80-asunk is, de az egyiket már eladtuk, abba ritka szar váltó volt az tény, mert 7/4, 9, 6/3 nem kellett neki, mert állandóan kihajigálta sebességből, így rá kellett tartani kézzel, lábbal hogy haldadjunk....sőt még dróttal is kikötöttem :))))
Nekünk van 80-as is meg egy ilyen "új" 920-as unk is (merev híd, turbó)! Imádom! :)
Másfél éves, és komolyabb dolog nem volt még vele....a váltójával mondjuk nem vagyok 100%-ig kibékűlve, mert ha 9 be akarom felrakni, és le van felezve, akárhogy taktikázok, dupla kuplungozok, akkor is reccen egy kicsit...meg viszzaváltásnál is, mondjuk 8 ba...
A sárvédő (műanyag, ez az üvegszálas izé) is igen sok helyen már el van törve, meg van repedve...pedig nem kapott még közel sem annyiót, mint a 80-as...pedig az többet szenvedett már mint Jézus Krisztus....
Kiváló, mint minden orosz technika: lehet ütni-vágni, bírja. Ha elromlik valami : aki szeret és tud egy kicsit szerelni, az a mai alkatrészárakhoz képest nevetséges összegből , akár saját maga is meg tudja javítani, felújítani. Még az újabb (merevhidas, turbós, szinkronizált sebváltós, stb) tipusokat is. A régebbi tipusoknál tartósabb volt a motor, és a lemezborítás sem volt olyan sérülékeny, mint a maiaknál a műanyag.