75-öt tuti mentem már vele, 10-11 kg biztos van a gép, én meg 82 körül, de nem is a pontos km/h a lényeg, hanem ezzel csak azt akartam mondani, hogy ami felfelé hátrány, érezhetően előny lefelé.
Köszi. Akkor az sem annyira reménytelen? Már el voltam keseredve (mert sok helyen ezt is mondogatták), hogy annyira régi szegényem, hogy jobban járok, ha falra akasztom, újat veszek. De amíg tudok láncot cserélni, tudom karbantartani, addig nem válok meg tőle. Spannak van egy alu Trekje Ultegrával, de azt mondja, az enyém szebb, muffolt váz, króm villa, imádom. Lehet, hogy felfelé 2-3 kg-val többet cipelek, de lefelé 75-80-nal nem jön az aluval :) Úgyhogy hajtom még egy darabig :)
Lehet, hogy picit kopottak a belső hajtó fogai, de az is lehet, hogy bevan állva az elöregedett zsírzástól. Ilyenkor érdemes lekapni a sort, átfujni vd-40-el a belsejét, és újra kenni.
Annyi van még, hogy állítólag a kazetták el vannak kopva, ritkán, de van olyan, hogy mintha kihagyna, ahogy el kezdem tekerni, mintha ugrana egyet, de menet közben nem csinálja.
Tavaly volt az első teljes évem, 5700 km-t mentem, idén meg kicsit 2000 fölött vagyok. Szerintem 8-9000 a cél idén. De ha nem kell sort cserélni, vígan cserélem egy évben kétszer a láncot. Szeretném még ezzel a bringával kihúzni idén, aztán belekényszerülök egy „újba”.
Köszi, megnyugtat ez. Most beszéltem egyébként a boltossal, ahol vettem (nem az, aki 5-ért akart láncot adni) és azt mondta, hogy vigyem be, 1500 Ft-ért ad láncot, és hülyeség, hogy nem tudom „elhajtani”. :) Úgyhogy talán van remény.
KMC-Z72 láncot is vehetsz, én a másodikat használom, 7-es sorral, 2-3 évente érdemes cserélni, és nem drága. Egyébként, nem tűnik vészesen kopottnak a sor, viszont a láncod igen:
A fogsor szemre jó, vegyél rá egy 1500 forintos láncot (pl. Shimano UG-51) és használd egészséggel. Érdekes lehet az a bolt, ahol erre 5000-ért akartak láncot adni.
Nem csak egy szem rossz (az egész láncot brigéciollal tisztítottam, azt a szemet WD-40-nel, utána láncolajat raktam rá), rárakta a nyúlásmérőt és azt mondta, hogy ezt cserélni kellene. Találtam is 6-osra kb. 5000 Ft-ért láncot, de a tulaj (boltos) mondta, hogy azt én hiába rakom rá, mert úgy vannak kopva a fogak, hogy „el nem hajtom”. Így állok most. Nem kérdés, hogy el van kopva minden, kb. 25 éves bicó lehet, én 1,5 éve vettem, ezalatt kb. 10 000 km-t mentem vele.
Konkrét útvonal (még) nincs. Kaptam egy ajánlatot rokontól hogy, ha itt bedöglik minden, berendez valami szinpad/díszlet épitős csapatba kellékes/mindenesnek...
Nagyjából működik a szokásos megszorításokkal (BMW-től, Auditól ne várj elsőbbséget, jobbra csak elvétve indexelnek, a kereszteződésbe beragadt autósok akkor is keresztezik a kerékpárutat, amikor az utóbbinak van zöld). Konkrét útvonalról többet tudunk mondani.
Viszont én még 9-en is fel tudtam ütni a 23-as hátsót. Nagy élmény volt éjszaka, Péceltől nem messze, a sötétben szerelgetni. Még jó, hogy hárman voltunk, így nem féltem.:)
Kb. 20 km után elkezdem érezni, hogy kidörzsölődöm, odalent, nem a talpamon, hanem ágyéki részen. Vettem már mindenféle alsó gatyát (kisebbet, nagyobbat) , kenem krémekkel és már a szőrt is leszedtem. Próbálkozom a bringa állítgatásával is. Már lassan mindent kipróbáltam.
Van valakinek valami tuti ötlete? Marha zavaró, hogy még erővel bírnám, de 50 km körül már fáj.
Valszeg arra utal, hogy nem lehet tekerni így a láncot...
Tavaj szerváltam egy újonnan garázsban tartott Orosz XB3-as bringát, ami talán 10 métert sem ment, soha. a lánc gyári zsírozásán át ütött a rozsda, és szinte teljesen egybefüggő vasdarabbá vált. Szétkaptam, speciálisan erre a célra fenntartott (ezeréves serpenyő) olajjal tele edénybe áztattam napokig, teljesen hiába, míg az a bátor ötletem támadt, hogy elkezdtem oldalirányba mozgatni szemenként, sikerült. újjáéledt, és vázastól adtam el egy idősebb XB3 fannak. Egyébként most is van egy olyen vázam, ha valakit érdekel, ez is elfekvőben pihent 20 évet, ha valakit érdekel...