Keresés

Részletes keresés

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76329

..."Más kérdés, hogy mennyit számít 70-100 kg körüli össztömegeknél 2-3 kg"...

Itt, viszont pont ez alényeg. 

Előzmény: bm613 (76327)
Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76328

Konajaken én is filóztam, nem sokkal Gyuri62 után ő is eltünt, talán még tavaj írt.

Előzmény: kivi (76326)
bm613 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76327

A gravitációs erő, illetve annak lejtő irányú komponense, valamint a súrlódási erő arányos a tömeggel, míg a légellenállási erő független attól. Ezeket leosztva a tömeggel azt kapjuk, hogy a gravitáció és súrlódás különbségéből eredő gyorsulás a tömegtől független, ellenben a légellenállásból eredő, fölfelé mutató gyorsulás tényleg kisebb, ha a tömeg nagyobb (azonos sebesség esetén). Tehát nagyobb tömegnél nagyobb sebességig lehet gyorsulni, nagyobb sebességnél áll be az egyensúly. (ez ugyanaz, mint hogy a papír lassabban esik le, mint a vas) Más kérdés, hogy mennyit számít 70-100 kg körüli össztömegeknél 2-3 kg. 

Előzmény: kivi (76325)
kivi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76326

Közben az jutott eszembe, hogy kenguru és konajake kollégával mi lehet? Utóbbinak nem csak ez a nickje, de a korábbiak sincsenek már meg.

kivi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76325

Azért egy fizikatanárnak ezt az elméletet ne add elő. :-)

Előzmény: KTM Strada (76324)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76324

75-öt tuti mentem már vele, 10-11 kg biztos van a gép, én meg 82 körül, de nem is a pontos km/h a lényeg, hanem ezzel csak azt akartam mondani, hogy ami felfelé hátrány, érezhetően előny lefelé.

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76323

Azért az a 75-80, a valóságban lehet, egy 10-el kevesebb... :) 

Előzmény: KTM Strada (76322)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76322

Köszi. Akkor az sem annyira reménytelen? Már el voltam keseredve (mert sok helyen ezt is mondogatták), hogy annyira régi szegényem, hogy jobban járok, ha falra akasztom, újat veszek. De amíg tudok láncot cserélni, tudom karbantartani, addig nem válok meg tőle. Spannak van egy alu Trekje Ultegrával, de azt mondja, az enyém szebb, muffolt váz, króm villa, imádom.
Lehet, hogy felfelé 2-3 kg-val többet cipelek, de lefelé 75-80-nal nem jön az aluval :)
Úgyhogy hajtom még egy darabig :)

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76321

Lehet, hogy picit kopottak a belső hajtó fogai, de az is lehet, hogy bevan állva az elöregedett zsírzástól. Ilyenkor érdemes lekapni a sort, átfujni vd-40-el a belsejét, és újra kenni.

Előzmény: KTM Strada (76320)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76320

Uhh, ezek jó hírek, köszönöm!

 

Annyi van még, hogy állítólag a kazetták el vannak kopva, ritkán, de van olyan, hogy mintha kihagyna, ahogy el kezdem tekerni, mintha ugrana egyet, de menet közben nem csinálja.

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76319

Nálam a kmc 2 évet bírt, 6-7 ezer lehetett benne, mikor szinte hetek alatt adta meg magát... Viszont addig tökéletesen tette a dolgát.

Előzmény: KTM Strada (76317)
kivi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76318

Ez egy masszív sor, jóval több anyag van benne mint a mostaniakban. Pár láncot még el fogsz használni, mire a sor is elfogy.

Előzmény: KTM Strada (76317)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76317

Tavaly volt az első teljes évem, 5700 km-t mentem, idén meg kicsit 2000 fölött vagyok. Szerintem 8-9000 a cél idén. De ha nem kell sort cserélni, vígan cserélem egy évben kétszer a láncot. Szeretném még ezzel a bringával kihúzni idén, aztán belekényszerülök egy „újba”.

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76316

Kb mennyit tekersz 1 évben?

Mert az 1500 forintos, nem biztos, hogy eléri a 10 e kilométert.

Előzmény: KTM Strada (76315)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76315

Köszi, megnyugtat ez. Most beszéltem egyébként a boltossal, ahol vettem (nem az, aki 5-ért akart láncot adni) és azt mondta, hogy vigyem be, 1500 Ft-ért ad láncot, és hülyeség, hogy nem tudom „elhajtani”. :)
Úgyhogy talán van remény.

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76314

KMC-Z72 láncot is vehetsz, én a másodikat használom, 7-es sorral, 2-3 évente érdemes cserélni, és nem drága. Egyébként, nem tűnik vészesen kopottnak a sor, viszont a láncod igen:

 

 

 

Előzmény: KTM Strada (76311)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76313

Az kemény, köszi. Akkor nem oda megyek vissza :)

Szerintem is megérne egy próbát az új lánc, aztán ha végképp nem megy, akkor menni a sorcsere vagy más megoldás felé.

Köszi a segítséget.

Előzmény: kivi (76312)
kivi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76312

A fogsor szemre jó, vegyél rá egy 1500 forintos láncot (pl. Shimano UG-51) és használd egészséggel. Érdekes lehet az a bolt, ahol erre 5000-ért akartak láncot adni.

Előzmény: KTM Strada (76311)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76311

KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76310

Nem tudom, hogy átmegy-e?

Előzmény: kivi (76308)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76309

Ilyen, régi darab :)

kivi Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76308

Olvasd el amit a másikba írtam neked, utána tegyél be egy fotó a hátsó agyról, hogy lássuk melyik fajta van neked. Ezek után tudunk tippet adni.

Előzmény: KTM Strada (76307)
KTM Strada Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76307

Köszi, hogy reagáltatok.

Nem csak egy szem rossz (az egész láncot brigéciollal tisztítottam, azt a szemet WD-40-nel, utána láncolajat raktam rá), rárakta a nyúlásmérőt és azt mondta, hogy ezt cserélni kellene. Találtam is 6-osra kb. 5000 Ft-ért láncot, de a tulaj (boltos) mondta, hogy azt én hiába rakom rá, mert úgy vannak kopva a fogak, hogy „el nem hajtom”. Így állok most. Nem kérdés, hogy el van kopva minden, kb. 25 éves bicó lehet, én 1,5 éve vettem, ezalatt kb. 10 000 km-t mentem vele.

Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76306

Több oka is lehet. Lehet, széles a nyereg orra, vagy kicsit jobban összeérnek a combjaid, esetleg nem megfelelő pozícióban űlsz...

Előzmény: Törölt nick (76299)
leitnor Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76305

Kerékpáros nadrág, alsógatya nélkül.

Előzmény: Törölt nick (76299)
Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76304

Ez kb Beregszászon is így működik.

Konkrét útvonal (még) nincs. Kaptam egy ajánlatot rokontól hogy, ha itt bedöglik minden, berendez valami szinpad/díszlet épitős csapatba kellékes/mindenesnek...

Előzmény: NAR (76303)
NAR Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76303

Nagyjából működik a szokásos megszorításokkal (BMW-től, Auditól ne várj elsőbbséget, jobbra csak elvétve indexelnek, a kereszteződésbe beragadt autósok akkor is keresztezik a kerékpárutat, amikor az utóbbinak van zöld). Konkrét útvonalról többet tudunk mondani.

Előzmény: Hobbiciklis (76301)
NAR Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76302

Kerékpáros nadrágot próbáltál?

Előzmény: Törölt nick (76299)
Hobbiciklis Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76301

Csak néhány kérdés:

Mennyivel veszélyesebb a kerékpáros szemszögéből a B-Pesti közlekedés, mint például Nyíregyházán, Vásárosnaményban?

 

Autósok, bringások közti tolerancia mennyire működik?

 

Lehetséges hogy az idén nyár végén, de inkább ősszel, fel kényszerülök utazni meló miatt, mert itt egyre reménytelenebb a helyzet.

 

A válaszokat, javaslatokat előre is köszi. 

 

SzeZo Creative Commons License 2014.04.24 0 0 76300

Brit tudósok szerint...:-)

Viszont én még 9-en is fel tudtam ütni a 23-as hátsót. Nagy élmény volt éjszaka, Péceltől nem messze, a sötétben szerelgetni. Még jó, hogy hárman voltunk, így nem féltem.:)

Előzmény: Pinyo (76296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!